Witam!
Zwracam się z wielką prośbą o interpretację wyników pomiaru napięcia na czujniku różnicy ciśnień DPF Corolla Verso 2.2 d-cat 177 KM:
Z tego co udało mi się ustalić to pin: 1- masa, 2 - pomiar, 3 - zasilanie;
1) Silnik wyłączony, włączona stacyjka: napięcie pomiędzy pinami 1 a 3 - 4,97V; 2 a 3 - 4,24V; 1 a 2 - 0,72V
2) silnik włączony, obroty silnika i pomierzone napięcie pomiędzy pinem 1 i 2: 900 obr/min - 0,73V; 1800 obr/min - 0,75V; 2200 obr/min - 0,79V; 2600 obr/min - 0,82V; 3000 obr/min - 0,86V; 3400 obr/min - 0,89V; 3600 obr/min - 0,90V; 4000 obr/min - 0,96V.
Moje pytanie sprowadza się do tego, czy czujnik jest sprawny, wydaje mi się, że te zmiany napięcia są zbyt małe. Rurki (przewody ciśnieniowe od czujnika) są drożne.
Nadmienię, że auto od jakiegoś czasu znacznie więcej zużywa paliwa ok. 2,5 do 3 litrów więcej na 100 km.
Bardzo proszę o pomoc.
Zwracam się z wielką prośbą o interpretację wyników pomiaru napięcia na czujniku różnicy ciśnień DPF Corolla Verso 2.2 d-cat 177 KM:
Z tego co udało mi się ustalić to pin: 1- masa, 2 - pomiar, 3 - zasilanie;
1) Silnik wyłączony, włączona stacyjka: napięcie pomiędzy pinami 1 a 3 - 4,97V; 2 a 3 - 4,24V; 1 a 2 - 0,72V
2) silnik włączony, obroty silnika i pomierzone napięcie pomiędzy pinem 1 i 2: 900 obr/min - 0,73V; 1800 obr/min - 0,75V; 2200 obr/min - 0,79V; 2600 obr/min - 0,82V; 3000 obr/min - 0,86V; 3400 obr/min - 0,89V; 3600 obr/min - 0,90V; 4000 obr/min - 0,96V.
Moje pytanie sprowadza się do tego, czy czujnik jest sprawny, wydaje mi się, że te zmiany napięcia są zbyt małe. Rurki (przewody ciśnieniowe od czujnika) są drożne.
Nadmienię, że auto od jakiegoś czasu znacznie więcej zużywa paliwa ok. 2,5 do 3 litrów więcej na 100 km.
Bardzo proszę o pomoc.