Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ocena schematu kotłowni -

wladok 08 Lut 2017 17:58 2430 44
  • #31
    wsjoanna222
    Poziom 11  
    Panowie ten obrazek rozwieje wszelkie wątpliwości
    jest to sposób montażu zalecany przez producenta
    Ocena schematu kotłowni -
    Link
    jest to tylko przykład

    pompa cwu działa w krótkim obiegu kotłowym w tym przypatku nie jest wymagany zawór 3D
    te zawory to zawory odcinające
    naczynie przeponowe montujemy na powrocie aby uchronić je od zbyt wysokich temperatur
    ponieważ znajdująca się w nim membrana może się uszkodzić
    pozdrawiam Instalatorów
  • #32
    gersik
    Poziom 32  
    Zapomniałeś dopisać że ten układ wymusza równoległą pracę pomp. Inaczej nici z ochrony powrotu.
  • #33
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #34
    wladok
    Poziom 9  
    [quote="gersik"]Narysuj jeszcze raz schemat i zaznacz kierunki. Obieg kotłowy 28 bez pompy nie będzie działał. Pompa do bojlera powinna być na zasilaniu.[/quote

    Pompa CO pcha do rozdzielaczy, a pompa CWU jest na powrocie pcha do powrotu pieca.

    Dodano po 6 [minuty]:

    wsjoanna222 napisał:
    Widoczne na zdjęciu zawory pompa co są otwarte czy nie ? otwarte są pionowo u ciebie na zdjęciu poziomo
    zrób więcej zdjęć aby można było zobaczyć cala instalacje
    masz za mała temperaturę zasilania podłogówki jak widzę
    co to znaczy czy ta instalacja nie grzeje w ogóle
    na moje oko instalacja jest zrobiona niechlujnie
    zrób zdjęcie z tylu kotła
    to nie chodzi oto ze się czepiam tylko należy wyciągnąć wnioski z postów
    co dotycz czas zrobiłeś co zdiagnozowałeś ?


    dołaczam zdjecie z tyłu kotła
  • #35
    gersik
    Poziom 32  
    Napisałem o obiegu kotłowym. To na tej średnicy nie zadziała grawitacyjnie. Tam brakuje jeszcze jednej pompy.
  • #36
    wladok
    Poziom 9  
    gersik napisał:
    Napisałem o obiegu kotłowym. To na tej średnicy nie zadziała grawitacyjnie. Tam brakuje jeszcze jednej pompy.

    To gdzie ta pompa ma być?, bo pompa ta na zdjęciu na zasilaniu pcha do rozdzielacza colomix z 3D i ma swoją pompą-pokazana na zdjęciu. Zainstalowałem czujnik powrotu przylgowy pokazuje temp.ok 35 -37 stop.,na piecu 55.
  • #39
    wladok
    Poziom 9  
    A jaka powinna być temp. powrotu?,bo jak pompa co chodzi na auto /ok. 5 Wat/to powrót dochodzi do 41 stop.,ale wtedy grzejniki mam nie dogrzane,przełączam pompę na drugi stopień /ok 11W/ i wtedy grzejniki są cieplejsze a powrót spada do 31 stopni - chyba to za mało?
    Nie wiem jak ten czujnik powrotu podaje temp. ale napewno jest jakies odchylenie od temp.rzeczywistej na powrocie kotła.
  • #40
    Magister_123
    Poziom 34  
    W instrukcji kotła powinna być taka informacja zawarta. Zazwyczaj jest to około 55°C-60°C. Bardzo często jest to wymóg do uznania gwarancji w przypadku rozszczelnienia bloku kotła.
  • #41
    wladok
    Poziom 9  
    Magister_123 napisał:
    W instrukcji kotła powinna być taka informacja zawarta. Zazwyczaj jest to około 55°C-60°C. Bardzo często jest to wymóg do uznania gwarancji w przypadku rozszczelnienia bloku kotła.

    Jest 45 stopni
  • #42
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #43
    wladok
    Poziom 9  
    Ryszard_to_wie napisał:
    Masz piec na pellet o ile dobrze widzę po zdjęciach więc jak powrót będzie na 45st. to w zupełności wystarczy, może być 40. Nie masz siarki ani dużej wilgotności. Ważne żebyś na piecu miał ustawioną temperaturę min.55°. I co najważniejsze to wszystkie rurki i inne miejsca masz mieć ocieplone w otulinie. Wzrokowo widzę straty na 500W. Zanim woda wróci do pieca to straci po drodze parę stopni i zawór niepotrzebnie będzie szalał żeby dogrzać powrót. Jednocześnie podnosisz moc pompki kosztem traconej mocy na nie ocieplonych miejscach.
    Dodano po 3 [godziny] 5 [minuty]:
    Teraz dopiero przeczytałem i obejrzałem dokładnie post i :
    Pompa zaworu czterodrożnego pcha na rozdzielacz podłogi i grzejników = źle jeśli to współpracuje z regulatorem pokojowym lub pogodowym. Jeśli nie współpracuje to też źle bo w takim układzie gdy mamy zawór czterodrożny powinno.
    Standardowo na pałę wszystko połączone jedną średnicą rur 28. Chyba że 22 bo nie poznaje ze zdjęć i jeszcze do tego zawór czterodrożny za mały, pewnie 1". W takim połączeniu pompy muszą pobierać więcej mocy żeby przetłoczyć całą wode na grzejniki i podłogę, zero grawitacji. Takie połączenia robi się na domek do 80m i to nie zawsze.
    Rozdzielacz na strychu a wyjście zasilania z kotłowni w dół przez posadzkę na parterze? To kotłownia jest w innym pomieszczeniu niż budynek mieszkalny?
    Nie lubię doradzać poprawek w czymś co wymaga wymiany całości ale chociaż te dogrzewanie powrotu zrobiłeś? Jeżeli jeszcze nie zrobiłeś to korzystniejszym wyjściem w tej instalacji było by przełożenie pompy według rysunku poniżej. Ocena schematu kotłowni -


    Jest to domek ok 80 mkw, mam pogodówkę i termostat włącz /wyłącz w salonie , kotłownia jest z tyłu salonu z wejsciem od tyłu budynku.
    Powrót nic narazie nie przerabiałem czekam aż się ociepli.
    Nie rozumię gdzie przełożyć pompę jak napisałeś bo rysunek załączony to jest ten mój.Jeden rozdzielacz jest od razu za sciana do podłogówki a drugi na piętrze w łazience do grzejników i podłogówki w łazience
  • Pomocny post
    #44
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #45
    wladok
    Poziom 9  
    Ryszard_to_wie napisał:
    Uratowałeś się z tymi 80m. Rysunek jest Twój więc wnioskuję że tak masz własnie podłączone wszystko. Jeżeli byś przełożył pompę w miejsce gdzie zaznaczyłem to będziesz miał jednocześnie podgrzewanie powrotu i pompa nie koliduje wtedy ani z obiegiem podłogowym ani z obiegiem na bojler. Jeżeli masz rozdzielacz podłogi za ścianą kotłowni to masz możliwość przewiercenia do kotłowni i poprowadzenie osobno rurki zasilającej od podłogówki. A wtedy instalacja była by bliżej prawidłowej pracy. I wtedy schemat wyglądał by tak. Ocena schematu kotłowni -

    Obieg będzie działał nawet bez pompy 1 tak jak na rysunku wcześniej, będzie jedynie brak wymuszonego obiegu na układzie grzejnikowym po zamknięciu zaworu cztero..jednak w Twoim przypadku nie widzę sensu tego obiegu ponieważ masz instalację z cienkich rurek w których jest mało zbuforowanego ciepła które można oddać na grzejniki. Wszyscy robią jak widzą na schematach, ja natomiast zawsze wprowadzam oszczędności. Zrobisz jak uważasz jednak jak będziesz miał trochę czasu do poświęcenia to możesz sprawdzić jak będzie działać tylko z pompą 2 ponieważ wtedy nie musisz przerabiać połączenia podłogówki.

    Rura zasilajaca rozdzielacz podłogówki to ta z tyłu pieca pionowa pod pompą z której również idzie na rozdzielacz do grzejników na górze.