Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zabarwione spaliny - dymek na zimnym silniku

29 Sty 2017 12:40 492 6
  • Poziom 3  
    Witam, w moim aucie Hyundai Coupe GK 2005 2.0, 152tys.km przebiegu, pojawia sie dymek po rozruchu i dymi na zimnym silniku aż do rozgrzania do 90 stopni. Sprawdzałem testerem na obecność CO2 w układzie chłodzenia i jest ok. Auto spala mi 1L na 10tys.km oleju 5W40. czy możliwe jest że taka ilość dostaje się do silnika przez uszczelniacze zaworowe, czy przez pierścienie może? Można to jakoś sprawdzić? Auto ma kompresje 13.5 bara na każdym cylindrze na rozgrzanym silniku. Druga sprawa, że mam chyba rozciągnięty łańcuszek rozrządu spinający dwa wałki rozrządu, może to on jest odpowiedzialny za dymienie, bo zawory nie domykają się poprawnie.

    https://filmy.elektroda.pl/44_1485689870.mp4
  • Poziom 6  
    Witam.
    Moim zdaniem silnik nie kopci. To jest po prostu para wodna. Ponieważ spaliny są rozgrzane i trafiają do zimnego układu wydechowego i powstaje ta para. Nie ma się na razie zbytnio się przejmować.
    Dopiero martwic się można jak się ociepli temperatury będą +15 C i nadal będzie kopcić to wtedy możesz sprawdzić uszczelkę pod głowicą.

    Dodano po 3 [minuty]:

    A i możesz regularnie sprawdzać olej jeśli będzie ubywało do może być głowica, uszczelka głowicy albo pęknięte tłoki, Ale raczej to wina pogody
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 43  
  • Poziom 26  
    Najpierw bym kontrolował stan płynu chłodniczego czy nie ubywa.
  • Poziom 4  
    slyszalem ze w przypadku diagnozy cisnienia nalezy sprawdzic ciesnienie w komorze ale po wlaniu do niej kilku ml oleju silnikowego, jezeli wynik sie poprawi to wina po stronie pierscieni, jezeli bedzie bez zmian to raczej głowica. Ale przede wszystkim sprawdź czy nie masz zbyt duzego przedmuchu na odmie. Ja mialem kiedys podobny przypadek, winny okazał sie zapieczony pierścien na jednym z tłoków.