Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 - Moduł komfortu rozładowuje akumulator po zamknięciu Centalnego zamk

26 Sty 2017 08:17 2958 10
  • Poziom 11  
    Witam, Przeszukałem już dużo wpisów i nie znalazłem na rozwiązania na taki problem.Mam Passata B5,rozładowuje aku, ale tylko i wyłącznie po zamknięciu centralnego,gdy zostawiam otwarty (bez zamykania centralnego) pobór z bodajże 0.32A spada po pewnym czasie do 0.02A i jest ok,nic się nie dzieje. W momencie gdy włączę centralny pobór z 0.38A zmienia się na 0.23A i trzyma tak bez końca.
    Sprawdziłem już praktycznie wszystkie kostki. Ustaliłem że to w drzwiach od strony kierowcy, bo jak powypinam kostki z moduł na drzwiach przód i tył strona kierowcy pobór spada i na 0.03A i jest ok. Zimne luty w zamkach usunięte. Jeden z modułów będzie uszkodzony?
    Z góry dziękuje za pomoc
  • Poziom 17  
    Przejrzyj dokładnie wiązkę od modułu w podłodze, gnije od nadmiaru wilgoci , zwłaszcza w miejscach połączeń kilku przewodów ze sobą a także złącze w gumie między drzwiami a słupkiem. Wypnij kostki ze słupka do tylnych drzwi będziesz wiedział czy to przód czy tył pobiera prąd.
  • Poziom 11  
    Dziwna sprawa z tymi modułami na drzwiach przy silniczkach, bo jak oba wypnę to po zamknięciu spada do 0.03A. a jak wypinam osobno raz przód a raz tył to cały czas jest 0.23A. Sprawdzę instalacje pod tapicerkę jeszcze raz dokładniej.
    Dodano po 5 [godziny] 6 [minuty]:
    Sprawdziłem przewody idące do komfort, moduł też, bez wilgoci i nalotu. 2 łączenia (zgrzewy) troszkę były pośniedziałe, polutowałem ale nic się nie zmienia. Po zamknięciu auta Mam 0,22A i odpinałem po jednym moduł na drzwiach kierowcy i spadał pobór 0.05A następnie moduł lewy tył ( od kierowcy i znów) spadło 0.05A, następnie i moduł komfort spadło o 0.03A ale i tak zostaje 0.10A. po odłączeniu tego wszystkiego. Sprawdziłem również odpięty moduł kierowcy i lewy tył w drzwiach, moduł komfort podłączony i zamknąłem auto po ok 15min auto przeszło w stan uśpienia i pobór był 0,03A , ale dwa zamki od strony pasażera i prawy tył się nie ryglowały po zamknięciu. Myślę czy czasem jak się rygluje to alarm się uzbroi ( kontrolka w drzwiach mruga) i on robi pobór prądu że nie spadnie niżej niż 0,22A? Syrenka jest w bagażniku a czy jakiś alarm sterowanie też tam jest? Co koledzy o tym myślicie. Może z alarmem to jest normalny pobór prądu? Dodam żę w module konfortu nie ma żadnych błedów.
    Dziękuje serdecznie
  • Poziom 31  
    Krótko, zobacz by BUS komfortu nie pracuje czasem w trybie awaryjnym, nie pamiętam która grupa wskazań, masz mieć wskazanie BUS Ok.
    Jak masz Błąd albo 1Wire to tu kłopot- moduły się nie uśpią. Wtedy szukasz który przewód lokalnej magistrali danych ( pomarańczowy z zielonym i pomarańczowy z brązowym paskiem) jest ułamany.
    Drugie- zobacz na kodowanie modułu komfortu, przy pełnej elektryce wszystkich drzwi ma być 00259. Często jest tak, że ktoś wymienia moduł z modelu "tylne szyby korbotronic" z kodowaniem 00128 i już żre prąd na postoju.
  • Poziom 2  
    Witam,
    To pytanie, a zarazem wyzwanie dla osób, które na prawdę mają o tym pojęcie. Mam problem z poborem prądu w modelu VW Passat b5 fl 1.8T z 06.2001 r. Sytuacja jest wyjątkowa, gdyż po wielu jak i ciągłym tygodniowym sprawdzaniu pobór wykazuje 0,05/0,06 A, czyli z tego co mi wiadomo od elektromechaników jest w normie. Sytuacja wygląda z nim tak, że raz wytrzymuje dzień, czasami kilka dni, tydzień, raz wytrzymał ponad miesiąc, a innym razem pada 2-3 razy pod rząd następnego dnia po wstawieniu naładowanego akumulatora, nawet innego. Wychodzi na to że na bieżąco nadmiernego poboru niema, ale coś w nim zaskakuje nagle i rozładowuje doszczętnie w jedną noc. Też nie bierze go stopniowo, bo na co dzień odpala "od strzała" nawet wieczorem, po czym rano nawet nie przekręci rozrusznik, a AKU jest doszczętnie wyładowany. Na pewno nie jest to ładowanie ponieważ jest w normie i wynosiło 14.2 A, pobór na bieżąco w normie, radio nie bierze bo też było sprawdzane, moduł wyciągany 3 razy, wody w module nie ma, wilgoci w samej puszce też szczególnie nie było, choć na podłodze w miejscu modułu i wiązek za drugim razem było nieco wilgotno. Dodam że zaczyna wariować elektryka- centralne zamki przy zatrzaśnięciu drzwi potrafią się zamykać i otwierać, opadają szyby, ustawiając lewe lusterko pracują oba, przy prawym normalnie jedno. Takie objawy od niedawna, dużo później niż pojawił się problem rozładowującego się AKU. No i co ważne, auto stoi u drugiego elektromechanika( rzekomo naprawdę dobrego i polecanego) ponad tydzień i kolejny rozkłada ręce ponieważ poboru prądu nie widzi... Czy jest tu ktoś kompetentny kto jest mi w stanie powiedzieć czy mimo iż nadmiernego( powyżej normy) poboru prądu nie ma, to z uwagi na wariującą elektrykę wymiana modułu może zaprzestać wyładowaniu AKU ? Będę wdzięczny za konstruktywne i racjonalne opinie oraz pomoc. Pozdrawiam
  • Poziom 38  
    Jest tu dużo kompetentnych osób ale nikt na Twoje pytanie Ci nie odpowie bez sprawdzenia osobiście czegokolwiek w tym aucie. To jest bzdura że nie ma nadmiernego poboru prądu. Na 100% coś się wzbudza lub nie usypia dlatego tak jest. Nie jest to każdego dnia jak sam zauważyłeś. Trzeba podłączyć amperomierz i obserwować, zamykać otwierać auto. Na 100% obstawiam że któryś ze sterowników się "nie usypia".
  • Poziom 2  
    Wczoraj o 17:00 zabrany od elektromechanika. Tak jak pisałem twierdzi że nic nie widzi w nadmiernym poborze prądu... Auto stało u niego prawie dwa tygodnie, rzekomo co dzień sprawdzane. Dziś pojechałem nim do pracy. Wróciłem o 15:10 po czym o 18:40 nawet nie przekręcił i znowu leży podpięty pod prostownik...
  • Poziom 38  
    Passat b5 fl 2001 r napisał:
    Wczoraj o 17:00 zabrany od elektromechanika. Tak jak pisałem twierdzi że nic nie widzi w nadmiernym poborze prądu... Auto stało u niego prawie dwa tygodnie, rzekomo co dzień sprawdzane. Dziś pojechałem nim do pracy. Wróciłem o 15:10 po czym o 18:40 nawet nie przekręcił i znowu leży podpięty pod prostownik...

    Źle do tego się zabiera. Tak nie znajdziesz mierząc co jakiś czas. Najlepiej mieć cęgówkę zapiętą.
  • Poziom 31  
    Co ten temat robi w dziale elektryka i elektronika samochodowa?
  • Poziom 11  
    Po długim czasie i kilku podejściach usterka zrobiona. Pobór prądu po zamknięciu auta 0,05A. Okazało się, że wszytko wróciło do normy po naprawie (przylutowaniu) wszystkich zamków w drzwiach. Chodź żadnego błędu od zamków nie było a zamki działały poprawnie. Auto już kilka miesięcy jeździ bez rozładowania akumulatora.
    Dziękuje wszystkim za sugestie i za pomoc.
  • Poziom 5  
    Miałem podobny problem, winowajcą był spalony tranzystor w module komfortu. Po zamknięciu auta aktywował jakąś opcję która rozładowywała akumulator. Być może komuś się przyda też takie rozwiązanie.