Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra Czujniki parkowania - Dalej daja sygnał po wyłączeniu wstecznego biegu.

Kornelia Placek 02 Lut 2017 21:05 645 18
  • #1 02 Lut 2017 21:05
    Kornelia Placek
    Poziom 6  

    Zamontowałem czujniki cofania z tylu Noname, które jednak raczej są w porządku a problem mam chyba z instalacja. Po podłączeniu w rozdzielce z tylu w kombi Vectra C, czujniki działają, ale co jakiś czas w czasie jazdy odzywają sie bez powodu czyli pipnie raz i chwila spokoju a później znowu. Zmierzyłem i jest na tym złączu gdzie podłączyłem cały czas 0.01V. Myślę, ze dlatego czujniki co jakiś czas dają o sobie znać. Po wyłączeniu zapłonu i zamknięciu auta po chwili kiedy już sie wszystkie moduły wyłącza kompletnie, pipanie ustaje. Czujniki dogasają, dają sygnał ze 3 razy ale każdy słabszy od przedniego. Poprzedni właściciel dołożył oświetlenie tablicy i inne LED. Czasami dogasa, czyli świeci jeszcze chwile po teoretycznym wyłączeniu sie ale to chyba normalne w LED-ach nie najwyższych lotów. Mial chyba tez Subwoofer i wzmacniacz z tylu, bo była instalacja, która częściowo usunąłem, tyle co było dostępne bez rozbierania. Czy to napięcie 0,01V jest normalne? Poratujcie, bo pomysłu nie mam niestety czego sie chwycić.

    0 18
  • #2 03 Lut 2017 00:32
    sk700
    Poziom 30  

    Auto sprawdza rezystancję w obwodzie świateł, sygnał cofania odseparuj jakimś miniaturowym przekaźnikiem.

    0
  • #4 03 Lut 2017 13:58
    Kornelia Placek
    Poziom 6  

    Myślę, ze Wasze rady są trafne. Lece zaraz po przekaźnik do sklepu i spróbuje. Ale co to za badziewie gdzie trzeba jeszcze dokładać przekaźnik. Wiecie może czy droższe zestawy są od takich wad wolne?

    Dodano po 13 [minuty]:

    Kornelia Placek napisał:
    Myślę, ze Wasze rady są trafne. Lece zaraz po przekaźnik do sklepu i spróbuje. Ale co to za badziewie gdzie trzeba jeszcze dokładać przekaźnik. Wiecie może czy droższe zestawy są od takich wad wolne?

    A ten opornik to 1W i wystarczy? byłoby taniej.

    Dodano po 3 [godziny] 58 [minuty]:

    Opornik nie rozwiązał problemu.

    0
  • #6 03 Lut 2017 19:57
    Kornelia Placek
    Poziom 6  

    Juz mam przekaźnik i przestało piskać ale sam przekaźnik przełącza nonstop. :)
    Tyle, ze nie wiem jak sie to podłącza?
    Znalazłem cewkę i tylko prze nią przepościłem zasilanie.
    Poratujecie wyjaśnieniem jak to powinno być podłączone?

    0
  • #7 03 Lut 2017 21:20
    sk700
    Poziom 30  

    Cewka z jednej strony do masy z drugiej do sygnału wstecznego. Przez styki COM i NO przepuść sygnał do czujników. Nie pamiętam czy w VC jest taka opcja ale w razie czego można spróbować wyłączyć kontrolę żarówki wstecznego interfejsem. Jak ja dokładam czujniki do starszych aut to robie to w oryginale, znacznie mniej problemów.

    0
  • #8 04 Lut 2017 07:34
    Kornelia Placek
    Poziom 6  

    Juz podlaczylem wedlug instrukcji z Youtube. Ale nadal nie dziala prawidliwo. Mam cos z i.stalacja, bo oswietlenue tablicy mruga razem z tymi sygnalami z przekaznika. Gosc podokladal roznych lampek, pierdol i na pewno cos spie....lil. Usune te wynalazki i pozniej zobacze.

    Dodano po 4 [minuty]:

    To sladowe napiecie 0,01V chyba jest problemem?

    0
  • #9 04 Lut 2017 08:31
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Daj przekaznik na zasilaniu.

    0
  • #10 04 Lut 2017 09:21
    Kornelia Placek
    Poziom 6  

    Juz mialem.

    0
  • #12 04 Lut 2017 10:22
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Jeśli wszystko cuzamen do kupy mruga jak kolega wyżej coś z masą będzie nie halo.

    0
  • #13 04 Lut 2017 12:02
    zubereq
    Poziom 15  

    Czy sterownik czujników masz zamontowany koło modułu REC?

    0
  • #14 04 Lut 2017 14:45
    Kornelia Placek
    Poziom 6  

    Chyba auto sprawdza cały czas sytem pod katem uszkodzonych żarówek itp. dlatego jest cały czas pulsujące napięcie w obwodzie, które wzbudza głośnik. Sprobuje jeszcze wpiąć w zasilanie rożne oporniki 100 i 200 om. 300 jest za mocny.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Myślę ze sterownik czujników powinien taki miec a ze jest najtańszy to niema.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tak mam podłączony przekaźnik i wtedy cały czas pipa co chwile a napięcie na zasilaniu przed przekaźnikiem pulsuje od 0,01 do 0,7V.
    https://www.youtube.com/watch?v=uWwy5Y-ZMBs&t=0s

    0
  • #15 04 Lut 2017 17:28
    sk700
    Poziom 30  

    Rezystor tu nic nie pomoże. Skąd pomysł dołożenia dodatkowej rezystancji równolegle do zgaszonej zarówki która ma przecież bardzo małą rezystancję i w jaki sposób to miałoby pomóc? Rezystor spowoduje jedynie zwiększenie prądu w obwodzie aż w końcu komputer zeświruje. Doprowadź instalację do porządku a potem podłącz przekaźnik ale na zasilaniu modułu. Czy w chwili obecnej przełącznik przełącza się w rytm tych piknięć?

    0
  • #16 04 Lut 2017 22:13
    Kornelia Placek
    Poziom 6  

    Rezystor podpinam jakby obok instalacji auta nie przerywając tej oryginalnej a tylko się do nie dołączając. To nie jest rozwiązanie problemu a tylko leczenie objawowe.
    Wywaliłem wszystkie dodatkowe lampki, zostawiłem tylko oryginalne ale wszystko jest dalej na LED-ach. Wywaliłem tez cześć instalacji, po chyba instalacji dźwiękowej, ale nie wszystko, bo jest ciągnięte tak, ze trzeba by pół auta rozebrać. Ale to chyba nie problem, bo to jest inny obwód.
    Po zamknięciu auta oświetlenie tablicy z tylu mruga jeszcze jakiś czas, aż komputer nie odłączy wszystkich systemów samochodu. Czy może tak być, ze nie pasuje jakaś suma napiec z powodu, ze oświetlenie wnętrza i tablicy jest LED?

    Dodano po 17 [minuty]:

    Jeszcze zapomniałem odpowiedzieć 2 kolegom. Mianowicie sterownik leżał w różnych miejscach, nie jest na razie nic na stale zamontowane a tylko prowizorycznie.

    Ta masa to może tez jest jakiś trop. Jutro zobaczę. Ale to jest chyba zbyt regularne na jakiś problem z masa?

    Czy mógłby ktoś sprawdzić czy tez ma takie migotania napięcia na wstecznym w swoim aucie?

    0
  • #17 04 Lut 2017 22:57
    jurekk55
    Poziom 34  

    Kornelia Placek napisał:
    Wywaliłem wszystkie dodatkowe lampki, zostawiłem tylko oryginalne ale wszystko jest dalej na LED-ach.


    Więc co się dziwisz że wszystko żyje swoim życiem. Moduły testują obwody , tak zostały wykonane i oprogramowane. Przywróć auto do stanu fabrycznego i dopiero wtedy zacznij walczyć z "problemami"

    0
  • #18 05 Lut 2017 13:16
    Kornelia Placek
    Poziom 6  

    Teraz mam stan fabryczny a problem dalej występuje.

    0
  • #19 07 Lut 2017 12:51
    Kornelia Placek
    Poziom 6  

    No to jest rozwiązanie, mianowicie dałem opornik na zasilaniu 50 om i 0,6 W. Próbowałem z mocniejszymi i słabszymi ale ten pasuje najlepiej. Wszystko działa bez zarzutu.

    0