Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprinter 312 2.2 CDI - Nie odpala

25 Sty 2017 09:38 3189 10
  • Poziom 9  
    Witam,

    Mam problem ze sprinterem 2.2 CDI z 2007r, po powrocie z trasy po zgaszeniu już nie odpala nawet z "samostartu".

    Pompa paliwa z baku podaje na pompę wysokiego ciśnienia a to niestety nie podaje już dalej na listwę.
    Wymieniłem Pompę wysokiego ciśnienia wraz z zaworem na niej znajdującym się oraz zawór na listwie wtryskowej z tyłu i nadal nic.

    Po podpięciu do kompa wywala jedynie E8 P1955 .
    A na zawór na pompie wysokiego ciśnienia dochodzi jedynie 9V.

    Już sam nie wiem co robić...
  • IGE-XAO
  • Poziom 9  
    leonov napisał:
    A szukał kolega na forum ? Link :idea:

    Tak, szukałem i żaden z tematów nie daje odpowiedzi na problem który opisałem. Natomiast błąd który wskazałeś w linkach nie powoduje tego że nie można odpalić silnika nawet z przysłowiowego "plaka" ponieważ sterownik świec żarowych nie ma wpływu na sterowanie zaworami na magistrali CR...
    Problem jest w sterowaniu zaworami że nie podaje paliwa na magistralę. a upalona świeczka żarowa jest już wymieniona i też to nie pomogło.
  • IGE-XAO
  • Poziom 18  
    Mehus-M napisał:
    A na zawór na pompie wysokiego ciśnienia dochodzi jedynie 9V.
    Jaki jest stan akumulatora? Jeśli napięcie spadło do 9 V, to nic dziwnego, że silnik nie chce zastartować. Zmierz miernikiem napięcie bez obciążenia (odłącz klemy). Musi mieścić się w przedziale 13,5-14,1 V.

    Pzdr KotBury2

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

  • Poziom 27  
    Chyba sobie jaja robisz kolego, jak aku ma 12,7V to już jest dobrze. Napięcia jakie podałeś to dla pracującego silnika raczej.
    Na plaku musi chodzić, jeśli nie chce, to coś z rozrządem, wydechem, albo klapa gasząca zamknięta.
  • Poziom 9  
    Jackall napisał:
    Chyba sobie jaja robisz kolego, jak aku ma 12,7V to już jest dobrze. Napięcia jakie podałeś to dla pracującego silnika raczej.
    Na plaku musi chodzić, jeśli nie chce, to coś z rozrządem, wydechem, albo klapa gasząca zamknięta.

    Aku jest dobre, do każdej próby odpalenia zawsze jest w pełni naładowane. Sprawdzaliśmy na innym sprinterze napięcie sterujące na zaworze na pompie wysokiego ciśnienia i jest takie samo jak u mnie. Najgorsze jest to że z każdą próbą wtryski już lecą na sucho i w końcu je szlak trafi...

  • Poziom 34  
    pewnie oś pompy HP się ukręciła.
  • Poziom 9  
    damdam napisał:
    pewnie oś pompy HP się ukręciła.

    Pompa HP też była kupowana i wymieniana. Dziś ją jeszcze raz wyciągnę i dam na sprawdzenie na przyrząd.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Mehus-M napisał:
    Pompa paliwa z baku podaje na pompę wysokiego ciśnienia a to niestety nie podaje już dalej na listwę. Wymieniłem Pompę wysokiego ciśnienia wraz z zaworem na niej znajdującym się oraz zawór na listwie wtryskowej z tyłu i nadal nic.
    Czemu od razu tak poważny remont bez rozeznania, czy rzeczywiście chodzi o pompę wysokiego ciśnienia (pwc) z zaworem regulacyjnym? Jeżeli po jej wymianie silnik nadal nie chce startować, to co po raz drugi raz robić to samo, skoro z logiki wynika, że nie ona jest winna?
    Cytat:
    Dziś ją jeszcze raz wyciągnę i dam na sprawdzenie na przyrząd.
    Czy sprawdzono w pierwszym kroku przejście paliwa ze zbiornika do pwc? Czy czasem obwód niskiego ciśnienia nie jest zapowietrzony? Czy filtr paliwa jest czysty i drożny? Czy paliwo jest podawane przez pompkę elektryczną pod ciśnieniem co najmniej 2 bar? Czy są opiłki metalu na dnie puszki filtra paliwa? (Fotka poniżej).
    Sprinter 312 2.2 CDI - Nie odpala
    Jeżeli zaobserwujesz drobne opiłki metalu jak na obrazku powyżej, oznacza że tankujesz za "suche" paliwo, które być może przyczyniło się do unieruchomienia wtryskiwaczy, a co gorsza, mogło spowodować rozwalenie rozrządu.

    Czy ciśnienie paliwa na listwie (zasobniku) narasta w ciągu 1-2 sec do wartości 150-200 bar? Jeżeli ciśnienie to nie ma takiej wartości odczytanej na czujniku ciśnienia w zasobniku, komputer odmawia zapłonu z braku odpowiedniego ciśnienia na wtryskiwacze.

    Czy wszystkie wtryskiwacze są włączane elektrycznie? Jeżeli chociaż jeden z nich ma np. urwany kabel elektryczny, to komputer może po prostu "odmawiać" wtrysku paliwa z powodu braku zasilania elektrycznego wtryskiwaczy.

    Są to podstawowe czynności, jakie powinny być przeprowadzone, gdy silnik nie che startować. Nie zaczynamy rozbierać po raz kolejny najtrwalszy i najdroższy element silnika, mając przy tym twarde dowody, że niepotrzebnie go ruszano...

    Jeżeli nie wiadomo, co zrobić, to przeczytać inne tematy, może one naprowadzą na usterkę https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3224562.html

    Pzdr KotBury2
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Wtryski nie dostaną zasilania, jeżeli warunki nie są spełnione. Jak nie ma ciśnienia paliwa, zbyt niskie obroty itp.
  • Poziom 9  
    Po sprawdzeniu na przyrządzie wyszło że i stara i "nowa" używana były zepsute, nie dawały ciśnienia. Zakup fabrycznie nowej pompy pomógł.
    Sprinter odpala więc temat można już zamknąć.
    Dzięki wszystkim co pomagali