Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spalony wysokotonowy

Darektbg 20 Lip 2005 07:49 1135 4
  • #1 20 Lip 2005 07:49
    Darektbg
    Poziom 21  

    posiadam wzmacniacz 2x200W w którym jest równiez konsola(zdięcie http://klasa6ctbg.tbg.net.pl/galeria/2g/DSCN1476.JPG ). Do tego 2 kolumny Aplhar XE BB-B15
    - 5" x 15" Piezo Tweeter And 15" 50 oz Magnet Woofer.

    Po roku uzytkowania w jednej kolumnie padł głośnik wysokotonowy, poszłem do sklepu gdzie to kupowałem, aby oddać kolumne na gwarancje, niestety "uprzjemy" pan powiedział że to moja wina że Wysterowałem dziwne pasmo na kolumny, i że ekualizerem na wyskokich tonach steruje się 2-3dB( nigdy mi się nawet więcej nie zdarzało) i że musze we własnym zakresie wymienić głośnik. Ja jednak rozmawiałem z jednym profesjonalnym akustykiem i powiedział, że głośników wyokotonowych Piezo nie da się spalić normalnie tylko stałym prądem, Jakie są wasze zdania na ten temat, jak mogło dojść do uszkodzenia głośnika, tz. z jakich powodów, i czy mogła być tu wina wzm., że wysterował napięcie stałe a powinno być zmienne, no i wreszczie jak zrobić żeby dać tą kolumne na gwarancje, a jeżeli nie to ile taki głośnik mugłby kosztowac ??

    Za wszystkie propozycje, sugestie i uwagi z góry dziękuje ;)

    Pozdrawiam
    Darektbg

    0 4
  • Pomocny post
    #2 20 Lip 2005 08:48
    vespereq
    Poziom 26  

    hehe pozdrów tego profesjonalnego akustyka.. nagłasniał coś wiecej niz wesele ?? a moze zdazylo mu sie robic jakąś promocje w supermarkecie... po 1
    kazdy głosnik można spalić niezależnie od jego mocy... nawet 1000W spalisz 100W wystarczy ze podasz sygnał z poza przedziału pasma przenoszenia... po 2 alphard to raczje nic specjalnego wiec pewnie zwrotnica ograniczona jest do kondensatora co niezbyt sprzyja bezpieczeństwu pracy... to ze puszczałeś go na 2-3db jak to napisales to o niczym nie swiadczy bo nie wiadomo jak był nagrany kawałek.. wystarczy jakaś ostra gitarka i papa.. albo sprzęgnie i tez dobranoc... na gwarancji ci tego raczje nie przyjmą bo to zbyt mało powazna firma.. ale koszt nowego to jakies 25zł

    0
  • Pomocny post
    #3 20 Lip 2005 11:17
    tomaszo
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Akurat piezo nie potrzebuje zwrotnicy...
    Spalic sie go tez da bez wiekszego klopotu - tym bardziej, ze jakosc jest... coz. Pozostaje tylko wymiana.

    0
  • #4 20 Lip 2005 11:27
    Darektbg
    Poziom 21  

    a po wymianie głośnika jak się moge zabezpieczyć na przyszłość od tego typu niespodzianek ??

    0
  • Pomocny post
    #5 20 Lip 2005 13:41
    plik4
    Poziom 26  

    eeeee.... ciezej jest spalic piezaka bo dynamik ja nie ma zabiezczenia to tylko pisk i juz po cewce a piezak zatrzeszczy i dalej bedize dzialal. W piezaku nei trzeba stosowac zwrotki ale jak sie da 12dB/okt. to ladnie zabezpiecza glosnik i przy takiej zwrotce napewno piezak nie pojdzie.

    A ja Koledze dam ostrzeżenie za wyjątkową niedbałość w pisowni.
    Jeśli nie będzie poprawy, codziennie kolejne.
    "Polacy nie gęsi i swój język mają".
    ankuch.



    ehhhh....wredny jesteś..... dobrze ze wszyscy na tym forum piszą idealnie.... "równi i równiejsi" co ??

    Wiem teraz będe raportowal każdy post gdzie nie będzie znaków diakrytycznych albo ktoś przekręci litery.....w końcu musi być zgodność z regulaminem co ??

    0