Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LED-y migające w rytm muzyki

ZielonyWTemacie 25 Sty 2017 16:52 639 4
  • #1 25 Sty 2017 16:52
    ZielonyWTemacie
    Poziom 2  

Witam!
    Na początku chciałbym przeprosić jeżeli mój post jest w złym dziale, to moje pierwsze dni na forum :D

Chciałbym zrobić LED-y migające w rytm muzyki. Mam taśmy LED RGB razem ze sterownikiem i chciałbym je podłączyć pod głośniki komputerowe. Czytałem trochę o tym i znalazłem nawet kilka filmów na ten temat, ale w żadnym nie było mowy o takich ze sterownikiem i RGB. Wiem, że będę potrzebował do tego tranzystora BD243C. Ale nie mam pojęcia jak to wszystko podłączyć aby działało, dlatego też proszę was o pomoc :D

Pozdrawiam!

0 4
  • #3 25 Sty 2017 18:00
    ZielonyWTemacie
    Poziom 2  

Nie spodziewałem się, że schemat będzie aż tak skomplikowany. Nie znam się na tym i myślałem że będzie to proste i stosunkowo tanie do wykonania. Czy mógłby mi Pan to jakoś uprościć/wyjaśnić?

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź.

0
  • #4 25 Sty 2017 18:11
    marekhab
    Poziom 31  

Co tu wyjaśniać.
    Wzmacniacz operacyjny wzmacnia dźwięk z mikrofonu, idzie to wszystko na filtry.
    Za filtrami mamy proste stopnie końcowe. Każdy reaguje na inną częstotliwość, jeden na sopran( tony wysokie), drugi na średnie, trzeci na basy (tony niskie).
    W prosty sposób opisałem zasadę działania kolorofonu ( inna nazwa to iluminofonia).
    Układ dosyć prosty i przede wszystkim nie ingerujesz w wzmacniacz ani kolumny, co dla początkujących ważne <<jeśli pójdzie coś nie tak to niczego nie spalisz>>.

0
  • #5 25 Sty 2017 18:30
    398216 Usunięty
    Poziom 43  

ZielonyWTemacie napisał:
    schemat będzie aż tak skomplikowany
    To nie jest skomplikowany schemat, tylko tak wygląda na pierwszy rzut amatorskiego oka ;)