Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A3 2001 1.8T AUM 180 - Temperatura 95'

PozioYPozio 29 Jan 2017 09:47 4473 19
e-mierniki
  • #1
    PozioYPozio
    Level 10  
    Witam. Przejrzalem kilka forum. Kilkadziesiąt tematów, kilkaset postów i nikt nie potrafi pomoc lub nie było podobnego problemu.

    Samochód po wymianie
    3 termostatów (obecnie założony z s3 temp. Otwarcia 82')
    pierścieni,
    panewek,
    głowica kompletna - zawory uszczelnione.
    pompa wody, (daje dobre cisnienie)
    czujnik temperatury z aso.
    Czujnik w chłodnicy z ASO
    Nowa chłodnica
    Zalany Liqui moly 5w40

    Plukany układ soda kaustyczna potem jakimś specyfikiem jeszcze do chłodnic . Zalany nowy płyn.

    Jest LPG ale docieram auto tylko na benzynie.

    Jade zimnym autem, rozgrzewa sie do 83-84 widzę na climatronicu ze puszcza termostat, temperatura spada do 79 potem szybuje do 83 i trzyma 83. Ale po pewnym czasie w miarę dalszej jazdy rośnie stopniowo i staje na 95. Na poprzednim termostacie z temp otwarcia 90 bylo to samo. Auto 2 tys km po remoncie. Jak mu trochę wstawię przeciagne na 2 biegach temp idzie na 97-98. Na postoju obserwowałem wiatraki i nawet przy 100' sie nie włączają. Wiatraki sprawdzone, dałem zwore na wtyczkę i oba biegi pracuja.

    Rece opadają, ktoś pomoże?
  • e-mierniki
  • #3
    PozioYPozio
    Level 10  
    ten silnik ma trzymac 90' jezdzilem dwoma identycznymi autami z identycznym oznaczeniem kodu silnika specjalnie aby wykluczyc "ze moze tak ma byc" jak to inni pisza.
    ALE NIE, ma trzymac 90 stopni, tak jak zreszta bylo w obu tych autach. Poprosilem znajomych nawet zeby "przypałowali" auto od 50 do 180 i temperatura wskoczyła max na 91-92.
    Wiec pytanie: dlaczego moj silnik po remoncie trzyma temp roboczą 95-98 i nie wlacza sie wentylator nawet przy 100.
  • #4
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    PozioYPozio wrote:
    Wiec pytanie: dlaczego moj silnik po remoncie trzyma temp roboczą 95-98 i nie wlacza sie wentylator nawet przy 100.


    Ok jaką wtedy temperaturę ma chłodnica a jaką silnik.?
  • #5
    PozioYPozio
    Level 10  
    zeby to ustalic trzeba by sie wpiac jakims czujnikiem w uklad przed chlodnica, nie mam takiej mozliwosci. a mierzenie miernikiem i przykladanie go do weza mija sie z celem. na pewno temperatura przy chlodnicy jest nizsza, bo gdy trzymam reke na wezu przy bloku silnika, a gdy trzymam na tym samym wezu ale przy wejsciu do chlodnicy jest mniej goracy. a wychodzacy powrotny z chlodnicy jest ok 60stopni.
    nie wierze ze trzeci termostat z rzedu jest padnięty. tymbardziej ze podczas jazdy tak jak pisalem widze po wskazaniach ze sie otwiera.

    myslalem moze zeby nawiercic jakims wiertłem 1,5mm otwor w termostacie i wtedy zobaczyc.

    ale chcialem zasignac porad tu. nie jestem laikiem i nie pytam o jakies brednie, a szukam fachowej pomoy
  • #6
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    PozioYPozio wrote:
    myslalem moze zeby nawiercic jakims wiertłem 1,5mm otwor w termostacie i wtedy zobaczyc.

    Nie ma potrzeby bo jak się otworzy termostat to jest obieg i chłodnica ma być ciepła.

    Przy dzisiejszych mrozach nierealne jest załączenie wentylatorów.
  • e-mierniki
  • #7
    Don de Leon
    Level 24  
    A jaką temperaturę widzi ECU. Sugerujesz się wskazaniem na liczniku?
  • #8
    PozioYPozio
    Level 10  
    Ja to wszystko wiem ale cos nie gra. Zagrzalem go w garażu do 102 i nie włączył sie wentylator. Silnik nagrzany chłodnica ciepła, węże chłodnica - blok ciepłe a płyn nie gania na tyle żeby trzymać okolice 90 i nie włącza sie wentylator. Nie wiem moze tam cos fizycznie siedzi w układzie chłodzenia i blokuje przepływ.

    Patrzę na climatronic na kanał 49 który zgrywa sie z podłączonym vagiem. Nie chce go grzać wyżej bo jest na dotarciu
  • #9
    Don de Leon
    Level 24  
    Czy tam jest czujnik załączający wentylator na dolnym wężu chłodnicy czy w samej chłodnicy? Może tu jest problem, jaka temperatura dla włączenia pierwszego biegu wentylatorów?
  • #10
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    PozioYPozio wrote:
    Patrzę na climatronic na kanał 49 który zgrywa sie z podłączonym vagiem. Nie chce go grzać wyżej bo jest na dotarciu


    Ale klimatronik nic tam nie ma do gadania.
    Popatrz na wskazania temperatury w ECU.

    Po drugie możesz aktywować wentylatory z vag.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Don de Leon wrote:
    Może tu jest problem, jaka temperatura dla włączenia pierwszego biegu wentylatorów?


    Ale dzisiaj to trzeba był pałować na postoju na 4000obr/min z 10 minut żeby załączył się wentylator .
  • #11
    Don de Leon
    Level 24  
    Strumien swiadomosc... wrote:
    Ale dzisiaj to trzeba był pałować na postoju na 4000obr/min z 10 minut żeby załączył się wentylator .

    Bardziej chodzi mi o to czy pierwszy bieg rusza przy 102 czy 105. Druga sprawa czy wskazania czujnika do ECU są poprawne, często te czujniki zawodzą.
  • #12
    grala1
    VAG group specialist
    95 to normalna temperatura silnika.
    Licznik pokaże Ci już 90 gdy silnik będzie miał temperaturę w przedziale 70-95.
    Wentylatory ruszają przy 105.
    Wez pod uwagę to że czujnik ma jakaś tolerancje a dla sterownika silnika 5 stopni nie ma znaczenia.
    Moim zdaniem jest ok i nie ma się co przejmować.
  • #13
    PozioYPozio
    Level 10  
    Z Początku tez tak myślałem ale nie daje mi to spokoju odkąd przejechałem sie innymi autami z takim samym silnikiem i widziałem odczyt 90 stopni.tak jak pisałem założyłem termostat 87 temp POD KOMPEM ODCZYT z ECU 95. Założyłem termostat febi z s3 temp otwarcia 82' odczyt na ECU 95. Wyjąłem właśnie termostat który obecnie siedzi i wezmę wszystkie 3 które miałem poprzednio i spróbuję jeszcze zalać wrzątkiem.


    @@@ nie no nie wierzę, żaden z 3 nie otwiera sie zalany wrzątkiem
  • #14
    Don de Leon
    Level 24  
    A nie ma w hurtowni Wahlera?
  • #15
    PozioYPozio
    Level 10  
    Znalazłem wahlera. Założyłem i wydaje sie byc ok. Ale dajcie spokój 3 termostaty po kolei lipa.

    Nie chce nikogo pouczać ale ma trzymać 90 i tyle. Zresztą tak jak jest właśnie teraz gdy termostat otwiera się prawidłowo
  • #16
    monsu
    Level 9  
    Witam mam problem z audi A3 S3 1.8t AGU.

    Od początku padły wentylatory oby dwa, gotowal się temperatura sięgała ponad 110 stopni według VAG. Na wskaźniku nie pokazywał wgl. Więc zostały założone 2 nowe wentylatory, czujnik termiczny, czujnik temperatury i termostat. Samochód dalej osiąga temperaturę około 105 stopni i dopiero załącza się wentylator dalej brak na wskaźnikach podmieniane 3 czujniki temperatury dalej to samo. Kable sprawdzone od czujnika do licznika ok. Oraz nie pokazuje paliwa czasem pokażę. Może ktoś ma pomysł co jeszcze zrobić.
  • #18
    monsu
    Level 9  
    No dobra podpinalem licznik z audi a6 tylko niebieska kostkę a temp wgl nie pokazuje możliwe że 3 czujniki uwalone (2 nowe)
  • #19
    Don de Leon
    Level 24  
    W takich przypadkach wsadzałem drugi, sprawdzony i śmigają.
  • #20
    monsu
    Level 9  
    Dzięki zdiagnozowalem licznik uwalone i w dodatku 3 czujniki :)