Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 AKQ Falowanie obrotów na biegu jałowym, spadki napięcia, ciśnienie oleju

05 Lut 2017 17:33 1260 3
  • Poziom 7  
    Witam!
    Silnik 1,4 16v
    Borykam się z wyżej wymienionymi usterkami już dłuższy i tak:
    -przepustnica czyszczona dwa razy, adaptowana po razy kilka
    -przewody, świece wymienione
    -cewka zapłonowa sprawdzona-sprawna
    -wszystkie podciśnienia szczelne
    -egr był zaślepiany, aczkolwiek nic to nie dało, więc aktualnie odsłonięty
    -styki w mechanizmie, który jest zamiast silniczka krokowego czyszczone, odtłuszczone
    -Auto nie ma błędów na komputerze
    To wyklucza mechaniczne zepsucie czegokolwiek apropo falowania obrotów na biegu jałowym- dlatego też temat ląduje w dziale elektrycznym, ale o tym za chwilę.
    Apropo ciśnienia oleju:
    Czujnik wymieniony, przewód jest jednożyłowy i nigdzie nie jest przetarty, ciśnienie mierzone manometrem było ok (nie pamiętam już teraz dokładnie, bo minęło troche czasu, ale było w porządku). Przy liczniku wszystkie piny we wtyczkach ok. Dziś miałem chwile czasu i zmierzyłem ładowanie, przy aku jest ok 14 czyli w porządku, natomiast przy samym alternatorze są spore spadki- kiedy auto faluje to potrafi spaść nawet do 7v, a ogólnie jest różnie, zapale światła od razu falowanie jest większe-automatycznie większy spadek napięcia, mechanik upierał się przy niesprawności przepustnicy i prawie ją zamówiłem, ale pomyślałem o regulatorze napięcia, co myślicie? Skoro są takie spadki to może od tego świruje pół auta? Dodam, że jak na biegu jałowym zaczynam kręcić kierownicą to wyskakuje kontrolka ciśnienia oleju- a jest ono w porządku! Auto potrafi czasem zgasnąć no i od kupna auta (kilka miesięcy) przepalił mi się ze 2 razy bezpiecznik światła wstecznego i prędkościomierza (od tego jest jeden), napewno obydwa miały dobry amperarz.
    Jak jadę na biegu 3, 4 jednostajnie przy niższych obrotach to czuć takie przerwanie auta jakby przywieszał się wtryskiwacz, natomiast wszystkie są sprawne, bo mechanik je sprawdzał. Już mi ręce opadają, bo tyle kasy w to wsadziłem, że szkoda gadać, może ktoś z Was pomoże. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi, z góry dzięki ;)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 39  
    Ja bym odpiął na chwilę wzbudzenie alternatora. Wtedy będzie na pewno wiadomo że to on nie równo obciąża.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 7  
    Po kilku dniach doszedłem co jest nie tak w moim golfie. Niestety wymiana regulatora nic nie dała, natomiast zauważyłem, że komutator ma dwie rolki (na każdej z nich pracuje jedna szczotka) pierwsza z nich miała delikatny rowek od szczotki, natomiast druga (ta bliżej paska pk) jeśli ma to jakąś różnice miała rowek ok. 3mm i szczotki w starym regulatorze były nierównomiernie zjechane. Wymieniłem regulator, ponieważ myślałem, że to coś da chociaż na jakiś czas, aczkolwiek niestety tak się nie stało. Z mojego lenistwa nie będę wymieniał komutatora, zamówiłem drugi alternator za całe 53 zł. Mam nadzieję, że post komuś pomoże, bo prawdę mówiąc mimo niewielkiego doświadczenia naprawiałem już troche samochodów, natomiast pierwszy raz spotykam się z takimi objawami niesprawności alternatora, zwłaszcza, że nie wyskakiwała kontrolka ładowania. Pozdrawiam Szymon.
  • Poziom 7  
    No i cóż, wymiana alternatora również nic nie dała (regulator napięcia wsadziłem nowy). Ręce opadają, pomożecie??
    Dodam, że jak odpinam plus z alternatora to wszystko wraca do normalności. Nie jest istotne gdzie ten plus odepne, czy przy altku samym czy przy aku, jak ręką odjął...

    Dodano po 1 [godziny] 48 [minuty]:

    Właśnie sprawdziłem przekaźniki, czy czegoś tu nie brakuje ? Golf 4 AKQ Falowanie obrotów na biegu jałowym, spadki napięcia, ciśnienie oleju