Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wtryskiwacze Med landi renzo czyszczenie (nierozbieralne)

Karenz 18 Mar 2018 22:24 21828 51
  • #31
    psooya
    Poziom 38  
    Nie prościej wziac to 555 zrobic generator o zmiennym pwm i np 10hz wyjscie podlaczyc do nmosa i z drenu zasilac do plusa wtrysk. Gaszenie zrobic dioda rownolegle do wtrysku. Max czas wtrysku przy 12v to 3 do 4ms. Jak dasz mniesze napiecie to otwarcie moze byc wieksze.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #32
    andykar33
    Poziom 6  
    Na razie dzięki za podpowiedzi, ale nie łapię. Przecież ta płytka to generator pwm to po co go robić? Zworką na płytce zmienia się zakres częstotliwości. Potencjometry regulują Hz i wypełnienie. Czy to nie taki generator? Ponieważ nie jestem elektronikiem to nie wiem co dodać do tej płytki aby wtryski dostały większy prąd.
  • #34
    andykar33
    Poziom 6  
    No to jednak udało się zbudować układ za ok. 15 zł nie licząc zasilacza. Faktycznie płytka z generatorkiem impulsów o której pisałem wcześniej przyszła za 3,5 + 5,50 wysyłka. Do tego tranzystor MOSFET, jedna dioda 1N4007 i opornik 100 Ohm. Trochę drutowania "na pajączka" do pinów płytki, zasilacz 3/6A 13,2V i gotowe. W sieci można znaleźć filmik z mycia MEDa. Mam nieco słabszy efekt pompowania cieczy, ale przestrojenie częstotliwości wymaga korekty szerokości impulsu, więc jest trochę zabawy dwoma potencjometrami. Cwiczę na starym MEDzie więc bez ryzyka. Nieco ciepły. Tak samo pewnie MOSFET by się ucieszył z radiatora bo się trochę grzeje. Liczę, że znajdę ten punkt g. Nabyłem za 6 zł "połówkę" alkoholu izopropylowego i jutro lub w poniedziałek mycie. Napiszę i wkleję trochę zdjęć i schemacik. I o to chodziło, ma być proste a nie budować od początku skoro już chińczyk wymyślił koło za całe 3,5. Poza tym, nie każdy klei powierzchniowo lub poradzi sobie z płytkami. Ja się zatrzymałem wiele lat temu na płytkach które trzeba było samemu wytawiać. Nie mam oscyloskopu więc impulsy trzeba szukać na czuja.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #35
    psooya
    Poziom 38  
    Przy tym napięciu max 3.5ms impuls. Daj nizsze napiecie i wtedy z 10ms
  • #36
    andykar33
    Poziom 6  
    Impulsy ustawione na zakresie do 50 Hz - było pewnie kilka. Po 3 krotnym myciu oraz 2 krotnym "strzykawkowaniu" w przeciwprądzie jest OK. Pierwsza szklanka kawa, druga herbata a trzecia słomkowy jak.... Po płukani wstecznym wypadły ziarenka czegoś czarnego. Czyli po 5-tym płukaniu czyste. Jak od kilkunastu zimowych tygodni były problemy z odpalaniem po postoju bo któryś wtrysk puszczał gaz do kolektora. Teraz po myciu pali od pierwszego kopa. Obecnie wtryski mają 138 tys. km - chyba dojadę do 150 tys. i zmiana na Barracudy które już kupione.
    [img]Wtryskiwacze Med landi renzo czyszczenie (nierozbieralne)Wtryskiwacze Med landi renzo czyszczenie (nierozbieralne)Wtryskiwacze Med landi renzo czyszczenie (nierozbieralne)[/img]
  • #37
    psooya
    Poziom 38  
    Zaloz odstojnik to raz a 2 nawet zdrowe wtryski po 100kkm u mnie podlegają wymianie. Czemu ? Zawory i UPG.

    Dodano po 13 [godziny] 36 [minuty]:

    Pliki do testera.
    Opis powinien być bez zalogowania czytelny na stronie AC.
    https://forum.ac-sa.eu/viewtopic.php?f=14&t=7548&p=49291&hilit=publikacja#p49291
    Oporniki nie są krytyczne, wybrałem takie gdyż 10k jak i 1k oraz 100 ohm schodzą nagminnie a miałem nadmiar zbliżonych więc je dałem. Można śmiało używać co pod ręką.
  • #38
    gregus31
    Poziom 8  
    [quote="cubik"]Witam kolegę :)
    wysłałem prywatną wiadomość
  • #39
    andykar33
    Poziom 6  
    Tak filtr odstojnikowy był już założony z miesiąc temu - ten który wymagany jest gwarancja dla Barracud. A teraz po 150 tys. km służby MEDy fioletowe poszły do pudełeczka. Założone Barracudy 130 z nadpisaniem parametrów jakie już przećwiczyli inni w pliku zrobione. Dysze najpierw 2,8 mm - współczynniki były bardzo wysoko ok. 250. Rozwiercenie na 3,2 mm i K spadł średnio do ok. 225. Całkowicie wykręcone dysze i mapa się ułożyła od 188 do 228. Czyli potwierdza się co już inni pisali że zmiana dyszy z 2,8 w górę nie ma sensu bo przepływu nie przybywa drastycznie. A jakość oryginalnego otworu jest lepsza od najlepszego wiercenia domowego. Wkleję wykresy obrazujące te 3 uzyskane mapy tak aby wzrokowo zobaczyć różnicę. Ładnie to pokazuje Excel skalowany barwami od zielonej przez pomarańczową do czerwonej. Teraz kolej na MAP sensor i kontakt do CUBIKA (celowo z dużych liter bo dla mnie to MC). Pozdrowionka
  • #40
    akrystian
    Poziom 9  
    Mam pytanie czy jeżeli mam fabryczny gaz w OPLU (Landi) i zablokowany sterownik oraz problem z wtryskami to po założeniu nowych wszystko ma zacząć działać czy trzeba coś jeszcze z tymi wtryskami programowo ustawiać ? Chciałbym kupić nowe medy i założyć ale problem polega na tym że nikt się do tego nie będzie w stanie prawdopodobnie podłączyć włącznie z serwisem Opla.
  • #41
    kakibara
    Poziom 30  
    Opel się musi podłączyć - inaczej szukaj serwisu opla ktory sie podlancza pod oryginalna zabudowę lub poszukaj kogoś kto robił takie rzeczy- w gre może wchodzić też zalozenie sterownika gdzie twoj lokalny gazwnik moglby ci zmieniac wszystkie nastawy przewidziane.
    Kiedys kupilem octavie z ."fabryczna" instalacją.
  • #42
    czechuxx
    Poziom 12  
    Taniej niż w oplu może wyjść kupienie używanego sterownika Landi pod który się podłączysz.
    Magicy są w stanie włożyć do niego barracuda czy acw02/03.
    Sterownik 100-200, listwa 200-250, edycja sterownika plus regulacja więcej niż 200 nie powinno być.
    Za same MEDy zapłacisz 1000 plus wizyta w ASO nie wiadomo ile.
  • #43
    Dawid_Bittner
    Poziom 11  
    Witam, ja również miałem problem z wtryskiwaczami LPG Landi Renzo (żółte MED-y), po przejechaniu około 80kkm. Skaner kodów EOBD wskazywał uszkodzenie cewki, wtryskiwaczy, świec oraz katalizatora (w różnej kolejności i częstotliwości występowania). Autko dławiło się i szarpało podczas pracy, o wysokich obrotach mogłem zapomnieć. Po wymianie cewki, świec, przewodów łączących spróbowałem z czyszczeniem wtryskiwaczy oraz przepustnicy. No cóż załatwiłem sprawę nieco brutalnie - przy pomocy baterii 9V (gdzieś na forum znalazłem taką sugestię), szybko dotykając i przerywając połączenie, ale z pewnością układ oparty o NE555 oraz tranzystorze byłby bardziej bezpieczny. Do wykonania połączenia wykorzystałem niewielkie zworki z płyt głównych (takie są także w tradycyjnych talerzowych dyskach twardych). Właściwie tylko z jednego wtryskiwacza poszedł brud, u mnie bardzo ładnie rozpuszczał izopropanol, aczkolwiek coś tam w środku jeszcze zostało. Nie używałem wanienki ultradźwiękowej. Podczas czyszczenia wydobywały się z niego bąbelki powietrza i nieco terkotał. Zauważyłem, że ten jeden zabrudzony terkotał znacznie ciszej od innych. Na szczęście na Allegro znalazłem regenerowane wtyskiwacze LPG po około 80 zł - jakby komuś się przydał link to proszę https://allegro.pl/oferta/wtryskiwacz-gazu-landi-renzo-zolty-euro-4-7701232623, użytkownik Allegro to "DRAutoSRL". Może dodam, że zaraz po czyszczeniu (również przepustnicy) spalanie LPG wzrosło do około 10-11 litrów na 100 km. Niestety nie miałem oprogramowania do mojego sterownika LC03 (Dacia Logan II z 2013 r.), więc nie mogłem wymusić autokalibracji, ale po pewnym czasie (około 200 km) spalanie samoczynnie zmniejszyło się do mniej więcej 8 litrów na 100 km (jazda przede wszystkim na trasie, w mieście bardzo mało). Oczywiście czyszczenie pomogło, za opisanie w/w metody bardzo dziękuję. Pozdrawiam. Dawid Bittner.
  • #44
    akrystian
    Poziom 9  
    czechuxx napisał:
    Taniej niż w oplu może wyjść kupienie używanego sterownika Landi pod który się podłączysz.
    Magicy są w stanie włożyć do niego barracuda czy acw02/03.
    Sterownik 100-200, listwa 200-250, edycja sterownika plus regulacja więcej niż 200 nie powinno być.
    Za same MEDy zapłacisz 1000 plus wizyta w ASO nie wiadomo ile.
    Medy nowe widzę na allegro po 180 zł szt i nie widzę problemu z takim wydatkiem pytanie czy to się zakłada i działa czy coś jeszcze trzeba regulować. Kiedyś jakiś gazownik mówił mi że w tym sterowniku wszystko jest ustawione fabrycznie pod dany model samochodu i nic tam się nie reguluje a podłączenie służy tylko diagnostyce problemów (poprawcie mnie jeśli gazownik się mylił albo ja coś źle zrozumiałem). Jak mam pakować w to tysiące to wolę to wymontować i wyrzucić na śmietnik. Problem polega na tym że auto w sumie na gazie chodzi równo tylko jest trochę przymulone ale jeździ, natomiast po jeździe na gazie zaczyna się falowanie na benzynie + problem na zimno czasami z wejściem na obroty. po przejechaniu paru kilometrów na benzynie wszystko wraca do normy i auto jeździ jak trzeba. Auto oglądał elektronik z opla coś tam podłączył że przy wysokich obrotach na gazie rozjeżdżają się jakieś parametry i że należałoby zacząć od czyszczenia wtrysków (twierdzi że pomaga) albo wymiana. Powiedział, ze oni w oplu się pod to nie podłączą - to kto się pod to ma podłączyć NASA ?
  • #45
    gregus31
    Poziom 8  
    Jest program, którym można się połączyć i zainstalować wtryski W02. Trenowałem i działa. Koszt operacji u mnie 650 zł razem z wtryskami.
  • #46
    szwarcu1
    Poziom 13  
    akrystian napisał:
    Mam pytanie czy jeżeli mam fabryczny gaz w OPLU (Landi) i zablokowany sterownik oraz problem z wtryskami to po założeniu nowych wszystko ma zacząć działać czy trzeba coś jeszcze z tymi wtryskami programowo ustawiać ? Chciałbym kupić nowe medy i założyć ale problem polega na tym że nikt się do tego nie będzie w stanie prawdopodobnie podłączyć włącznie z serwisem Opla.


    Odezwij się na PW, to wieczorkiem wyślę Ci program do połączenia ze sterownikiem Landi Opla (sterownik musi być osobno, nie zintegrowany z kompem auta - takie zwykłe Landi, tylko z etykietką Opla).
  • #47
    cubik
    Poziom 11  
    szwarcu1 napisał:
    akrystian napisał:
    Mam pytanie czy jeżeli mam fabryczny gaz w OPLU (Landi) i zablokowany sterownik oraz problem z wtryskami to po założeniu nowych wszystko ma zacząć działać czy trzeba coś jeszcze z tymi wtryskami programowo ustawiać ? Chciałbym kupić nowe medy i założyć ale problem polega na tym że nikt się do tego nie będzie w stanie prawdopodobnie podłączyć włącznie z serwisem Opla.


    Odezwij się na PW, to wieczorkiem wyślę Ci program do połączenia ze sterownikiem Landi Opla (sterownik musi być osobno, nie zintegrowany z kompem auta - takie zwykłe Landi, tylko z etykietką Opla).



    Zapraszam na forum omegas-reader.fmcx.pl w celu otrzymania programu do połączenia się ze sterownikiem Omegas w Oplu. Dotyczy to sterowników w takiej samej obudowie, jak zwykły Omegas.
    Nie wiem, czy kolega szwarcu oferuje inny program, niż mojego autorstwa, o nazwie opel_omegas_reader, jeśli tak, to również zgłaszam chęć otrzymania tego programu.
  • #48
    akrystian
    Poziom 9  
    Komplet nowych zielonych medów założony 183 zł/szt i wszelkie problemy zniknęły. W Landi OMEGAS montowanej fabryczne do Opla niczego się nie reguluje. Wszystko jest ustawione fabrycznie pod dany model Opla.
  • #49
    cubik
    Poziom 11  
    akrystian napisał:
    W Landi OMEGAS montowanej fabryczne do Opla niczego się nie reguluje. Wszystko jest ustawione fabrycznie pod dany model Opla.


    W fabrycznie nowym samochodzie. Inna sprawa to to, że nawet w grupie tego samego modelu i rocznika auto autu nie jest równe. Wgrywana jest taka uśredniona mapa, tzw. "dedykowana" dla modelu. Chwyt marketingowy. Każdy samochód z takim samym silnikiem i osprzętem i taką samą instalacją powinien być dostrojony indywidualnie.
  • #50
    akrystian
    Poziom 9  
    Też mi się wydaje, że w samochodzie z przebiegiem 150.000km lepszym rozwiązaniem byłoby mieć możliwość dostrojenia instalacji pod dany egzemplarz. W tym przypadku (sterowniku) jest to nie możliwe - tak bynajmniej powiedzieli mi w warsztacie mającym autoryzację Landi.
  • #51
    Karenz
    Poziom 9  
    Jeżeli chodzi o czyszczenie medów ja opracowałem taki schemat.
    Używam do tego kompresora/małego akumulatora/ wanny ultradźwiękowej
    Proces wygląda tak;
    Zdejmujemy uszczelki/ siatki.
    Wanienkę ustawiam na 2 min , zalewam płynem do myjek.
    Podłączamy przewodami (jak najcieńszymi) z krokodylkami do pinów , jeden przewód na stałe do minusa a + jak najkrócej zwieram z klemy , staram się robić to co 1 sek.
    I tu najważniejszy element trzeba przedmuchać kompresorem wtrysk od strony wylotu po myciu i praktycznie zawsze po takiej operacji wyleci z niego masa syfu.
    Całość można powtórzyć 2-3 razy aż po podaniu sprężonego powietrza nie wylatuje żaden syf. Niestety czym większe ciśnienie tym lepiej dlatego powietrze z puszki słabo się tu nadaje.

    Z moich obserwacji wynika że własnie kompresor jest tu kluczowy ,3 razy takie działanie ratowały moje medy niestety po 80 tyś u mnie po perfekcyjnym myciu występuje lekkie wypadanie zapłonów. Dlatego zdecydowałem wymienić całą listwę czarnych medów na niebieskie i tu pytanie czy sama sonda to ogarnie bo sterownik jest zablokowany. Na forum opla wyczytałem że w akcji serwisowej wymiany czarnych na niebieskich niczego do sterownika nie wygrywali .
  • #52
    akrystian
    Poziom 9  
    W serwisie Opla mówili mi, ze wysyłają do czyszczenia i że nie ma problemów. Z kolei w warsztacie montującym LPG kazali mi kupić sobie nowe i nie bawić się w żadne czyszczenie bo oni tylko mieli problemy z reklamacjami po tych czyszczeniach.