Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Arris/tplink - internet muli przez router tylko wieczorami

mbary92 01 Feb 2017 08:40 846 9
  • #1
    mbary92
    Level 7  
    Modem: Arris CM820S
    Router: TP-Link TL-WR841N
    Dostawca: Multimedia

    Witam, mam chyba nietypowy problem, a mianowicie w godzinach wieczornych 19-23, zazwyczaj na przestrzeni około dwóch godzin w tym zakresie, internet zwalnia do takich predkości, że nie kończy się nawet test na stronach speedtestowych. Download na poziomie zera, upload w normie taki jaki powinien być. Dzieje się tak jeżeli do internetu podłączony jestem modem->router->komputer, czy to przez wifi czy kablem z routera. Dlatego chyba można wykluczyć zakłócenia po sieci bezprzewodowej. Jeżeli podłączam sie bezpośrednio z modemu, modem->komputer, wszystko jest tak jak być powinno.

    Zaznaczam, że nie dzieje sie tak codziennie, ale często.
    Niestety nie znalazłem póki co rozwiązania, dlatego bardzo proszę o jakiekolwiek rady.
  • Helpful post
    #2
    bogiebog
    Level 43  
    Czy jak zresetujesz tplinka to problem znika ?

    Zaktualizuj oprogramowanie tplinka ze strony producenta.
    Jak to nie pomaga to spróbuj wgrać gargoyle oprogramowanie do tplinka.
  • #3
    mbary92
    Level 7  
    Reset do fabrycznych i wgranie nowego firmware'u nie pomaga.
  • Helpful post
    #4
    bogiebog
    Level 43  
    Sprawdź zasilacz:
    - albo weż inny zasilacz o takim samym napięciu i równej lub większej wydajności prądowej
    - albo pomierz napięcie zasilania przy podłączonym routerze i porównaj ze znamionowym jakie winno być.

    Dodano po 57 [sekundy]:

    mbary92 wrote:
    Reset do fabrycznych i wgranie nowego firmware'u nie pomaga.

    Miałem na myśli, jak to się dzieje czy wyłaczenie/załaczenie z prądu tplinka pomaga ?
  • #5
    mbary92
    Level 7  
    Wylaczenie i wlaczenie zasilania nic nie daje, spróbuje dzisiaj podmienic zasilacz, ale czy jeżeli problem wystepuje tylko na przestrzeni kilku godzin dziennie ma to jakies znaczenie ?
  • Helpful post
    #6
    bogiebog
    Level 43  
    mbary92 wrote:
    ale czy jeżeli problem wystepuje tylko na przestrzeni kilku godzin dziennie ma to jakies znaczenie ?


    W czasie jak problem występuje upewnij się że
    - nikt inny poza twoim komputerem nie korzysta z neta,
    - twój komputer jest podłączony kablem do router tplink
    - jak nadal problem to uruchom komputer w tryb awaryjny + obsługa sieci
  • #7
    mbary92
    Level 7  
    Dzięki wielkie za pomoc, dzisiaj jak wystąpi problem będe testował. Na innym forum ktoś wspomniał, żeby zmienic firmware routera na Gargoyle, myślisz, że może to pomóc ?
  • #8
    bogiebog
    Level 43  
    bogiebog wrote:
    Jak to nie pomaga to spróbuj wgrać gargoyle oprogramowanie do tplinka.
  • #9
    mbary92
    Level 7  
    Faktycznie, ślepy. Będe informował wieczorem. Dzięki jeszcze raz
  • #10
    mbary92
    Level 7  
    Gargoyle nie pomoglo. Sprawdzałem prędkość różnymi speedtestowymi stronami i np speedtest.net pokazuje ze internet dziala tragicznie, i taka jest prawda filmy na youtube tna w jakosci 240p, a przykladowo streamy na twitchu chodza w najwzyszej jakosc. Inna strona pokazuje predkosc polaczenia jaka powinna byc. Czyli wyglada na to, że część stron chodzi poprawnie częśc nie. Testowalem tę sprawe zarówna na frimwarze od tplinka jak i na gargoyle.

    Nie znam sie prawie na sieciach w ogole, ale moze jakies porty sa poblokwane ?

    Update: Może jednak pomogło, a może już dobiegła godzina w której wszystko wróciło do normy. Jutro będe dalej testował