Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 2.0 LPG - ABS/ESP i inne błędy

31 Sty 2017 16:32 2409 4
  • Poziom 9  
    Witam,

    Wyskakują mi błędy ABS i ESP. Świecą na stałe po uruchomieniu silnika. Po podpięciu do diagbox pokazuje ogólnie 4 błędy. Prosiłbym o pomoc w ich diagnozie - czy to jest tylko czujnik ABS czy coś więcej?

    Peugeot 407, 2.0 benzyna + LPG, 2004 rok.

    Poniżej link do zdjęć z kodami błędów.

    https://xardas.carbonmade.com/

    Błędy to:
    C1320 Sygnał czujnika prędkości lewego przedniego koła
    U1108 Łączność z kalkulatorem silnika
    P0562 Pod napięciem
    P0606 Kalkulator

    dodam jeszcze że samochód mało jeździ praktycznie nie odpalany w tygodniu, a przy tych mrozach zapewne jest niedoładowany akumulator. Raz zapalił się abs, ale gdy wyłączyłem i ponownie odpaliłem to zgasł. Pewnego dnia padł akumulator i odpalałem z kabli - wtedy pojawiły się już na stałe kontrolka ABS. Diagbox wykazał te błędy. Być może to przez rozładowany akumulator, spadek napięcia coś się pomieszało w sterownikach samochodu.
    Może najpierw warto wykasować błędy programem i sprawdzić czy się znowu pojawią - być może to wina akumulatora i trzeba go wymienić prawdopodobnie z czujnikiem ABS.

    Proszę o wskazówki od czego zacząć np. czy od skasowania błędów w diagboxie, potem np. ewentualnie wymiana czujnika ABS lub wymiana akumulatora.

    Co jest najbardziej prawdopodobną przyczyną błędów? Pracuje w delegacji i dostęp do samochodu mam w weekendy.
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Skasuj błędy, ale wywala błąd obwodu czujnika koła LP, który raczej nie da się usunąć. Pozostałe to raczej skutek rozładowania akumuatora
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    w sobotę spróbuje wykasować błędy. Czyli czeka mnie wymiana czujnika ABS lewego przedniego koła. Mam tylko nadzieje że akumulatora nie trzeba będzie wymieniać ale to się okaże.
  • Poziom 9  
    Witam, zrobiłem jeszcze raz test diagnostyczny i się pojawiło:

    F9A0 – błąd przekaźnika sterownika rozrusznika (usuwanie zapisu defektów związanych z tym kalkulatorem jest dostępne tylko przez BSI) ale w końcu samo zniknęło przy kolejnym wyszukiwaniu błędów
    F9A0 (nr taki sam jak wyżej) – Kod usterki dostawcy - dotyczył modułu zarządzającego bagażnikiem (kalkulator BSC)
    U1108 – brak komunikacji na sieci CAN z kalkulatorem sterownika silnika (wcześniej było U1108 Łączność z kalkulatorem silnika )
    U2006 – Błąd CRD: Nieprawidłowa informacja o prędkości obrotowej silnika (brak lub błąd)
    Na pracującym silniku: Napięcie akumulatora 14.1 V
    Teraz jeszcze sprawdziłem Historię błędów – I TU MOJE PYTANIE: czy faktycznie tak to już jest z tymi francuskimi samochodami czy po prostu trafił mi się taki egzemplarz. Historia jest mniej więcej od tego momentu kiedy kupiłem samochód czyli od 119000 km do 123600 km i przez te kilka miesięcy miałem ok. 830 błędów w historii.

    Najczęściej pojawiało się (dane z historii - pojawiały się i znikały):
    ABAB – moduł zarządzający bagażnika: błąd tylnego prawego kierunkowskazu. Błąd spójności. Miejscowy.
    ABA6 – moduł zarządzający bagażnika: błąd tylnego prawego światła cofania. Błąd spójności. Miejscowy
    9BAB; ABAA, światło lewe lub prawe
    CBA7 - moduł zarządzający bagażnika: błąd tylnego światła stop. Układ rozwarty. Miejscowy
    ABA5 – tylne światło stop, zwarcie z plusem
    To było przez może pierwszy tysiąc kilometrów, później się nie pojawiały. Być może gdy poskręcałem przerwane kable, które znajdowały się w gumowym peszlu idącym do klapy bagażnika (były już kilka razy prze kogoś skręcane) bo klapa bagażnika się nie otwierała.
    Czasami też jak wyłączam kierunkowskaz to na desce mignie zarówno lewy jak i prawy jednocześnie.

    Obecnie pojawiają się błędy (chwilowe - zapisane w historii błędów):
    F9A0; 99A0 – (BSI) kod usterki nieznany TEGO JEST NAJWIĘCEJ
    F98D – (BSI) przednie światła mijania. Nieokreślone. Miejscowy.
    FC82 – moduł przełączników pod kierownicą. Błąd komunikacji z transponderem. Nie określone. Miejscowy.
    9BB2 – moduł zarządzania bagażnika, błąd sterowania zamkiem bagażnika
    Było CC0C – składanie lusterek, FC18 elektronika drzwi kierowcy (spadek napięcia zasilania) – to pewnie przez słaby akumulator
    No i oczywiście błąd ABS – tego nie dało się wykasować diagboxem – konieczna wymiana czujnika.

    Wykasowałem błędy poza ABS.

    Trochę się za bardzo rozpisałem – za co przepraszam, ale można by o tym książkę napisać. CZY TO JEST NORMALE?
    Są jeszcze dwa błędy, które mi raczej nie przeszkadzają ale może da się jakoś łatwo usunąć (nie da się ich wykasować)
    F905 – radioodtwarzacz. Usterka wejść audio pomocniczego nr 1. Nie określone. Miejscowy.
    F8F0 -wyświetlacz wielofunkcyjny. Błąd braku komunikacji z kalkulatorem zestawu głośnomówiącego nie określone/ Lokalne.
    Na koniec świeci tylko ABS, błąd radia i wyświetlacza. Reszta wykasowana.

    Jeżeli komuś chciało się to czytać to proszę o jakieś sugestie.
    Czy kupując to auto wpakowałem się w same kłopoty (kupiłem bo mi się podobało i fajnie się jeździ).

    https://www.flickr.com/gp/147553423@N07/DZ4y1o
  • Poziom 1  
    Kolego to akumulator!!!
    Auto musi jezdzic niedtety. Ja tez mialem podobne problemy ale pie wymianie akumulatora jak reka odjal.
    Mocny akumulator I bedzie mniej problemow.
    Ja tak mialem.
    Abs I esp wywala przy slabym napieciu

    Powodzenia