Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak przerobić głośniki od Panasonic SA-AK44 do wzmacniacza Toshiba SA R1?

Rieju 01 Lut 2017 14:56 1488 8
  • #1 01 Lut 2017 14:56
    Rieju
    Poziom 13  

Witam, pytanie jak w tytule. Zamieszczona grafika ukazuje głośniki jak i wieżę, od której pochodzą. Są tam trzy głośniki: nisko, średnio i wysoko tonowy. 2 ostatnie po 6 ohm. Podobno trzeba połączyć je szeregowo i dołączyć kondensatory. Niskotonowy ma kondensator 2,2 uf. Wiem, jak poprowadzić przewody wg. tej instrukcji: http://www.hifi.pl/porady/uzytkowanie-rownolegle-szeregowe.php,, jestem jednak zielony w tych kondensatorach. Pomożecie?

0 8
  • #2 01 Lut 2017 15:29
    viayner
    Poziom 34  

Witam,
    a w czym jest problem ? z instrukcji wynika za ta Toshiba pracuje poprawnie na 8ohm i 4 ohm obciazeniu.
    Kondensator przy glosniku niskotonowym ? szeregowo ? Ty chcesz te glosniki rozebrac i zrobic nowa kolumne ?
    Pozdrawiam

0
  • Pomocny post
    #4 01 Lut 2017 15:51
    marian133
    Poziom 38  

Głośnik wysokotonowy i średniotonowy jest spięty razem.
    Głosnik wysokotonowy ma kondensator który robi jako filtr.

Głośnik basowy do wieży jest podpięty pod inne wejście, ponieważ ma on filtr aktywny. Głośnik średniotonowy zapewne też miał filtr aktywny.

Spięcie tego wszystkiego razem bez zwrotnicy nie ma sensu.
    Kupowanie uniwersalnej zwrotnicy aby to spiąć razem też nie ma sensu, szkoda kasy bo i tak z tego nic nie będzie.

0
  • Pomocny post
    #5 01 Lut 2017 21:08
    DjMapet
    Poziom 43  

Niestety, jest to taki typ zestawów głośnikowych, który będzie poprawnie pracował tylko z dedykowaną im wieżą. Kombinowanie ze zwrotnicą do nich, może sporo przekroczyć wartość kolumn a nawet całej wieży.
    W jakim celu zamierzałeś "przerabiać" te zestawy głośnikowe?

Pozdrawiam.

0
  • #6 02 Lut 2017 11:18
    Rieju
    Poziom 13