Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Wycieraczki Peugeot 106

Mad Max 20 Jul 2005 00:48 4144 7
  • #1
    Mad Max
    Level 23  
    Witam! Wie ktoś, jak realizowana jest zmiana szybkości pracy wycieraczek w Pugu 106? Czy brak 1-szego biegu spowodowany może być uszkodzeniem przełącznika pod kierownicą czy też może to być coś innego? - jakieś rezystory czy inne francuskie cuda...
  • Helpful post
    #2
    zi.ko
    Level 26  
    Szybka prędkość wycieraczek zrealizowana jest przez dodatkowe uzwojenie silnika. Poszukaj schematu do 106 lub 306 (są podobne) gdzieś widziałem na tym forum.
  • #3
    Mad Max
    Level 23  
    Z uzwojeniami to prawda...Tyle tylko, że na uzwojenie od biegu najwolniejszego idzie całe 2,45V. na reszcie jest OK. Czy przyczyną będzie przełącznik, czy jakieś cudo, które jest na schemacie i znajduje się przy przekaźnikach (jeszcze go nie oglądałem...)?
  • #4
    tytan58
    Level 20  
    chyba nigdy nie rozbieraliście silniczka wycieraczek,wolny bieg realizowany jest przez trzecią szczotke [niema żadnego dodatkowego uzwojenia na stojanie są same magnesy a silnik ma 3 szczotki - 1 wolny bieg , 2 szybki, 3 masa]
    Sprawdż czy dochodźi napięcie do silniczka przy pozycji wyłącznika 1 bieg , silniczek musi być rozłączony. Jak niema napięcia to uszkodzony przełącznik.
  • Helpful post
    #5
    zi.ko
    Level 26  
    Ze szczotkami masz racje pomyliłem się :wstyd: . Tylko, że to nie rozwiązuje problemu. Jeśli jest za małe napięcie to proponuje posprawdzać instalacje oraz rozebrać przekaźnik czasowy wycieraczek i sprawdzić, czy nie ma "zimnych lutów"
  • #6
    Mad Max
    Level 23  
    zi.ko wrote:
    Ze szczotkami masz racje pomyliłem się :wstyd: . Tylko, że to nie rozwiązuje problemu. Jeśli jest za małe napięcie to proponuje posprawdzać instalacje oraz rozebrać przekaźnik czasowy wycieraczek i sprawdzić, czy nie ma "zimnych lutów"


    O! I to może być to, bo znalazłem takiego niebieskiego robaczka niewątpliwie powiązanego z wycieraczkami-bez niego działają, ale po wyłączeniu zatrzymują się tam, gdzie są, jednak bez niego 1-wszy bieg i tak "nie bangla"...Przypuszczam, że w tej pozycji powinny biegać żadziutko, bo przełącznik ma trzy pozycje.Oznaczeń cudaka przy sobie nie mam, ale następnym razem się pojawią.
  • #7
    irekxx
    Level 11  
    Mam dokładnie taki sam problem w renault Clio. Elektryk w warsztacie orzekł ( hmmm, bez dokładnego sprawdzenia :D) że to przełącznik. Mnie jeszcze nie przekonał... W tablicy z bezpiecznikami chyba brakuje mi przekaźnika
    (autko świeżo sprowadzone). I tu mam pytanie: gdzie ten przekaźnik czasowy jest montowany? Mad Max - gdzie to jest w Peugocie?
    Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
  • #8
    Mad Max
    Level 23  
    irekxx wrote:
    Mam dokładnie taki sam problem w renault Clio. Elektryk w warsztacie orzekł ( hmmm, bez dokładnego sprawdzenia :D) że to przełącznik. Mnie jeszcze nie przekonał... W tablicy z bezpiecznikami chyba brakuje mi przekaźnika
    (autko świeżo sprowadzone). I tu mam pytanie: gdzie ten przekaźnik czasowy jest montowany? Mad Max - gdzie to jest w Peugocie?
    Dzięki za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

    W Pugu jest on sprytnie schowany za skrzynką bezpieczników, zresztą jest ich tam więcej. Na pewno w Clio jest to gzdzie indziej, ale kto wie.Po lewej stronie deski rozdzielczej, na dole, za wyjmowaną półką są bezpieczniki, a jakiś genialny żabojad przekaźniki schował za nimi.Dostęp tylko od dołu, po odsunięciu kawałka tapicerki, czy jak to coś zwać, albo po odkręceniu całego zestawu bezpieczników-ale tego drugiego sposobu nie próbowałem.