Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C - Luzy na przekładni kierowniczej

30 Sty 2017 22:41 2076 3
  • Poziom 15  
    Witam serdecznie,
    od jakiegoś roku przy jeździe po dziurach słychać jakby delikatne metaliczne stuki.
    Wymieniłem przeguby półosi, tuleje wahaczy , sworznie wahaczy, sprężyny i nadal stuka.
    Pojechałem na stacje diagnostyczną i nie wykryto żadnych luzów.
    Sam łapiąc za przednie koła(chwyt za piętnaście trzecia) czuję delikatny luz na boki jakby na drążkach kierowniczych.
    Zdjąłem gumowe osłony przekładni i doszedłem do wniosku że luz pochodzi z wnętrza przekładni.

    I dodatkowo na jednej części listwy przekładni jest jakaś plastikowa tulejka która wydaje się być nie na swoim miejscu.
    Żadnego martwego punktu na kierownicy nie odczuwam, gdy ruszam nią stojąc miejscu gwałtownie również nie ma żadnych mocniejszych stuków.

    Ale jak wjade na drogę o odpowiednio nierównej powierzchni to mnie to bardzo denerwuje, stuki nasilają się przy delikatnym hamowaniu na nierównej powierzchni.
    Te stuki bardzo mnie denerwują i chciałbym coś z tym zrobić gdyż słuchowo sprawia to wrażenie jakby całe przednie zawieszenie było do wymiany...
    Spotkał się ktoś z taką sytuacją?
    Pozdrawiam
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 15  
    Witam
    odkopuję temat. Wymieniłem drążki kierownicze oraz końcówki drążków. Co ciekawe żeby wymienić lewy drążek kierowniczy trzeba mieć specjalny klucz do drążków.

    Okazało się że na przegubach drązków był luz i stąd te stuki.
    Po tej wymianie i zbieżności mogłem szarpać kołami jak chcę i nie było wyczuwalnych żadnych luzów.

    Przejeździłem rok czyli jakies 30tyś km po polskich drogach starając się omijać największe dziury i znów zaczęło stukać. Tym razem po złapaniu prawego koła za piętnaście trzecia jest wyczuwalny luz jak kiedyś, jakby na drązku kierowniczym albo na końcówce drązka.
    Tylko jakoś nie wierzę że nowy drązek kierowniczy ze średniej półki mógłby po roku się wyrobić.

    Znalazłem mechanika który podejmie się wymiany przekładni kierowniczej lecz chciałbym się jeszcze upewnić że nie wywalam kasy w błoto.
    Nagrałem filmik który pokazuje stuki. Mam wrażenie że stuki pochodzą z wnętrza przekładni. Z drugiej strony, łapiąc za koło od strony kierowcy nie ma żadnego luzu ani żadnych stuków. Wszystko jest sztywne
    Może ktoś wyrazi swoją opinie?
    Link do filmiku:
    https://youtu.be/1_3ooU6BqwI
  • Poziom 29  
    Ewidentnie przekładnia do naprawy lub wymiany. Ślady korozji świadczą że wewnątrz była woda.