Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metalwork
Prosz, dodaj wyj徠ek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na ja這wym/ ci篹ko pali / wysokie korekty

radoslaw32 06 Lut 2017 10:17 3510 14
  • #1 06 Lut 2017 10:17
    radoslaw32
    Poziom 2  

    Witam.
    Mam problem. Ot騜 posiadam samoch鏚 jak w temacie, EGR i DPF zosta造 wy陰czone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usuni皻y).
    Problem polega na tym, i na biegu ja這wym kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryz帷y, po postoju na ja這wym, gdy przep璠z go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywno嗆 dymienia).
    Rano gdy jest zimny musi d逝膨 chwil pokr璚i zanim odpali (Filmik 3 - ale nie by po ca這nocnym postoju)
    Filmik 1 -

    Link

    Filmik 2 (parametry pracy silnika na ja這wym i pod obci捫eniem) -

    Link

    Filmik 3 -

    Dodatkowe informacj:
    - Zacz掖em dolewa olej 2T do paliwa poniewa, padczas wymiany filtra zauwa篡貫m opi趾i,
    - Uszczelka pod g這wic ok, poniewa sprawdzi貫m testerem,
    - B陰d sta造: Elektrozaw鏎 do豉dowania: zwarcie plusa do masy (do陰dowanie zrobione na kr鏒ko), podejrzewam zaw鏎 bo jest tak jakby rozsadzony... ale jak mo積a sprawdzi fizycznie zaw鏎 +12V? czy np odpi望 od EGRa i prze這篡, a wy篹yki od podci郾ienia pozatyka...?
    - B陰d sta造: Zestaw wska幡ik闚- Inf. o temp. oleju warto嗆 otrzymana jest nieprawid這wa (tutaj nie wiem co pocz望)
    - Czy pomimo wy陰czenia w sofcie EGR`a w filmiku 2 wida, 瞠 okresowy stosunek elektrozaworu recyrkulacji zmienia si - jest to w豉軼iwe?
    - w orurowaniu dolotu wida olej ( turbospr篹arka czy odma) ?

    Czy na podstawie powy窺zych danych mo積a oceni, 瞠 to wina wtryskiwaczy?
    Za wszelkie informacje, uwagi, nakierowania b璠 Wam niezmiernie wdzi璚zny,
    pozdrawiam.

    0 14
  • Metalwork
  • #2 07 Lut 2017 09:40
    EndrjuWiwi
    Poziom 9  

    Witam,
    chc帷 szczerze Ci pom鏂, przeanalizowa貫m wszystko co napisa貫, i tak..
    1. Jak usun掖e egr to nie ma si w豉軼iwie co dziwi, zawsze b璠zie troszk dymi.
    2. Trzystasi鏚emki wszystkie maj problem z czujnikiem oleju. Ci篹ki temat.
    3. Wydatek Ci bardzo skacze, podejrzewam problem z wtryskami.
    4. Mo瞠 by turbospr篹arka, uszczelnienie mo瞠 nie dawa 100% skuteczno軼i, i zasysa troszeczk oleju, st康 kolor i zapach...
    Jak sobie nie dasz rady sam, daj zna to Ci polec kontakt. Napisz co i jak. Pozdrawiam.

    0
  • Metalwork
  • #3 07 Lut 2017 10:02
    Matylda_26
    Poziom 12  

    EndrjuWiwi napisa:
    1. Jak usun掖e egr to nie ma si w豉軼iwie co dziwi, zawsze b璠zie troszk dymi.
    co?

    Za郵ep Pan egr bo mo瞠 jest niezamkni皻y szczelnie.

    0
  • #4 07 Lut 2017 10:56
    EndrjuWiwi
    Poziom 9  

    Matylda_26 napisa:
    EndrjuWiwi napisa:
    1. Jak usun掖e egr to nie ma si w豉軼iwie co dziwi, zawsze b璠zie troszk dymi.
    co?

    Za郵ep Pan egr bo mo瞠 jest niezamkni皻y szczelnie.


    Dzi瘯i matylda_26, oczywi軼ie chodzi o DPF, usuni皻y filtr cz御tek sta造ch, a nie o zaw鏎 EGR.

    0
  • #5 07 Lut 2017 11:05
    Janomen
    Poziom 10  

    Witam. A DPF fizycznie usuni皻y ? Sprawd szczelno嗆 uk豉du dolotowego.

    0
  • #6 07 Lut 2017 11:54
    Matylda_26
    Poziom 12  

    No przecie napisa, 瞠 DPF usuni皻y. Moderacja bierze si za pouczanie o wielkie i ma貫 litery czy brak przecink闚 a tych, co nie potrafi czyta i udzielaj si chodz po forum na wolno軼i.

    0
  • #7 07 Lut 2017 14:49
    Bunny82
    Poziom 16  

    Dpf fizycznie usuni皻y a programowo te ???
    Je瞠li ci篹ko pali sprawd 鈍iece 瘸rowe i w kompie zobacz jak szybko pompa nabija ci郾ienie w zasobniku . Skoro s opi趾i w uk豉dzie to ju niestety wtryski daj do czyszczenia bo przez nieszczelny przelew w wtrysku pompa nie mo瞠 zbudowa ci郾ienia . Dwa zr鏏 pr鏏 przelewow przy odpalaniu to b璠zie wszystko wiadomo.

    0
  • Pomocny post
    #8 08 Lut 2017 04:42
    KotBury2
    Poziom 18  

    radoslaw32 napisa:
    EGR i DPF zosta造 wy陰czone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usuni皻y).
    Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryz帷y, po postoju na ja這wym, gdy przep璠z go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywno嗆 dymienia).
    Rano gdy jest zimny musi d逝膨 chwil pokr璚i zanim odpali (Filmik 3 - ale nie by po ca這nocnym postoju)

    Dodatkowe informacje:
    - Zacz掖em dolewa olej 2T do paliwa poniewa, podczas wymiany filtra zauwa篡貫m opi趾i,
    - Uszczelka pod g這wic ok, poniewa sprawdzi貫m testerem,
    - B陰d sta造: Elektrozaw鏎 do豉dowania: zwarcie plusa do masy (do豉dowanie zrobione na kr鏒ko), podejrzewam zaw鏎 bo jest tak jakby rozsadzony... ale jak mo積a sprawdzi fizycznie zaw鏎 +12V? czy np odpi望 od EGRa i prze這篡, a w篹yki od podci郾ienia pozatyka...?
    - B陰d sta造: Zestaw wska幡ik闚- Inf. o temp. oleju warto嗆 otrzymana jest nieprawid這wa (tutaj nie wiem co pocz望)
    - Czy pomimo wy陰czenia w sofcie EGR`a w filmiku 2 wida, 瞠 okresowy stosunek elektrozaworu recyrkulacji zmienia si - jest to w豉軼iwe?
    - w orurowaniu dolotu wida olej ( turbospr篹arka czy odma) ?
    Podaj rocznik silnika i moc celem upewnienia si. Czy to jest 2,0 HDI 110 KM DW10 ATED z ch這dnic powietrza (intercoolerem)?

    Moim zdaniem powiniene zwr鏂i uwag na nast瘼uj帷e elementy:

    1. Czy w dalszym ci庵u pompa wysokiego ci郾ienia (pwc) wydziela opi趾i metalu? Je瞠li zacz掖e dolewa do paliwa olej 2T, to w jakiej proporcji (czy jest to co najmniej 1:100)? Czy sprawdzi貫 po u篡ciu tego oleju efekt? Nie wystarczy bowiem tylko la 2T, ale trzeba systematycznie kontrolowa stan filtra paliwa, a w豉軼iwie dno puszki filtra na obecno嗆 wi鏎.

    Je郵i stwierdzisz obecno嗆 opi趾闚, oznacza, 瞠 albo stosujesz za s豉b proporcj oleju 2T (np. 1:250, zamiast 1:100), albo uk豉d paliwowy nie zosta wyp逝kany po poprzedniej inwazji opi貫k.

    Niestety, one nie znikaj w kosmosie, ani nie rozpuszczaj si, tylko ca造 czas kr捫 po ca造m obwodzie poprzez przelewy do zbiornika, dop鏦i ich si nie pozb璠zie poprzez fizyczne mycie wszystkiego, co ma kontakt z paliwem.

    2. Z powy窺zym mo瞠 si wi您a kwestia stanu technicznego wtryskiwaczy i wskutek ich zak堯conego wtryskiwania, wydzielanie przez cylindry gryz帷ego dymu z niedopalonego paliwa w pocz徠kowej fazie rozgrzewania.

    Z filmiku i widoku ekranu diagnoskopu zewn皻rznego wnosz, 瞠 wtryskiwacz nr 1 ma bardzo wysok korekcj "minusow", przekraczaj帷 dopuszczaln 50%-ow warto嗆. Oznacza, 瞠 wtryskiwacz ten zbyt s豉bo wtryskuje w stosunku do pozosta造ch. Jego korekcja bowiem si璕a nieraz ponad -3 mm3/wtrysk w stosunku do pozosta造ch, kt鏎e maj korekcj "plusow".





    Mo瞠 to 鈍iadczy o dw鏂h zjawiskach:

    1) Wtryskiwacz s豉bo wtryskuje, poniewa ma zatkane opi趾ami 2, 3 otworki z pi璚iu. Nie podaje zatem pe軟ej dawki paliwa, tylko silnie obni穎n w stosunku do potrzeb.

    Jest to powi您ane z kolejnym dzia豉niem komputera, kt鏎y usi逝je mimo to wyr闚na obroty biegu ja這wego poprzez wspomaganie "kulawego" cylindra i wtryskiwacza pozosta造mi wtryskiwaczami. W tym celu podaje na nie wi瘯sze dawki paliwa ni s potrzebne, st康 intensywne dymienie na pocz徠ku rozgrzewania.

    Ide wyr闚nywania obrot闚 biegu ja這wego (ang. Smooth Runnig Control (SRC) obrazuje schemat poni瞠j.
    Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na ja這wym/ ci篹ko pali / wysokie korekty
    Podkre郵am z naciskiem, nie myli korekcji wtryskiwaczy (SRC) z kompresj, czyli wybieraniem "luz闚" wobec zr騜nicowanych ci郾ie spr篹ania w poszczeg鏊nych cylindrach.
    Korekcja wtryskiwaczy powinna si w豉軼iwie nazywa korekcja cylindr闚. Obja郾ia to nast瘼ny podpunkt.

    2) Cylinder z wtryskiwaczem nr 1 ma zbyt ma陰 kompresj w stosunku do pozosta造ch cylindr闚. R騜nica ci郾ienia spr篹ania si璕a powy瞠j 30% stanu normalnego, co doprowadza do tego, 瞠 cylinder ten jest "szybszy" z uwagi na mniejszy op鏎 w ruchu t這ka.

    Przebieg korekcji wygl康a w闚czas tak, 瞠 dany cylinder ma obroty 950 -
    1000 obr/min
    , a wymagane s 900 obr/min. Komputer wobec tego celowo zmniejsza dawk paliwa na wtryskiwacz nr 1 (korekcja "minusowa"), a zwi瘯sza na pozosta貫 wtryskiwacze, aby pom鏂 "kulawemu" bratu (korekcja "plusowa").

    Przypominam, 瞠 korekcja wtryskiwaczy (SRC) dzia豉 tylko do obrot闚 1500 obr/min. Powy瞠j tych obrot闚 komputer dawkuje jednakowo na wszystkie wtryskiwacze.

    Wnioski dotycz帷e punkt闚 1 i 2: Nale篡 r闚nolegle z odczytaniem parametr闚 bie膨cych przeprowadzi test przelewowy wtryskiwaczy oraz test kompresji cylindr闚 (sprawdzenie ci郾ienia spr篹ania).

    Ma to na celu wykluczenie lub potwierdzenie, czy winny jest wtryskiwacz, czy cylinder.

    Wi璚ej nt. testu przelewowego mo積a poczyta np. tutaj (post #7): https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3299538.html..

    Jednak to nie wszystko.

    Prawdopodobnie usterki po stronie paliwa, ewentualnie cylindra, mog towarzyszy innej usterce po stronie spalin EGR i/lub powietrza. Tworzymy wi璚 punkt nr 3 i dalsze.

    3. S逝sznie kto zauwa篡, najszybciej mo積a si pozby problemu poprzez fizyczne za郵epienie recyrkulacji spalin EGR. Pokazane jest to na rysunku poni瞠j, gdzie w miejsce metalowej uszczelki z dziur mo積a wstawi bez dziury (czerwone k馧ko - pozycja nr 3).
    Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na ja這wym/ ci篹ko pali / wysokie korekty
    Warto pokusi si o solidn blach miedzian o jak najwi瘯szej grubo軼i, kt鏎 wstawia si, jak to si m闚i, "na wieki". Ja mam wstawione blaszki co najmniej od 10 lat w dw鏂h miejscach, tj. opr鏂z nr 3, r闚nie na ko鎍u ko軟ierza ch這dnicy (2), na po陰czeniu z kolektorem ss帷ym (4).

    4. Je瞠li by FAP, to musia豉 funkcjonowa r闚nie przepustnica d豉wi帷a powietrza (13 - obrazek powy瞠j). Ona tak瞠 mo瞠 by przyczyn zak堯ce, doprowadzaj帷 do niedomiaru powietrza. Je瞠li klapka wewn徠rz przepustnicy zablokowa豉 si w pozycji "lekko przymkni皻a" zamiast "w pe軟i otwarta", to nie musz chyba dalej wyja郾ia... Najlepiej by這by fizycznie od陰czy odcinek rury z przepustnic, a w jej miejsce wstawi oryginalny odcinek bez przepustnicy. To samo dotyczy sterowania podci郾ieniowego, czyli nale瘸這by ca趾owicie odci望 dzia豉nie podci郾ienia na przepustnic.

    5. Najbardziej prozaiczn przyczyn wszystkich k這pot闚 mo瞠 by rozszczelnienie lub zapchanie kt鏎egokolwiek odcinka rur powietrza. Na poni窺zym rysunku wskazane s konkretne miejsca mo磧iwych "przeciek闚" lub "zahamowania" powietrza powoduj帷ych zak堯cenie spalania typu albo za ma這 powietrza, albo za du穎 paliwa.
    Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na ja這wym/ ci篹ko pali / wysokie korekty
    B璠帷 na Twoim miejscu, na pocz徠ek stara豚ym si za豉twi punkty 3-5, czyli najprostsze i mo磧iwe do wykonania w豉snor璚znie. Je瞠li "wyczy軼isz" problemy po stronie EGR i powietrza i nadal silnik b璠zie niedomaga, oczywistym jest, 瞠 przyczyn jest obw鏚 paliwowy, o czym mowa.

    Pzdr KotBury2

    0
  • #9 08 Lut 2017 11:57
    radoslaw32
    Poziom 2  

    Dzi瘯uj za zainteresowanie tematem.
    Odpowiadaj帷 na pytania:

    Kod: text
    Zaloguj si, aby zobaczy kod

    Moc: 107KM, Pocz徠ek okresu gwarancji: 01.2004, tak jest to silnik z intercoolerem, Vin: VF33HRHSB83329303
    Kod: text
    Zaloguj si, aby zobaczy kod

    Dwa tygodniu temu wymienia貫m filtr paliwa i zauwa篡貫m opi趾i, po czym przy ostatnim tankowaniu dola貫m oleju 2T w proporcji 1:100. Nie zd捫y貫m jeszcze skontrolowa jak wygl康a dno puszki po zastosowaniu oleju, zrobi to przy najbli窺zym weekendzie. Na poni窺zym zdj璚iu wida ilo嗆 wyst瘼uj帷ych opi趾闚 podczas wymiany filtra. Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na ja這wym/ ci篹ko pali / wysokie korekty
    Na kolejnym zdj璚iu wida rodzaj wtryskiwaczy, jakie s w moim silniku. Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na ja這wym/ ci篹ko pali / wysokie korekty
    Kod: text
    Zaloguj si, aby zobaczy kod

    Dym (jasno szary) wyst瘼uje tak瞠, gdy silnik jest rozgrzany do 80 stopni, popracuje chwil na biegu ja這wym i zaczyna dymi,
    Kod: text
    Zaloguj si, aby zobaczy kod

    Test przelewowy wykonywa貫m, tylko nie wiedzia貫m dok豉dnie w jakich warunkach ma on si odbywa...
    Czy silnik ma by rozgrzany? Ile minut powinien trwa test (okre郵ony czas czy mo瞠 do nape軟ienia menzurek)? Ja wykona貫m go mo積a powiedzie w 3 fazach w pierwszej fazie przez kilka minut ( nie wiem dok豉dnie 1-3 min) pracowa na biegu ja這wym 800 rpm nast瘼nie obroty zwi瘯szono do 2000 rpm (i teraz wiem, 瞠 niepotrzebnie) i na ko鎍u zn闚 silnik pracowa na biegu ja這wym 800 rpm do nape軟ienia menzurek. Ale pomimo powy窺zego faktu i tak mo積a zauwa篡 zale積o嗆 瞠 na pierwszym wtryskiwaczu jest mniejsza ilo嗆 paliwa ni na pozosta造ch, dodam tylko, 瞠 test by wykonywany w 12.2016 i jeszcze przed usuni璚iem dpf`a. Zdj璚ie poni瞠j.
    Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na ja這wym/ ci篹ko pali / wysokie korekty
    Kod: text
    Zaloguj si, aby zobaczy kod

    Test zosta r闚nie wykonany przez mojego koleg mechanika, sprawdzi on kompresj niestety tylko dw鏂h cylindr闚, na kt鏎ych manometr wykaza 27 bar. Na pozosta造ch dw鏂h nie potrafi wykr璚i 鈍iec, poniewa s zapieczone. I tutaj pytanie, w jaki spos鏏 wykr璚i 鈍iece bez ich uszkodzenia, gdy s zapieczone? S mo瞠 jakie domowe sposoby? Nie pami皻am w tej chwili na kt鏎ych cylindrach wykona kontrol... jak tylko to ustal, to uzupe軟i tre嗆 posta.
    Kod: text
    Zaloguj si, aby zobaczy kod

    W najbli窺zym czasie zostanie wykonane.
    Kod: text
    Zaloguj si, aby zobaczy kod

    Je瞠li usun ca趾owicie przepustnic, to co pocz望 z pozostaj帷ymi przewodami podci郾ieniowymi i elektrozaworem ?
    Kod: text
    Zaloguj si, aby zobaczy kod

    Zostanie wykonane w najbli窺zym czasie.

    Dobieraj帷 elektrozaw鏎 do豉dowania, kt鏎y mi prawdopodobnie pad, poniewa jak wida na poni窺zym zdj璚iu jest p瘯ni皻y i tak jakby rozsadzony (czyszczenie wn皻rza nic nie da這) i widnieje b陰d sta造 zwarcie plusa do masy, mog kupi jaki inny r騜ni帷y si wygl康em, czy musi by identyczny? O tych samych numerach? Ew. skoro mam wy陰czone egr w sofcie, to m鏬豚ym podejrzewam wykorzysta elektrozaw鏎 egr`a ale wtedy zapewne pojawi si b陰d sta造 obw鏚 elektrozawora egr rozwarty - to s moje spekulacj.
    Poni瞠j zdj璚ie moje obecnego (prawdopodobnie uszkodzonego) elektrozawora.
    Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na ja這wym/ ci篹ko pali / wysokie korekty
    Z g鏎y dzi瘯uj za wszelkie podpowiedzi.
    Pozdrawiam,
    radoslaw32

    0
  • Pomocny post
    #10 08 Lut 2017 14:42
    KotBury2
    Poziom 18  

    Na wst瘼ie uwaga dotycz帷a edycji: wykorzystuj funkcj "Quote", a nie "Text" lub inn, je郵i chcesz cytowa. Wida wtedy ca造 tekst, a nie tylko na pasku przesuwnym, tak jak w Twoim przypadku.

    Szkoda, 瞠 wcze郾iej nie zorientowa貫 si o "suchym" paliwie i nie zacz掖e stosowa silniejsze st篹enie oleju 2T. Niestety, ja podejrzewam najwi瘯sze k這poty z tej strony. Tym nie mniej nie poddawaj si, poniewa ten silnik jest tego wart. Moim zdaniem jest to jedna z najlepszych jednostek dieslowskich na 鈍iecie z uwagi na swoj prostot budowy (g這wica 8-zaworowa, z jednym wa趾iem rozrz康u) oraz bardzo du篡 nadmiar mocy. Jest przy tym oszcz璠na, niezawodna i z 豉two軼i uzyskuje olbrzymie przebiegi.

    Moje p璠zid這 jak w podpisie (2,0 HDI DW10 ATED 110 KM 2000 r. SYSTEM WTRYSKOWY BOSCH) ma nalatane blisko 450 tysi i mam wra瞠nie jakby si dopiero rozkr璚a這... Trzeba jednak w這篡 minimum dba這軼i w jej obs逝g, np. stosowa najwy窺zej mo磧iwej jako軼i olej silnikowy w pe軟i syntetyczny, wymieniaj帷 go co roku. Wymienia wszystkie filtry najcz窷ciej jak tylko mo積a.

    Stara si te, aby paliwo by這 jak "najt逝stsze", by zapewnia這 bezpieczn smarno嗆 wobec element闚 pracuj帷ych pod olbrzymim ci郾ieniem si璕aj帷ym 1350 bar. Chodzi g堯wnie o pomp wysokiego ci郾ienia (pwc), kt鏎a jest bezpo鈔ednim tw鏎c tych ci郾ie. Je瞠li paliwo nie zapewnia jej nale篡tej smarno軼i, w闚czas t這czki i cylinderki ("pary precyzyjne") tr o siebie jak papier 軼ierny o papier 軼ierny.

    W mniejszym stopniu t逝sto嗆 paliwa jest potrzebna wtryskiwaczom, kt鏎e nie s wra磧iwe na sucho嗆, a najbardziej na najmniejsze nawet zanieczyszczenia. Nale篡 bowiem wspomnie, i spasowanie ich wewn皻rznych cz窷ci ruchomych to rz康 mikron闚. Je瞠li pwc zacznie "sia" opi趾ami, to przedostaj si one w pierwszej kolejno軼i do zasobnika, a nast瘼nie do wtryskiwaczy. Mo瞠 to spowodowa, 瞠 zostan zniszczone wszystkie 4 wtryskiwacze mimo swojej nienagannej kondycji.

    Wracaj帷 do tematu, sprawa jest banalnie prosta je郵i chodzi o nastawnik ci郾ienia do豉dowania (7 - m鎩 rysunek) oraz przepustnic d豉wi帷 (13). Nastawnik nale篡 wymieni na nowy, oryginalny. Jest mo磧iwa opcja pomocowa ze strony mechanika lub ze sklepem z cz窷ciami, tj. chwilowa podmiana na sprawny elektrozaw鏎 i test podczas jazdy po ulicy.

    Je瞠li usterka mija, kupujesz, je郵i nie mija, oznacza, 瞠 stary zaw鏎 jest dobry. Nie trzeba wtedy traci do嗆 du穎 kasy, gdy nastawnik kosztuje ponad 500 z w ASO, a o po這w mniej zamiennik w sklepie internetowym.

    Je郵i chodzi o przepustnic d豉wi帷, nale篡 system podci郾ieniowy pozostawi w stanie nienaruszonym, tzn. nie od陰cza w篹yk闚 podci郾ienia z nastawnika przepustnicy (6), a tylko zdemontowa od strony przepustnicy, a wolny kr鏂iec na zaworze za郵epi. W闚czas system podci郾ieniowy pracuje normalnie, gdy nie ma ubytku podci郾ienia wskutek przerwania obwodu przepustnicy. Ponadto komputer swobodnie zasila elektrycznie nastawnik (6), tak jakby sterowa podci郾ieniem i niech tak zostanie... Nikomu to nie przeszkadza, prawda?

    Podkre郵am z naciskiem logiczn kolejno嗆 sprawdze. Najpierw najprostsze rzeczy i mo磧iwe do wykonania we w豉snym zakresie. Dopiero potem najkosztowniejsze i wymagaj帷e ingerencji dobrego mechanika.

    Jak powiedzia貫m, b璠帷 na Twoim miejscu stara豚ym si zahamowa produkcj wi鏎 przez pwc. W tym celu wypompowa豚ym paliwo z puszki filtra za pomoc r璚znej pompki lub du瞠j strzykawki. Nast瘼nie wytar豚ym starannie puszk z opi貫k i brudu przy pomocy papierowego r璚znika (nie wydzielaj帷ego w這sk闚!) lub identycznej, bia貫j szmatki. Wstawi豚ym nowy wk豉d filtra, mimo 瞠 by wymieniany wczoraj. Nie wla豚ym z powrotem paliwa wypompowanego z puszki nawet po przefiltrowaniu!

    Nast瘼ny krok, albo raczej poprzedzaj帷y czyszczenie, o kt鏎ym mowa wy瞠j, to zalanie 0,5 litra oleju 2T takiego np. jak na fotkach poni瞠j oraz dolanie ilo軼i paliwa, aby w baku rezydowa這 sumarycznie 50 litr闚. W miar kolejnego zu篡wania paliwa, stara si, aby zachowa proporcj 1:100, tj. tankowa do pe軟a ok. 50 litr闚, a nie 60, czy 70 (po uprzednim wlaniu 0,5 litra oleju 2T). Paliwo la do oleju, nie odwrotnie.
    Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na ja這wym/ ci篹ko pali / wysokie korekty Peugeot 307 2.0 HDI ATED RHS - Kopci na ja這wym/ ci篹ko pali / wysokie korekty
    Olej po lewej stronie stosuj od 2 lat do swoich dw鏂h p璠zide CR. Orlenowski, 2-krotnie ta雟zy, la貫m kilka lat przedtem z bardzo dobrym skutkiem. Jednak wydziela on wi璚ej zabrudze osadzaj帷ych si na filtrze i paliwo by這 zm皻nia貫, cho absolutnie w niczym to nie przeszkadza這. Olej shellowski nie smu篡 i nie powoduje m皻nienia paliwa. Jest wi璚 najlepszy do naszych silnik闚.

    Nale篡 pami皻a, 瞠 od tej chwili zasilanie paliwa w olej 2T trwa do ko鎍a 篡wota silnika i jest czynno軼i tak rutynow jak oddychanie lub picie porannej kawy... Oczywi軼ie, niezmienna proporcja wynosi 1:100. Mniejsza jest za "s豉ba", a wi瘯sza po prostu nieop豉calna.

    Uwaga ko鎍owa: Nie wiem, czy mia貫 k這poty od momentu zdemontowania FAP i emulacji komputera wtryskowego? Je瞠li bowiem od pocz徠ku mia貫 do czynienia z zak堯ceniami w spalaniu, o kt鏎ych mowa, to nie mo積a wykluczy winy komputera. Ma on 幢e dobrane matryce wtryskowe i po prostu ca造 czas 幢e bilansuje dawk paliwa w stosunku do dawki powietrza, kt鏎e powinny by idealnie zr闚nowa穎ne.

    W闚czas nie od rzeczy by豚y pomys podmiany komputera na oryginalny boschowski lub siemensowski bez FAP-u (tak jak jest u mnie).

    Je瞠li jednak system pracowa bez zarzutu od chwili modyfikacji, a dopiero potem zacz窸y si k這poty, to oczywi軼ie nie mo積a wini komputer, tylko rzeczy, o kt鏎ych by豉 mowa.

    Pzdr KotBury2

    0
  • #11 09 Lut 2017 13:04
    Matylda_26
    Poziom 12  

    KotBury2 napisa:
    Nale篡 pami皻a, 瞠 od tej chwili zasilanie paliwa w olej 2T trwa do ko鎍a 篡wota silnika i jest czynno軼i tak rutynow jak oddychanie

    Pozwol sobie zapyta, czy jak ju raz wlejemy 2T do baku to znaczy, 瞠 b璠ziemy musieli go ju wlewa ci庵le?

    0
  • #12 09 Lut 2017 13:29
    KotBury2
    Poziom 18  

    Matylda_26 napisa:
    KotBury2 napisa:
    Nale篡 pami皻a, 瞠 od tej chwili zasilanie paliwa w olej 2T trwa do ko鎍a 篡wota silnika i jest czynno軼i tak rutynow jak oddychanie.
    Pozwol sobie zapyta, czy jak ju raz wlejemy 2T do baku to znaczy, 瞠 b璠ziemy musieli go ju wlewa ci庵le?
    A jak my郵isz, po co to napisa貫m, dla jaj? Oczywistym jest, 瞠 skoro paliwo oferowane obecnie jest "suche" (pozbawione fabrycznie siarki w ramach ekologii), to przestanie ono takie by z chwil gdy raz zalejesz 2T? Wyt逝maczy貫m powy瞠j, proces "nat逝szczania" musi by ci庵造, ca這dobowy, a nie jednorazowy. Inaczej po co w og鏊e jeden raz la olej?

    Podkre郵am z naciskiem, olej 2T lejemy w celu ochrony pompy wysokiego ci郾ienia (pwc). Z racji swojej funkcji, czyli spr篹ania paliwa do niewyobra瘸lnych ci郾ie, musi ona by starannie smarowana i sch豉dzana, aby nigdy nie zatar豉 si.

    Nale篡 sobie zda spraw, co to znaczy t這czek i cylinderek, kt鏎y nie ma 瘸dnych pier軼ieni, odwrotnie jak t這ki w silniku. S to dwa kawa趾i metalu tr帷e o siebie z niesamowit si陰 po to, aby spr篹y造 paliwo do ci郾ienia powy瞠j 1000 bar. Czyli mamy do czynienia z wysok temperatur wzajemnie tr帷ych si metali oraz ryzykiem "zdzierania" opi趾闚 z w豉snych powierzchni poddanych ogromnej sile tarcia.

    Paliwo zatem spe軟ia potr鎩n rol w nowoczesnym silniku dieslowskim: dostarcza energii spalania, sch豉dza oraz smaruje wszystkie elementy tr帷e i obrotowe w poszczeg鏊nych podzespo豉ch obwodu wtryskowego.

    Pzdr KotBury2

    0
  • #13 09 Lut 2017 15:04
    Matylda_26
    Poziom 12  

    Nie dla jaj. Przepraszam za to pytanie. Faktycznie by這 ono g逝pie. Naprawd czuje si teraz jak idiotka.
    Wracaj帷 do tematu, my wszyscy w rodzinie tankujemy samochody paliwem z obwodu kaliningradzkiego. Mamy cz這wieka, kt鏎y raz w miesi帷u przywozi nam 1000 litr闚. Jest to paliwo bardziej t逝軼iejsze ni nasze polskie.

    0
  • #14 19 Lut 2017 20:17
    Bunny82
    Poziom 16  

    Po przelewach wida 瞠 zaworki przelewowe we wtryskach s nieszczelne i wtryski razem z pomp musz i嗆 do naprawy .Pr璠zej czy p騧niej sko鎍zy sie tym 瞠 trzeba b璠zie odda ca造 komplet do naprawy. Je瞠li w uk豉dzie s opi趾i to wszystko co mia這 do czynienia z paliwem jest do gruntownego p逝kania ca貫go uk豉du, a bak gdzie to s造sza貫m 瞠 pasuje od benzyny tylko nie jestem 100% pewny .Nie wyeliminujesz wszystkich opi趾闚 z baku wi璚 nie ryzykowa bym montowa go jeszcze raz po p逝kaniu. I po tym zabiegu jest sens dolewania oleju do ropy .

    0
  • #15 10 Cze 2017 12:20
    radoslaw32
    Poziom 2  

    Witam ponownie,
    Sprawdzi貫m punkty od 3-5 tak jak radzi KotBury2 i poprawy nie ma. Dalej kopci gryz帷ym dymem. Na diagnoskopie zewn皻rznym wida, 瞠 na wtryskiwaczu nr. 1 ca造 czas jest du瘸 minusowa korekta (Np. dzisiaj przy zadanej dawce wtryskiwania 6mm3/wtrysk, korekcja na wtrysku nr. 1 wynosi豉 -1,92 mm3/wtrysk. I kolejne wtryski mia造 ju korekty na +, tj. Wtrysk nr 2: 0,04, Nr 3: 1,22, Nr 4: 0,59). Domy郵am si, 瞠 skoro wtrysk nr. 1 ma problem (zatkany lub cylinder nie ma kompresji) pozosta貫 podlewaj 瞠by wyr闚na prac i st康 mo瞠 bra si kopcenie ?
    Chc kupi u篡wany wtrysk i wymieni omawiany nr 1, tylko...
    1) Czy to prawda, 瞠 w Peugeotach wtryski s numerowane od strony skrzyni bieg闚, czyli u mnie wtrysk Nr 1 to wtrysk pierwszy od skrzyni bieg闚...? Dobrze rozumuj ? I czy je瞠li diagnoskop pokazuje mi, 瞠 wtrysk Nr 1 ma problem to na 100% jest to wtrysk pierwszy od strony skrzyni bieg闚?
    2) Czy mo瞠cie poleci mi sprawdzonego sprzedawc u篡wek? czy mo瞠 jeste軼ie zdania, 瞠 lepiej wys豉 wszystkie do sprawdzenia ? Czy zna kto ceny takiego sprawdzenia u fachowc闚? Jaki warsztat polecacie je瞠li chodzi o sprawdzanie i ew. regeneracj ?

    Z g鏎y dzi瘯uj Wam za wszystkie odpowedzi.
    Pozdrawiam

    0