Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyka do bramy dwuskrzydłowej faac 418- prośba o poradę

30 Sty 2017 10:47 1173 8
  • Poziom 7  
    Witam.
    Jestem również zainteresowany napędem FAAC S418 .
    Zdecydowałem się na niego głównie z powodów:
    - brak konieczności spawania
    - szybkość otwierania


    Mam pytanie, ponieważ nie jestem do końca przekonany - czy tego typu siłowniki będę mógł bez problemu zamontować na słupku 100x100 mm, głębokość osadzenia zawiasu to ok. 50 mm, taki sam wymiar jest również od krawędzi słupka do osi zawiasu.

    Moja wątpliwość wynika z tego, że jakbym zamontował wspornik dokładnie w połowie słupka, to wymiar montażowy "B" miałby u mnie tylko ok. 100mm .
    W jakim ustawieniu powinna być wtedy wykonana regulacja, żeby działało to wszystko jak należy ?

    Drugie pytanie do osób zajmujących się montażem - czy sprawdza się montaż siłowników do słupka stalowego , gr. ok 2mm na nitonakrętki ?




    Automatyka do bramy dwuskrzydłowej faac 418- prośba o poradę Automatyka do bramy dwuskrzydłowej faac 418- prośba o poradę
  • Pomocny post
    Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne
    Generalnie aby siłownik pracował w miarę równo (nie szarpał w pewnych momentach) wymiar A powinien być zbliżony do wymiaru B. Ponadto dobrze jest aby skok siłownika był wykorzystany w jak największym zakresie (wtedy zużywają się wolniej i równomiernie), zaś suma wymiarów A i B nie może przekraczać skoku siłownika C.
    W tym przypadku zastosowałbym takie ustawienie dla prawej strony (patrząc od wewnątrz:
    Automatyka do bramy dwuskrzydłowej faac 418- prośba o poradę

    Daje to wymiar A=123+50=173 mm, B=63+50+50=163 mm, A+B=336 mm=C
    Oczywiście dla strony lewej lustrzane odbicie :D
    Uwaga:
    Mocowanie być może trzeba będzie podciąć/podszlifować tu i ówdzie aby nie kolidowało z siłownikiem przy zamkniętej bramie. Najlepiej robić to stopniowo domykając skrzydło ręcznie przy wysprzęglonym siłowniku i zobaczyć gdzie się blokuje.
    Co do słupków to trochę cienizna... Jeżeli nitonakrętki to stalowe z kołnierzem. Dadzą radę.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 7  
    Dziękuję za rzeczową odpowiedź.

    Marek J. napisał:
    Co do słupków to trochę cienizna... Jeżeli nitonakrętki to stalowe z kołnierzem

    słupki są standardowe do płotu panelowego. Masz może jakiś pomysł na solidniejsze zamocowanie niż nitonakrętki ( oprócz spawania ) ?
  • Moderator Zabezpieczenia Stacjonarne
    Zamontuj na nitonakrętki. Jeżeli brama jest lekka a siłowniki nie będą szarpały to będzie ok. Gdyby coś się działo w przeszłości to najlepiej jest wymienić słupki na solidniejsze lub ratować - usztywnić poprzez włożenie kilku prętów zbrojeniowych i zalanie betonem. Ponieważ ścianka i tak będzie cienka to zrobić obejmę z solidnego płaskownika w miejscu montażu uchwytów siłowników.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 7  
    Witam
    Przerabiałem to tylko z napędem Came Krono zalecam montaż na śruby Fi8 na przestrzał słuupka
  • Poziom 7  
    Visma napisał:
    Witam
    Przerabiałem to tylko z napędem Came Krono zalecam montaż na śruby Fi8 na przestrzał słuupka


    też o tym pomyślałem... na razie zamówione mam nitonakrętki - jak nie dadzą rady, to śruby albo szpilki przez cały słupek.
    Dzięki za poradę.
  • Poziom 7  
    Marek J. napisał:
    W tym przypadku zastosowałbym takie ustawienie dla prawej strony (patrząc od wewnątrz

    Witam.
    Jestem już po montażu ( dzisiaj podłączam elektrykę do skrzynki ).

    Chciałbym dodać, że mocowanie mam ustawione w położeniu podobnym do pokazanego na rysunku, ale jednak nie takim samym. Przy zaproponowanym położeniu siłownik faktycznie opierał się o ten płaskownik. Podcięcie nie wchodziło w grę, ponieważ musiał bym podciąć ok. połowy jego grubości. Rozwiązaniem okazało się nawiercenie samemu otworów i lekkie skrócenie płaskownika.

    Jeżeli chodzi o nitonakrętki - po montażu za pomocą zaciskania nakrętki na śrubie, mam pewne spostrzeżenia ( może się komuś przyda na przyszłość ):

    - warto dać pomiędzy nakrętkę i nitonakrętkę podkładkę sprężystą i skontrować ją w tym miejscu, jeszcze przed montażem docelowym.
    - do zarabiania w ten sposób nitonakrętki polecam śruby o klasie wytrzymałości min. 8.8 ( na początku miałem zwykłe z castoramy, klasy chyba 5.3, albo 5.5 - 2 sztuki się ukręciły bez użycia aż tak dużej siły ).


    W każdym bądź razie wysprzęglona brama na razie chodzi bez zarzutu - podzielę się uwagami po testach z podłączoną elektryką.
  • specjalista -automatyka bramowa
    Drobna uwaga trochę po czasie - jeśli masz gdzie kupić - używaj nitonakrętek z nierdzewki i cynkowanych śrub - dlaczego - po jakichś 3 latach się przekonasz jak coś będziesz chciał dokręcić.
  • Poziom 7  
    szukałem nierdzewnych, jednak nie ma za wielkiego wyboru ( musiałem dopasować też do grubości słupka ) i jedyną opcją zakupu nierdzewnych było kupno kartonu 200 szt, a ja użyłem 6 szt... Także stanęło na nitonakrętkach i śrubach ocynkowanych.