Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 114 340 - Przez odmę ucieka olej

wkarol86 01 Lut 2017 13:38 1161 9
  • #1 01 Lut 2017 13:38
    wkarol86
    Poziom 3  

    Witam.
    Przez odmę ucieka olej, co to będzie, silnik do roboty.
    Ciśnienie oleju w kabinie na rozgrzanym silniku pokazuje ok 2 bar.

    0 9
  • #2 01 Lut 2017 14:12
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam.

    Prawdopodobnie do wymiany membrana w odmie. Trzeba sprawdzić czy czasami nie jest pęknięta.

    0
  • #3 01 Lut 2017 15:51
    wkarol86
    Poziom 3  

    Dzięki za podpowiedź. A dużo roboty żeby się do niej dostać?

    Dodano po 10 [minuty]:

    Jeszcze jedna sprawa od kiedy kupiłem tą scanie 1,5 roku temu jeździłem na niedogrzanym silniku czy jest możliwość że mogłem silnik już wykończyć

    0
  • #4 01 Lut 2017 17:11
    melon1968
    Poziom 10  

    Jeśli silnik nie osiąga pełnej temperatury spala więcej paliwa ale nic więcej się nie dzieje.Na pewno go nie uszkodziłeś.

    0
  • #6 01 Lut 2017 19:45
    darfur5
    Poziom 30  

    Z przodu silnika za kołem pasowym . Musisz zdjąć wentylator z piasty koła, pasek wielo rowkowy,napinacz aby mieć więcej miejsca ( ale nie musisz ), zdjąć koło pasowe i za nim w obudowie jest okrągła klapka zamocowana na trzy śrubki fi.6 , odkręcasz , zdejmujesz wymieniasz gumową membranę i montujesz wszystko z powrotem . Za membraną od strony silnika powinna być sprężyna , jeśli nie ma zamontuj nową. Membranę najlepiej kup oryginalną przynajmniej będzie pewność ,że długo wytrzyma.

    1
  • #7 24 Lut 2017 14:56
    wkarol86
    Poziom 3  

    Witam wymieniłem membranę odmy w mojej scani nie była dziurawa tylko trochę twarda ale nie dobrego efektu dalej olej gdzie przez odmę gdzie jeszcze mogę szukać

    1
  • #8 24 Lut 2017 20:36
    Megawe
    Poziom 30  

    Zatkany filtr powietrza lub kompresja przechodzi do skrzyni korbowej.

    0
  • #10 24 Lut 2017 21:07
    darfur5
    Poziom 30  

    Z reguły idą do wymiany pierścienie na tłokach i tuleje , oczywiście głowice do planowania i sprawdzenie zaworów na szczelność i prowadnic.Pozostaje ci do sprawdzenia turbo sprężarka, zdemontuj przewody gumowe między turbem a intercoolerem i sprawdz czy jest w nich olej i w jakiej ilości. Sprawdz luz wzdłużny i poprzeczny ośki turbiny , łopatki czy nie są starte może tam tkwi problem.

    0