Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wtryskiwacze Med landi renzo czyszczenie (nierozbieralne)

Karenz 27 Jan 2017 00:20 38610 60
Altium Designer Computer Controls
  • #1
    Karenz
    Level 9  
    Mam takie wtryski
    http://www.autogaz-market.pl/glowna/3389-listwa-wtryskiwaczy-med-4-cyl-plastik-niebieska.html

    Wtryski te są nie rozbieralne więc trzeba je czyścić wibracyjnie .Jestem skazany na te wtryski ponieważ posiadam instalacje fabryczną przy 30 tyś km miałem już jedną listwę padnięta (gwarancja ) kiedy na najtańszych REG OMVL sieknąłem 100 tyś z czyszczeniem co roku (pracuje do dziś).
    Chciał bym skonstruować coś takiego




    Jak rozumiem wtryski pracują na 12v w takiej wanience
    https://www.morele.net/aeg-myjka-ultradzwiekowa-aeg-usr-5659-usr-5659-780361/
    Jaki w środku jest płyn oraz poprosił bym o schemacik do urządzenia zasilającego lub najchętniej gotowe urządzenie .
  • Altium Designer Computer Controls
  • #3
    M. S.
    Level 34  
    Myślę, że lepiej byłoby podać środek czyszczący do wtryskiwacza pod ciśnieniem takim jak w instalacji LPG i cyklicznie otwierać i zamykać jak na filmie tak aby środek przepływał przez wstryskiwacz. Samo zamoczenie wtryskiwacza moim zdaniem jest dużo mniej skuteczne bo brud zostaje w środku.
  • Altium Designer Computer Controls
  • #5
    Karenz
    Level 9  
    wymienić można tylko na wtryskiwacze 1 ohm z czujnikiem bosha
  • #7
    Karenz
    Level 9  
    nie da sie niczego wystroić
  • #9
    kakibara
    Level 33  
    Karenz kolega psooya ma rację (skoda octavia z fabryczna instalacją posiada niebieskie wtryski- po wymianie -wiadomo cały zestaw omegas - wymieniasz tylko podzespoły) ale jeżeli dobrze zagłębisz się w temat i wejdziesz na forum lpg - jest osoba na południu Polski, która potrafi przypisać do sterownika barracudy i je prawidłowo wystroić - tylko jeżeli coś ci padnie serwis LR nic ci nie pomoże i jesteś skazany na tego doktora. Bo co tam naprawiać lepiej wymienić wtryski - w tej instalacji to najsłabszy element reszta wysoka półka. Octavia 270 tyś wtryski już niebieskie.
  • #11
    cubik
    Level 11  
    Karenz wrote:
    nie da sie niczego wystroić

    Są pewne szanse, żeby wystroić taki zablokowany sterownik. Prosze mi podać numer sterownika (coś w rodzaju COD. 616264004 - to przykłądowa nazwa dotycząca zwykłego Omegasa).
    Prosze też podesłać mi, o ile jest możliwy zapis ustawień do pliku, plik konfiguracyjny zgrany ze sterownika.
    Jestem w stanie rozkodować każdy plik konfiguracyjny ze sterowników z rodziny AEB (czyli: Omegas (zwykły i zablokowany), Lovato, Tartarini, Zavoli, OMVL, AEB, King, Alex, Elpigaz, Bigas, Romano itd)
    Cel rozkodowania to możliwość edycji ustawień pliku, szczególnie chodzi tu o wpisanie odpowiednich parametrów prądowych dla wtryskiwaczy, które nie występują na liście wyboru w oprogramowaniu takiego sterownika). Czyli przykładowo mamy sytuację (bo nie wiem czy jasno to napisałem):
    Mamy np. sterownik Zavoli z egzotycznymi wtryskiwaczami PanJet, które nam padły.
    Możemy zrobić 3 rzeczy:
    - wymontować instalację i zamontować inn, np. STAG-a - najdroższa operacja
    - zakupić takie same wtryskwiacze jak były oryginalnie - niekoniecznie tanio, zazwyczaj drogo
    - zamienić wtryskiwacze na inne, głownie ze względu na znacznie niższe koszty: Baracudy, AC-W01/02/03, RegFasty itp - najtańsza operacja i z bardzo dobrym skutkiem
    Przeszkodą do powzięcia decyzji o wymianie wtryskiwaczy na inne jest brak wiedzy na ten temat, brak możliwości wprowadzenia odpowiednich parametrów wtyskiwczy w konfiguracji sterownika z powodu jego zablokowanych funkcji albo z pwoodu braku możliwości zdekodowania pliku konfiguracyjnego.

    Oferuję zdekdowanie pliku konfiguracyjnego z wyżej wymienionych sterowników i wprowadzenie odpowiednich parametrów wtryskiwaczy, a w przypadku sterownika zablokowanego mogę podjąć próbę odczytu większości parametrów, w tym też skofigurowanie parametrów wtryskiwaczy oraz umożliwić dokonanie regulacji, czyli wystrojenie sterownika. Aktualnie rozpracowany mam zablokowany sterownik Omegas Opel.
    Ze sterownikiem w skodzie nie mialem styczności, ale przy chęci wspołpracy ze mną, polegajacej na kilkunastominutowym umożliwieniu mi połaczenia się z nim poprzez TeamViewera, ewentualnie jak blisko Mielca, to na żywo, w celu zbadania komunikacji. Po zbadaniu komunikacji jestem w stanie w ciągu 1-2 dni zrobić oprogramowanie, które będzie się komunikowało z zablokowanym sterownikiem.
  • #13
    cubik
    Level 11  
    Witam kolegę :)
    Sens taki, na co stać i na co się zdecyduje własciciel takowej instalacji.
    Opcja jest: wymiana całosci, zakup oryginałów wtrysków lub modyfikacja pod inne tańsze.
    A ja? Po prostu lubię ten temat i mocno mnie to interesuje. Lubię w tym grzebać i efeky takie, że mam własne oprogramowanie do Omegasa (w pewnym sensie lepsze od Omegasowego), w tym do zablokowanego z Opli (a będą do kolejnych np. Renault), potrafię dekodować/kodować każdy plik konfiguracyjny sterowników z rodziny AEB, dzięki czemu mam dostęp do tych parametrów, do których nie ma dostępu poprzez oryginalne oprogramowanie.
  • #14
    psooya
    Level 38  
    Witam. Ja dobrze wiem co kolega osiagnal. Mam zdanie o brc landi itp taki, ze nic dobrego w nich niema z punktu widzenia sposobu montażu czy dzialania no moze reduktory maja dobre. Przeróbka wymaga mocnej ingerencji. Dajmy na to nie dość, że trzeba to naprawic to jeszcze kupic soft. Ja np mógłbym go kupić bo prowadzę warsztat ale zdecydowanie osiagam lepsze efekty obecnie na stagu i reszcie gratow wg własnego uznania no i zrobić serwis tego można w każdym miejscu w polsce. Plus ja mam jeszcze AFR :-) Rozumiesz, nie każdy to ogarnie nie każdy ma czym a na zrobienie tego dobrze potrzeba czasu. Hobbystyczne jak najbardziej jestem na TAK, gdybym miał to naprawic jestem na NIE.
  • #15
    koczer12
    Level 2  
    Czyszczenie wtryskiwaczy MED można najprostszym sposobem wykonać za pomocą płynu czyszczącego
    w tym przypadku był to CX 80 i baterii alkalicznej 9V . Najpierw myjemy zewnętrznie
    wtryskiwacze w CX 80 , demontujemy oringi i sitko i również je myjemy. Następnie za pomocą
    kabelka zasilamy cyklicznie za pomocą baterii 9V zanurzone wtryski w kąpieli z CX 80 przez
    kilka minut. Kąpiel robiłem dwa razy zmieniając płyn na czysty. Należy też umyć listwę
    wtryskiwaczy i gumowy przewód zasilający gazem całą listwę. Cóż nie miałem pod ręką myjki
    ultradżwiękowej i genaratora impulsów bo to na pewno da lepszy efekt czyszczenia. Poprzednio
    samochód po przejściu na gaz tracił moc i komputer wchodził w tryb awaryjny z powodu wypadania
    zapłonów we wszystkich cylindrach. Po takim prostym czyszczeniu wtryski chodzą jak nowe i pojeździe próbnej brak jakichkolwiek usterek i kodów błędów na LPG. Wtryskiwacze Med landi renzo czyszczenie (nierozbieralne) Wtryskiwacze Med landi renzo czyszczenie (nierozbieralne)

    Edycja na październik 2017. Przejechałem ok. 5 tys. wtryskiwacze działają bez zarzutu. Aktualnie wtryski mają przejechane ponad 170 tys. km. Więc reasumując jeśli masz sprawne a jedynie zaklejone wtryski - nie są potrzebne ani myjki ultradźwiękowe ani generatory do symulacji działania. A jak wyjąć ? Okręcamy rurę doprowadzającą gaz ( trochę syknie ) i wymieniamy na nową. to samo z filtrem gazu i obejmami zaciskowymi. Następnie odkręca się metalową obejmę trzymającą od góry wtryski, teraz delikatnie żeby nie uszkodzić poruszamy wtryskami , można sobie pomóc śrubokrętem uważając żeby nie porysować no a dalej jak w opisie wyżej myjemy wszystko i składamy. Potem sprawdzenie wodą z ludwikiem czy gaz się nie ulatnia.
  • #16
    karroryfer
    Level 12  
    Porada ciekawa ( sprawdzę ) ale jak się demontuje wtryski MED ? Proszę o krótką podpowiedz bo na pierwszy rzut oka to nie widzę jak je bezproblemowo zdjąć ...
  • #17
    Jurekkaz
    Level 7  
    W nawiązaniu do Medów - Jaka powinna być oporność cewki sprawnego "Niebieskiego" wtrysku Med?

    Dodano po 9 [minuty]:

    Na YouTube masz filmik (język tylko jak dla mnie mało zrozumiały ale wszystko widać co i jak z rozbieraniem Meda. https://www.youtube.com/watch?v=Om3DGfiRNnA&t=54s
  • #18
    andrzej20001
    Level 43  
    Przerywacz kierunkowskazów podłacz do plynu go zanurz i niech polata. Złogi puszczą. Albo myjka ultra.
  • #19
    karroryfer
    Level 12  
    Też zapytam o te MEDy
    - Jakiego płynu użyć do czyszczenia najlepiej - jedni polecaja izopropylowy a tu widzę CX80. Chodzi o to aby dobrze wyczyścił a nie spowodowął puchnięcia gumy itp.
    - Czy sam przerywac zdo kierunkowsazów wystarczy czy też podłaczyć jakiś mały opornik ( lub żarówke) - do 2 Om z 12V daje 6A więc zdaje się łatwo je spalić.


    PS. Mi wypada z zapłnu tylko drugi cylinder ( tak pokazuje VAG) - czy da się wymontować tylko jeden MED. Wiem że trochę głupie pytanie - ale tak dla upewnienia ? Dodatkowo chciałem się zapytać czy ktoś cwiczył w takich wypadkach wymianę jednego wtrysku na nowy ( czy to ma jakikolwiek sens )
  • #20
    sebap
    Level 41  
    Czyść wszystkie. Izopropanol może być.
  • #22
    cubik
    Level 11  
    karroryfer wrote:
    Też zapytam o te MEDy
    Mi wypada z zapłnu tylko drugi cylinder ( tak pokazuje VAG) - czy da się wymontować tylko jeden MED. Wiem że trochę głupie pytanie - ale tak dla upewnienia ? Dodatkowo chciałem się zapytać czy ktoś cwiczył w takich wypadkach wymianę jednego wtrysku na nowy ( czy to ma jakikolwiek sens )


    Wtryskiwacze wynmienia się wszystkie, po to aby miec pewność, że każdy będzie miał jednakowe dawkowanie. W przeciwnym razie dojdzie do sytuacji, że jeden daje za mało, inny za dużo i jeden cylinder będzie na ubogiej, drugi na za bogatej mieszance, a sonda lambda mierzy uśredniony skład z 4 cyl i nie zostanie wykryta nieprawidłowość.
    Jeżeli VAG wykrywa wypadanie zapłonów na jednym z cylindrów, to oznacza problem z mieszanką być może spowodowany nierównomiernym dawkownaiem. Niekoniecznie jest to spowodowane zabrudzeniem, może też być wypracowaniem wtryskwiacza, wówczas umycie wszystkich lub wymiana tego pojedynczego spowoduje to co wyżej opisałem.

    Jeżeli instalacja to zwykły Omegas COD. 616264001 lub 616267000 to jest możliwość adaptacji innych wtryskwiaczy (AC-W02/03 lub Barracuda). Zapraszam na forum o lpg dla zgłębienia tego tematu.
  • #23
    Jurekkaz
    Level 7  
    Ja u siebie wymieniłem dwa na których VAG wykrywał wypadanie zapłonów. Obecnie stare mają przelatane już 300 tyś km i wszystko śmiga jak trzeba. A od wymiany minęło już 50 tyś km. Czyszczenie nic nie pomogło.
  • #25
    karroryfer
    Level 12  
    psooya wrote:
    A jak zmieniasz uszkodzoną oponę na przedniej osi to też tylko jedną dajesz nową bo przecież druga jest dobra ?


    Porównanie ciekawe - jesli przebijesz NOWĄ ( lub prawie ) oponę to wymieniasz wszystkie ??? Przecież to absurdalne co napisałeś. MED z jednej strony są materiałem eksploatacyjnym - ale z drugiej są dosyć drogie ( zwłaszcza w porównaniu do niezbyt skomplikowanego silnika 1.6 MPI )

    Wracając do meritum - wyrzucanie 3 dobrych wtryskiwaczy dlatego że 4ty jest zwalony to trochę bez sensu. Głowny problem jaki mam to że nie jestem pewien jak są liczone te cylindy w VAG. Dokładniej który jest pierwszy a który 4ty.
  • #26
    andrzej20001
    Level 43  
    Pierwszy od rozrządu w vag
  • #27
    psooya
    Level 38  
    No właśnie, jak masz prawie nowe medy tj 5-15kkm to ok jak masz 50 i więcej to niestety set do wymiany lub wszystkie wtryski na miernik wydajności.
    Jak masz valteki i jeden wtrysk się skończył w listwie to regenerujesz jeden piec a na resztę nie patrzysz ? No nie wymieniasz wszystkie w listwie i kalibrujesz na mierniku wydajności.
    Akurat wtrysk gazowy pracuje w bardzo ciężkich warunkach w stosunku do wtrysku PB i tu nie ma nad czym myśleć albo wymiana wszystkich albo test każdego z osobna. Jeden uboższy od drugiego jest nie do wykrycia a może skończyć się uszkodzeniami silnika. Wtryski "porządne" po przebiegu 100000 należy mimo wszystko zmienić bo nie jesteś w stanie przewidzieć jak bardzo są wyklepane, jak równo są zużyte i jak zayfione co widać na przykładzie posta - padł mi jeden z kilku...
    Ja dając gwarancję niestety wymieniam wszystkie wtryski na nowe bo i tak wyjdzie taniej niż remont silnika.
  • #28
    andykar33
    Level 8  
    Na medach białych zrobiłem ze 150 tys km. Po ok. 100 tys mycie w jednej z firm na płd.wsch. Bolało te 200 pln plus wysyłka. Ale było skalibrowane i umyte. Na kolejnych fioletowych jest już 135 tys. km i też były raz myte po 60 tys. km. Po 100 tys. umyłem sam jak radzi kolega kilka postów wyżej. Zasilałem "ręcznie" z zasilacza od CB. Obecnie wtryski leją i kleją ale sorry taki mamy klimat. Teraz zauważyłem że w Gotronik za 3,50 PLN lub max 5,60 PLN są gotowe moduły sterujące impulsami. Opisali też ich pomiary trochę prostszego modułu. Tylko dodać przekaźnik lub końcówkę na mocniejszych elementach i zasilacz gotowy. Może ktoś bardziej zaawansowany dorysowałby co tam trzeba dodać aby podłączać pojedyncze wstryski MED czy inne.
  • #30
    andykar33
    Level 8  
    Nie mam schematu ale zdjęcia sš tak dokładne że można zobaczyć co tam chińczyk wlutował :D
    https://www.gotronik.pl/generator-impulsow-na-ne555-p-4337.html

    dane techniczne - parametry:
    •generator impulsów - przebiegu prostokštnego
    •układ scalony NE555
    •zakres napięć zasilania: 5V - 15Vdc
    •przy napięciu zasilania 5V pršd wyjœciowy ok. 15mA
    •przy napięciu zasilania 12V pršd wyjœciowy ok. 35mA
    •maksymalny pobór pršdu z zasilania: 100mA

    •amplituda (napięcie) jest zależna od wartoœci napięcia zasilajšcego
    od 4,2V do 11,4V
    •dioda LED
    •wybór zakresu regulacji częstotliwoœci przy pomocy zworki (jumera)
    •zakresy częstotliwoœci: 1Hz-50Hz / 50Hz-1kHz / 1kHz-10kHz / 10kHz-200kHz

    •płynna regulacja częstotliwoœci potencjometrem
    •regulacja współczynnika wypełnienia

    •profesjonalna płytka drukowana PCB dwustronna z metalizacjš otworów
    •wymiary płytki drukowanej: 31 x 22mm
    Czy to wystaczy?