Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szlifierka kątowa czy mimośrod - co wybrać do usunięcia farby z drewna

07 Lut 2017 17:12 2445 12
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich
    Umieszczam ten post ponieważ nie mam doświadczenia w tym temacie i nie wiem które rozwiązanie będzie lepsze.
    W ubiegłym roku nabyłem działkę z drewnianą altanką której ściany pokryte są deskami takimi jak na boazerię . Wszystko byłoby ok gdyby poprzedni właściciel nie pomalował ich farbą olejną która zaczyna się już łuszczyć i wygląda kiepsko. W związku z tym na wiosnę chce to wszystko wyszlifować (najlepiej do czystego drewna) i pomalować jakimś impregnatem do drewna. Moje pytanie brzmi czym najlepiej usunąć tą starą farbę szlifierką kątową (fleksem z regulacją obrotów) z założoną tarczą na papier ścierny czy szlifierką mimośrodową. Nie wiem co będzie lepsze ponieważ fleksa posiadam a mimośroda musiałbym kupić. Posiadam jeszcze zwykła szlifierkę oscylacyjną ale ona bardzo wolno szlifuje drewno i w tym tempie to zejdzie mi do drugiej zimy.

Proszę o radę
    Dziękuję
    Gorti
  • Poziom 29  
    Jak jest gruba warstwa tej farby to najlepiej opalić opalarką tą farbę a potem doszlifować szlifierką, inaczej będzie to długo trwało. Opalanie robi się podgrzewając farbę do miękkości i ściąganie jej szpachelką.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    ale ja mam tarczę do szlifierki taką przyklejania papieru na rzep ( można ją też założyć do wiertarki). A co do tej tarczy co podałeś to nie wiem czy nie porysuje drewna.
  • Poziom 12  
    Użyj szlifierki taśmowej.
  • Poziom 8