Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 207 1,6 THP - Brak mocy, P2244 usterka sygnału przedniej sondy lambda

szymitsu21 31 Jan 2017 22:07 16686 57
  • #1
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    Witam, mam problem z samochodem jak w temacie.

    Westgate,
    blowoff,
    rozrząd,
    wydech,
    dolot,
    czujniki ciśnienia(paliwa, w kolektorze, doładowania)

    Zasilania czujników, wiązka do sondy lambda oraz sama sonda wymieniona na odpowiednik boscha i bez zmian... Kasowane adaptacje bez zmian, sonda pierwsza stoi na wolnych w granicach 780mv druga pracuje w pełnym zakresie.

    błąd z sondy rejestruje od razu po odpaleniu.

    Zawór zmiennych faz działa, podmieniony.

    SOFT ECU 96631934 80
    96644169 80


    Zauważyłem, że w silniku zawór ssący otwiera się prawie 8mm za GMP, czy to normalne?
    przyśpieszenie wałka skutkuje tym, że silnik zaczyna dmuchać 0,6 i górą przyśpiesza ale wolne obroty i dół są kiepskie. Na początku wywalił synchronizację później już nie(o dziwo)

    Jakieś sugestie?
    Oczywiście rozrząd składany na blokady(nowy)
    Soft w sterowniku wygląda na oryginał.


    Nie znam przeszłości samochodu, na pewno pompa wysokiego ciśnienia wymieniana z jakiegoś powodu, samochód przyjechał do mnie bez zaworu sterującego Westgatem.
    Ogólnie ulep straszny....

    Dziękuje za wszystkie sugestie i podpowiedzi.
  • #2
    MRSZAKAL
    Level 14  
    zobacz jak odłączysz na nap. i spróbuj potem zapoda masę na sygnał może ktoś spawał wydech ?? i poszło po kablach

    Reg. 3.1.13. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.
    Mod.[CameR]
  • Helpful post
    #4
    mario 77
    Level 23  
    Tak dla pewności to czy błąd pojawił się po złożeniu rozrządu czy rozrząd był między innymi sprawdzany ponieważ auto nie chodzi prawidłowo ? Mam to samo auto i już mnie różnymi rzeczami zaskakiwało (w tej chwili rozłożone na części). Podłączałeś pod analizator ? Możesz podejrzeć wsp. lambda na urządzeniu diagnostycznym ? Druga sonda nie pokazuje za ubogo?
  • Helpful post
    #6
    mario 77
    Level 23  
    U mnie jest raczej ori - Bosch 1 928 404 682.
  • #8
    mario 77
    Level 23  
    A mierzyłeś te 780mv na przewodzie względem masy auta czy tylko na kompie ? Oczywiście tak banalne rzeczy jak wyciek z wydechu sprawdzałeś?
    szymitsu21 wrote:

    błąd z sondy rejestruje od razu po odpaleniu.

    To raczej sugerowałoby wciąż problem po elektrycznej stronie.
  • Helpful post
    #10
    żałosna udręka
    Level 34  
    Takie napięcie podstawia sterownik przy przerwanym obwodzie. Podaj masę na "czarny" i wtedy zobacz jakie napięcie widzi ster.
  • Helpful post
    #14
    dafit906
    Level 27  
    Pewnego czasu miałem coś podobnego, tyle że 307 i hdi jednak podobne problemy lecz z czujnikiem ciśnienia wydechu (fap) czujnik był nowy, zasilania były (niby) przejścia pod złącze dla ecu a walił błędem tegoż czujnika. Co się okazało - zgnite złącze sterownika silnika w środku. Nie było tego widać a dopiero po otworzeniu ecu i mierzeniu przejścia spod czujnika po sterownik (piny w środku ecu) okazało się że takowe przejście ma prawie 70k oporu... :)
  • #15
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    dafit906 wrote:
    Pewnego czasu miałem coś podobnego, tyle że 307 i hdi jednak podobne problemy lecz z czujnikiem ciśnienia wydechu (fap) czujnik był nowy, zasilania były (niby) przejścia pod złącze dla ecu a walił błędem tegoż czujnika. Co się okazało - zgnite złącze sterownika silnika w środku. Nie było tego widać a dopiero po otworzeniu ecu i mierzeniu przejścia spod czujnika po sterownik (piny w środku ecu) okazało się że takowe przejście ma prawie 70k oporu... :)


    Otwierałem ECU i nie widać tam nic niepokojącego.
    Otworzyć go jeszcze raz i poprawić łączenia do płyty?
  • #16
    dafit906
    Level 27  
    Cięzko mi powiedzieć. Raczej mi się nie zdarzyło żeby były wyrwane piny z ecu nigdy. Możesz ewentualnie pomierzyć przewody od środka sterownika po sonde czy wszystko jest prawidłowo. Chyba że jeszcze jedna ewentualność, uszkodzona nowa sonda a ja u siebie raz miałem tak lecz z sondą denso - była nowa uszkodzona.
  • #17
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    dafit906 wrote:
    Cięzko mi powiedzieć. Raczej mi się nie zdarzyło żeby były wyrwane piny z ecu nigdy. Możesz ewentualnie pomierzyć przewody od środka sterownika po sonde czy wszystko jest prawidłowo. Chyba że jeszcze jedna ewentualność, uszkodzona nowa sonda a ja u siebie raz miałem tak lecz z sondą denso - była nowa uszkodzona.


    Najpierw założyłem sondę z innego silnika używaną, później dopiero nową.

    Wykluczam możliwość uszkodzenia 3 sztuk.
  • #18
    mario 77
    Level 23  
    Na załączonym zdjęciu ma prawie 1V , więc jednak coś się zmienia. Jak silnik złapie trochę temperatury to dalej jest pętla otwarta? Czas wtrysku nie jest wydłużony?
  • #19
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    mario 77 wrote:
    Na załączonym zdjęciu ma prawie 1V , więc jednak coś się zmienia. Jak silnik złapie trochę temperatury to dalej jest pętla otwarta? Czas wtrysku nie jest wydłużony?


    Od razu po odpaleniu spada i do pełnego zagrzania bez zmian.
  • #20
    żałosna udręka
    Level 34  
    Jeśli już otworzyłeś ster to pomierz na płytce za wtyczka, tam podaj masę i będziesz mógł wykluczyć instalację na 100%. Nie miałem jeszcze sterownika uszkodzonego w ten sposób, bo on tam wytrzymuje na miękko 12V.
  • Helpful post
    #21
    fuelinyourblood
    Level 35  
    Padały tam pompy wysokiego cisnienia i był recall na nie.

    Ponadto padały regulatory cisnienia w zbiorniku. Masz miec 5 bar na pompie podającej.

    Sprawdź ustawienie rozrzadu i naciag łancucha.
  • #22
    szymitsu21
    Moderator of Cars
    fuelinyourblood wrote:
    Padały tam pompy wysokiego cisnienia i był recall na nie.

    Ponadto padały regulatory cisnienia w zbiorniku. Masz miec 5 bar na pompie podającej.

    Sprawdź ustawienie rozrzadu i naciag łancucha.


    kolega chyba nie czytał od początku.

    zarówno czujniki jak i ciśnienie sprawdzone.
    a rozrząd nowy.

    niemniej jednak myślę, że jedyny i słuszny trop to stały błąd z sondy a w tym silniku główną składową niezbędną do poprawnej pracy jest wskaźnik AFR.
  • #23
    dafit906
    Level 27  
    fuelinyourblood wrote:
    a w tym silniku główną składową niezbędną do poprawnej pracy jest wskaźnik AFR.

    jak w każdej benzynie turbo.
  • #25
    dafit906
    Level 27  
    Więc jaka diagnoza ? bo ja stawiam na ecu
  • Helpful post
    #27
    dafit906
    Level 27  
    tylko Szymek, uświadom też gościa żeby zaraz nie szukał głowicy bo mu zawory wypali. Wiesz że to nastąpi szybko... :)
  • #29
    Frost160
    Level 14  
    Nie zaskodzi sprawdzić czy nie ma nowszego oprogramowania do ECU silnika. Składałem ten silnik kiedyś z dwóch jakby(mniejsza już o to czemu ;) ), w każdym razie po złożeniu na blokady rzecz jasna, nowy łancuch i napinacz. Ciągle wywalało błąd wariatora i generalnie wałka ssącego (chyba ssącego) ja to ustawiałem 2 razy, po mnie z tego co się dowiedziałem jeszcze 2 osoby. Nic nie pomagało, w koncu w ASO wgrali nowy soft do ECU i problem zniknął(pewnie większy zakres pracy, dopuszczalna odchyłka).

    Generalnie w mojej opinii ten silnik jest tak "przekombinowany" że dość z tym do ładu ew. kupić sobie za własne pieniądze to :D
  • #30
    jenusz11
    Level 20  
    przymierzam się do walki z takim pacjentem objawy ; brak mocy losowe wypadanie zapłonu błędy regulacji ciśnienia doładowania , jakie powinno być ciśnienie doładowania max? i czy rozciągnięty łańcuch morze powodować takie problemy ?