Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Micra 1.0 1998r - Pali zdecydowanie za dużo

30 Sty 2017 12:23 1032 3
  • Poziom 6  
    Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem że mój samochód zaczął palić zdecydowanie za dużo. Czytałem że normalne spalanie jest w granicy 6 litrów a mój pali 10! Powymieniałem podstawowe rzeczy jak filtr powietrza, świece, olej i filtr i żadnej reakcji. Jakieś pomysły co mogłoby ją jeszcze boleć?
  • Poziom 16  
    Pierwsze co przychodzi na myśl to czujnik temperatury płynu/silnika, który podaje informację do ECU (możesz mieć dwa odrębne czujniki - jeden do wskaźnika na desce, a drugi właśnie do ECU) i może właśnie cały czas podaje informację, że jest nie rozgrzany silnik i cały czas pracuje na bogato.
    Drugim dość oczywistym czujnikiem jest sonda lambda, która oczywiście pilnuje składu mieszanki.
    Prócz powyższych może być masa innych rzeczy, które mogą powodować wyższe spalanie. Chociażby nieszczelność w wydechu.
    Napisz jeszcze czy prócz podwyższonego spalania coś go jeszcze boli i czy czasem nie robisz malutkich odcinków że nie nadąża się rozgrzać i przez to możesz jeździć prawie cały czas na bogato tymbardziej że teraz zima. Jak wygląda temperatura, czy nagrzewa się dobrze, nie za wolno (termostat)?
  • Poziom 6  
    Odcinki są krótkie bo niecałe 2 km do roboty mam ale dość szybko wskaznik temperatury pokazuje że sie podnosi i robi się ciepło. Nawet jak jeżdżę na dłuższe trasy to pali dość dużo mimo że ma czas na rozgrzanie. Oprócz tego zaczął mocno dymić na biało nawet na postoju.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Jak to jest biały dym to sprawdź czy płynu chłodniczego nie ubywa, czy oleju może natomiast nie przybywa, czy masła pod korkiem wlewu oleju nie ma. Mamy teraz taką porę roku, że dość często jest biały dym (para wynikająca z różnicy temperatur i to dość sporej różnicy), ale nie należy olewać tego.
    Przyjrzyj się czy aby to na pewno biały czy nie czasem siwo-szary co potwierdza bogatą mieszankę, ale ciężko go czasem odróżnić od białego.
    Wraz ze wzrostem temperatur powietrza obserwuj czy ten biały dym jest mniej intensywny.
    Czy jak silnik jest nagrzany to czy nie ma problemu z odpaleniem?
    Czy nie czujesz czasem wyraźnego zapachu paliwa z wydechu?
    Spróbuj poszukać gdzieś zależności oporu czujnika temperatury od temperatury silnika dla swojej Micry i zrób pomiary na zimnym i na ciepłym. Zbadany opór powie Ci jaką temperaturę widzi ECU i porównaj to z tym co masz na desce (w czujniku pewnie będą 2 piny i wystarczy odpiąć wtyk i podłączyć do czujnika multimetr).
    Jeśli natomiast obce Ci są tego typu zabawy to jedź najlepiej do ASO (tanio pewnie nie będzie) albo do zakładu specjalizującego się w układach zasilania.