SKM 1964 wrote: Skoro cewka zasilająca jest 6-cio voltowa
Nie jest ani 6V ani 12V. Nie ma takiego pojęcia dla cewki zapłonowej iskrownika.
SKM 1964 wrote: to czemu cewka WN jest na 12 V
Bo takie cewki butelkowe montowano w Simsonach z iskrownikowym układem zapłonowym.
Wykorzystano "gotową" cewkę Wartburga, ETZ jako autotransfomator podbijający napięcie generowane przez cewkę magneta w momencie rozwarcia przerywacza z ok 200 - 300V do ok 8 - 10 kV.
Dodano po 6 [minuty]:
PITERRR wrote: Z elektronicznego nie może być montowana jest sterowana przez moduł zapłonu i czujnik hala .
Tam nie ma żadnego Halla! Jest impulsator indukcyjny tzn mała cewka.
Dodano po 8 [minuty]:
Simek Sr50 b4.
Sprawdź jeszcze raz połaczenia zgodnie ze schematem. Szczególnie połącznie masy silnika i masy cewki butelkowej.
Sprawdź czy na pewno przerywacz jest zwarty przez ok 1/3 obrotu koła magnesowego. Przy wytartym garbiku lub skrzywiom wale może nie być luzu między krzywką a przerywaczem i styki przerywacza nie są sciskane mocno. Czasem pomaga zmniejszenie przerwy na stykach.