Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Arrow Multisolution Day
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wtryskiwacze Med landi renzo czyszczenie (nierozbieralne)

Karenz 27 Sty 2017 00:20 9447 38
  • #1 27 Sty 2017 00:20
    Karenz
    Poziom 8  

    Mam takie wtryski
    http://www.autogaz-market.pl/glowna/3389-listwa-wtryskiwaczy-med-4-cyl-plastik-niebieska.html

    Wtryski te są nie rozbieralne więc trzeba je czyścić wibracyjnie .Jestem skazany na te wtryski ponieważ posiadam instalacje fabryczną przy 30 tyś km miałem już jedną listwę padnięta (gwarancja ) kiedy na najtańszych REG OMVL sieknąłem 100 tyś z czyszczeniem co roku (pracuje do dziś).
    Chciał bym skonstruować coś takiego

    Link


    Jak rozumiem wtryski pracują na 12v w takiej wanience
    https://www.morele.net/aeg-myjka-ultradzwiekowa-aeg-usr-5659-usr-5659-780361/
    Jaki w środku jest płyn oraz poprosił bym o schemacik do urządzenia zasilającego lub najchętniej gotowe urządzenie .

    1 29
  • Arrow Multisolution Day
  • #3 31 Sty 2017 19:47
    M. S.
    Poziom 34  

    Myślę, że lepiej byłoby podać środek czyszczący do wtryskiwacza pod ciśnieniem takim jak w instalacji LPG i cyklicznie otwierać i zamykać jak na filmie tak aby środek przepływał przez wstryskiwacz. Samo zamoczenie wtryskiwacza moim zdaniem jest dużo mniej skuteczne bo brud zostaje w środku.

    0
  • Arrow Multisolution Day
  • #4 01 Lut 2017 17:44
    psooya
    Poziom 36  

    To i tak im nie pomoże na długo. Ja proponuję wymianę nie koniecznie na MEDy

    2
  • #5 01 Lut 2017 20:36
    Karenz
    Poziom 8  

    wymienić można tylko na wtryskiwacze 1 ohm z czujnikiem bosha

    0
  • #7 02 Lut 2017 19:35
    Karenz
    Poziom 8  

    nie da sie niczego wystroić

    0
  • #8 03 Lut 2017 08:54
    psooya
    Poziom 36  

    To wywal ten sterownik wyjedzie cie z korzyścią. Qbox czy tech to koszt 400, wtryski 300, drobnica 100 a przynajmniej nie takie klopotliwe w naprawie. Do tego dobry filtr odstojnikowy.

    1
  • #9 18 Lut 2017 00:13
    kakibara
    Poziom 27  

    Karenz kolega psooya ma rację (skoda octavia z fabryczna instalacją posiada niebieskie wtryski- po wymianie -wiadomo cały zestaw omegas - wymieniasz tylko podzespoły) ale jeżeli dobrze zagłębisz się w temat i wejdziesz na forum lpg - jest osoba na południu Polski, która potrafi przypisać do sterownika barracudy i je prawidłowo wystroić - tylko jeżeli coś ci padnie serwis LR nic ci nie pomoże i jesteś skazany na tego doktora. Bo co tam naprawiać lepiej wymienić wtryski - w tej instalacji to najsłabszy element reszta wysoka półka. Octavia 270 tyś wtryski już niebieskie.

    1
  • #10 18 Lut 2017 05:28
    psooya
    Poziom 36  

    Obstawiam że bez "przypisania" pójdzie albo na barracudach albo hs211. Bez jaj duża gama wtryskow chodzi z tym samym P&H.

    0
  • #11 23 Lut 2017 00:07
    cubik
    Poziom 10  

    Karenz napisał:
    nie da sie niczego wystroić

    Są pewne szanse, żeby wystroić taki zablokowany sterownik. Prosze mi podać numer sterownika (coś w rodzaju COD. 616264004 - to przykłądowa nazwa dotycząca zwykłego Omegasa).
    Prosze też podesłać mi, o ile jest możliwy zapis ustawień do pliku, plik konfiguracyjny zgrany ze sterownika.
    Jestem w stanie rozkodować każdy plik konfiguracyjny ze sterowników z rodziny AEB (czyli: Omegas (zwykły i zablokowany), Lovato, Tartarini, Zavoli, OMVL, AEB, King, Alex, Elpigaz, Bigas, Romano itd)
    Cel rozkodowania to możliwość edycji ustawień pliku, szczególnie chodzi tu o wpisanie odpowiednich parametrów prądowych dla wtryskiwaczy, które nie występują na liście wyboru w oprogramowaniu takiego sterownika). Czyli przykładowo mamy sytuację (bo nie wiem czy jasno to napisałem):
    Mamy np. sterownik Zavoli z egzotycznymi wtryskiwaczami PanJet, które nam padły.
    Możemy zrobić 3 rzeczy:
    - wymontować instalację i zamontować inn, np. STAG-a - najdroższa operacja
    - zakupić takie same wtryskwiacze jak były oryginalnie - niekoniecznie tanio, zazwyczaj drogo
    - zamienić wtryskiwacze na inne, głownie ze względu na znacznie niższe koszty: Baracudy, AC-W01/02/03, RegFasty itp - najtańsza operacja i z bardzo dobrym skutkiem
    Przeszkodą do powzięcia decyzji o wymianie wtryskiwaczy na inne jest brak wiedzy na ten temat, brak możliwości wprowadzenia odpowiednich parametrów wtyskiwczy w konfiguracji sterownika z powodu jego zablokowanych funkcji albo z pwoodu braku możliwości zdekodowania pliku konfiguracyjnego.

    Oferuję zdekdowanie pliku konfiguracyjnego z wyżej wymienionych sterowników i wprowadzenie odpowiednich parametrów wtryskiwaczy, a w przypadku sterownika zablokowanego mogę podjąć próbę odczytu większości parametrów, w tym też skofigurowanie parametrów wtryskiwaczy oraz umożliwić dokonanie regulacji, czyli wystrojenie sterownika. Aktualnie rozpracowany mam zablokowany sterownik Omegas Opel.
    Ze sterownikiem w skodzie nie mialem styczności, ale przy chęci wspołpracy ze mną, polegajacej na kilkunastominutowym umożliwieniu mi połaczenia się z nim poprzez TeamViewera, ewentualnie jak blisko Mielca, to na żywo, w celu zbadania komunikacji. Po zbadaniu komunikacji jestem w stanie w ciągu 1-2 dni zrobić oprogramowanie, które będzie się komunikowało z zablokowanym sterownikiem.

    2
  • #12 23 Lut 2017 02:00
    psooya
    Poziom 36  

    Heh :-) tylko po co.
    Gorące pozdro.

    0
  • #13 23 Lut 2017 07:20
    cubik
    Poziom 10  

    Witam kolegę :)
    Sens taki, na co stać i na co się zdecyduje własciciel takowej instalacji.
    Opcja jest: wymiana całosci, zakup oryginałów wtrysków lub modyfikacja pod inne tańsze.
    A ja? Po prostu lubię ten temat i mocno mnie to interesuje. Lubię w tym grzebać i efeky takie, że mam własne oprogramowanie do Omegasa (w pewnym sensie lepsze od Omegasowego), w tym do zablokowanego z Opli (a będą do kolejnych np. Renault), potrafię dekodować/kodować każdy plik konfiguracyjny sterowników z rodziny AEB, dzięki czemu mam dostęp do tych parametrów, do których nie ma dostępu poprzez oryginalne oprogramowanie.

    3
  • #14 23 Lut 2017 09:07
    psooya
    Poziom 36  

    Witam. Ja dobrze wiem co kolega osiagnal. Mam zdanie o brc landi itp taki, ze nic dobrego w nich niema z punktu widzenia sposobu montażu czy dzialania no moze reduktory maja dobre. Przeróbka wymaga mocnej ingerencji. Dajmy na to nie dość, że trzeba to naprawic to jeszcze kupic soft. Ja np mógłbym go kupić bo prowadzę warsztat ale zdecydowanie osiagam lepsze efekty obecnie na stagu i reszcie gratow wg własnego uznania no i zrobić serwis tego można w każdym miejscu w polsce. Plus ja mam jeszcze AFR :-) Rozumiesz, nie każdy to ogarnie nie każdy ma czym a na zrobienie tego dobrze potrzeba czasu. Hobbystyczne jak najbardziej jestem na TAK, gdybym miał to naprawic jestem na NIE.

    0
  • #15 01 Kwi 2017 20:54
    koczer12
    Poziom 2  

    Czyszczenie wtryskiwaczy MED można najprostszym sposobem wykonać za pomocą płynu czyszczącego
    w tym przypadku był to CX 80 i baterii alkalicznej 9V . Najpierw myjemy zewnętrznie
    wtryskiwacze w CX 80 , demontujemy oringi i sitko i również je myjemy. Następnie za pomocą
    kabelka zasilamy cyklicznie za pomocą baterii 9V zanurzone wtryski w kąpieli z CX 80 przez
    kilka minut. Kąpiel robiłem dwa razy zmieniając płyn na czysty. Należy też umyć listwę
    wtryskiwaczy i gumowy przewód zasilający gazem całą listwę. Cóż nie miałem pod ręką myjki
    ultradżwiękowej i genaratora impulsów bo to na pewno da lepszy efekt czyszczenia. Poprzednio
    samochód po przejściu na gaz tracił moc i komputer wchodził w tryb awaryjny z powodu wypadania
    zapłonów we wszystkich cylindrach. Po takim prostym czyszczeniu wtryski chodzą jak nowe i pojeździe próbnej brak jakichkolwiek usterek i kodów błędów na LPG. Wtryskiwacze Med landi renzo czyszczenie (nierozbieralne) Wtryskiwacze Med landi renzo czyszczenie (nierozbieralne)

    Edycja na październik 2017. Przejechałem ok. 5 tys. wtryskiwacze działają bez zarzutu. Aktualnie wtryski mają przejechane ponad 170 tys. km. Więc reasumując jeśli masz sprawne a jedynie zaklejone wtryski - nie są potrzebne ani myjki ultradźwiękowe ani generatory do symulacji działania. A jak wyjąć ? Okręcamy rurę doprowadzającą gaz ( trochę syknie ) i wymieniamy na nową. to samo z filtrem gazu i obejmami zaciskowymi. Następnie odkręca się metalową obejmę trzymającą od góry wtryski, teraz delikatnie żeby nie uszkodzić poruszamy wtryskami , można sobie pomóc śrubokrętem uważając żeby nie porysować no a dalej jak w opisie wyżej myjemy wszystko i składamy. Potem sprawdzenie wodą z ludwikiem czy gaz się nie ulatnia.

    3
  • #17 16 Lip 2017 09:55
    Jurekkaz
    Poziom 3  

    W nawiązaniu do Medów - Jaka powinna być oporność cewki sprawnego "Niebieskiego" wtrysku Med?

    Dodano po 9 [minuty]:

    Na YouTube masz filmik (język tylko jak dla mnie mało zrozumiały ale wszystko widać co i jak z rozbieraniem Meda. https://www.youtube.com/watch?v=Om3DGfiRNnA&t=54s

    0
  • #18 16 Lip 2017 11:18
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Przerywacz kierunkowskazów podłacz do plynu go zanurz i niech polata. Złogi puszczą. Albo myjka ultra.

    0
  • #19 14 Lis 2017 22:03
    karroryfer
    Poziom 10  

    Też zapytam o te MEDy
    - Jakiego płynu użyć do czyszczenia najlepiej - jedni polecaja izopropylowy a tu widzę CX80. Chodzi o to aby dobrze wyczyścił a nie spowodowął puchnięcia gumy itp.
    - Czy sam przerywac zdo kierunkowsazów wystarczy czy też podłaczyć jakiś mały opornik ( lub żarówke) - do 2 Om z 12V daje 6A więc zdaje się łatwo je spalić.


    PS. Mi wypada z zapłnu tylko drugi cylinder ( tak pokazuje VAG) - czy da się wymontować tylko jeden MED. Wiem że trochę głupie pytanie - ale tak dla upewnienia ? Dodatkowo chciałem się zapytać czy ktoś cwiczył w takich wypadkach wymianę jednego wtrysku na nowy ( czy to ma jakikolwiek sens )

    1
  • #20 14 Lis 2017 23:33
    sebap
    Poziom 40  

    Czyść wszystkie. Izopropanol może być.

    0
  • #21 15 Lis 2017 00:18
    psooya
    Poziom 36  

    Moje auto egr cleaner w rozpylaczu powinno dac rade. Mycie tego i niepewnosc o uszkodzenie głowicy z kazdym odpaleniem. Ja bym sie nie zabrał za takie zabawy.

    0
  • #22 15 Lis 2017 08:02
    cubik
    Poziom 10  

    karroryfer napisał:
    Też zapytam o te MEDy
    Mi wypada z zapłnu tylko drugi cylinder ( tak pokazuje VAG) - czy da się wymontować tylko jeden MED. Wiem że trochę głupie pytanie - ale tak dla upewnienia ? Dodatkowo chciałem się zapytać czy ktoś cwiczył w takich wypadkach wymianę jednego wtrysku na nowy ( czy to ma jakikolwiek sens )


    Wtryskiwacze wynmienia się wszystkie, po to aby miec pewność, że każdy będzie miał jednakowe dawkowanie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, że jeden daje za mało, inny za dużo i jeden cylinder będzie na ubogiej, drugi na za bogatej mieszance, a sonda lambda mierzy uśredniony skład z 4 cyl i nie zostanie wykryta nieprawidłowość.
    Jeżeli VAG wykrywa wypadanie zapłonów na jednym z cylindrów, to oznacza problem z mieszanką być może spowodowany nierównomiernym dawkownaiem. Niekoniecznie jest to spowodowane zabrudzeniem, może też być wypracowaniem wtryskwiacza, wówczas umycie wszystkich lub wymiana tego pojedynczego spowoduje to co wyżej opisałem.

    Jeżeli instalacja to zwykły Omegas COD. 616264001 lub 616267000 to jest możliwość adaptacji innych wtryskwiaczy (AC-W02/03 lub Barracuda). Zapraszam na forum o lpg dla zgłębienia tego tematu.

    0
  • #23 15 Lis 2017 12:07
    Jurekkaz
    Poziom 3  

    Ja u siebie wymieniłem dwa na których VAG wykrywał wypadanie zapłonów. Obecnie stare mają przelatane już 300 tyś km i wszystko śmiga jak trzeba. A od wymiany minęło już 50 tyś km. Czyszczenie nic nie pomogło.

    0
  • #24 15 Lis 2017 14:48
    psooya
    Poziom 36  

    A jak zmieniasz uszkodzoną oponę na przedniej osi to też tylko jedną dajesz nową bo przecież druga jest dobra ?

    0
  • #25 17 Lis 2017 14:54
    karroryfer
    Poziom 10  

    psooya napisał:
    A jak zmieniasz uszkodzoną oponę na przedniej osi to też tylko jedną dajesz nową bo przecież druga jest dobra ?


    Porównanie ciekawe - jesli przebijesz NOWĄ ( lub prawie ) oponę to wymieniasz wszystkie ??? Przecież to absurdalne co napisałeś. MED z jednej strony są materiałem eksploatacyjnym - ale z drugiej są dosyć drogie ( zwłaszcza w porównaniu do niezbyt skomplikowanego silnika 1.6 MPI )

    Wracając do meritum - wyrzucanie 3 dobrych wtryskiwaczy dlatego że 4ty jest zwalony to trochę bez sensu. Głowny problem jaki mam to że nie jestem pewien jak są liczone te cylindy w VAG. Dokładniej który jest pierwszy a który 4ty.

    1
  • #26 17 Lis 2017 15:24
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Pierwszy od rozrządu w vag

    0
  • #27 17 Lis 2017 16:05
    psooya
    Poziom 36  

    No właśnie, jak masz prawie nowe medy tj 5-15kkm to ok jak masz 50 i więcej to niestety set do wymiany lub wszystkie wtryski na miernik wydajności.
    Jak masz valteki i jeden wtrysk się skończył w listwie to regenerujesz jeden piec a na resztę nie patrzysz ? No nie wymieniasz wszystkie w listwie i kalibrujesz na mierniku wydajności.
    Akurat wtrysk gazowy pracuje w bardzo ciężkich warunkach w stosunku do wtrysku PB i tu nie ma nad czym myśleć albo wymiana wszystkich albo test każdego z osobna. Jeden uboższy od drugiego jest nie do wykrycia a może skończyć się uszkodzeniami silnika. Wtryski "porządne" po przebiegu 100000 należy mimo wszystko zmienić bo nie jesteś w stanie przewidzieć jak bardzo są wyklepane, jak równo są zużyte i jak zayfione co widać na przykładzie posta - padł mi jeden z kilku...
    Ja dając gwarancję niestety wymieniam wszystkie wtryski na nowe bo i tak wyjdzie taniej niż remont silnika.

    0
  • #28 18 Mar 2018 08:31
    andykar33
    Poziom 4  

    Na medach białych zrobiłem ze 150 tys km. Po ok. 100 tys mycie w jednej z firm na płd.wsch. Bolało te 200 pln plus wysyłka. Ale było skalibrowane i umyte. Na kolejnych fioletowych jest już 135 tys. km i też były raz myte po 60 tys. km. Po 100 tys. umyłem sam jak radzi kolega kilka postów wyżej. Zasilałem "ręcznie" z zasilacza od CB. Obecnie wtryski leją i kleją ale sorry taki mamy klimat. Teraz zauważyłem że w Gotronik za 3,50 PLN lub max 5,60 PLN są gotowe moduły sterujące impulsami. Opisali też ich pomiary trochę prostszego modułu. Tylko dodać przekaźnik lub końcówkę na mocniejszych elementach i zasilacz gotowy. Może ktoś bardziej zaawansowany dorysowałby co tam trzeba dodać aby podłączać pojedyncze wstryski MED czy inne.

    1
  • #29 18 Mar 2018 10:19
    psooya
    Poziom 36  

    Na forum kiedys wrzucilem na ne 555 generator na 4 wtryski. Dorysuje tylko daj co trzeba.

    0
  • #30 18 Mar 2018 21:54
    andykar33
    Poziom 4  

    Nie mam schematu ale zdjęcia sš tak dokładne że można zobaczyć co tam chińczyk wlutował :D
    https://www.gotronik.pl/generator-impulsow-na-ne555-p-4337.html

    dane techniczne - parametry:
    •generator impulsów - przebiegu prostokštnego
    •układ scalony NE555
    •zakres napięć zasilania: 5V - 15Vdc
    •przy napięciu zasilania 5V pršd wyjœciowy ok. 15mA
    •przy napięciu zasilania 12V pršd wyjœciowy ok. 35mA
    •maksymalny pobór pršdu z zasilania: 100mA

    •amplituda (napięcie) jest zależna od wartoœci napięcia zasilajšcego
    od 4,2V do 11,4V
    •dioda LED
    •wybór zakresu regulacji częstotliwoœci przy pomocy zworki (jumera)
    •zakresy częstotliwoœci: 1Hz-50Hz / 50Hz-1kHz / 1kHz-10kHz / 10kHz-200kHz

    •płynna regulacja częstotliwoœci potencjometrem
    •regulacja współczynnika wypełnienia

    •profesjonalna płytka drukowana PCB dwustronna z metalizacjš otworów
    •wymiary płytki drukowanej: 31 x 22mm
    Czy to wystaczy?

    0