Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Citroen c3 Picasso 1.6 vti 120 - blad silnika na wolnych obrotach

26 Jan 2017 19:58 44910 172
  • Level 6  
    Witam. Potrzebuje pomocy w zdiagnozowaniu konkretnego problemu.Na zimnym silniku wszystko jest ok, nie brakuje mocy i autko fajnie sie sprawuje ale po przejechaniu kilku km po miecie gdzie dosyc czesto trzeba postac w korku lub na swiatlach zaczyna sie ogromny problem!! Zaznacze jeszcze, ze ten problem pojawia sie gdy silnik sie zagrzeje! Zaczyna strasznie szarpac silnikiem i calym autem wtedy wyskakuje blad silnika i zalacza sie wentylator.Po wylaczeniu zaplonu wentylator hula jeszcze okolo 3-5 min.Co jeszcze zauwazylem to,ze gdy robie trase okolo 60 km i nie ma potrzeby zatrzymywania sie w korku czy na swiatlach problem nie wystepuje.Bylem z tym problemem u kilku mechanikow po podlaczeniu pod komputer pokazalo kilka bledow wypadanie zaplonu chyba na 2 cylindrze,cos z katalizatorem i jeszcze jakies mniej istotne podobno..stwierdzil ze swiece oczywiscie wymienione problem pozostal. Na cieplym silniku brak reakcji silnika podczas gdy rozlaczyl cewke,zamienil miejscami i ten sam problem brak reakcji ciagle na 2 cylindrze. Sprawdzal cisnienie i ponoc wszedzie dobre po 12.Prosze o pomoc moze ktos mial taki problem i moze pomoc chociaz naprowadzic czy szukac gdzeies w elektronice i kablach czy rozgrzebac silnik?? Nie znam sie na tym a zdania mechanikow sa podzielone nawet jeden zaproponowal wymiane calego silnika bo remont moze sie niekalkulowac!! aha auto z 2011r 170 tys przejechane.
    Prosze o pomoc lub jakies madre sugestie i wskazowki.
    Pozdrawiam
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 30  
    Diagnostyka jest najwazniejsza i sprawdzenie parametrow rzeczywistych podczas kiedy nie chodzi.
    Wlacza sie dmuchawa wiec moze byc problem o informaci temperatury silnika.
    Blad z katalizatorem moze wynikac ze nie spala paliwa w 2 cylindrze reszte bledow tez podaj najlepiej wklej zdjecie bo wszystko jest wazne.
    To jest kiepski silnik BMW i czesto zacieraja sie zawory w prowadnicach i tu tez moze byc problem ale bez diagnostyki to wrozenie .
  • Level 23  
    Pawelamelk wrote:
    Na cieplym silniku brak reakcji silnika podczas gdy rozlaczyl cewke,zamienil miejscami i ten sam problem brak reakcji ciagle na 2 cylindrze.

    No to w końcu ustalili czy jest iskra czy nie ? Sprawdzał ktoś wtryskiwacz na tym cylindrze ? Świeca po wykręceniu była czarna , okopcona?
  • Level 6  
    Iskra jest normalnie wtryskiwacz chyba nie byl sprawdzany,ale tego nie wiem bo auto zostalo u mechanika i nie bylo mnie przy tym caly czas.swiece wygladaja w ten sposob Citroen c3 Picasso 1.6 vti 120 - blad silnika na wolnych obrotach i zostaly wymienione na nowe NGK laser platinum premium.na tej drugiej byly slady jakby oleju.Niestety nie posiadam kodow bledu silnika bo mi ich nie dal.po usunieciu tychze bledu silnik chwile pracowal dobrze i z tego co pamietam chyba raz pokazalo blad wypadania zaworu na 3 cylindrze.Wtedy mechanik zaczal mi wmawiac ze silnik do generalnego remontu i wyliczyl mi to na przeszlo 2 tys zl. Natomiast inny mechanik twierdzi, ze jakby przyczyna lezala w mechanicznej usterce silnika to(resetowanie) odpiecie klemy akumulatora na okolo 5 min nic by nie dalo, awlasnie w ten sposob reanimuje autko bo tak doradzil mi jeden z kolegow.jezdze juz tak dluzszy czas i ostatnio zrobilem trase okolo 1200 KM w weekend z tym ze kiedy wjechalem w centrum miasta zaczynal sie problem i przystanki na reset silnika...jeden z mechanikow wspominal cos o wariatorach i napinaczu lancucha rozrzadu ale stwierdzil ze trzeba grzebac w silniku.dlatego szukam porady i wskazowek tutaj bo przyczyna moze faktycznie lezec w elektronice lub zasilaniu.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 30  
    Kolego zaczyna sie motanina cylinder 2 albo 3 itp.
    Popytaj znajomych o najlepszego mechanika w twojej okolicy i oddaj samochod do naprawy.
    Nie mow mu co ma robic lub co moze byc przyczyna poprostu oddaj do naprawy w dobre rece i auto bedzie naprawone.
    A ty jako wlasciciel pojazdu zacisnij zeby i zaplac za naprawe a jak wydaje ci sie drogo to sprzedaj samochod i kup tanszy.
    Smutne ale prawdziwe.
    Pozdrawiam
  • Level 6  
    Nie jestem mechanikiem wiec nie przywiazuje uwagi do wszystkiego co zauwazylem i co mi opowiedzial mechanik. Przypomnialem sobie ze raz tez pokazalo wypadanie zaplonu na trzecim cylindrze, wiec to roznica w sformulowaniu albo drugi albo trzeci...ale dziekuje za porade tylko dla mnie dobry mechanik to taki ktory wie gdzie lezy przyczyna bo diagnozy albo cos w elektronice albo w silniku to juz sam dawno wydedukowalem... wszystko na to wskazuje ze trzeba zaczac poszukiwania dobrego mechanika, co w mojej okolicy jest nielatwe,a nie zajmowac sie usterka samochodu..
    Mimo tego jesli ktos cos wiedzialby w tym temacie prosze o wskazowki.
    Nie po to nabylem takie auto aby teraz je sprzedawac i kupowac tansze..
  • Level 23  
    Pawelamelk wrote:
    Nie jestem mechanikiem wiec nie przywiazuje uwagi do wszystkiego co zauwazylem i co mi opowiedzial mechanik. Przypomnialem sobie ze raz tez pokazalo wypadanie zaplonu na trzecim cylindrze, wiec to roznica w sformulowaniu albo drugi albo trzeci.

    Wcześniej zdecydowanie mówiłeś tylko o cyl.2 , nie wspomne że była jeszcze mowa kilku błędach "mniej istotnych". Musisz zrozumieć że , aby próbować ustalić usterkę pisząc posta , musisz podać jak najwięcej informacji i musisz przywiązywać uwagę do wszystkiego co zauważyłeś i co ci powiedział mechanik , a tak jesteś tylko łącznikiem między twoim mechanikiem a forum z niesprecyzowanymi informacjami. I wcale nie mówię tego złośliwie.
    Zauważyłeś jakieś istotne zużycie oleju?
  • Level 6  
    Tak zuzycie oleju jest dosyc spore na mierzylem suwmiarka i bylo 4.2 mm a po okolo 1500 km jest 3.5 mm nie wiem jak to sprecyzowac litrazowo..dzis dodzwonilem sie do jednego mechanika z bmw i sprawdzi czy ma oprogramowanie do tego typu silnika. Jesli wszystko bedzie dobrze bedzie mam nadzieje diagnoza..
  • Level 23  
    Pawelamelk wrote:
    wszystko na to wskazuje ze trzeba zaczac poszukiwania dobrego mechanika, co w mojej okolicy jest nielatwe,a nie zajmowac sie usterka samochodu..

    No niestety ale to chyba jedyne wyjście. Gdybyś miał narzędzia , trochę wiedzy i ochotę to można byłoby drążyć temat. Na tyle , ile podałeś informacji to przy zarejestrowanym błędzie o wypadaniu zapłonu to między innymi trzeba wyeliminować problem iskry (świeca,cewka) , problem paliwa (wtryskiwacz , wiązka) lub problem mechaniczny (zawór, prowadnica , sprężyna itd.). W twoim przypadku (obym się mylił) problemem może być zbyt duża ilość oleju w cylindrze zakłucająca prawidłowy proces spalania i stąd wypadanie zapłonu , szczególnie jeśli te wypadania pojawiają się na różnych cylindrach i jest tłusto na świecach. Jedyne "ale" to w tym przypadku powinien już coś dymić. To tylko takie moje gdybanie , podstawowa rzecz - diagnostyka. Pozdrawiam
  • Level 6  
    Byłem u mechanika z tym problemem stwierdził, że jednak cewka padła. Wymienił i nadal to samo. Tym razem pokazuje na trzecim cylindrze wypadanie zapłonu na drugim nie wyskoczyło ani razu. Kody błędu to 1336 i 1339. Stwierdził, że to albo wtryskiwacze albo pompa cisnienia paliwa silnika czy coś w tym stylu bo nie pamiętam dokładnie pełnej nazwy. Ktoś orientuje się czy faktycznie w tym może leżeć przyczyną problemu? Bo już mam straszny mętlik w głowie, gdyż każdy mechanik stawia inną diagnozę.
  • Level 25  
    Witam nie wiem jaki tam jest dostęp do tych wtrysków ale temat obraca się ciągle wokół wypadania zapłonu, czemu nie podmieniono miejscami tych wtrysków tzn, ten wypadający wstawić w miejsce dobrego np na 4 cyl gdy się zmieni wypadanie to masz przyczynę, wtedy kupujesz nowy i po problemie
  • Level 23  
    Pawelamelk wrote:
    Byłem u mechanika z tym problemem stwierdził, że jednak cewka padła. Wymienił i nadal to samo. Tym razem pokazuje na trzecim cylindrze wypadanie zapłonu na drugim nie wyskoczyło ani razu

    No to niech teraz tą nową cewkę przełoży na 3 cyl. , z 3 cyl. np. na 1 cyl. a z 1 cyl. na 2 cyl. Zobaczymy wtedy gdzie zarejestruje wypadanie zapłonu i wyeliminujesz problem cewki.
  • Level 6  
    Problem cewki wyeliminowany. Zostały sprawdzone właśnie w ten sposób..

    Dodano po 5 [minuty]:

    Odnośnie wtrysków niestety nie byłem w stanie zostawić auta na dłużej u tego mechanika i też zdążyło mnie to że chyba nie jest zbyt kompetentny bo zażekał się co do 100% wady cewki. A koszty takich eksperymentów coraz bardziej biją mi po kieszeni.. może ktoś zna pewnego mechanika z okolic Krakowa który fachowo do tego podejdzie..?
  • Level 23  
    Pawelamelk wrote:
    Problem cewki wyeliminowany. Zostały sprawdzone właśnie w ten sposób..

    Jeśli w ten sposób sprawdził to po co wymieniał tą cewkę ?... Jeśli szukasz kogoś z Krakowa to możesz nawet znaleźć na tym forum.
  • Level 10  
    Jak masz problem z "pompą paliwa" to sobie odpuść mechaników, jedź do pompiarzy, kogoś kto się tylko w hydraulice specjalizuje, reszta mechaników (zazwyczaj!) to profani, tylko Ci problemów narobią. Sam widzisz, że nawet twój się gubi. Jak pompa wysokiego ciśnienia, koniecznie regeneracja, będą Cię chcieli naciągnąć na nową, ale nie daj się oszukać. Jak niskiego ciśnienia, to taka pomocnicza pompka w baku, to ją sobie wymień, razem z robotą nie będzie więcej jak 400 złotych. Jak pompa podciśnienia to cię zrobił Twój mechanik bo jej nie ma w Twoim modelu samochodu. Dobrze Ci gada kolega z irlandzkiej stolicy, samemu lepiej się w to nie pchać, jak się nie zna na rzeczy. Chcesz to Ci dam kontakt sprawdzony. Powodzenia
  • Level 6  
    Dziękuję za wskazówki dotyczące pomp i bardzo proszę o kontakt do tego sprawdzonego mechanika. Pozdrawiam
  • Level 6  
    Oddałem samochód w dobre ręce i niestety okazało się,że trzeba otwierać silnik bo po zagrzaniu traci kompresję. Ktoś ma jakieś sugestie co to może być bo strasznie jestem ciekaw w czym może być przyczyna..lub ktoś miał podobny problem i jak temu zaradzić.?
  • Level 30  
    diodabg wrote:
    To jest kiepski silnik BMW i czesto zacieraja sie zawory w prowadnicach
    Glowica do specialisty i przy okazji zrob rozrzad :-(
  • Level 6  
    1Glowica do specialisty i przy okazji zrob rozrzad :-([/quote] orientacyjny czas i koszt takiej przyjemności? Głównie czas dla mnie teraz jest istotny bo znów muszę w trasę lecieć a nie mam drugiego samochodu :-/
  • Level 30  
    U nas 2- 3 dni 800 - 900 euro o ile po otwarciu silnikaj nie wyjdzie wiecej do wymiany a Ty spytaj swojego machanika o czas i sianko ;-)
  • Level 6  
    ok dzieki za odpowiedz! dzis mam dzwonic i zapytac co i jak. pozdrawiam
  • Level 6  
    auto nadal w naprawie...dowiedzialem sie wczoraj, ze glowice oddal do regeneracji, pierscienie tez do poprawki,podobno prowadnice zaworow do wymiany, uszczelka pod glowica i uszczelki zaworow. wiadomo filtr i olej takze. Mam pytanie jaki koszt regeneracji glowicy bo moj mechanik oddal do specjalisty od tego i nie wie sam ile mu za to powie..bardzo jestem ciekaw ile mnie taka przyjemnosc moze kosztowac.??ktos sie orirntuje ile w polsce moge za to zaplacic?
  • Level 30  
    Pawelamelk wrote:
    Prosze o pomoc lub jakies madre sugestie i wskazowki.

    Musisz kolego nauczyc sie brac wlasny los w swoje wlasne rece ;-)
    Popros mechanika o numer telefonu do szlifierza gdzie oddal glowice i spytaj. Prosciej nie da rady dowiedziec sie o cenie uslugi ... :-)
  • Level 25  
    Pawelamelk wrote:
    Zaznacze jeszcze, ze ten problem pojawia sie gdy silnik sie zagrzeje! Zaczyna strasznie szarpac silnikiem i calym autem wtedy wyskakuje blad silnika i zalacza sie wentylator.Po wylaczeniu zaplonu wentylator hula jeszcze okolo 3-5 min.Co jeszcze zauwazylem to,ze gdy robie trase okolo 60 km i nie ma potrzeby zatrzymywania sie w korku czy na swiatlach problem nie wystepuje.
    Kol , Nie dotykaj silnika tam jest wszystko cacy , hm. czujnik temperatury też raczej nie, a pozom płynu w zbiorniczku, ? ??
  • Level 10  
    Czy remont silnika rozwiązał problem ? Mam takie same objawy i nie wiem czy warto rozbierać silnik. Może to tylko problem z elektroniką ?
  • Level 6  
    remont pomogl lecz nie do samego konca robilem trase 1000km na dotarciu i znow ten sam objaw ale w drodze powrotnej do teraz jest juz ok. dzis wlasnie odebralem samochod bo robil mi wymiane po dotarciu silnika, zrobil pelna diagnostyke i wszystko ok lecz stwierdzil,ze faktycznie momentami silnik zaczyna nierowno pracowac wiec moga byc jeszce wtryskiwacze nie do konca ok. w piatek maja porownac wartosci takiego samego silnika w pelni sprawnego z moim aby miec porownanie co do parametrow wtryskiwaczy...jak cos cie jeszcze interesuje to pytaj smialo
  • Level 10  
    Właśnie obawiam się czy remont pomoże . U mnie na benzynie i na LPG po rozgrzaniu na wolnych obrotach zaczyna czasami chodzić bardzo nierówno (na trzy cylindry). Wyskakuje błąd P1338 "Wypadanie zapłonu cylindra 2" . Cewka sprawdzona ,wtryskiwacz raczej nie bo na gazie też jest błąd. A ile kosztował remont bo nie wiem czy nie taniej wyjdzie kupić silnik na wymianę (oczywiście w ostateczności ).
  • Level 6  
    3,5 tys głowica i zawory do szlifowania poszły świece też wymienił dwie cewki łańcuch rozrządu i wszystkie uszczelki oleje i płyny..za części i szlifowanie wyszło 2300 czyli za robotę wyszło 1200. Z silnikami ciężka sprawa bo nigdy nie wiadomo co się kupi dlatego ja zdecydowałem się na remont..
  • Level 10  
    ALIBABA I wrote:
    Kol , Nie dotykaj silnika tam jest wszystko cacy , hm. czujnik temperatury też raczej nie, a pozom płynu w zbiorniczku, ? ??


    Dlaczego napisałeś o poziomie płynu w zbiorniczku ? Czy to może mieć wpływ na problemy z silnikiem ? Zauważyłem ubywanie płynu i niewielkie plamy pod autem po montarzu LPG. Od tekj pory pojawia się wypadanie zapłonu .Następuje na mocno rozgrzanym silniku,na biegu jałowym,ale nigdy jak samochód jedzie tylko np. na światłach jak stoi. Wskaźnik temperatury pokazuje 90 stopni , ale podłączony komputer wskazuje powyżej 100 stopni ( temp. cieczy chłodzącej) w momencie pojawienia się błędu P1338 i uruchamia się wentylator a silnik zaczyna chodzić na trzy cylindry. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu można normalnie jechać dalej tylko chodzi wentylator i świeci się kontrolka check.
  • Level 30  
    erik38 wrote:
    Zauważyłem ubywanie płynu i niewielkie plamy pod autem

    Napraw wyciek i moze bedzie dobrze ;-)