Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] A6C5 2.5 tdi - naprawa skrzyni 5HP19FAU

krzysztof_goo 05 Lut 2017 09:48 1761 8
  • #1 05 Lut 2017 09:48
    krzysztof_goo
    Poziom 9  

    Witam. Chciałbym odświeżyć temat. 5HP19 FAU> Standardowa awaria, obrócona panewka została na konwerterze. Wczoraj rozebrałem całą skrzynię wraz z płytą sterującą. Skrzynia przed awarią mocno szarpała przy redukcji z 4 na 3 bieg, Podszarpywała przy załączaniu D, i ogólnie dziwnie się zachowywała. wieczorem wrzucę fotki. Pytanie zasadnicze, gdzieś znalazłem patent z dorobieniem szerszej o 6mm panewki nad wymiarowej. Szyjka konwertera z minimalnymi ryskami, próg dosłownie pół setki, mam fachowca który mi to zabieli na szlifierni, podtoczy obudowę pompy i dorobi szerszą panewkę z ...chyba odlewu brązu. Czy ktoś robił takie rzeźby? Nie chodzi tu o zaoszczędzenie tylko o wyeliminowanie tej wady w skrzyni, 4 lata wstecz była zakładana nowa pompa i konwerter. Czy zrobić na nową panewkę nad wymiarową i regenerować konwerter? Mam jeszcze kilka pytań co do koszy i panewek wewnątrz, ale jak wrzucę foty. Chcę to zrobić dobrze tym razem i sam. Czy jest ktoś kto troszkę mi podpowie? Może jakiś namiar na części i zestawy uszczelniaczy, komplety naprawcze płyty sterującej. Pozdrawiam.

    0 8
  • #2 07 Lut 2017 21:09
    wojtekcichy
    Poziom 10  

    http://midparts.com.pl/pl/c/ZF-5HP19/66
    Uszczelniacze, elektrozawory, uszczelki sterowania itp.
    Szarpania itp to kwestia sterowania, syf w elektrozaworze, przytarty któryś z zaworów "manualnych". Niestety przytarty zawór trzeba będzie wymienić na nadwymiar. Rozwiercenia trzeba dokonać precyzyjnie, na stole wiertarką nie zrobisz.
    Jeżeli tokarz uważa, że materiału na ściankach będzie wystarczająco to ja bym dorabiał, zawsze to spasowanie tej panewki będzie dokładniejsze.

    1
  • #3 24 Lut 2017 00:50
    krzysztof_goo
    Poziom 9  

    No to jestem po naprawie/regeneracji konwertera i wciśnięciu nad wymiarowej panewki w oryginale, płyta sterująca rozebrana umyta, umyta mimo że było czysto, złożona na nową uszczelką, dwa uszczelniacze wyglądały dziwnie więc też wymieniłem. Skrzynka włożona , poziom oleju oczywiście Mobila wzorcowo wypoziomowany, weszło ok 9,5l ........ jak miłe było moje zaskoczenie, jak śmiga i pięknie zmienia biegi. niestety tylko dwa dni, zaczęło coś buczeć, tak dziwnie, nie metalicznie tylko podobnie do buczenia pompy wspomagania, głucho, hydraulicznie i potem powtórka z rozrywki, czyli olej na jezdni, laweta. kto tu popełnił błąd, bo mnie się wydaje że spie....... regeneracja sprzęgła. czy się mylę? Proszę o wypowiedź. może być na priwa. Nie ujawniam na razie kto w Wa=wie mi to regenerował ale jak mi bóg miły jestem wqrwiony, bo roboty w A6 było w ... Poczytałem jeszcze opinie firmy która regenerowała i muszę przyznać najlepsze nie są a i podobne wypowiedzi. Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź

    0
  • #4 24 Lut 2017 11:57
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Też tak postąpiłem z pompą dla kolegi, bo taniej ("guzik" prawda, ponowne wyjmowanie skrzyni, rozbieranie itd.) Zakupiłem oryginalną panewkę nadwymiarową, tokarz pięknie wstawił i co, po 30 km. jazdy puściła olej. Od tej pory zawsze zakładam nową pompę, cena jej jest przestępna, i nie mam problemów. Co do sprzęgła to regenerację zlecam w Samko Warszawa lub Sentyrz Kraków. Żadnego zabielania, szlifowania itp.

    0
  • #5 24 Lut 2017 14:40
    2872687
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 27 Sty 2018 19:35
    krzysztof_goo
    Poziom 9  

    Zakończyło się nową szyjką konwertera nową pompą i panewką i jest ok. Sprawa o tyle się nie zakończyła że poszarpuje przy redukcji z 4 na 3 i to mocno. Zdjęcie płyty sterownika to pikuś tylko co z nim zrobić i gdzie szukać przyczyny, ostatnio zaczęło podszarpywać przy załączaniu D i R z N.Na razie jeżdżę ale wiem że jeśli tego nie zrobię to znowu roz.... skrzynię. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły czy informacje na temat sterownika i ewentualnych części to byłoby super. Pozdrawiam.

    0
  • #7 18 Lut 2018 22:12
    Rudek
    Poziom 10  

    Ja bym zamienił zaworki sterujące miejscami. MV2 z MV3 i EDS2 z EDS3. Na prnd jest opis tych zaworów. Jak je zamienisz, a któryś jest uszkodzony to przestanie ci szarpać na 3 biegu a będzie na wstecznym lub na 5. Wtedy będziesz mieć pewność co masz wymienić. Możesz też zmierzyć oporność tych zaworów i to bez ściągania miski.

    0
  • #8 02 Sie 2018 22:24
    krzysztof_goo
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany. Źle zregenerowany konwerter. Po wymianie lalunia. Dziękuję za podpowiedzi.

    0
  • #9 02 Sie 2018 22:25
    krzysztof_goo
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany. Źle zregenerowany konwerter. Po wymianie lalunia. Dziękuję za podpowiedzi.

    1