Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[Solved] Citroen Xsara Picasso 2.0 hdi - szarpie silnikiem.

marcinkuranc 07 Feb 2017 19:45 3678 20
Bosch
  • #1
    marcinkuranc
    Level 6  
    Witam, mam problem z szarpaniem silnika na wolnych obrotach i przy dodawaniu gazu szarpie ale mniej odczuwalne raz na może 500 km. Silnik był zimny i zaczął normalnie pracować po zgaszeniu i zapaleniu powróciło szarpanie, co może być przyczyną? Byłem na komp i pokazało przepływomierz ale on raczej nie zaskakuje że raz na jakiś czas naprawia się. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza, czujnik położenia rozrządu, sam rozrząd był sprawdzany czy nie przeskoczył w te mrozy, potencjometr gazu check się nie świeci a problem został. Proszę o pomoc.
  • Bosch
  • #2
    bsv2001
    Level 17  
    jako ciśnienie paliwa na wolnych obrotach
    to moge byc zawor cisnienia paliwa na pompie wtryskowej
  • Bosch
  • #4
    bsv2001
    Level 17  
    1. Drugi czujnik cisnienia
    2 inspekcja wtryskiwaczy
    3 zmierzyć pomiar kompresji silnika
    4. opiłki metalu w filtrze paliwa
  • #5
    marcinkuranc
    Level 6  
    wtryski ok opilkow nie ma kompresja jest a drugi czujnik gdzie jest
  • #7
    EndrjuWiwi
    Level 10  
    A ja stawiam na sterownik pompy. Pewnie się tranzystor przepalił - jak jest opór przy sterowaniu zaworkami to zwiększa podawany prąd, żeby dobrze działało, a starczy 15 Amper żeby go zajechać. Sam możesz mieć problem, żeby to wymienić, chyba że lutować umiesz i coś tam z elektroniki kojarzysz. A skoro poszedł sterownik będziesz miał niewłaściwą dawkę paliwa i będzie szarpać :) daj znać jak to rozgryziesz. Jak nie rozgryziesz, to też daj znać. Coś poradzimy :) powodzenia
  • #9
    pepe150
    Level 36  
    EndrjuWiwi wrote:
    A ja stawiam na sterownik pompy. Pewnie się tranzystor przepalił


    Widziałeś w pompie CR sterownik?
    Bo ja nie. To nie Bosch VP44 w BMW czy w Oplu.

    bsv2001 wrote:


    Akurat ten regulator jest bez sitka, opiłki przepuszcza.
    Są regulatory z sitkiem.

    Sam miałem opiłki w układzie paliwa, i wiem że sitko je wyłapie, bez sitka już nie.
    Nowy oryginalny regulator ciśnienia można kupić za 300 zł, więc 120 za używkę...

    Poza tym, nie wiemy jaki układ wytryskowy siedzi w tym citroenie, może Siemens?
  • #10
    bsv2001
    Level 17  
    Mysle ze Bosch
    Bo Siemens ne ma takich problemów
    jeśli masz opiłki w układzie paliwa- to wymiana 2 pomp + kompletne przemywania
  • #11
    EndrjuWiwi
    Level 10  
    pepe150 wrote:
    EndrjuWiwi wrote:
    A ja stawiam na sterownik pompy. Pewnie się tranzystor przepalił


    Widziałeś w pompie CR sterownik?
    Bo ja nie. To nie Bosch VP44 w BMW czy w Oplu.

    bsv2001 wrote:


    Akurat ten regulator jest bez sitka, opiłki przepuszcza.
    Są regulatory z sitkiem.

    Sam miałem opiłki w układzie paliwa, i wiem że sitko je wyłapie, bez sitka już nie.
    Nowy oryginalny regulator ciśnienia można kupić za 300 zł, więc 120 za używkę...

    Poza tym, nie wiemy jaki układ wytryskowy siedzi w tym citroenie, może Siemens?


    od wprowadzenia common rail nie instaluje się już dwu sterowników osobno na pompę i na silnik, a jeden sterownik który odpowiada również za kontrolę zaworami w pompie CR. Cóż, mało widziałeś. Wracając do sprawy, mogą być i zapchane opiłkami z pompy... któż to wie.
  • #12
    bsv2001
    Level 17  
    2 pompy +klapan z filtram -100%
    POMPA WTRYSKOWA+
    pompa wspomagania
  • #13
    pepe150
    Level 36  
    EndrjuWiwi wrote:

    od wprowadzenia common rail nie instaluje się już dwu sterowników osobno na pompę i na silnik, a jeden sterownik który odpowiada również za kontrolę zaworami w pompie.


    Kłócić się nie che, ale żeby było coś z np. EDC15C2 to by pod kompem wyszło...
    Od kiedy jest CR na pompie nie ma sterowników, a pompa WC ma wytworzyć ciśnienie.
  • #14
    marcinkuranc
    Level 6  
    pepe150 wrote:
    EndrjuWiwi wrote:
    A ja stawiam na sterownik pompy. Pewnie się tranzystor przepalił


    Widziałeś w pompie CR sterownik?
    Bo ja nie. To nie Bosch VP44 w BMW czy w Oplu.

    bsv2001 wrote:


    Akurat ten regulator jest bez sitka, opiłki przepuszcza.
    Są regulatory z sitkiem.

    Sam miałem opiłki w układzie paliwa, i wiem że sitko je wyłapie, bez sitka już nie.
    Nowy oryginalny regulator ciśnienia można kupić za 300 zł, więc 120 za używkę...

    Poza tym, nie wiemy jaki układ wytryskowy siedzi w tym citroenie, może Siemens?
    witam bosch

    Dodano po 25 [minuty]:

    witam jak szarpie silnikiem to odpiolem czujnik idzie on od góry w pompe a niżej jest ten regulator i nie było rzadnej reakcji silnika tylko nie wiem od czego on jest ? dzisiaj pojechałem na szrot po przepllywke i zaczął normalnie pracować chyba przestraszył się ze tu zostanie później pojechałem na drugi bo w tym nie mieli zgasilem zapalilem i znowu równo 5 razy tak próbowałem i ok silnik ostygl i przed chwilą zapalilem i zaczęło znowu telepac przejechałem 10 m po podwórku zatrzymałem się i co ? ??? równo pracuje nie wiem sam się psuje i ładuje o co temu autu chodzi
  • #15
    marcinkuranc
    Level 6  
    teraz na zimnym trzęsie a gdy zagrzeje się silnik jedna kreska temperatury wyskoczy to zaczyna w miarę równo chodzić na ktoś pomysł na takie objawy
  • #16
    mario03369
    Level 14  
    Jeżeli trzęsie na biegu jałowym to raczej wtrysk ,silnik nie pali na jeden cylinder.A jak szarpanie występuje przy 2000 obr/min to może być zwór egr.
    Diagnostyka komputerowa powinna rozwiązać problem.Nie pisze tu o sprawdzeniu błędów i skasowaniu .Pomiar parametrów to podstawa diagnostyki.
    -Jaką wartość pokazuje przepływomierz powietrza? Powinno być ok 500.
    -Jakie ciśnienie paliwa i jaka różnica między wartością zadaną a rzeczywistą.
    -Jaka korekcja wtryskiwaczy na zimnym silniku.
  • #17
    marcinkuranc
    Level 6  
    jak pokazałem twoją odpowiedź ta ostatnia to moi mechanicy zaniemowili bo niedawno stwierdzili że przeplywki nie da się sprawdzić za Chiny a co mówić o reszcie możliwych usterek .Ale powiem ciekawostkę dzisiaj ok drugiej w nocy zapalilem samoch i normalnie zaczął pracować przy -14 C i zauważyłem Klucz sie zapalił tu gdzie pokazuje kilometry i wyskoczył komunikat arrange service czytałem na forum ze to wymiana oleju ale dzień wcześniej pokazywalo do wymiany oleju 4 100 km a pokazuje teraz 0 km co ciekawe dzisiaj zrobiłem ok 300 km zapalalem go 30 razy i spokój nie szarpie moc jak cholera czyżby coś się przddtawilo w komputerze naprawdę chodzi tylko cyka
  • #18
    mario03369
    Level 14  
    Sprawdz przepustnice ona moze dawac taki objaw
  • #19
    marcinkuranc
    Level 6  
    tylko jak wyglada ta przepustnica i w którym jest miejscu nie wiem to mój pierwszy diesel w histori zawsze miałem benzynę
  • #21
    marcinkuranc
    Level 6  
    Czujnik ciśnienia paliwa na listwie był uszkodzony