Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
OptexOptex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alarm sabotażowy z czujek - satel integra 64

25 Sty 2017 12:25 1887 17
  • Poziom 9  
    Od razu napiszę że w temacie instalacji alarmowych jestem laikiem.

Mamy instalacje alarmową postawioną przez ponoć profesjonalnego instalatora. Problem się pojawił jak zaczęła padać jedna czujka bezprzewodowa - co 2 tygodnie musieliśmy wymieniać baterię, a problem z nią powodował wzbudzanie systemu alarmowego. Zdziwiło mnie, że mogę bez problemu wyłączać tą czujkę bez wzbudzania alarmu sabotażowego...

Kolejny problem - gdy musieliśmy usunąć czujkę (przebudowa pokoju) - z racji tego że instalator nie pojawiał się ponad 3 tyg - czujka została po prostu odcięta.

Z racji tego, że musieliśmy zmienić też czas na wejście przy określonej czujce - zainstalowaliśmy dloadx. W systemie zmieniliśmy tylko czas na tych czujkach, oraz usuneliśmy czujkę bezprzewodową oraz 2 która została odcięta.

Po zamknięciu systemu - przeładował się i... dawne problemy zniknęły. Ale pojawił się alarm sabotażowy w 6 innych czujkach. Jedynie co zdołałem stwierdzić że wszystkie są na tym samym expanderze ( tylko 1 czujka na tym expanderze nie sygnalizuje problemu).

Zastanawiam się co się stało - chcemy wezwać innego specjalistę, ale chciałbym choćby ogólnie wiedzieć - czy wina może leżeć np w samej instalacji (np. czujki miały wcześniej wyłączony ten alarm sabotażowy).

Z góry dziękuję za Was czas i odpowiedzi
  • OptexOptex
  • Specjalista - Alarmy Stacjonarne
    Zakładam, że bezprzewodówka to system ABAX. Tutaj należy pamiętać o tym, że po dodaniu/usunięciu czujek należy wykonać identyfikację ekspanderów. Oprócz tego, czujka wcześniej była pewnie zaprogramowana jako 2EOL/NC. Jeżeli czujki już nie ma i tym samym nie zajmuje wejścia w systemie, to to wejście należy ustawić inaczej - np. jako brak czujki.