Volvo Intercooler FL6 18 230 km
Silnik D6A230
Rok 1999
Samochód nie przeszedł przeglądu, a powodem jest zbyt długi okres ładowania zbiorników z powietrzem i co za tym idzie brak hamulców oraz z powodu zanieczyszczenia spalin. En la web Przy pracującym silniku po 3-krotnym wciśnięciu pedału hamulca, ciśnienie spada do 4 Bar i pedał zaczyna wpadać do końca. I żeby zaczął działać ponownie trzeba czekać kilka minut. Zbiorniki powietrza załadowują się maksymalnie do 6,5 Bara (sprawdzone manometrem) chyba że ostro zwiększę obroty silnika (ładuje do 10 Bar, jeśli nie używa się hamulców, ale trzeba czekać strasznie długo).
Brak wycieków powietrza i po zgaszeniu silnika utrzymują się 4 Bary.
Prześledziłem częściowo przewody z powietrzem od kompresora do zbiorników 1 i 2 i wygląda to mniej więcej tak:
1) Kompresor
2) Automatyczna pompka płynu przeciw zamarzającego 9320021000
3) zawór upustowy 8,5 bara
4) mały zbiornik z powietrzem
5) zawór cztery obwodowy 3124013
6) cześć przewodów z powietrzem idzie do zaworu przekaźnikowego 0481026019
i część idzie do 2 dużych zbiorników z powietrzem.
Odpowietrzyłem mały zbiornik, który znajduje się miedzy zaworem upustowym i zaworem cztery obwodowym i wylało się około 3 litrów wody!!! oraz trochę oleju (przypuszczam że zbiornik ten nie był odpowietrzany od 10 lat lub ktoś bez umiaru dolewał wody/alkoholu przeciw zamarzającego do zbiorniczka). Zbiorniki 1 i 2 były czyste bez śladu wody. Nie znalazłem żadnego filtra powietrza. W jaki sposób w tym modelu osuszane jest powietrze?
Proszę o pomoc, gdzie szukać przyczyny długiego ładowania powietrza. Czy może to być zawór przy pedale hamulca czy tez inny z wcześniej wymienionych lub zupełnie inna przyczyna? Według naszego mechanika kompresor powietrza jest sprawny w 100 procentach.
Silnik D6A230
Rok 1999
Samochód nie przeszedł przeglądu, a powodem jest zbyt długi okres ładowania zbiorników z powietrzem i co za tym idzie brak hamulców oraz z powodu zanieczyszczenia spalin. En la web Przy pracującym silniku po 3-krotnym wciśnięciu pedału hamulca, ciśnienie spada do 4 Bar i pedał zaczyna wpadać do końca. I żeby zaczął działać ponownie trzeba czekać kilka minut. Zbiorniki powietrza załadowują się maksymalnie do 6,5 Bara (sprawdzone manometrem) chyba że ostro zwiększę obroty silnika (ładuje do 10 Bar, jeśli nie używa się hamulców, ale trzeba czekać strasznie długo).
Brak wycieków powietrza i po zgaszeniu silnika utrzymują się 4 Bary.
Prześledziłem częściowo przewody z powietrzem od kompresora do zbiorników 1 i 2 i wygląda to mniej więcej tak:
1) Kompresor
2) Automatyczna pompka płynu przeciw zamarzającego 9320021000
3) zawór upustowy 8,5 bara
4) mały zbiornik z powietrzem
5) zawór cztery obwodowy 3124013
6) cześć przewodów z powietrzem idzie do zaworu przekaźnikowego 0481026019
i część idzie do 2 dużych zbiorników z powietrzem.
Odpowietrzyłem mały zbiornik, który znajduje się miedzy zaworem upustowym i zaworem cztery obwodowym i wylało się około 3 litrów wody!!! oraz trochę oleju (przypuszczam że zbiornik ten nie był odpowietrzany od 10 lat lub ktoś bez umiaru dolewał wody/alkoholu przeciw zamarzającego do zbiorniczka). Zbiorniki 1 i 2 były czyste bez śladu wody. Nie znalazłem żadnego filtra powietrza. W jaki sposób w tym modelu osuszane jest powietrze?
Proszę o pomoc, gdzie szukać przyczyny długiego ładowania powietrza. Czy może to być zawór przy pedale hamulca czy tez inny z wcześniej wymienionych lub zupełnie inna przyczyna? Według naszego mechanika kompresor powietrza jest sprawny w 100 procentach.