Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1,2htp 6V 2004r Świecą się kierunki po zamknięciu centralnego zamka.

magnus27 30 Jan 2017 19:55 5238 29
  • #1
    magnus27
    Level 13  
    Witam
    Ostatnio czasami po zamknięciu centralnego zamka świecą się prawe kierunki światłem ciągłym. Wyłączenie i włączenie centralnego zamka powoduje, że gasną. Co może być powodem?
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Centralka pewnie dokładana, w niej jest do wymiany przekaźnik.
  • #3
    magnus27
    Level 13  
    A gdzie znajduje się ta centralka?
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A to już Ty musisz znaleźć. Najlepiej słuchając tykania, przy zamykaniu i otwieraniu auta. Każdy elektryk montuje sobie gdzie chce.
  • #5
    .:aspire:.
    Level 23  
    Miałem to samo w Seacie. Uszkodzony był moduł komfortu.
  • #6
    magnus27
    Level 13  
    a moduł komfortu gdzie się znajduje ?
  • Helpful post
    #7
    .:aspire:.
    Level 23  
    U mnie jest pod plastikami, na pedałami hamulca i sprzęgła. Wymiana wiązała się z kodowaniem pilota. Jeżeli u ciebie przyczyną usterki jest także ten sam element to pamiętaj, że stosunkowo ciężko jest kupić ten moduł. Zgadzać się muszą częstotliwości kluczyka, ilość elektrycznych szyb, alarm itp... Nawet kupując dokładnie z takimi samymi symbolami, możesz kupić inny.
  • Helpful post
    #8
    daro31ie
    Automation specialist
    Kolego odetnij dwa przewody od centralki do kierunków i będzie spokój.
    Centralny bedzie działał bez informowania światłami.

    Pozdr. Daro
  • Helpful post
    #9
    .:aspire:.
    Level 23  
    Potwierdzenie zamknięcia auta można też wyłączyć VAGiem lub VCDS.
  • #10
    magnus27
    Level 13  
    Posiadam program diagnostyczny polski Vag 4,9. Może ktoś poinstruować jak w tym programie to zrobić ?
  • Helpful post
    #11
    daro31ie
    Automation specialist
    .:aspire:. wrote:
    Potwierdzenie zamknięcia auta można też wyłączyć VAGiem lub VCDS.


    W tym roczniku tego nie dezaktywujesz, dodatkowo centralka pewnie jest dokładana wiec .....
  • Helpful post
    #12
    .:aspire:.
    Level 23  
    Za stary, czy za nowy?
  • Helpful post
    #13
    Ireneo
    Level 42  
    Pokaż zdjęcie pilota.
  • Helpful post
    #15
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Pawel wawa wrote:
    Centralka pewnie dokładana, w niej jest do wymiany przekaźnik.
    Teraz mamy pewność, centralka dokładana, winny jest przekaźnik. Szukaj puszki z której słychać tykanie. Możesz też popatrzeć po przewodzie od diody alarmu, do puszki.
  • Helpful post
    #17
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tam, tylko od spodu, wkładasz głowę, szukasz centralki!
  • Helpful post
    #19
    Ireneo
    Level 42  
    Czy ten czarny to antena?
  • #21
    magnus27
    Level 13  
    No wreszcie znalazłem sterownik zamka taki jak na foto, był nad wspomnianym wcześniej modułem komfortu. czy ten niebieska kostka to uszkodzony przekaźnik. które kabelki muszę odłączyć aby sygnalizacja kierunkami przestała działać ?
  • Helpful post
    #22
    Ireneo
    Level 42  
    To nie kostka tylko przekaźnik,zepsuty raczej.
  • #23
    magnus27
    Level 13  
    A ten przekaźnik jest szansa kupić ?
  • Helpful post
    #24
    facio7
    Level 11  
    Na pewno kupisz,nie musi być taki sam,ale musi być na takie samo napięcie,podobny prąd, no i odpowiednia ilość styków.
  • #25
    magnus27
    Level 13  
    Chyba zdecyduję się na odcięcie sygnalizacji świetlnej, tylko nie wiem które kable odłączyć ?
  • Helpful post
    #26
    moto-kord
    Level 28  
    Nie prościej kupić nowy sterownik centralnego zamka?Zrobisz jedno za chwilę
    wysiądzie następne.

    Dodano po 2 [minuty]:

    magnus27 wrote:
    Chyba zdecyduję się na odcięcie sygnalizacji świetlnej, tylko nie wiem które kable odłączyć ?

    Sprawdz kontrolką jak zamkniesz samochód na których mruga
    wydaj mi się,że to będzie niebieski przewód.Chociaż powinien być brązowy.
  • Helpful post
    #27
    grala1
    VAG group specialist
    Tnij oba niebieskie. Tam jeden przewód odpowiada za lewą stronę a drugi za prawą.
    Jeden niebieski będzie podłączony do czarno-zielonego a drugi do czarno-białego w instalacji auta.
    Niebieskie to kierunki, brązowy/biały to sterowanie centralnym zamkiem, czarny to masa a czerwony plus.
    Następnym razem dawaj lepsze zdjecia.
    To ze zdjęcia to nie moduł komfortu a moduł centralnej elektroniku, zwany tez Bordnetz'em.
  • #28
    magnus27
    Level 13  
    A gdzie lepiej ciąć przy płytce czy dalej na wiązce która jest owinięta taśmą parcianą mieszkową ( wtyczki brak) czym najlepiej zabezpieczyć uciete przewody ?
  • Helpful post
    #29
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Tnij na wiązce (wygodniej), zaizoluj taśmą izolacyjną, jedną i drugą stronę. Nie zaniżaj poziomu forum takimi pytaniami.
  • #30
    magnus27
    Level 13  
    Odciąłem dwa niebieskie przewody na wiązce, zaizolowałem termo skurczkami i wiązkę zabezpieczyłem taśmą parcianą mieszkową. Wszystko działa a w przyszłości gdy zajdzie taka potrzeba wymienię cały sterownik. Dzięki !!!