Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL CORSA B 1,2 X12SZ 1995 - Nie pali Corsa B 1,2 33 KW

cokolwiek 07 Lut 2017 19:31 1899 13
  • #1 07 Lut 2017 19:31
    cokolwiek
    Poziom 9  

    Witam

    Od miesiąca posiadam Opla Corsę B 1995 r. Silnik 1,2 33 KW (najprawdopodobniej X12SZ).

    Samochód jeździł i palił bez większych problemów. Zwróciłem szczególną uwagę na spalanie wynoszące ok. 10l/100 km (PB - brak instalacji gazowej).
    Poprzedni właściciel jeździł nią 2 razy w tygodniu po 5-10 km.
    Ja zrobiłem nią prawie 700 km i spaliłem około 60 l Pb.
    Tydzień temu odpaliłem samochód i po 30 sekundach zgasł, nie udało mi się go ponownie odpalić.
    Sprawdzając błędy wyciągnąłem tylko jeden - 25 - wtryskiwacz, zbyt wysokie napięcie, niestety przez próby odpalenia siadł akumulator a po jego naładowaniu błędy zniknęły.
    Szperając po forach sprawdziłem:
    - czujnik położenia wału - wymontowałem podłączyłem multimetr - parametry w porządku zarówno na zimnym jak i ciepłym czujniku,
    - wyciągnąłem i wyczyściłem przepustnice,
    - sprawdziłem pompę paliwa (odpiąłem przewody i sprawdziłem czy paliwo dociera do wtryskiwacza) oraz przekaźnik (pstryka po przekręceniu kluczyka i próbie odpalenia),
    - większość wtyczek/gniazd przeczyściłem i spryskałem,
    - poprawiłem/przeczyściłem uziemienia (dwa do bloku silnika i dwa do karoserii),
    - wymieniłem czujnik temp. silnika dający sygnał do ECU (w ramach walki ze zbyt wysokim spalaniem),
    - sprawdziłem 2 komplet kluczy - to samo.

    Sprawdziłem dodatkowo:
    -wtryskiwacz - podaje paliwo, wszystko wygląda ok,
    -cewka, kable - sprawdziłem czy na wszystkie świece podaje napięcie (czy kable są ok itp.) - świece ładnie iskrzą.
    Zastanawiający jest fakt, że świece wymienione niecały miesiąc temu są czarne i okopcone.
    -wyczyściłem EGR - osad był bardziej wysuszony i w postaci zwęglonej niż mazi/smaru.

    Na ten moment nie mam pomysłu co może być nie tak.

    0 13
  • #2 07 Lut 2017 20:43
    Daro122
    Poziom 28  

    Sprawdź ciśnienie sprężania .

    0
  • #4 07 Lut 2017 23:01
    cokolwiek
    Poziom 9  

    kontrolka świeci się cały czas podczas próby rozruchu (metoda zworkowa nie wyrzuca błędów). "Powrotem z wtryskiwacza"? Z wtryskiwacza mgiełka leci dosyć gęsta - chyba jest ok?

    Mapsensor sprawdzę jutro jak również ciśnienie.
    Z tymi małymi przewodami podciśnienia może być problem, bo dosyć dziwnie to wszystko wygląda. Jutro zrobię zdjęcia i zaznaczę co i jak jest u mnie.

    0
  • #5 08 Lut 2017 19:12
    cokolwiek
    Poziom 9  

    Zmierzyłem kompresje (w moim przypadku jedyna możliwość to na zimnym silniku): kolejno 10,5 bar, 10,8 bar, 16,5 bar, 13 bar.
    Wtyczka od mapsensora delikatnie zdezelowana, kable owinięte izolacją - sprawdziłem na włączonym zapłonie, jest napięcie (konkretne wartości jutro bo będę testował nowego uni-t'a).
    Z pokrywy przepustnicy (z tyłu) wystają dwa przewody czerwony/czarny - o ile czerwony idzie w stronie filtra powietrza (jest ucięty) tak czarny szedł najprawdopodobniej do przepustnicy i był wpięty niedaleko przewodu paliwowego (niestety jego też jest kawałek).

    1
  • #6 08 Lut 2017 19:33
    ociz
    Moderator Samochody

    Rozrząd wypadało by sprawdzić.

    0
  • #7 09 Lut 2017 11:31
    cokolwiek
    Poziom 9  

    Na dzień dzisiejszy pojawił się błąd 34 - Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt niskie napięcie. (Pokrywa przepustnicy zdjęta do sprawdzania wtryskiwacza itp.).
    Dodatkowo przy włączonym zapłonie silniczek krokowy zaczął wariować (wydaje dziwne zgrzyty - jakby robił coś w kółko). Po wyłączeniu zapłonu problem zniknął, został delikatny zgrzyt podczas włączania zapłonu (trwa sekundę i znika).

    Wtryskiwacz rzuca mgiełkę ale od czasu do czasu zdarzy się większy "deszcz".
    Odpalałem na pełnym gazie ale też nic to nie dało. Dosyć mocno go zalałem przez te próby.

    Zdjąłem górną pokrywę rozrządu, ale żeby się dostać do dolnej muszę odkręcić dolne koło od paska klinowego (połączone z alternatorem).

    0
  • #9 09 Lut 2017 16:24
    cokolwiek
    Poziom 9  

    Ustawiłem koło wałka rozrządu zgodnie ze szczeliną w obudowie. Po odkręceniu świecy z pierwszego cylindra można zauważyć denko tłoka. Wrzucam zdjęcie jak to wygląda.

    Ponadto umieszczę kilka zdjęć i linków do youtube'a z ogólnym wyglądem i zachowaniem corsy.
    https://youtu.be/92EZY3ziIto
    https://youtu.be/jsTyQZzd2Ow
    https://youtu.be/Bgfy1LdKm5g

    0
  • #10 10 Lut 2017 20:38
    cokolwiek
    Poziom 9  

    Wsadziłem dzisiaj nowy silniczek krokowy i... odpalił.
    Chodzi jak traktor, obroty świrują jak szalone przykopcił jak parowóz - ale chodzi.
    Odpaliłem go na 15-20 min, zagrzał się do 90+*C pofalował i ustatkował się na trochę mniej falujących obrotach. Wciśnięcie gazu zawiesza go na wyższych obrotach i bardzo powoli wraca do niższych.
    Z niepokojących rzeczy, zaczął stukać/metaliczny odgłos (wydaje się być z silnika) - ale jeszcze wszystko w demontażu. Zobaczę jutro jak poskładam osłony, i złożę wszystko do kupy.

    0
  • #11 12 Lut 2017 11:12
    cokolwiek
    Poziom 9  

    Metaliczny dźwięk pozostał, ale jedynie na rozgrzanym silniku.
    Ogólnie wszystko jak ręką odjął - pali na dotyk i wydaj się, że problemy z odpalaniem przeminęły.
    Zostało jedynie rozwiązać problemy z nierówną pracą silnika w trakcie dodawania i odejmowania gazu.

    Wielkie dzięki za pomoc ;)

    0
  • #12 13 Lut 2017 13:03
    petro_m
    Poziom 12  

    Możliwe, ze ten silnik krokowy który wymieniłeś nie do końca jest sprawny lub gdzieś jest nieszczelność i ciągnie lewe powietrze ?

    0
  • #13 13 Lut 2017 13:39
    diesel022782
    Poziom 16  

    cokolwiek napisał:
    Metaliczny dźwięk pozostał, ale jedynie na rozgrzanym silniku.
    Ogólnie wszystko jak ręką odjął - pali na dotyk i wydaj się, że problemy z odpalaniem przeminęły.
    Zostało jedynie rozwiązać problemy z nierówną pracą silnika w trakcie dodawania i odejmowania gazu.

    Wielkie dzięki za pomoc ;)
    witam, opel 1,2 jeat kolizyjny , rozrzad napewno dobrze?

    1
  • #14 14 Lut 2017 20:36
    cokolwiek
    Poziom 9  

    Po wymianie krokowca i potencjometru przepustnicy wyskoczyły błędy 35 i 22. Zresetowałem i ponownie zaadaptowałem.
    Na ten moment został błąd 22 a pojawił się 47 - EGR właśnie się kąpie.
    Rozrząd sprawdzony na znaczniki i wszystko jest ok.

    Metaliczny dźwięk pojawia się tylko na ciepłym silniku - mam wrażenie jakby pochodził z koła pasowego (tamte okolice silnika)

    0