Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na jałowym/ ciężko pali / wysokie korekty

06 Lut 2017 10:17 6240 14
  • Poziom 2  
    Witam.
    Mam problem. Otóż posiadam samochód jak w temacie, EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty).
    Problem polega na tym, iż na biegu jałowym kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia).
    Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić zanim odpali (Filmik 3 - ale nie był po całonocnym postoju)
    Filmik 1 -

    Link

    Filmik 2 (parametry pracy silnika na jałowym i pod obciążeniem) -

    Link

    Filmik 3 -

    Dodatkowe informację:
    - Zacząłem dolewać olej 2T do paliwa ponieważ, padczas wymiany filtra zauważyłem opiłki,
    - Uszczelka pod głowicą ok, ponieważ sprawdziłem testerem,
    - Błąd stały: Elektrozawór doładowania: zwarcie plusa do masy (dołądowanie zrobione na krótko), podejrzewam zawór bo jest tak jakby rozsadzony... ale jak można sprawdzić fizycznie zawór +12V? czy np odpiąć od EGRa i przełożyć, a wyężyki od podciśnienia pozatykać...?
    - Błąd stały: Zestaw wskaźników- Inf. o temp. oleju wartość otrzymana jest nieprawidłowa (tutaj nie wiem co począć)
    - Czy pomimo wyłączenia w sofcie EGR`a w filmiku 2 widać, że okresowy stosunek elektrozaworu recyrkulacji zmienia się - jest to właściwe?
    - w orurowaniu dolotu widać olej ( turbosprężarka czy odma) ?

    Czy na podstawie powyższych danych można ocenić, że to wina wtryskiwaczy?
    Za wszelkie informacje, uwagi, nakierowania będę Wam niezmiernie wdzięczny,
    pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 9  
    Witam,
    chcąc szczerze Ci pomóc, przeanalizowałem wszystko co napisałeś, i tak..
    1. Jak usunąłeś egr to nie ma się właściwie co dziwić, zawsze będzie troszkę dymić.
    2. Trzystasiódemki wszystkie mają problem z czujnikiem oleju. Ciężki temat.
    3. Wydatek Ci bardzo skacze, podejrzewam problem z wtryskami.
    4. Może być turbosprężarka, uszczelnienie może nie dawać 100% skuteczności, i zasysa troszeczkę oleju, stąd kolor i zapach...
    Jak sobie nie dasz rady sam, daj znać to Ci polecę kontakt. Napisz co i jak. Pozdrawiam.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 12  
    EndrjuWiwi napisał:
    1. Jak usunąłeś egr to nie ma się właściwie co dziwić, zawsze będzie troszkę dymić.
    co?

    Zaślep Pan egr bo może jest niezamknięty szczelnie.
  • Poziom 9  
    Matylda_26 napisał:
    EndrjuWiwi napisał:
    1. Jak usunąłeś egr to nie ma się właściwie co dziwić, zawsze będzie troszkę dymić.
    co?

    Zaślep Pan egr bo może jest niezamknięty szczelnie.


    Dzięki matylda_26, oczywiście chodzi o DPF, usunięty filtr cząstek stałych, a nie o zawór EGR.
  • Poziom 10  
    Witam. A DPF fizycznie usunięty ? Sprawdź szczelność układu dolotowego.
  • Poziom 12  
    No przecież napisał, że DPF usunięty. Moderacja bierze się za pouczanie o wielkie i małe litery czy brak przecinków a tych, co nie potrafią czytać i udzielają się chodzą po forum na wolności.
  • Poziom 16  
    Dpf fizycznie usunięty a programowo też ???
    Jeżeli ciężko pali sprawdź świece żarowe i w kompie zobacz jak szybko pompa nabija ciśnienie w zasobniku . Skoro są opiłki w układzie to już niestety wtryski daj do czyszczenia bo przez nieszczelny przelew w wtrysku pompa nie może zbudować ciśnienia . Dwa zrób próbę przelewową przy odpalaniu to będzie wszystko wiadomo.
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 2  
    Dziękuję za zainteresowanie tematem.
    Odpowiadając na pytania:
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Moc: 107KM, Początek okresu gwarancji: 01.2004, tak jest to silnik z intercoolerem, Vin: VF33HRHSB83329303
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Dwa tygodniu temu wymieniałem filtr paliwa i zauważyłem opiłki, po czym przy ostatnim tankowaniu dolałem oleju 2T w proporcji 1:100. Nie zdążyłem jeszcze skontrolować jak wygląda dno puszki po zastosowaniu oleju, zrobię to przy najbliższym weekendzie. Na poniższym zdjęciu widać ilość występujących opiłków podczas wymiany filtra. Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na jałowym/ ciężko pali / wysokie korekty
    Na kolejnym zdjęciu widać rodzaj wtryskiwaczy, jakie są w moim silniku. Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na jałowym/ ciężko pali / wysokie korekty
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Dym (jasno szary) występuje także, gdy silnik jest rozgrzany do 80 stopni, popracuje chwilę na biegu jałowym i zaczyna dymić,
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Test przelewowy wykonywałem, tylko nie wiedziałem dokładnie w jakich warunkach ma on się odbywać...
    Czy silnik ma być rozgrzany? Ile minut powinien trwać test (określony czas czy może do napełnienia menzurek)? Ja wykonałem go można powiedzieć w 3 fazach w pierwszej fazie przez kilka minut ( nie wiem dokładnie 1-3 min) pracował na biegu jałowym 800 rpm następnie obroty zwiększono do 2000 rpm (i teraz wiem, że niepotrzebnie) i na końcu znów silnik pracował na biegu jałowym 800 rpm do napełnienia menzurek. Ale pomimo powyższego faktu i tak można zauważyć zależność że na pierwszym wtryskiwaczu jest mniejsza ilość paliwa niż na pozostałych, dodam tylko, że test był wykonywany w 12.2016 i jeszcze przed usunięciem dpf`a. Zdjęcie poniżej.
    Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na jałowym/ ciężko pali / wysokie korekty
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Test został również wykonany przez mojego kolegę mechanika, sprawdził on kompresję niestety tylko dwóch cylindrów, na których manometr wykazał 27 bar. Na pozostałych dwóch nie potrafił wykręcić świec, ponieważ są zapieczone. I tutaj pytanie, w jaki sposób wykręcić świece bez ich uszkodzenia, gdy są zapieczone? Są może jakieś domowe sposoby? Nie pamiętam w tej chwili na których cylindrach wykonał kontrolę... jak tylko to ustalę, to uzupełnię treść posta.
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    W najbliższym czasie zostanie wykonane.
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Jeżeli usunę całkowicie przepustnicę, to co począć z pozostającymi przewodami podciśnieniowymi i elektrozaworem ?
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Zostanie wykonane w najbliższym czasie.

    Dobierając elektrozawór doładowania, który mi prawdopodobnie padł, ponieważ jak widać na poniższym zdjęciu jest pęknięty i tak jakby rozsadzony (czyszczenie wnętrza nic nie dało) i widnieje błąd stały zwarcie plusa do masy, mogę kupić jakiś inny różniący się wyglądem, czy musi być identyczny? O tych samych numerach? Ew. skoro mam wyłączone egr w sofcie, to mógłbym podejrzewam wykorzystać elektrozawór egr`a ale wtedy zapewne pojawi się błąd stały obwód elektrozawora egr rozwarty - to są moje spekulację.
    Poniżej zdjęcie moje obecnego (prawdopodobnie uszkodzonego) elektrozawora.
    Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na jałowym/ ciężko pali / wysokie korekty
    Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    radoslaw32
  • Pomocny post
    Poziom 1  
  • Poziom 12  
    KotBury2 napisał:
    Należy pamiętać, że od tej chwili zasilanie paliwa w olej 2T trwa do końca żywota silnika i jest czynnością tak rutynową jak oddychanie

    Pozwolę sobie zapytać, czy jak już raz wlejemy 2T do baku to znaczy, że będziemy musieli go już wlewać ciągle?
  • Poziom 1  
  • Poziom 12  
    Nie dla jaj. Przepraszam za to pytanie. Faktycznie było ono głupie. Naprawdę czuje się teraz jak idiotka.
    Wracając do tematu, my wszyscy w rodzinie tankujemy samochody paliwem z obwodu kaliningradzkiego. Mamy człowieka, który raz w miesiącu przywozi nam 1000 litrów. Jest to paliwo bardziej tłuściejsze niż nasze polskie.
  • Poziom 16  
    Po przelewach widać że zaworki przelewowe we wtryskach są nieszczelne i wtryski razem z pompą muszą iść do naprawy .Prędzej czy później skończy sie tym że trzeba będzie oddać cały komplet do naprawy. Jeżeli w układzie są opiłki to wszystko co miało do czynienia z paliwem jest do gruntownego płukania całego układu, a bak gdzieś to słyszałem że pasuje od benzyny tylko nie jestem 100% pewny .Nie wyeliminujesz wszystkich opiłków z baku więc nie ryzykował bym montować go jeszcze raz po płukaniu. I po tym zabiegu jest sens dolewania oleju do ropy .
  • Poziom 2  
    Witam ponownie,
    Sprawdziłem punkty od 3-5 tak jak radził KotBury2 i poprawy nie ma. Dalej kopci gryzącym dymem. Na diagnoskopie zewnętrznym widać, że na wtryskiwaczu nr. 1 cały czas jest duża minusowa korekta (Np. dzisiaj przy zadanej dawce wtryskiwania 6mm3/wtrysk, korekcja na wtrysku nr. 1 wynosiła -1,92 mm3/wtrysk. I kolejne wtryski miały już korekty na +, tj. Wtrysk nr 2: 0,04, Nr 3: 1,22, Nr 4: 0,59). Domyślam się, że skoro wtrysk nr. 1 ma problem (zatkany lub cylinder nie ma kompresji) pozostałe podlewają żeby wyrównać pracę i stąd może brać się kopcenie ?
    Chcę kupić używany wtrysk i wymienić omawiany nr 1, tylko...
    1) Czy to prawda, że w Peugeotach wtryski są numerowane od strony skrzyni biegów, czyli u mnie wtrysk Nr 1 to wtrysk pierwszy od skrzyni biegów...? Dobrze rozumuję ? I czy jeżeli diagnoskop pokazuje mi, że wtrysk Nr 1 ma problem to na 100% jest to wtrysk pierwszy od strony skrzyni biegów?
    2) Czy możecie polecić mi sprawdzonego sprzedawcę używek? czy może jesteście zdania, że lepiej wysłać wszystkie do sprawdzenia ? Czy zna ktoś ceny takiego sprawdzenia u fachowców? Jaki warsztat polecacie jeżeli chodzi o sprawdzanie i ew. regenerację ?

    Z góry dziękuję Wam za wszystkie odpowedzi.
    Pozdrawiam