Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna II - Różnica w budowie prawej i lewej tulei tylnej belki. Dlaczego?

kryst16 27 Sty 2017 19:12 2607 8
  • #1 27 Sty 2017 19:12
    kryst16
    Poziom 22  

    Witam...

    Mam pytanie.
    Dlaczego prawa i lewa tuleja w samochodzie Laguna II różni się od siebie?

    Tak wygląda prawa:
    Laguna II - Różnica w budowie prawej i lewej tulei tylnej belki. Dlaczego?

    A tak lewa:
    Laguna II - Różnica w budowie prawej i lewej tulei tylnej belki. Dlaczego?

    Różnią się otworem na śrubę, jeden okrągły a drugi jajowaty.
    Przypadkiem (nie były opisane) zamontowałem te tuleje odwrotnie czyli prawą w miejsce lewej a lewą w miejsce prawej, czy to ma jakieś znacznie?
    Nie mogę znaleźć czy odwrotny montaż tulei wpłynie na ich trwałość czy tylko zrobiono je w ten sposób żeby ułatwić montaż belki.

    Proszę o rady.
    Dziękuje

    0 8
  • Pomocny post
    #2 27 Sty 2017 20:04
    szymitsu21

    Poziom 34  

    różnica wynika z tego że dwa pasowne otwory mogły by powodować Naprężenia po skręceniu tego do kupy.
    To jest margines błędu, każda belka i każda laguna różnią się od siebie o jakieś minimalne wymiary dlatego jedna tuleja jest owalna żeby nie była naprężeń :)

    0
  • #3 27 Sty 2017 20:25
    kryst16
    Poziom 22  

    szymitsu21 napisał:
    różnica wynika z tego że dwa pasowne otwory mogły by powodować Naprężenia po skręceniu tego do kupy.
    To jest margines błędu, każda belka i każda laguna różnią się od siebie o jakieś minimalne wymiary dlatego jedna tuleja jest owalna żeby nie była naprężeń :)


    Tak właśnie myślałem że z tego to wynika.
    Czyli nie ma różnicy czy ta z jajowatym otworem znajduje się po prawej czy po lewej?

    0
  • Pomocny post
    #4 27 Sty 2017 23:20
    ociz
    Moderator Samochody

    Dodam tylko że montować tanie zamienniki tych tulei to szkoda roboty, bo zaraz się posypią. Ja zamawiam zawsze oryginały.

    0
  • Pomocny post
    #5 28 Sty 2017 00:21
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #6 28 Sty 2017 07:27
    kryst16
    Poziom 22  

    ociz napisał:
    Dodam tylko że montować tanie zamienniki tych tulei to szkoda roboty, bo zaraz się posypią. Ja zamawiam zawsze oryginały.

    Zostały zamontowane tuleje poliuretanowe czerwone.



    grala1 napisał:
    Myślę że tym też można wyregulować kąt znoszenia.

    A myślisz że ma to znaczenie która tuleja znajduje się z której strony?
    Nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie a z tego co widzę po zdjęciach w sieci to ludzie mają to zamontowane całkowicie różnie.

    0
  • #7 28 Sty 2017 13:22
    Daro122
    Poziom 27  

    Przyznam że trochę nie rozumie w czym problem , prawą zakładam na prawą , lewą zakładam na lewą , tak jak ma być . Wszelkie inne kombinacje alpejskie tylko i wyłącznie na życzenie klienta , zaczniesz kombinować będzie coś nie tak , tuleja nie przeżyje ponownego montażu a zwłaszcza zgrzane elementy płaskownika wymagają troski aby nie odpadły .

    0
  • #8 28 Sty 2017 13:51
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Powinieneś jechać na sprawdzenie geometrii. Jak uda się poprawnie ustawić to zapominasz o temacie.
    Nie wiem czy poliuretan do dobry wybór. Jest trwały ale nie komfortowy.
    Jakiś czas temu montowałem klientowi poduszkę pod silnik z poliuretanu i kazał wymieniać na inna bo wszystko przenosiło się na karoserię.

    0
  • #9 31 Sty 2017 11:10
    kryst16
    Poziom 22  

    grala1 napisał:
    Powinieneś jechać na sprawdzenie geometrii. Jak uda się poprawnie ustawić to zapominasz o temacie.
    Nie wiem czy poliuretan do dobry wybór. Jest trwały ale nie komfortowy.
    Jakiś czas temu montowałem klientowi poduszkę pod silnik z poliuretanu i kazał wymieniać na inna bo wszystko przenosiło się na karoserię.

    Rozumiem, dziękuje.
    Czerwone nie są aż tak twarde, żółte to masakra ponoć...


    Daro122 napisał:
    Przyznam że trochę nie rozumie w czym problem , prawą zakładam na prawą , lewą zakładam na lewą , tak jak ma być . Wszelkie inne kombinacje alpejskie tylko i wyłącznie na życzenie klienta , zaczniesz kombinować będzie coś nie tak , tuleja nie przeżyje ponownego montażu a zwłaszcza zgrzane elementy płaskownika wymagają troski aby nie odpadły .

    W tym problem, że każdy twierdzi że te tuleje powinny być odwrotnie, w jednej z książek sam naprawiam znalazłem że prawa z okrągłym otworem, a niektórzy producenci piszą że lewa z okrągłym itp.
    Na zdjęcia nie ma co patrzeć bo każdy mógł je założyć odwrotnie.
    W sumie to i tak nie ma żadnej różnicy z tego co się dowiedziałem także temat zakończony.

    0