Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modus 1.6 16V - Renault Modus nie odpala, nie kręci

02 Lut 2017 20:17 7323 21
  • Poziom 12  
    Witam,

    Posiadam Renault Modus 1.6 16V 2004r. Mam problem z tym samochodem a mianowicie auto nie chcę zapalić, nie kręci rozrusznikiem. Przed awarią auto nie dawało oznak jakiejś usterki (nie było start mocy, problemów z odpaleniem). Problem zaczął się od momentu rozładowania akumulatora (auto nie było odpalane przez kilka dni w czasie mrozów), gdy chciałem odpalić auto rozrusznik zakręcił kilka razy i akumulator całkowicie się rozładował. Podładowałem akumulator do pełnego naładowania i auto nie daje oznak życia, nie kręci rozrusznikiem.

    Kontrolki świecą się normalnie, wszystkie gasną, słychać, że przekaźnik po przekręceniu kluczyka w pozycje odpalenia "cyka". Myślałem, że usterka leży po stronie akumulatora ale zmierzyłem napięcie (13,6V) mimo to podłączyłem na tzw. szelki drugi akumulator - nadal rozrusznik nie kręci.

    Wjechałem autem na kanał i zwarłem bezpośrednio rozrusznik śrubokrętem, kręci bez problemu ale auto nie odpala. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki te, które są w środku samochodu oraz te przy silniku (UCH) - wszystkie są całe. Sprawdziłem również bezpiecznik na klemie + również cały. Wyczytałem, że może usterka jest błaha i wystarczy zamknąć auto z pilota (zakodowanie immobilizera) również nic nie pomogło. Kable od akumulatora wyglądają na sprawne (brak nalotu, zabrudzeń, przetarć). Dodam, że wszystko w aucie działa prawidłowo (światła, kierunkowskazy, radio, szyby) kontrolka od immobilizera (czerwona dioda) świeci cały czas po przekręceniu kluczyka w pozycję odpalenia.

    Proszę o podpowiedzi co jeszcze można sprawdzić, lub gdzie może tkwić problem. Słyszałem, że być może rozkodował się komputer, ale czy są jakieś dodatkowe objawy rozkodowania?

    Proszę o pomoc :)
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 33  
    Skąd jesteś?
  • Poziom 27  
    Dominik.F napisał:
    Słyszałem, że być może rozkodował się komputer, ale czy są jakieś dodatkowe objawy rozkodowania?


    Możliwe, musisz podpiąć go i odczytać błędy w sterowniku silnika i immo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 6  
    Dominik.F napisał:
    świeci cały czas po przekręceniu kluczyka w pozycję odpalenia.
    zamień kluczyk
  • Poziom 6  
    Wszystkie bezpieczniki i masy do sprawdzenia
  • Poziom 2  
    najszybciej będzie podłaczyć komputer i spr błedy na sterowniku, mógł pójsc czujnik polożenia wału albo wałka rozrzadu. Komputer powinien to pokazac
  • Poziom 12  
    Masy sprawdzone, bezpieczniki równiez do komputera będę mógł podłączyć dopiero jutro, a jeżeli były jakiś błąd to auto pokazywało by to jakaś kontrolka ?
  • Poziom 6  
    kubister napisał:
    wałka rozrzadu
    nie pisz bzdur
  • Poziom 27  
    Temat prosty do opanowania, jednak potrzebna jest diagnostyka.
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Tak, podłączenie pod komputer
  • Poziom 12  
    Jeszcze zapytam, może ktoś będzie wiedział czy w Modusie znajduje się mechaniczny wyłącznik zderzeniowy, wstrząsowy (grzybek) ? W innym renówkach (chociażby w Clio) znajduje się on niedaleko akumulatora.
  • Pomocny post
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Nie ma, gdyby nawet był to nie Twój problem. Twój problem nazywa się immo. Potrzebujesz kogoś z głową oraz Clipem. Tyle i aż tyle.
  • Poziom 12  
    Ok :) mam jeszcze dwa pytania czy immobilizer całkowicie odcina prąd ? bo słychać, że pompka paliwa działa brak tylko kręcenia rozrusznika. Chciałbym się jeszcze dowiedzieć dla własnej wiadomości czy immobilizer jest sprzężony w komputerze czy jest oddzielny moduł gdzieś w samochodzie?
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    Pawel wawa, właśnie o tym myślę tylko czekam na błędy :-) kolego spod Rzeszowa jak Coś to pisz jakie błędy
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Nie brakuje Ci tylko prądu bo jak sam napisałeś - na krótko nie odpala.
    Immo jest w UCH - skrzynka z bezpiecznikami.
    Komunikuje się ona ze sterownikiem silnika i pętlą stacyjki.
    Nie rozpozna klucza, widzi że sterownik silnika nie jest kompletem z ECU (sterownik silnika) to nie zezwala na odpalenie silnika.
    Rozrusznikiem steruje UPC - skrzynka z bezpiecznikami i przekaźnikami pod maską.
  • Poziom 12  
    Witam ponownie ;)

    chciałbym opisać cały przebieg naprawy, być może ktoś będzie miał podobną usterkę i opis będzie pomocy.

    Naprawę zacząłem od sprawdzenia wszystkich bezpieczników (obok silnika, w środku samochodu, na klemie + akumulatora) wszystko było sprawne, kable masowe, kable od akumulatora, kable przy rozruszniku aż w końcu sam rozrusznik wszystko 100% sprawne.

    Od pewnego mechanika dowiedziałem się, że w renówkach (i nie tylko) powinien znajdować się wyłącznik wstrząsowy/uderzeniowy, który odcina napięcie z akumulatora i czasem wyskakuje być może tutaj tkwi usterka. Przeszukałem cały samochód i nigdzie nie mogłem go namierzyć (później okazało się, że w Modusie mechaniczny przycisk nie występuje, czujnik jest wbudowany w komputer ;D )

    W końcu wyczerpałem pomysły na "domową" naprawę auta i zacząłem obdzwaniać mechaników. Dodam, że auto było bardzo mocno rozbebeszone i pytałem czy istnieje możliwość podjechania z komputerem w celu zdiagnozowania usterki. Każdy z mechaników chciał aby auto zostało przytargane pod warsztat (trzy dni skręcania wszystkiego do kupy ;) ).

    Swoją pomoc zaoferował dafit906 któremu BARDZO DZIĘKUJE jako JEDYNY zgodził się na przyjazd z komputerem do domu. Po podłączeniu do komputera diagnoza jednoznaczna - rozkodowany moduł immobilizera na kolumnie kierowniczej . Wymontowanie trwało max 1h. Zaprogramowanie pamięci modułu przez dafit906 trwało 1 dzien. Cena za usługę 290zł (wliczając podpięcie pod komputer oraz dojazd).

    Co było powodem rozkodowania? Nic innego jak spadek napięcia na akumulatorze, aby pamięć trzymała swoje ustawienia przy rozruchu akumulator nie może mieć mniej niż 10V w przeciwnym razie pamięć się rozkoduje.

    Rada dla wszystkich posiadaczy Modusów jest taka, jeżeli nie masz pewności co do naładowania swojego akumulatora lepiej nie odpalaj auta ;D

    Jeszcze raz dziękuje użytkownikowi dafit906, autko pali na strzała. Mogę Dawida polecić z czystym sumieniem, wszystko profesjonalnie i człowiek jest naprawdę konkretny (nabyta wiedza, podejście do klienta, sprzęt)

    Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Dominik.F napisał:
    Zaprogramowanie pamięci modułu przez dafit906 trwało 2 dni.
    Nie spieszył się

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.

    Reg. 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.