Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 207 1,6 THP - Brak mocy, P2244 usterka sygnału przedniej sondy lambda

31 Sty 2017 22:07 9486 57
  • Moderator Samochody
    Witam, mam problem z samochodem jak w temacie.

    Westgate,
    blowoff,
    rozrząd,
    wydech,
    dolot,
    czujniki ciśnienia(paliwa, w kolektorze, doładowania)

    Zasilania czujników, wiązka do sondy lambda oraz sama sonda wymieniona na odpowiednik boscha i bez zmian... Kasowane adaptacje bez zmian, sonda pierwsza stoi na wolnych w granicach 780mv druga pracuje w pełnym zakresie.

    błąd z sondy rejestruje od razu po odpaleniu.

    Zawór zmiennych faz działa, podmieniony.

    SOFT ECU 96631934 80
    96644169 80


    Zauważyłem, że w silniku zawór ssący otwiera się prawie 8mm za GMP, czy to normalne?
    przyśpieszenie wałka skutkuje tym, że silnik zaczyna dmuchać 0,6 i górą przyśpiesza ale wolne obroty i dół są kiepskie. Na początku wywalił synchronizację później już nie(o dziwo)

    Jakieś sugestie?
    Oczywiście rozrząd składany na blokady(nowy)
    Soft w sterowniku wygląda na oryginał.


    Nie znam przeszłości samochodu, na pewno pompa wysokiego ciśnienia wymieniana z jakiegoś powodu, samochód przyjechał do mnie bez zaworu sterującego Westgatem.
    Ogólnie ulep straszny....

    Dziękuje za wszystkie sugestie i podpowiedzi.
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 13  
    zobacz jak odłączysz na nap. i spróbuj potem zapoda masę na sygnał może ktoś spawał wydech ?? i poszło po kablach

    Reg. 3.1.13. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.
    Mod.[CameR]
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    Tak dla pewności to czy błąd pojawił się po złożeniu rozrządu czy rozrząd był między innymi sprawdzany ponieważ auto nie chodzi prawidłowo ? Mam to samo auto i już mnie różnymi rzeczami zaskakiwało (w tej chwili rozłożone na części). Podłączałeś pod analizator ? Możesz podejrzeć wsp. lambda na urządzeniu diagnostycznym ? Druga sonda nie pokazuje za ubogo?
  • Moderator Samochody
    Samochód przyjechał na braki mocy.
    Ale nie jestem pewien czy nie stało się to po złożeniu rozrządu.

    Orientuje się ktoś czy te samochody przyjmują sondy BOSCHA?
    Czy oryginał też BOSCHA?
  • Pomocny post
    Poziom 23  
    U mnie jest raczej ori - Bosch 1 928 404 682.
  • TermopastyTermopasty
  • Moderator Samochody
    mario 77 napisał:
    U mnie jest raczej ori - Bosch 1 928 404 682.


    o tym samym numerze mam te nową, czyli powinno działać.
  • Poziom 23  
    A mierzyłeś te 780mv na przewodzie względem masy auta czy tylko na kompie ? Oczywiście tak banalne rzeczy jak wyciek z wydechu sprawdzałeś?
    szymitsu21 napisał:

    błąd z sondy rejestruje od razu po odpaleniu.

    To raczej sugerowałoby wciąż problem po elektrycznej stronie.
  • Moderator Samochody
    pomiary robione oczywiście nie tylko testerem.


    Wygląda na to, że jest uszkodzone ECU..
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Takie napięcie podstawia sterownik przy przerwanym obwodzie. Podaj masę na "czarny" i wtedy zobacz jakie napięcie widzi ster.
  • Poziom 33  
    To teraz sprawdź przewody. Napisałeś ze ulep, wiec spore prawdopodobieństwo ze są gdzieś przecięte.
  • Moderator Samochody
    żałosna udręka napisał:
    To teraz sprawdź przewody. Napisałeś ze ulep, wiec spore prawdopodobieństwo ze są gdzieś przecięte.


    Sprawdzałem, mam schematy do Peugeota i wszystko się zgadza.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Pewnego czasu miałem coś podobnego, tyle że 307 i hdi jednak podobne problemy lecz z czujnikiem ciśnienia wydechu (fap) czujnik był nowy, zasilania były (niby) przejścia pod złącze dla ecu a walił błędem tegoż czujnika. Co się okazało - zgnite złącze sterownika silnika w środku. Nie było tego widać a dopiero po otworzeniu ecu i mierzeniu przejścia spod czujnika po sterownik (piny w środku ecu) okazało się że takowe przejście ma prawie 70k oporu... :)
  • Moderator Samochody
    dafit906 napisał:
    Pewnego czasu miałem coś podobnego, tyle że 307 i hdi jednak podobne problemy lecz z czujnikiem ciśnienia wydechu (fap) czujnik był nowy, zasilania były (niby) przejścia pod złącze dla ecu a walił błędem tegoż czujnika. Co się okazało - zgnite złącze sterownika silnika w środku. Nie było tego widać a dopiero po otworzeniu ecu i mierzeniu przejścia spod czujnika po sterownik (piny w środku ecu) okazało się że takowe przejście ma prawie 70k oporu... :)


    Otwierałem ECU i nie widać tam nic niepokojącego.
    Otworzyć go jeszcze raz i poprawić łączenia do płyty?
  • Poziom 27  
    Cięzko mi powiedzieć. Raczej mi się nie zdarzyło żeby były wyrwane piny z ecu nigdy. Możesz ewentualnie pomierzyć przewody od środka sterownika po sonde czy wszystko jest prawidłowo. Chyba że jeszcze jedna ewentualność, uszkodzona nowa sonda a ja u siebie raz miałem tak lecz z sondą denso - była nowa uszkodzona.
  • Moderator Samochody
    dafit906 napisał:
    Cięzko mi powiedzieć. Raczej mi się nie zdarzyło żeby były wyrwane piny z ecu nigdy. Możesz ewentualnie pomierzyć przewody od środka sterownika po sonde czy wszystko jest prawidłowo. Chyba że jeszcze jedna ewentualność, uszkodzona nowa sonda a ja u siebie raz miałem tak lecz z sondą denso - była nowa uszkodzona.


    Najpierw założyłem sondę z innego silnika używaną, później dopiero nową.

    Wykluczam możliwość uszkodzenia 3 sztuk.
  • Poziom 23  
    Na załączonym zdjęciu ma prawie 1V , więc jednak coś się zmienia. Jak silnik złapie trochę temperatury to dalej jest pętla otwarta? Czas wtrysku nie jest wydłużony?
  • Moderator Samochody
    mario 77 napisał:
    Na załączonym zdjęciu ma prawie 1V , więc jednak coś się zmienia. Jak silnik złapie trochę temperatury to dalej jest pętla otwarta? Czas wtrysku nie jest wydłużony?


    Od razu po odpaleniu spada i do pełnego zagrzania bez zmian.
  • Poziom 33  
    Jeśli już otworzyłeś ster to pomierz na płytce za wtyczka, tam podaj masę i będziesz mógł wykluczyć instalację na 100%. Nie miałem jeszcze sterownika uszkodzonego w ten sposób, bo on tam wytrzymuje na miękko 12V.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Padały tam pompy wysokiego cisnienia i był recall na nie.

    Ponadto padały regulatory cisnienia w zbiorniku. Masz miec 5 bar na pompie podającej.

    Sprawdź ustawienie rozrzadu i naciag łancucha.
  • Moderator Samochody
    fuelinyourblood napisał:
    Padały tam pompy wysokiego cisnienia i był recall na nie.

    Ponadto padały regulatory cisnienia w zbiorniku. Masz miec 5 bar na pompie podającej.

    Sprawdź ustawienie rozrzadu i naciag łancucha.


    kolega chyba nie czytał od początku.

    zarówno czujniki jak i ciśnienie sprawdzone.
    a rozrząd nowy.

    niemniej jednak myślę, że jedyny i słuszny trop to stały błąd z sondy a w tym silniku główną składową niezbędną do poprawnej pracy jest wskaźnik AFR.
  • Poziom 27  
    fuelinyourblood napisał:
    a w tym silniku główną składową niezbędną do poprawnej pracy jest wskaźnik AFR.

    jak w każdej benzynie turbo.
  • Moderator Samochody
    dafit906 napisał:
    fuelinyourblood napisał:
    a w tym silniku główną składową niezbędną do poprawnej pracy jest wskaźnik AFR.

    jak w każdej benzynie turbo.


    dlatego na tym kończymy naprawę. Za duże koszta.
  • Poziom 27  
    Więc jaka diagnoza ? bo ja stawiam na ecu
  • Moderator Samochody
    dafit906 napisał:
    Więc jaka diagnoza ? bo ja stawiam na ecu


    ja też. dlatego mówię że koszta Za duże. klient nie chce naprawiać :)
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    tylko Szymek, uświadom też gościa żeby zaraz nie szukał głowicy bo mu zawory wypali. Wiesz że to nastąpi szybko... :)
  • Moderator Samochody
    dafit906 napisał:
    tylko Szymek, uświadom też gościa żeby zaraz nie szukał głowicy bo mu zawory wypali. Wiesz że to nastąpi szybko... :)



    Wiem wiem, Może go namówię :)
  • Poziom 14  
    Nie zaskodzi sprawdzić czy nie ma nowszego oprogramowania do ECU silnika. Składałem ten silnik kiedyś z dwóch jakby(mniejsza już o to czemu ;) ), w każdym razie po złożeniu na blokady rzecz jasna, nowy łancuch i napinacz. Ciągle wywalało błąd wariatora i generalnie wałka ssącego (chyba ssącego) ja to ustawiałem 2 razy, po mnie z tego co się dowiedziałem jeszcze 2 osoby. Nic nie pomagało, w koncu w ASO wgrali nowy soft do ECU i problem zniknął(pewnie większy zakres pracy, dopuszczalna odchyłka).

    Generalnie w mojej opinii ten silnik jest tak "przekombinowany" że dość z tym do ładu ew. kupić sobie za własne pieniądze to :D
  • Poziom 20  
    przymierzam się do walki z takim pacjentem objawy ; brak mocy losowe wypadanie zapłonu błędy regulacji ciśnienia doładowania , jakie powinno być ciśnienie doładowania max? i czy rozciągnięty łańcuch morze powodować takie problemy ?