Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B6 2.0 FSI 2003 r. - Wachlowanie obrotów na zimnym silniku.

-Sullivan- 31 Sty 2017 21:39 1788 8
  • #1 31 Sty 2017 21:39
    -Sullivan-
    Poziom 11  

    Witam wszystkich. Około miesiąca temu kupiłem samochód z silnikiem jak w temacie i nie mogę się uporać z problemem, który występuje od samego początku. Gdy auto postoi noc i odpalam je z rana ( zimny silnik ) to od razu po uruchomieniu lubi czasem zgasnąć, lecz gdy już się uruchomi i ze ssania przejdzie na normalne obroty to skaczą tak mocno, że telepie całym samochodem (od ok 680 do 860 obr/min). Dzieje się tak głównie na biegu jałowym i częściowo podczas jazdy na zimnym silniku. Czasem tuż po odpaleniu zdarza się, że gdy próbuje wejść na ssanie to trzyma około 680 obr/min i pali się Check Engine. Dopiero gdy dodam trochę gazu i puszczę to lampka gaśnie i na ssaniu jest stałe 1100 obr/min. Auto na zimnym silniku podczas przyspieszania ma niewielkie spadki mocy, ale gdy już się rozgrzeje w moim odczuciu przyspiesza bardzo dobrze a objawy skakania obrotów na biegu jałowym są praktycznie niezauważalne.

    Samochód ma przebieg 154 tys. km. Po zakupie wymieniłem cały rozrząd, cewki, świece, filtry, oleje i usunąłem drobną nieszczelność na przewodach od chłodnicy. Mimo tych zabiegów problem dalej występował. Zdecydowałem się znaleźć kogoś kto ma VCDS i po podpięciu wyskoczył błąd o następującej treści, który pojawił się w elektronice silnika:

    "Klapa kolektora ssącego - Sterowanie strumienia powietrza - Brak/Nieprawidłowa regulacja podstawowa"

    Mechanik powiedział, że wystarczy tylko wyczyścić kolektor. Tak też zrobiłem lecz niestety problem pozostał. Kazał mi więc kupić zapasowy kolektor na wymianę, żeby mógł sprawdzić czy to wina kolektora, ale podziękowałem mu za taką diagnostykę. Poszedłem więc do innego diagnosty, który posiadał oryginalny VCDS. Błąd pokazał się taki sam lecz ten powiedział mi, że klapy można ustawić z poziomu komputera. Gdy próbował to zrobić powiedział, że klapy otwierają i zamykają się całkowicie lecz nie można ich zaadoptować z powodu błędu. Zaczął więc sprawdzać auto dalej i zaniepokoiła go bardzo duża rozbieżność parametrów zapłonu. Nie powiem teraz jak profesjonalnie nazywał się ten parametr, ale wahał się od wartości -2.5 do 17.1. Próbował wtedy połączyć się z komputerem auta, żeby zrobić adaptację przepustnicy (która notabene była czyszczona przy okazji wymiany rozrządu i całej reszty) lecz jego sprzęt nie mógł skomunikować się z samochodem. Diagnosta stwierdził, że wachlowanie obrotów może zależeć od braku podstawowych ustawień przepustnicy i klap kolektora, a brak komunikacji z komputerem może wynikać prawdopodobnie z uszkodzonego czujnika wałka rozrządu. Próbował mi tłumaczyć, że taka usterka jest usterką mechaniczną, której żadnej komputer nie pokaże, a która może być przyczyną niemożności ustawienia przepustnicy i klap kolektora oraz złą pracą zapłonu.
    Nie znam się na samochodach więc zwracam się z prośbą o Wasze zdanie na ten temat, bo nie chciałbym ładować pieniędzy na wymianę sprawnej części na sprawną. Być może diagnosta się nie myli ale chciałbym poznać Wasze zdanie i opinie na ten temat. Za wszelka pomoc z góry dziękuję.

    0 8
  • Pomocny post
    #2 31 Sty 2017 22:50
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    sprawdź, albo zleć sprawdzenie szczelności układu dolotowego.

    0
  • #3 02 Lut 2017 14:50
    -Sullivan-
    Poziom 11  

    Diagnosta wziął samochód na dokładniejsze oględziny i wyszło z komputera, że została wykryta nieszczelność w układzie dolotowym. Już się umówiłem na rozbiórkę kolektora ssącego w celu sprawdzenia, gdzie auto dostaje lewego powietrza. Dam znać czy udało się to naprawić. Termin na przyszłą środę.

    0
  • #4 22 Lut 2017 12:16
    -Sullivan-
    Poziom 11  

    Witam po dłuższej przerwie. Nieszczelność została naprawiona. Okazało się że gruszka podciśnieniowa przy kolektorze ssącym była uszkodzona. Została wymieniona razem z wężykami i problem rozbieżności zapłonu i adaptacji klap został rozwiązany. Niestety główny problem nieregularnych obrotów silnika pozostał :( Komputer nie pokazuje juz żadnych błędów. Macie jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną?

    0
  • #5 25 Lut 2017 17:49
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Trzeba odwiedzić diagnostę z prawdziwego zdarzenia.Podłączenie testera to kilka % badania sprawności silnika.

    0
  • #6 27 Lut 2017 17:33
    -Sullivan-
    Poziom 11  

    Sprawdzone. W silniku z komputera nie wychodzą już żadne błędy... Zauważyłem tylko jeszcze jedną rzecz. Gdy uruchamiam samochód na zimnym silniku i dodaję lekko gazu żeby podnieść obroty do 1500 rpm/min (niezależnie od tego czy jest na ssaniu) to gdy trzymam pedał gazu w jednej pozycji to obrotomierz raz ustawia się na 1500 obr/min, a za chwilę potrafi spadać lekko poniżej 1000 i za moment znów do powiedzmy 1200. Objawy łagodnieją po lekkim rozgrzaniu silnika, ale nieregularna praca mimo to jest zauważalna... Mechanik rozłożył ręce i nie potrafił powiedzieć co może być przyczyną, żeby nie narazić mnie na niepotrzebne koszty.

    0
  • #7 27 Lut 2017 18:15
    Stanisław Chwalisz
    Spec od samochodów

    Sugeruję wymianę rozrządu.

    0
  • #8 28 Lut 2017 08:33
    -Sullivan-
    Poziom 11  

    Rozrząd został zmieniony po kupnie auta. Przed wymianą objawy były identyczne wiec nie wydaje mi się żeby to była wina rozrządu.

    0
  • #9 23 Maj 2018 23:35
    stefcio
    Poziom 21  

    -Sullivan- napisał:
    Rozrząd został zmieniony po kupnie auta. Przed wymianą objawy były identyczne wiec nie wydaje mi się żeby to była wina rozrządu.


    Hej.
    Kolego uporałeś się z tym problemem?
    Bo u mnie zaczęło się to samo. Jak by nie palił na jeden cylinder. A błędów brak.
    Pozdrawiam
    Stefcio

    0