Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] VTS Volcano VR3 - Wentylator nagrzewnicy - przezwojenie, schemat uzwojenia

stonefree 03 Lut 2017 08:38 3438 13
  • #1 03 Lut 2017 08:38
    stonefree
    Poziom 25  

    Witam Kolegów. Czy może ktoś z Was miał do czynienia z silnikami do nagrzewnic VTS Volcano? Wentylator ma silnik prawdopodobnie z uzwojeniem odczepowym (3 prędkości wentylatora). Silnik pracuje tylko na najwyższej prędkości. Szukam możliwości przezwojenia tego silnika, ewentualnie schematu, danych. Proszę o pomoc. Pozdrawiam

    0 13
  • #2 03 Lut 2017 11:50
    antek1cza
    Poziom 30  

    Witam

    stonefree napisał:
    Wentylator ma silnik prawdopodobnie z uzwojeniem odczepowym (3 prędkości wentylatora)
    Widział kolega podłączenie z bliska ?
    Przykładowe tutaj
    VTS Volcano VR3 - Wentylator nagrzewnicy - przezwojenie, schemat uzwojenia
    stonefree napisał:
    Silnik pracuje tylko na najwyższej prędkości.
    Jest wpięty do sieci energetycznej bezpośrednio czy przez regulator ?
    Przykładowe regulatory do nagrzewnicy Volcano modele VRMini VR1 VR2 są niżej
    VTS Volcano VR3 - Wentylator nagrzewnicy - przezwojenie, schemat uzwojenia
    Załączam też inne schematy połączeń silników w nagrzewnicy Volcando VRMini VR1 VR2 VR3 VRD.
    stonefree napisał:
    Szukam możliwości przezwojenia tego silnika
    To nie zawsze się opłaca gdyż sama miedź (uzwojenia) nie jest tania i np.przewinięcie silnika 2,2kW jak się nie robi tego samemu to nie warto.
    Jednak tutaj jest mały silnik ok.0,5kW więc nie powinno być drogo.
    Może warto skontaktować się z dystrybutorem tej nagrzewnicy lub autoryzowanym serwisem w celu zakupu samego silnika zakładając oczywiście , że jest uszkodzony.

    0
  • #3 03 Lut 2017 11:58
    stonefree
    Poziom 25  

    Dzięki za odpowiedź. Dokładnie jest to taki sam schemat. Silnik jest wpięty przez regulator 3 stopniowy i działa tylko na najwyższej prędkości. Kontaktowałem się z serwisem i silnik nie jest dostępny jako część zamienna. Można go zamówić ale koszt to kwota czterocyfrowa.

    0
  • #4 03 Lut 2017 12:26
    antek1cza
    Poziom 30  

    stonefree napisał:
    Silnik jest wpięty przez regulator 3 stopniowy i działa tylko na najwyższej prędkości.
    a regulator jest dobry ?
    stonefree napisał:
    silnik nie jest dostępny jako część zamienna.
    to proponuję przejść złomowiska, bazary, aukcje gdzie może ktoś będzie chciał sprzedać używany ale dobry.
    Dodatkowo można przejść się po warsztatach które przewijają silniki na ile oni wyceniają przewinięcie.
    Jak powyższe propozycje nie pomogą to wymontować silnik , spisać jego dane z tabliczki znamionowej i poszukać jego producenta.

    0
  • #5 03 Lut 2017 12:26
    sp3ots
    Poziom 36  

    Witam, co się dzieje w czasie przełączenia na inne obroty ? ( buczy/cisza ).
    Może uszkodzony jest przełącznik obrotów ?

    0
  • #6 03 Lut 2017 14:50
    stonefree
    Poziom 25  

    Przełącznik jest sprawny, silnik na najwyższej prędkości pracuje normalnie, na niższych jest zupełna cisza.

    1
  • #7 03 Lut 2017 16:00
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    stonefree napisał:
    silnik na najwyższej prędkości pracuje normalnie, na niższych jest zupełna cisza

    Co z pomiarem oporności uzwojeń. Na pokrywce od wewnątrz nie ma schematu silnika?

    0
  • #8 03 Lut 2017 16:26
    stonefree
    Poziom 25  

    schemat nie przedstawia samych uzwojeń, jedynie sposób podłączenia. Między początkiem (zacisk N) a pierwszym końcem (U1) jest rezystancja, pomiędzy pozostałymi końcami (U1 - U2, U2 - U3) przerwa. O ile dałoby się zliczyć ilość drutów w żłobku to problem może być w zdjęciu schematu uzwojenia, bo to spalone "dozwojenie" jest jakby przesunięte w żłobkach. Później postaram się załączyć zdjęcia. Liczyłem na to, że ktoś z Kolegów przezwajał takie cudo i dysponuje danymi nawojowymi. Przezwajacze życzą sobie 600 PLN za taką naprawę, nie dając gwarancji, że da się policzyć dokładnie ilość zwojów w dodatkowych grupach co za tym idzie uzyskać prędkości obrotowe, takie jak w oryginale

    0
  • #9 03 Lut 2017 16:46
    sp3ots
    Poziom 36  

    Zacznij od najprostszej rzeczy, poszukaj przerwę w uzwojeniu, może to być gdzieś na łączeniu drutów.
    Czy z wnetrza silnika wychodzę druty czy przewody ?

    0
  • #10 03 Lut 2017 17:39
    stonefree
    Poziom 25  

    Zdjęcia. Wygląda to tak, jak gdyby główne uzwojenie zajmowało 12 złobków, a kolejne 12 żłobków te dodatkowe dozwojenia, ale nie mam pewności. VTS Volcano VR3 - Wentylator nagrzewnicy - przezwojenie, schemat uzwojenia VTS Volcano VR3 - Wentylator nagrzewnicy - przezwojenie, schemat uzwojenia VTS Volcano VR3 - Wentylator nagrzewnicy - przezwojenie, schemat uzwojenia VTS Volcano VR3 - Wentylator nagrzewnicy - przezwojenie, schemat uzwojenia VTS Volcano VR3 - Wentylator nagrzewnicy - przezwojenie, schemat uzwojenia VTS Volcano VR3 - Wentylator nagrzewnicy - przezwojenie, schemat uzwojenia

    0
  • #11 03 Lut 2017 20:22
    Krzysztof Reszka
    Moderator Elektrotechnika

    stonefree napisał:
    ale nie mam pewności.

    My też przy tej ostrości zdjęć.

    0
  • #12 03 Lut 2017 21:53
    stonefree
    Poziom 25  

    VTS Volcano VR3 - Wentylator nagrzewnicy - przezwojenie, schemat uzwojenia

    Tak wygląda to uzwojenie, na tyle co widać spod taśmowania.

    0
  • #13 19 Lis 2018 18:17
    ARTUR_STANCZUK
    Poziom 19  

    Wiam.
    Mam ten sam wentylator w sumie 2 spalone. Udało się Tobie(stonefree) znaleźć kogoś kto go przewinął? Jak zakończyła się sprawa.

    0
  • #14 19 Lis 2018 21:44
    stonefree
    Poziom 25  

    Cześć. Za przezwojenie życzyli sobie 500 zł, więc dokupiłem za 190 zł regulator (autotransformator) i już tak zostało.

    0