Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

D-Link DP-602 [Problem]

one_eddie 19 Jul 2005 21:02 2237 10
  • #1
    one_eddie
    Level 25  
    Mam urzadzenie (j.w) pracowalo bez problemow przez 1,5 roku. Az tu nagle cos sie zrypalo. urzadzenie wogole nie odpowiada (ping, telnet). Wogole nie mozna bylo dostac sie do konfiguracji, interfejsu urzadzenia.

    Zainstalowalem IsAdmina no i znalazl je ale co sie okazalo nazwa urzadzenia ulegla zmianie, oraz adres ip z 192.168.1.1 na 192.168.100.1 wiec szybko zmienilem siec na ta ktora pokazal isadmin. Pingowlame ale urzadzenie nie odpowiadalo, probowalem zmieniac w isadminie ip urzadzenia. udalo sie. po ponownym odczytaniu pokazuje zmieniony adres. Ale urzadznie nie odpowiada. nie mozna takze uruchomic konfiguracji oraz wiekszosci opcji pojawia sie komunikat "No response".

    Nie wiem czy urzadzenie sie zjaralo czy moze zaliczylo tylko jakas zwieche.

    Czy ktos z was mial juz taki problem, poradzil sobie z tym.
    Prosze o wszelka pomoc.
  • #2
    mbo
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na zawieszenie to raczej nie wygląda.
    Routerek padł lub jego oprogramowanie jest uszkodzone.

    Sprawdź czy coś się zmieni jak użyjesz przycsku reset z tyłu obudowy.

    Ewentualnie postaraj się wgrać inny (nowszy) firmware.
  • #3
    one_eddie
    Level 25  
    Nie ma przycisku reset, przynajmniej takowego nie widze. A co do firmware to juz dawno temu wgralem najnowszy, jaki udalo mi sie znalezc (3.01). Teraz tez mialem taki pomysl ale kiedy prubuje wywolac opcje download firm ware potem zatwierdzic dostaje "brak odpowiedzi [no response]"

    Urzadzenei startuje normalnie. Diody migaja jak poprzednio (a jest procedura startujaca) wiec totalnie sie nie zjaralo, cos dziala.
  • #4
    artpc
    Level 12  
    O ile dobrze pamietam reset powinien byc , taka mala dziurka z tylu urzadzenia trzeba wcisnac czyms wielkosci koncowki od dlugopisu.
    Adres 192.168.100.1 jest adresme standartowym tego routera , wiec mozliwe ze rozsypaly sie ustawienia i tylko reset moze przywrocic prawidlowe dzialanie Routera . Z tego co pamietam zrobiono Firmware do wersji 2.20e i wiecej nie aktualizowano tego oprogramowania na stronie producenta wiec skad masz wersje 3.01 ?

    Strona Firmware
    http://support.dlink.ca/ProductView.asp?ProdID=27
    Mialek kiedys ten router niestety jego wada bylo to ze czesto zawieszal polaczenie i pomagal tylko reset :( Przyczyna prawdopodobnie lezy po stronie zbyt wysokiej temperatury wewnatrz routera .
  • #5
    one_eddie
    Level 25  
    Swojego czasu kiedy router zaczol sie czesto wieszac najpierw szukalem nowszego firmware po wszystkich stronach D-link-a. Znalazlem 3.01 nie pamietam juz gdzie. Ale sadze ze chwila poszukiwan z twojej strony jesli jestes zainteresowany i trafisz na ten sam upgrade.

    Pozniej napisalem aplikacje ktora sprawdzala stan serwera i w razie potrzeby za pomocas 1 przycisuku resetowala serwer.

    Z przykroscia stwierdzamze nie mam na obudowie zadnych dziurek oprocz bocznych (wywietrzniki). Z tylu sa dwa comy wejscie zna zasilacz i Rj-tke. Byc moze trafilem na jakis stary model.

    Faktycznie sprubuje poszukac pomocy na stronach d-linka.
  • #6
    patryk_mirek
    Level 18  
    ja ma dsl-g604t chodzil mi niestabilnie i szukajac mozliwosci ulepszenia(tzn 'przypadkiem' wgrania nie tego firmware) natrafilem na zagraniczne forum
    http://www.expansys.se/forum.asp?code=110551
    poswiecone glownie temu modelowi(604t) i czytalem o plusach i minusach wymiany i znalazlem gdzies link do narzedzi do naprawy routerow(akcespointow itp)ktore maja zle wgrany firmware/lub przez to nie dzialaja(nie komunikuja sie)programy te obslugiwaly o ile dobrze pamietam po kilka modeli
    wiec moze od tego mozna zaczac
    ps.jak znajde link bezposredni to umieszcze go tu[/url]
  • #7
    one_eddie
    Level 25  
    Niestety na forum ktore znalazlem pod linkiem: http://www.expansys.se/forumoverviewcat.asp?man=D-LIN nie ma modelu Dp-602

    Napisalem do dlinka canada ale odpisali mi zebym skontaktowal sie z komorka ze swojego regionu. U nas czyli dlink.pl kieruja na portal support.dlink.de a tam jakos nie moge zarejestrowac sie i zalogowac.

    Czy komus z was udalo sie zalogowac na portal suportu d-linka?
  • #8
    artpc
    Level 12  
    one_eddie dziwny ten twoj router ze nie ma resetu , powinien byc z tylu przy wejsciach com , moze masz jakis REV 000.1 .
    Co ci moge poradzic:
    1. ustaw recznie adres IPz92.168.1.1 i maske podsieci 255.255.255.0 i wtedy polacz sie z routerem.
    2.Jezeli masz jakis firewall to go wylacz lub odinstaluj mozliwe ze blokuje dostep do routera.
    3. Sprawdz plik C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts
    powinien wygladac tak .

    -----------------------------------------------------------------------------------

    # Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
    #
    # To jest przykładowy plik HOSTS używany przez Microsoft TCP/IP
    # w systemie Windows.
    # Ten plik zawiera mapowania adresów IP na nazwy komputerów
    # Każdy wpis powinien być w osobnej linii.
    # W pierwszej kolumnie powinny być umieszczone adresy IP, a następnie
    # odpowiadające im nazwy komputerów. Adres i nazwa powinny być oddzielone
    # co najmniej jedną spacją
    #
    # Dodatkowo, komentarze (takie jak te) można wstawiać w poszczególnych
    # liniach lub po nazwie komputera, oznaczając je symbolem '#'.
    #
    # Na przykład:
    #
    # 102.54.94.97 rhino.acme.com # serwer źródłowy
    # 38.25.63.10 x.acme.com # komputer kliencki x

    127.0.0.1 localhost

    -----------------------------------------------------------------------------------

    4.Z suportem od D-linka - watpie ze ktos ci pomoze z tak starym routerem.

    5.Router mozna programowac przez wejscie com , ale trzeba miec sprzet i oprogramowanie do tego , a to robi tylko serwis .
  • #9
    kiper
    Level 15  
    miałem tego routerka 3 sztuki przez 3 lata coś moge powiedzieć na ten temat jak cie to interesuje
    mail: duetre(malpa)wp.pl albo gg
  • #10
    patryk_mirek
    Level 18  
    ja proponuje poszukac w googlach informacji o chipsecie
    (TAK-juz udalo mi sie zjebac swojego dlinka DSL-g604t(wgrywajac australijski firmware(tak ze status nie migal(a moze migal ale nie mialem zadnej lacznosci-pojawiala sie w IE strona logowania ale nic wiecej)
    znalazlem program do innego routera(tutaj actiontec bo na tym samym chipsecie)tylko pliki z firmware podmienilem(na te z tym co chcialem wgrac-prawidlowym)- wgralo i dziala jak do tej pory prawidlowo

    proponowal bym lekture tego pliku
    http://mcmcc.bat.ru/dlinkt/FW_dsl-xxxt_README.eng.txt
    (tzn dokladniej koncowki-tam jest napisane ze wszystkie routery maja 'serwisowy serwer ftp adam2' na porcie 10.8.8.8 (u:adam p:adam)i mozliwe ze w ten sposob sie cos uda zdzialac
    pozatym jak sie juz go rozkreci(chociazby zeby poznac nazwe/model/producenta chipsetu)
    to mozna nawet chyba znalezc tam zlacze jtag(jak w wiekszosci sprzetu sie to coraz czesciej zdarza...)
    pozatym jeszcze proponuje przejrzenie mojego opisu jak naprawilem po wgraniu zlego firmware
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic328345.html
    albo po prostu przejrzec wszystkie strony dlinka moze i oni(w co w±tpie cos takiego dali)
  • #11
    artpc
    Level 12  
    Do tego Routera D-link juz nie robi dawno żadnego suportu ani nowego Firmware . Proponuje poszukać polskiego serwisu i tam się dowiedzieć czy zrobią aktualizacje i za ile może się opłaci . Kiedyś miałem ten Router wieszał się co jakiś czas i faktycznie nie miał resetu bo zawsze odłączałem zasilanie jak byłem w domu :) . Tez pisałem do D-Link po jakimś czasie zadzwonił do mnie Polak i zaproponował mi wgranie nowego Firmware , niestety nic to nie zmieniło :( . Proponuje sposób kolegi patryk_mirek , ja tym sposobem naprawiałem Cerberus ADSL niestety mimo komunikacji przez FTP nie dało się go naprawić , dopiero aktualizacja przez USB ożywiła router, D-linki te starszego typu można programowac przez port COM