Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A2 1.6FSI rozrząd vanos - Wymiana vanosa, ustawienie wałka ssącego rozrządu

30 Sty 2017 18:54 1551 7
  • Poziom 9  
    Witam,
    Pracuje nad silnikiem 1.6 16v FSI, kod silnika BAD Audi a2 2003r
    Wałek rozrządu ssący posiada vanosa (koło zębate które napełnia się olejem i zmienia fazy rozrządu)
    Ponieważ jest to koło pływające moje pytanie jest jak można je zablokować żeby prawidłowo dokręcić względem wałka rozrządu?
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Są blokady.
  • Poziom 9  
    Chyba w końcu znalazłem
    Szukałem na stronach angielskich bo tutaj mieszkam ale nigdzie tego nie można dostać, nawet w audi byłem dzisiaj i powiedzieli mi ze muszę im dać numer części:)
    Na polskich stronach znalazłem blokadę do tego wałka
    Dziękuję za pomoc
  • Poziom 9  
    Nareszcie blokada dotarła i wałek ustawiony jak należy.
    Cały czas jednak wyskakuje błąd 17912 - Intake Air System: Leak Detected. Innych błędów brak
    Cały układ sprawdzony na szczelność (smoke test) i brak jakichkolwiek wycieków.
    Objawy są takie że czasami trudno auto odpalić bez przytrzymania pedały gazu, poza tym przy obrotach w czasie jazdy 2800rpm pojawiają się stuki silnika i czuć jakby był zapłon przestawiony (spowolniona reakcja na pedał gazu) i mieszanka paliwa-powietrza się nie zgadza.
    Dzisiaj jeździłem z podłączonym kompem i zauważyłem że czujnik przepustnicy jak wciskam pedał gazu tak 30% pokazuje że przepustnica jest otwarta na 100%.
    Czy wadliwa przepustnica może wygenerować ten rodzaj błędu 17912 air leak?
  • Poziom 42  
    Może. Ale za uboga mieszanka też... Sprawdź popychacz pompy
  • Poziom 9  
    Masz na myśli tą pompę paliwa na końcu wałka ssącego rozrządu?
    Jak to sprawdzić ten popychacz?
  • Poziom 42  
    Jeśli pompa na końcu wałka to inny silnik niż ja miałem ostatnio w łapach. Inaczej jest pompa napędzana. Ale ciśnienie paliwa warto podejrzeć.
  • Poziom 9  
    Podmieniłem przepływomierz ale nie pomogło.
    Dziś odłączyłem czujnik od vanosa na pokrywie zaworów i jeszcze lekko stukał na zimnym ale po nagrzaniu stukanie ustało.
    Gdzieś na zagranicznych stronach wyczytałem że po odłączeniu tego czujnika, vanos tylko porusza się do zakresu 80% i przypuszczam ze dlatego przestał stukać
    Myślicie że wymiana czujnika pomoże?