Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A3 2001 1.8T AUM 180 - Temperatura 95'

PozioYPozio 29 Sty 2017 09:47 450 14
  • #1 29 Sty 2017 09:47
    PozioYPozio
    Poziom 9  

    Witam. Przejrzalem kilka forum. Kilkadziesiąt tematów, kilkaset postów i nikt nie potrafi pomoc lub nie było podobnego problemu.

    Samochód po wymianie
    3 termostatów (obecnie założony z s3 temp. Otwarcia 82')
    pierścieni,
    panewek,
    głowica kompletna - zawory uszczelnione.
    pompa wody, (daje dobre cisnienie)
    czujnik temperatury z aso.
    Czujnik w chłodnicy z ASO
    Nowa chłodnica
    Zalany Liqui moly 5w40

    Plukany układ soda kaustyczna potem jakimś specyfikiem jeszcze do chłodnic . Zalany nowy płyn.

    Jest LPG ale docieram auto tylko na benzynie.

    Jade zimnym autem, rozgrzewa sie do 83-84 widzę na climatronicu ze puszcza termostat, temperatura spada do 79 potem szybuje do 83 i trzyma 83. Ale po pewnym czasie w miarę dalszej jazdy rośnie stopniowo i staje na 95. Na poprzednim termostacie z temp otwarcia 90 bylo to samo. Auto 2 tys km po remoncie. Jak mu trochę wstawię przeciagne na 2 biegach temp idzie na 97-98. Na postoju obserwowałem wiatraki i nawet przy 100' sie nie włączają. Wiatraki sprawdzone, dałem zwore na wtyczkę i oba biegi pracuja.

    Rece opadają, ktoś pomoże?

    0 14
  • Fibaro
  • #2 29 Sty 2017 09:54
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    PozioYPozio napisał:
    Rece opadają, ktoś pomoże?


    Ale w czym bo żaden problem nie opisany?

    0
  • #3 29 Sty 2017 09:58
    PozioYPozio
    Poziom 9  

    ten silnik ma trzymac 90' jezdzilem dwoma identycznymi autami z identycznym oznaczeniem kodu silnika specjalnie aby wykluczyc "ze moze tak ma byc" jak to inni pisza.
    ALE NIE, ma trzymac 90 stopni, tak jak zreszta bylo w obu tych autach. Poprosilem znajomych nawet zeby "przypałowali" auto od 50 do 180 i temperatura wskoczyła max na 91-92.
    Wiec pytanie: dlaczego moj silnik po remoncie trzyma temp roboczą 95-98 i nie wlacza sie wentylator nawet przy 100.

    0
  • #4 29 Sty 2017 10:02
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    PozioYPozio napisał:
    Wiec pytanie: dlaczego moj silnik po remoncie trzyma temp roboczą 95-98 i nie wlacza sie wentylator nawet przy 100.


    Ok jaką wtedy temperaturę ma chłodnica a jaką silnik.?

    0
  • Fibaro
  • #5 29 Sty 2017 10:24
    PozioYPozio
    Poziom 9  

    zeby to ustalic trzeba by sie wpiac jakims czujnikiem w uklad przed chlodnica, nie mam takiej mozliwosci. a mierzenie miernikiem i przykladanie go do weza mija sie z celem. na pewno temperatura przy chlodnicy jest nizsza, bo gdy trzymam reke na wezu przy bloku silnika, a gdy trzymam na tym samym wezu ale przy wejsciu do chlodnicy jest mniej goracy. a wychodzacy powrotny z chlodnicy jest ok 60stopni.
    nie wierze ze trzeci termostat z rzedu jest padnięty. tymbardziej ze podczas jazdy tak jak pisalem widze po wskazaniach ze sie otwiera.

    myslalem moze zeby nawiercic jakims wiertłem 1,5mm otwor w termostacie i wtedy zobaczyc.

    ale chcialem zasignac porad tu. nie jestem laikiem i nie pytam o jakies brednie, a szukam fachowej pomoy

    0
  • #6 29 Sty 2017 10:57
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    PozioYPozio napisał:
    myslalem moze zeby nawiercic jakims wiertłem 1,5mm otwor w termostacie i wtedy zobaczyc.

    Nie ma potrzeby bo jak się otworzy termostat to jest obieg i chłodnica ma być ciepła.

    Przy dzisiejszych mrozach nierealne jest załączenie wentylatorów.

    0
  • #7 29 Sty 2017 11:39
    Don de Leon
    Poziom 23  

    A jaką temperaturę widzi ECU. Sugerujesz się wskazaniem na liczniku?

    0
  • #8 29 Sty 2017 11:40
    PozioYPozio
    Poziom 9  

    Ja to wszystko wiem ale cos nie gra. Zagrzalem go w garażu do 102 i nie włączył sie wentylator. Silnik nagrzany chłodnica ciepła, węże chłodnica - blok ciepłe a płyn nie gania na tyle żeby trzymać okolice 90 i nie włącza sie wentylator. Nie wiem moze tam cos fizycznie siedzi w układzie chłodzenia i blokuje przepływ.

    Patrzę na climatronic na kanał 49 który zgrywa sie z podłączonym vagiem. Nie chce go grzać wyżej bo jest na dotarciu

    0
  • #9 29 Sty 2017 12:01
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Czy tam jest czujnik załączający wentylator na dolnym wężu chłodnicy czy w samej chłodnicy? Może tu jest problem, jaka temperatura dla włączenia pierwszego biegu wentylatorów?

    0
  • #10 29 Sty 2017 12:06
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    PozioYPozio napisał:
    Patrzę na climatronic na kanał 49 który zgrywa sie z podłączonym vagiem. Nie chce go grzać wyżej bo jest na dotarciu


    Ale klimatronik nic tam nie ma do gadania.
    Popatrz na wskazania temperatury w ECU.

    Po drugie możesz aktywować wentylatory z vag.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Don de Leon napisał:
    Może tu jest problem, jaka temperatura dla włączenia pierwszego biegu wentylatorów?


    Ale dzisiaj to trzeba był pałować na postoju na 4000obr/min z 10 minut żeby załączył się wentylator .

    0
  • Fibaro
  • #11 29 Sty 2017 12:09
    Don de Leon
    Poziom 23  

    Strumien swiadomosc... napisał:
    Ale dzisiaj to trzeba był pałować na postoju na 4000obr/min z 10 minut żeby załączył się wentylator .

    Bardziej chodzi mi o to czy pierwszy bieg rusza przy 102 czy 105. Druga sprawa czy wskazania czujnika do ECU są poprawne, często te czujniki zawodzą.

    0
  • #12 29 Sty 2017 12:57
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    95 to normalna temperatura silnika.
    Licznik pokaże Ci już 90 gdy silnik będzie miał temperaturę w przedziale 70-95.
    Wentylatory ruszają przy 105.
    Wez pod uwagę to że czujnik ma jakaś tolerancje a dla sterownika silnika 5 stopni nie ma znaczenia.
    Moim zdaniem jest ok i nie ma się co przejmować.

    0
  • #13 29 Sty 2017 13:14
    PozioYPozio
    Poziom 9  

    Z Początku tez tak myślałem ale nie daje mi to spokoju odkąd przejechałem sie innymi autami z takim samym silnikiem i widziałem odczyt 90 stopni.tak jak pisałem założyłem termostat 87 temp POD KOMPEM ODCZYT z ECU 95. Założyłem termostat febi z s3 temp otwarcia 82' odczyt na ECU 95. Wyjąłem właśnie termostat który obecnie siedzi i wezmę wszystkie 3 które miałem poprzednio i spróbuję jeszcze zalać wrzątkiem.


    @@@ nie no nie wierzę, żaden z 3 nie otwiera sie zalany wrzątkiem

    0
  • #14 29 Sty 2017 15:25
    Don de Leon
    Poziom 23  

    A nie ma w hurtowni Wahlera?

    0
  • #15 29 Sty 2017 16:48
    PozioYPozio
    Poziom 9  

    Znalazłem wahlera. Założyłem i wydaje sie byc ok. Ale dajcie spokój 3 termostaty po kolei lipa.

    Nie chce nikogo pouczać ale ma trzymać 90 i tyle. Zresztą tak jak jest właśnie teraz gdy termostat otwiera się prawidłowo

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo