Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207 1,6 THP - Brak mocy, P2244 usterka sygnału przedniej sondy lambda

szymitsu21 05 Lut 2017 20:55 5274 57
  • Pomocny post
    #31 05 Lut 2017 20:55
    mario 77
    Poziom 22  

    szymitsu21 napisał:
    Wygląda na to, że jest uszkodzone ECU..

    Szukając części , przy okazji wpadła mi ta strona w oko . Możesz sobie zerknąć , nie ma tam co prawda twojego kodu błędu ale wygląda na to , że anomalie obwodu sondy to często problem ECU.
    link http://www.ecutesting.com/peugeot-207-ecu.html

  • #32 06 Lut 2017 09:12
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    no myślę że niema się co zastanawiać. Trzeba szukać ECU.

  • #33 07 Lut 2017 18:48
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Ja proponuje do serwisu i wgrac nowy soft.

  • #34 07 Lut 2017 19:29
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    fuelinyourblood napisał:
    Ja proponuje do serwisu i wgrac nowy soft.


    Z tego co się orientuje to jest już aktualizowany.
    Dlatego padło na ECU.

  • #35 07 Lut 2017 19:48
    Frost160
    Poziom 14  

    Daj znać jak to rozwiążesz. O uszkodzeniu jeszcze nie słyszałem ale też i nie wiele tych aut widziałem.

    Jaki to rok ?

  • Pomocny post
    #36 07 Lut 2017 20:05
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Auto było w ASO Peugeota? Bo pewien nie jestes?

    Jakie masz napiecia z ECU na sondy? 450 mV?

    Analiza była robiona? Ile lambda wychodzi?

  • #37 07 Lut 2017 20:16
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Nie mam pewności.
    Ale na podstawie teletransmisji i identyfikacji softu wynika że było.

    Z tego co wynika z pomiarów nie zgadza się napięcie sondy z odczytanym parametrem widzianym przez ECU.

    Możesz podpowiedzieć jak poprawnie podpiąć oscyloskop i wykonać pomiary?
    Być może popełniam błąd przy pomiarach. Nie mniej jednak Wartość z sondy nie zmienia się praktycznie o nic. A schodząc z obrotów czy w trakcie jazdy powinna być jakakolwiek praca?

  • #38 07 Lut 2017 21:01
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Tylko podpieciem pod Diaga mozna stwierdzic jaki jest soft.

    Sonda ma reagowac na prace silnika. Wzbogac mieszanke np jakim sprayem.

    Jakie masz napiecie na kabelku z ecu?

    Z tym oscyloskopem to chyba zart? Wez multimetr.

  • #39 07 Lut 2017 21:32
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Odczytywałem numer softu, jest w pierwszym poście.

    Dla Ciebie oscyloskop to żart dla mnie podstawowe narzędzie pracy.

  • Pomocny post
    #40 08 Lut 2017 08:20
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    sam sie pytasz jak podpiac oscyloskop.

    Podaj nr stera i VIN.

    i jakie masz napiecie na lambde z ecu?

    co z analiza spalin?

  • #41 08 Lut 2017 08:48
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Jeżeli dobrze mierzyłem napięcie. Między szarym(napięcie odniesienia) a czarnym to mam 1,800mv

    numer boscha 0261201602
    Med 17.4
    9464416980

    VF3WA5FXC33606795

    Analizy nie robiłem, wydawało mi się, że skoro sonda nie pracuje i napięcie odniesienia jest takie a nie inne to oczywiście, że analiza wyjdzie źle.


    A dodam, że pomiar na odpiętej sondzie.

  • #42 08 Lut 2017 14:12
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Soft masz stary.

    Napięcie mierzy się do masy, nie pomiędzy dwoma potencjalami.

    Sprawdzając analizę spalin sprawdzisz co faktycznie jest, a nie to co mówi sonda. Może być tak że sonda mówi że bogato bo jest bogato.

    Mas tu zdjęcie z nrsoftu.

  • #43 08 Lut 2017 18:51
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    z tego co się orientuję to przewód czarny to właśnie przewód masowy.
    względem masy również 1.800mv

    ok, co do parametru z sondy nie dziwi cie to, że na włączonym zapłonie i po rozruchu jest tak samo?

    Mam jescze jedno pytanie. Jest możliwość wrzucić wyższy soft, czyli po aktualizacji nie jadąc do ASO? BDM na przykład.

  • #44 08 Lut 2017 20:11
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Sorry podałem Ci nr softu do RCZ.
    Tutaj masz do 207.

    Porównaj sobie zasilania na sondy. Obydwie musza miec 450mV z ecu. Albo zle mierzysz , albo cos jest faktycznie nie tak. Zrob analize spalin. Zobacz jaka bedzie reakcja jak wypniesz lub podmienisz (zamienisz) sondy.

    Soft wgrasz tylko diagboxem w tym przypadku.

  • #45 08 Lut 2017 21:57
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    zmieniałem sondy.
    tzn założyłem nową.

  • Pomocny post
    #46 10 Lut 2017 20:58
    żałosna udręka
    Poziom 32  

    Twierdzisz ze podałeś masę na czarny i nie zmieniły się odczyty. To co ma do tego sonda? Albo ster, albo wiązka. Pisałem żeby sprawdzić dla pewności na padach w sterze, bo i tak już go rozprułeś.

  • #47 10 Lut 2017 21:51
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    żałosna udręka napisał:
    Twierdzisz ze podałeś masę na czarny i nie zmieniły się odczyty. To co ma do tego sonda? Albo ster, albo wiązka. Pisałem żeby sprawdzić dla pewności na padach w sterze, bo i tak już go rozprułeś.


    Wszystko co mówisz zostało sprawdzone.

    dlatego też moja diagnoza to ECU.

  • Pomocny post
    #48 11 Lut 2017 15:14
    bsv2001
    Poziom 16  

    Miałem problem na Peugeot 408 1.6
    P2244: O2 Sensor Reference Voltage Performance bank1 Sensor1
    wszystko było prosta- To był zły kontakt MC10C
    Peugeot 207 1,6 THP - Brak mocy, P2244 usterka sygnału przedniej sondy lambda


    i napięcie było 9V tylko podczas startu auto- Zainstalowaliśmy nowy akumulator i i wszystko stało w porządku

    Możesz dodać dodatkowe "-" na ECU (MEV 17.4, MEV 17.4,2)

    Peugeot 207 1,6 THP - Brak mocy, P2244 usterka sygnału przedniej sondy lambda

    Dla MEV 17.4 -P2244 -internal ecu fault
    Dodano po 16 [minuty]:
    lambda ep6 PSA -wide band lambda- trzeba zmierzyć prąd miernikem cęgowym prądu a ne napiecie-multimetrem

  • #49 13 Lut 2017 20:49
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    ale to nie jest sonda szeroko pasmowa.

    wiec tak jak pisałem trzeba zrobic soft.

  • #50 13 Lut 2017 21:15
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    fuelinyourblood napisał:
    ale to nie jest sonda szeroko pasmowa.

    wiec tak jak pisałem trzeba zrobic soft.



    Pierwsza sonda to właśnie szerokopasmowa.

  • #51 14 Lut 2017 08:15
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    ile masz kabli do niej?

  • #52 14 Lut 2017 08:19
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    fuelinyourblood napisał:
    ile masz kabli do niej?


    jak do każdej szerokopasmowej 6.

    Przecież to med17.4, bezpośredni wtrysk i 2007r... gdzie Ty widzisz tam zwykłą sondę.

  • #54 27 Mar 2017 19:25
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Sprawa wygląda tak, po wymianie sterownika sonda działa , udało się nawet uruchomić ESP a podejrzewałem problem całkiem w innym miejscu.

    Nie mniej jednak samochód dalej nie miał mocy.
    I trafił to innego specjalisty(powiedzmy znajomego)
    Który Twierdzi że były zamienione podciśnienia.
    Dam znać jak będę wiedział coś więcej, jedno jest pewne sterowniki był uszkodzony, sonda działa i działa ESP.

    Ta sonda jest 4 pinowa i szerokopasmowa??

  • #55 28 Mar 2017 08:48
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    No jak 4 pinowa i szeroko pasmowa? Pisałem Ci ze tam są takie i takie. 4 pinowa to dwu stanowa. Ubogo, bogato. Szeroko pasmowa, to pompa tlenu. Pięcio kabelkowa.

    Z ECU skoro chodzi na nowym to dobrze. Możesz sprawdzić nr softu?

    Z podcisnieniem? No cóż zdarza się. W diagu masz opcje wysterowania turbo.

  • #56 28 Mar 2017 17:10
    andrend
    Poziom 26  

    Koledzy czy wy się za bardzo nie nakręcacie. Może na początek sprawdzenie ciśnienia sprężania i podstawowa diagnostyka.
    Pozdrawiam Andrzej.

  • #57 28 Mar 2017 22:15
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    fuelinyourblood napisał:
    No jak 4 pinowa i szeroko pasmowa? Pisałem Ci ze tam są takie i takie. 4 pinowa to dwu stanowa. Ubogo, bogato. Szeroko pasmowa, to pompa tlenu. Pięcio kabelkowa.

    Z ECU skoro chodzi na nowym to dobrze. Możesz sprawdzić nr softu?

    Z podcisnieniem? No cóż zdarza się. W diagu masz opcje wysterowania turbo.


    ok wszystko jasne, jeśli chodzi o SOFT to jest taki jak w starym bo poszło po BOOTMODE.


    A do kolegi ANDREND, podstawowa diagnostyka i ciśnienie sprężania dawno za nami.


    A pro po podciśnienia, to ja już sam nie wiem, może popełniłem błąd przy setnej próbie.. będę miał samochód u siebie to popatrzę co i jak... Nie mniej jednak Chyba będziemy zamykać temat powoli :)


    no i moje przypuszczenia się potwierdziły . samochód jak nie miał tak niema mocy...

  • #58 22 Kwi 2017 20:12
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    Temat ogarnięty. wszystko okazało się po wyjęciu sprężarki.

  Szukaj w 5mln produktów