Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw passat b4 - Wymiana uszczelki pokrywy zaworów i łożysk amortyzatorów

31 Sty 2017 18:40 1833 10
  • Poziom 16  
    Witam, mam passata b4 z silnikiem 1.8 90 KM w kombi. Od pewnego czasu spod pokrywy zaworów cieknie olej. Planuje wziąć się za wymianę uszczelki i mam kilka pytań:
    1. W oryginale podobno (tak słyszałem) jest montowana uszczelka korkowa i taką bym założył. Czy oprócz uszczelki trzeba/pasowałoby coś jeszcze wymienić? Czytałem po różnych forach że podobno jest jeszcze jakieś uszczelnienie szpilek?
    2. Jak się do tego zabrać żeby czegoś nie zepsuć? Czy dawać pod uszczelkę np silikon? W jakiej kolejności dokręcać śrubki żeby nie pogiąć pokrywy? Z jaką siłą dokręcać?
    W załączniku dodaje jeszcze zdjęcie silnika z neta żeby było jasne

    W ostatnim czasie w pasku zostały wymienione tuleje wahaczy oraz wszystkie gumy stabilizatora, sworznie były dobre więc zostały. Ale dalej, podczas jazdy, zwłaszcza po nierównościach z małą prędkością, z przodu słychać takie ,,głuche" stukanie po obu stronach. Na spodzie zawieszenia nie ma raczej co stukać więc podejrzewam łożyska/poduszki amortyzatorów. I tu też mam kilka pytań:
    4. Czy samemu dam radę to wymienić?
    5. Jak się do tego zabrać?
    6. Wymieniłbym od razu i poduszki i łożyska ale czy oprócz tego trzeba coś jeszcze wymienić?
    7. Czy po wymianie trzeba ustawiać zbieżność i kąty?
    Proszę o pomoc za którą z góry dziękuję i serdecznie pozdrawiam

    Vw passat b4 - Wymiana uszczelki pokrywy zaworów i łożysk amortyzatorów
  • Sklep HeluKabel
  • Moderator Samochody
    W tych silnikach były dwa rodzaje uszczelek dekla, albo korkowa z wstawkami gumowymi w miejscach przejścia wałka rozrządu, w takim przypadku szpilki dekla mają kołnierz, który zapobiega zgnieceniu uszczelki. Druga wersja miała uszczelkę gumową z metalowymi wstawkami w otworach szpilek, w tym modelu szpilki nie mają kołnierza.
  • Poziom 16  
    Ok czyli wystarczy sama uszczelka? Bo rozumiem że te wstawki gumowe są z/w uszczelce. Czekam na pomoc w pozostałych kwestiach a Tobie dziękuję za pomoc w tej kwestii.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 16  
    Pomoże ktoś?
  • Poziom 31  
    Co do sprężyn to musisz mieć ściągacze. Jak masz to i trochę zacięcia z mechaniki to sobie poradzisz. Żeby nie regulować zbieżności odkręcasz zwrotnicę od sworznia i ściągasz całą kolumnę. Po złożeniu wróci w poprzednie ustawienie.
  • Poziom 16  
    Ok a mam jeszcze pytanie bo ostatnio zauważyłem że koło korka wlewu oleju jest jakby mokre. Skojarzyłem to z odmą, poczytałem trochę i wyczytałem że zatkana odma powoduje wycieki zwłaszcza spod pokrywy zaworów itp... Jak ją wymienić? Tzn, czy trzeba spuszczać płyn czy coś w tym stylu? Odma w tym silniku to chyba to (zaznaczyłem na zdjęciu- zielony to jak ona biegnie a czerwony to chyba ona bo po wpisaniu na internecie to mi wyskoczyło ). Jak ją wymienić?
    Vw passat b4 - Wymiana uszczelki pokrywy zaworów i łożysk amortyzatorów
  • Poziom 14  
    te silniku lubią być zaolejone,ale można temu zapobiegać. Co do uszczelnienia i wyczyszczenia odmy oleju z silnika nie ma potrzeby spuszczać.Zależy wiele od oleju na jakim silnik pracuje. Mineralny będzie odkładał szlam. sama podstawa odmy musi być prosta lubi się odkształcić [wygiąć tak jak w Polonezie czy Maluchu pompka paliwa]. Przed montażem trzeba sprawdzić najlepiej na czymś płaskim czy podstawa odmy nie jest odkształcona Samo czyszczenie no to chyba nie trzeba Ci pisać. Te silniki w okresie zimowym tak już mają,że odma lubi się zatkać i wycieki pojawiają się
  • Poziom 16  
    Jak nie trzeba nic spuszczać to można normalnie ją odkręcić? Silnik pracuje jeszcze na pełnym syntetyku Shell Helix Ultra 5W40, ogólnie silnik w bardzo dobrej kondycji i zadbany. Wszędzie suchutko tylko spod tej pokrywy się sączy i właśnie z tej odmy, tam jak ta rurka z niej wychodzi... Ta rurka się troszkę rusza w obudowie, z pola jest zabezpieczona a w środku na uszczelnienie tej rurki będzie jakiś oring?
  • Moderator Samochody
    Przemek.1997 napisał:
    W oryginale podobno (tak słyszałem) jest montowana uszczelka korkowa i taką bym założył.

    Nawet Passaty B3 już nie miały oryginalnie korkowej, jedynie starsze VW. Korkowe montowali tam tylko sknery bo znacznie tańsze. Ma być metalowo-gumowa z dystansami.
    Co do wymiany podstawa to dokładne odtłuszczenie i koniecznie silikon w niewielkiej ilości w 4 punktach, na końcach półksiężyców, zobaczysz to będziesz wiedział o co chodzi.
    Za wymianę poduszek amortyzatorów się nie bierz, bo pewnie nawet nie masz odpowiednich narzędzi.

    Nie kombinuj z uszczelnianiem odmy, tylko bierz całą nową. Drogie nie są. Ten plastik się po prostu z czasem deformuje a nawet pęka.
    JaKotlinka napisał:
    Te silniki w okresie zimowym tak już mają,że odma lubi się zatkać i wycieki pojawiają się

    Nie prawda. Nie te silniki.
  • Poziom 14  
    Olej jest w misce olejowej i tam gdzie odma na 100% nie sięga. Pod podstawą odmy jest gumowa uszczelka musi być olejoodporna. Przy dokręcaniu trzeba z wyczuciem dokręcać aby nie pękła obudowa
  • Poziom 16  
    Ok rozumiem, w sumie tyle roboty to już dla mechanika. A jak myślicie przy wymianie odmy może by wyczyścić z tego syfu od razu podstawę wtrysku i w ogóle?