Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B6 2.0 FSI 2003 r. - Wachlowanie obrotów na zimnym silniku.

31 Sty 2017 21:39 4353 12
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich. Około miesiąca temu kupiłem samochód z silnikiem jak w temacie i nie mogę się uporać z problemem, który występuje od samego początku. Gdy auto postoi noc i odpalam je z rana ( zimny silnik ) to od razu po uruchomieniu lubi czasem zgasnąć, lecz gdy już się uruchomi i ze ssania przejdzie na normalne obroty to skaczą tak mocno, że telepie całym samochodem (od ok 680 do 860 obr/min). Dzieje się tak głównie na biegu jałowym i częściowo podczas jazdy na zimnym silniku. Czasem tuż po odpaleniu zdarza się, że gdy próbuje wejść na ssanie to trzyma około 680 obr/min i pali się Check Engine. Dopiero gdy dodam trochę gazu i puszczę to lampka gaśnie i na ssaniu jest stałe 1100 obr/min. Auto na zimnym silniku podczas przyspieszania ma niewielkie spadki mocy, ale gdy już się rozgrzeje w moim odczuciu przyspiesza bardzo dobrze a objawy skakania obrotów na biegu jałowym są praktycznie niezauważalne.

    Samochód ma przebieg 154 tys. km. Po zakupie wymieniłem cały rozrząd, cewki, świece, filtry, oleje i usunąłem drobną nieszczelność na przewodach od chłodnicy. Mimo tych zabiegów problem dalej występował. Zdecydowałem się znaleźć kogoś kto ma VCDS i po podpięciu wyskoczył błąd o następującej treści, który pojawił się w elektronice silnika:

    "Klapa kolektora ssącego - Sterowanie strumienia powietrza - Brak/Nieprawidłowa regulacja podstawowa"

    Mechanik powiedział, że wystarczy tylko wyczyścić kolektor. Tak też zrobiłem lecz niestety problem pozostał. Kazał mi więc kupić zapasowy kolektor na wymianę, żeby mógł sprawdzić czy to wina kolektora, ale podziękowałem mu za taką diagnostykę. Poszedłem więc do innego diagnosty, który posiadał oryginalny VCDS. Błąd pokazał się taki sam lecz ten powiedział mi, że klapy można ustawić z poziomu komputera. Gdy próbował to zrobić powiedział, że klapy otwierają i zamykają się całkowicie lecz nie można ich zaadoptować z powodu błędu. Zaczął więc sprawdzać auto dalej i zaniepokoiła go bardzo duża rozbieżność parametrów zapłonu. Nie powiem teraz jak profesjonalnie nazywał się ten parametr, ale wahał się od wartości -2.5 do 17.1. Próbował wtedy połączyć się z komputerem auta, żeby zrobić adaptację przepustnicy (która notabene była czyszczona przy okazji wymiany rozrządu i całej reszty) lecz jego sprzęt nie mógł skomunikować się z samochodem. Diagnosta stwierdził, że wachlowanie obrotów może zależeć od braku podstawowych ustawień przepustnicy i klap kolektora, a brak komunikacji z komputerem może wynikać prawdopodobnie z uszkodzonego czujnika wałka rozrządu. Próbował mi tłumaczyć, że taka usterka jest usterką mechaniczną, której żadnej komputer nie pokaże, a która może być przyczyną niemożności ustawienia przepustnicy i klap kolektora oraz złą pracą zapłonu.
    Nie znam się na samochodach więc zwracam się z prośbą o Wasze zdanie na ten temat, bo nie chciałbym ładować pieniędzy na wymianę sprawnej części na sprawną. Być może diagnosta się nie myli ale chciałbym poznać Wasze zdanie i opinie na ten temat. Za wszelka pomoc z góry dziękuję.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    sprawdź, albo zleć sprawdzenie szczelności układu dolotowego.
  • Poziom 12  
    Diagnosta wziął samochód na dokładniejsze oględziny i wyszło z komputera, że została wykryta nieszczelność w układzie dolotowym. Już się umówiłem na rozbiórkę kolektora ssącego w celu sprawdzenia, gdzie auto dostaje lewego powietrza. Dam znać czy udało się to naprawić. Termin na przyszłą środę.
  • Poziom 12  
    Witam po dłuższej przerwie. Nieszczelność została naprawiona. Okazało się że gruszka podciśnieniowa przy kolektorze ssącym była uszkodzona. Została wymieniona razem z wężykami i problem rozbieżności zapłonu i adaptacji klap został rozwiązany. Niestety główny problem nieregularnych obrotów silnika pozostał :( Komputer nie pokazuje juz żadnych błędów. Macie jeszcze jakieś pomysły co może być przyczyną?
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 34  
    Trzeba odwiedzić diagnostę z prawdziwego zdarzenia.Podłączenie testera to kilka % badania sprawności silnika.
  • Poziom 12  
    Sprawdzone. W silniku z komputera nie wychodzą już żadne błędy... Zauważyłem tylko jeszcze jedną rzecz. Gdy uruchamiam samochód na zimnym silniku i dodaję lekko gazu żeby podnieść obroty do 1500 rpm/min (niezależnie od tego czy jest na ssaniu) to gdy trzymam pedał gazu w jednej pozycji to obrotomierz raz ustawia się na 1500 obr/min, a za chwilę potrafi spadać lekko poniżej 1000 i za moment znów do powiedzmy 1200. Objawy łagodnieją po lekkim rozgrzaniu silnika, ale nieregularna praca mimo to jest zauważalna... Mechanik rozłożył ręce i nie potrafił powiedzieć co może być przyczyną, żeby nie narazić mnie na niepotrzebne koszty.
  • Poziom 34  
    Sugeruję wymianę rozrządu.
  • Poziom 12  
    Rozrząd został zmieniony po kupnie auta. Przed wymianą objawy były identyczne wiec nie wydaje mi się żeby to była wina rozrządu.
  • Poziom 21  
    -Sullivan- napisał:
    Rozrząd został zmieniony po kupnie auta. Przed wymianą objawy były identyczne wiec nie wydaje mi się żeby to była wina rozrządu.


    Hej.
    Kolego uporałeś się z tym problemem?
    Bo u mnie zaczęło się to samo. Jak by nie palił na jeden cylinder. A błędów brak.
    Pozdrawiam
    Stefcio
  • Poziom 2  
    Witam Panowie,
    mam podobne problemy do Waszych, z Audi A4, 2.0 FSI, kod silnika AWA. Jako laik mogę jedynie organoleptycznie ocenić, że auto delikatnie telepie na biegu jałowym (pojedyncze bujnięcia, nierówna praca) oraz brakuje mocy w wyższych partiach obrotów jednak oba te objawy występują dosyć losowo np. po odpaleniu auto potrafi pracować poprawnie, a przy dojeździe do świateł i wyhamowaniu pojawia się telepanie, podobnie jest z przyśpieszaniem, raz jest moc, a raz nie.
    W aucie zostały wymienione cewki, świece, uszczelniony został dolot, wymieniona gruszka sterująca klapami i zregenerowane wtryskiwacze więc wydaje się, że od strony mechanicznej wszystko powinno być w porządku, a problem może być związany z nieprawidłowym sygnałem z któregoś z czujników lub samym komputerem.
    Z analizy na VCDS, przeprowadzonej przez warsztat okazało się, że w moim przypadku ciśnienie w kolektorze dolotowym jest zbyt niskie, co prawdopodobnie prowadzi do wypadania zapłonów i telepania silnikiem na biegu jałowym. Log z mojego silnika został jednak porównany jedynie z jednym logiem referencyjnym, którego zakres zaczynał się od 1600 obr./min, a co gorsza mechanik nie jest pewny źródła tego logu (czy pochodzi ze sprawnej jednostki?).
    Tu mam do Was prośbę, czy moglibyście udostępnić mi wyniki z VCDSa z analizy Waszych jednostek 2.0 FSI? Potrzebuję dostarczyć jak najwięcej referencji do mojego mechanika więc będę wdzięczny za każdą pomoc.
    Pozdrawiam,
    mrn
  • Poziom 19  
    Do sprawdzenia i raczej do wymiany element poz. 11. Silniki FSI i inne z tej rodziny pracują w zamkniętym obiegu odpowietrzania skrzyni korbowej. Spr możesz ewentualnie szczelność na wężach przyłączeniowych czy oringi są całe, oring na bagnecie oleju i szczelność korka wlewu oleju.
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Dzięki Albertomek za odpowiedź. Z jednej strony układ odpowietrzania skrzyni był już sprawdzany i czyszczony ale być może jakiś element został przeoczony- poproszę o ponowną weryfikację.
    Gdyby ktoś z forum, mógł rzucić okiem na logi z mojego przypadku to zapraszam pod adres http://vaglogi.pl/log-002_010_011_TrFhM6.html Będę również wdzięczny za podpowiedź, czy w jego aucie wartości parametrów są zbliżone?
    Pozdrawiam,
    mrn
  • Poziom 1  
    Sprawdź sprężanie, mankament tych silników wycieranie prowadnic zaworów od mazi zbierającej się w głowicy po stronie dolotu.
    W większości warsztatów przy nierównej pracy silnika FSI, wypadanie zapłonu, nieszczelny układ dolotowy - wymieniają świece, cewki, uszczelki kolektora i dalej to samo. Zmierz sprężanie - naprawa głowicy , zastanów się na regeneracji wariatora i nowych pierścieni, zaślepienie EGR i wy-programowanie go . I ciesz się jazdą - ponadto profilaktycznie co wymianę oleju chemia do czyszczenia dolotu.