Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corolla Verso czujnik DPF - Wartości napięć na czujniku różnicy ciśnień DPF

marek_prabuty 26 Jan 2017 11:47 5148 4
  • #1
    marek_prabuty
    Level 2  
    Witam!
    Zwracam się z wielką prośbą o interpretację wyników pomiaru napięcia na czujniku różnicy ciśnień DPF Corolla Verso 2.2 d-cat 177 KM:
    Z tego co udało mi się ustalić to pin: 1- masa, 2 - pomiar, 3 - zasilanie;
    1) Silnik wyłączony, włączona stacyjka: napięcie pomiędzy pinami 1 a 3 - 4,97V; 2 a 3 - 4,24V; 1 a 2 - 0,72V
    2) silnik włączony, obroty silnika i pomierzone napięcie pomiędzy pinem 1 i 2: 900 obr/min - 0,73V; 1800 obr/min - 0,75V; 2200 obr/min - 0,79V; 2600 obr/min - 0,82V; 3000 obr/min - 0,86V; 3400 obr/min - 0,89V; 3600 obr/min - 0,90V; 4000 obr/min - 0,96V.
    Moje pytanie sprowadza się do tego, czy czujnik jest sprawny, wydaje mi się, że te zmiany napięcia są zbyt małe. Rurki (przewody ciśnieniowe od czujnika) są drożne.
    Nadmienię, że auto od jakiegoś czasu znacznie więcej zużywa paliwa ok. 2,5 do 3 litrów więcej na 100 km.
    Bardzo proszę o pomoc.
  • #2
    grala1
    VAG group specialist
    Gdybyś miał tam większe zmiany napięcia to oznaczało by większa różnice ciśnień przed i za filtrem.
    Pomyśl co oznacza duża różnica a co jej brak.
    Raczej nachciałbyś mieć dużej różnicy.
  • #3
    marek_prabuty
    Level 2  
    Dzięki za podjęcie tematu.
    Co do różnicy ciśnień to wiem, że im jest większa tym bardziej zapchany DPF.
    Jestem ciekaw czy czasem nie jest uszkodzony czujnik różnicy ciśnień , czy te wartości napięć są prawidłowe, w stanie 0 obr/min na różnych forach podają że powinna być mniej więcej połowa napięcia wejściowego czyli ok. 2,5 V. Ponadto auto zostało podpięte pod komputer i pomimo zwiększania obrotów silnika "Sygnał sprzężenia zwrotnego ciśnienia różnicowego " był na niezmienionym poziomie 37,4 kPa (w załączeniu zdjęcie z pomiaru). Wydaje mi się, że nawet przy czystym filtrze DPF w jakimś stopniu powinna zmieniać się różnica ciśnień. Dalej nawiązując do zwiększonego zużycia paliwa, czy czasem sterownik samochodu nie odczytuje z czujnika DPF, że jest zapchany filtr i zbyt często nie włącza procedury regeneracji DPF.
  • #4
    grala1
    VAG group specialist
    Moim zdaniem 2,5V to zbyt duża wartość.
    Jaka wartość pokazuje na zgaszonym - jakie ciśnienie?
    Moim zdaniem gdyby sterownik próbował regenerować filtr bo oszukuje go czujnik to wtedy po którejś tam próbie poinformowałby o tym że nie może go wypalić.
    Widać że czujnik podaje większe napięcie przy większym ciśnieniu.
    Skoro mówią ze ma być 2,5V to sterownik uznałby twoją wartość raczej za czysty filtr lub jego brak.
    37kPa to 370mbar a to już trochę jest.
    Nie wiadomo czy Autocom nie oszukuje.
    Jakie pokaże ciśnienie na zapalonym przy zdjętym wężyku za?
  • #5
    pedros0007
    Level 10  
    Witam w moim przypadku w Toyocie Avensis 2.0 126km pomiar na czujniku różnicowym ciśnienia miedzy 1 a 2 pinem GND a VP na postoju 900 obrotów miałem 0,75v a przy obrotach 2500 napięcie wynosiło już 2v +/- 0,2v, moja diagnostyka niestety nie pokazuje aktualnego ciśnienia różnicowego, trzeba sobie na podstawie wykresu katalogowego je obliczyć lub podpiąć manometr do wężyka przed DPF, mi wyszło że około 30kph, wygląda na to że to już wystarczy żeby komputer oszacował zapchanie DPF.
    Problem mam taki, że od momentu ruszenia i przejechaniu od 500 do 1500 metrów w spokojnej jeździe 1200 do 2800 obrotów, zapala się kontrolka check engine i w diagnostyce wyskakuje błąd P2002 czyli (filtr cząstek stałych sprawność poniżej wartości granicznej Bank 1).