Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Liczenie impulsów w 3 kanałach timera.

KubaKam 30 Sty 2017 17:18 810 20
  • #1 30 Sty 2017 17:18
    KubaKam
    Poziom 3  

Muszę liczyć impulsy z trzech liczników Geigera Mullera. Czy mogę do tego celu wykorzystać np. trzy kanały jednego licznika, czy też muszę użyć trzech liczników? Procesor mam na płytce typu STM32F100RB.

• #2 30 Sty 2017 17:27
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

Odpowiedź na to pytanie znajdziesz łatwo w Reference Manual. Zgaduję, że timer nazywasz "licznikiem". Wystarczy sprawdzić, ile liczników ma jeden timer.

• #3 30 Sty 2017 17:34
    KubaKam
    Poziom 3  

Od tego zaczałem - od czytania Manuala, ale nic nie rozumiem. Nie mam dużego doświadczenia. Coś tam kombinuję, ale nie działa jak trzeba. Żeby zrozumieć instrukcję, trzeba znać używane tam pojęcia. Czy timer ma pracować w trybie capture? Byłbym wdzięczny za podpowiedź które rejestry ustawić. Wybrałem TIM4 i wejścia GPIO dla kanałów B6, B7, B8, B9, które ustawiłem jako floating input.

• Pomocny post
    #4 30 Sty 2017 17:51
    BlueDraco

Timer ma jeden licznik. żeby zliczać impulsy, musisz skonfigurować go na zliczanie z któregoś wejścia, a nie domyślne zliczanie impulsów zegara. Rejestry CCR nie są Ci potrzebne.

• #5 30 Sty 2017 17:55
    KubaKam
    Poziom 3  

A kanały CCR1 - CCR4 nie mogą zliczać zewnętrznych impulsów? Mają połączenia z pinami GPIO w jakim celu?

• #6 30 Sty 2017 18:22
    toch88
    Poziom 9  

Zobacz sobie :

Timerów masz kilka w zależności od Twojego STM32 TIM1, TIM2-5 etc, ja korzystam z F4 więc nie chce ci za bardzo motać, ale generalnie zasada jest taka sama, na samy początku rozdziału o jakim koliwek Timerze masz napisane że Timery składają się z 16 bitowego licznika