Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W210 3.2CDi - gaśnie, odpala po chwili, błąd P0190

wojtekcichy 07 Lut 2017 20:03 1443 17
  • #1 07 Lut 2017 20:03
    wojtekcichy
    Poziom 10  

    Witam.
    Mercedes w210 silnik 3.2CDi. Auto trafiło do mnie z problemem gaśnięcia podczas jazdy plus choinka przy włączeniu klaksonu lub świateł drogowych. Znalazłem odpadniętą masę od karoserii ale problem gaśnięcia pozostał.
    Dodatkowo po samoistnym zgaśnięciu nie można odpalić auta przez jakiś czas i pojawia się błąd p0190. Zauważyłem, że po samoistnym zgaśnięciu auta czujnik pokazuje że w listwie zostaje duże ciśnienie i auto nie odpali dopóki to ciśnienie nie spadnie do 0-5bar. Regulator ciśnienia wygląda na niedawno wymieniany, oryginał Boscha, czysty, oringi w porządku.
    Z kąd to ciśnienie? A może tego ciśnienia wcale tam nie ma, tylko przy samoistnym zgaśnięciu czujnik ciśnienia głupieje?
    Przy normalnym zgaszeniu auta kluczykiem ciśnienie spada do 0-5bar i auto można normalnie odpalić.
    Auto odpala w 2 obroty, ciśnienie na listwie na jałowym 250-300bar, korekty na wtryskach w granicach -1,5 do +1,5, nie faluje, nie dławi się.

    Dziś jeszcze chwilę przed samoistnym zgaśnięciem usłyszałem piski jakby z jakiegoś łożyska i okazuje się, że sprzęgło na alternatorze jest przytarte. Czy skoki napięcia mogą powodować gaśnięcie auta? Może dioda jakaś? Jutro alternator wyciągam, pomierzę diody i wymienię kółko.
    Na pracującym silniku odpięcie czujnika ciśnienia powoduje wpadnięcie w tryb awaryjny ale nie jego gaśnięcie, to samo po odpięciu czujnika wałka. Dopiero odpięcie regulatora ciśnienia powoduje zgaśnięcie auta.

    0 17
  • #2 07 Lut 2017 20:09
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Jakie masz napiecie na czujniku cisnienia? Na spoczynku i na wolnych?

    0
  • #3 07 Lut 2017 20:29
    wojtekcichy
    Poziom 10  

    Na których pinach to zmierzyć bo są 3. No i jakie powinno być?

    1
  • #4 07 Lut 2017 20:57
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Zmierz pomiedzy 1 i 3 na wypietym czujniku. Powinno byc ok 5V.

    Na srodkowym przy wpietej wtyczce, na wolnych okolo 1V.

    0
  • #5 08 Lut 2017 11:23
    wojtekcichy
    Poziom 10  

    na 1 i 3 - 5v
    na środkowym około pół volta w spoczynku i 1.3v ma jałowym biegu.
    Tak myślę, że to będzie coś z tym czujnikiem ciśnienia, lub jego okablowaniem, po zgaśnięciu auta czujnik pokazuje, że w listwie jest jeszcze ciśnienie to wtedy regulator ciśnienia się nie otworzy i auto nie odpala?
    Dzisiaj na zimnym po zgaszeniu auta poprzez wyciągnięcie wtyczki od regulatora ciśnienia auto odpala normalnie, czyli problem występuje na ciepłym silniku.
    Okej, to grzeje auto i sprawdzę na rozgrzanym napięcia na czujniku ciśnienia.
    Czyli może być tak, że czujnik ciśnienia pokazuje za duże ciśnienie, komputer zamyka regulator ciśnienia i auto gaśnie.
    Jak wystąpi problem z nie odpalaniem to spróbuję odpalić auto przy wypiętym czujniku ciśnienia, wtedy auto powinno chodzić w trybie awaryjnym.

    0
  • #6 08 Lut 2017 11:39
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Napięcie jest wporzadku. Sprawdzales wtryski na powrocie?

    0
  • #7 08 Lut 2017 12:33
    wojtekcichy
    Poziom 10  

    Tak wtryski na przelew są okej. Dzisiaj jak do tej pory auto normalnie odpala i nie gaśnie. Już nie wiem, przeginalem kable od czujnika we wszystkich kierunkach i nic, zero błędu. Alternator poza kółkiem jest sprawny, więc też odpada. Siedzę od godziny i obserwuje, ciśnienie na poziomie 270bar, napięcie nie skacze, otwarcie elektrozaworu też nie spada do 0. Czekam aż zgasnie żeby zobaczyć co w tym momencie się dzieje z wartościami.
    EDIT:
    Pytanie jeszcze jakie ciśnienie powinno być na listwie żeby auto odpaliło? Normalnie pokazuje że dochodzi do tych około 270 i odpala. W momencie nie odpalania pamiętam że pokazywało około 700.

    1
  • #8 08 Lut 2017 14:18
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Przywarta wiązka lub uszkodzony czujnik ciśnienia.

    0
  • #9 08 Lut 2017 16:28
    diesel022782
    Poziom 16  

    wojtekcichy napisał:
    Witam.
    Mercedes w210 silnik 3.2CDi. Auto trafiło do mnie z problemem gaśnięcia podczas jazdy plus choinka przy włączeniu klaksonu lub świateł drogowych. Znalazłem odpadniętą masę od karoserii ale problem gaśnięcia pozostał.
    Dodatkowo po samoistnym zgaśnięciu nie można odpalić auta przez jakiś czas i pojawia się błąd p0190. Zauważyłem, że po samoistnym zgaśnięciu auta czujnik pokazuje że w listwie zostaje duże ciśnienie i auto nie odpali dopóki to ciśnienie nie spadnie do 0-5bar. Regulator ciśnienia wygląda na niedawno wymieniany, oryginał Boscha, czysty, oringi w porządku.
    Z kąd to ciśnienie? A może tego ciśnienia wcale tam nie ma, tylko przy samoistnym zgaśnięciu czujnik ciśnienia głupieje?
    Przy normalnym zgaszeniu auta kluczykiem ciśnienie spada do 0-5bar i auto można normalnie odpalić.
    Auto odpala w 2 obroty, ciśnienie na listwie na jałowym 250-300bar, korekty na wtryskach w granicach -1,5 do +1,5, nie faluje, nie dławi się.

    Dziś jeszcze chwilę przed samoistnym zgaśnięciem usłyszałem piski jakby z jakiegoś łożyska i okazuje się, że sprzęgło na alternatorze jest przytarte. Czy skoki napięcia mogą powodować gaśnięcie auta? Może dioda jakaś? Jutro alternator wyciągam, pomierzę diody i wymienię kółko.
    Na pracującym silniku odpięcie czujnika ciśnienia powoduje wpadnięcie w tryb awaryjny ale nie jego gaśnięcie, to samo po odpięciu czujnika wałka. Dopiero odpięcie regulatora ciśnienia powoduje zgaśnięcie auta.
    poruwnywales cisnienie manometrem na szynie czy faktycznie takie jest?

    1
  • #10 08 Lut 2017 17:36
    wojtekcichy
    Poziom 10  

    Nie, nie mam manometru do takich ciśnień.

    0
  • #11 08 Lut 2017 18:34
    diesel022782
    Poziom 16  

    wojtekcichy napisał:
    Nie, nie mam manometru do takich ciśnień.
    a to trudno bedzie porownac czy czujnik mowi prawde, musisz zmierzyc ta wartosc rzeczywista, to zawezi nam diagnoze

    0
  • #12 08 Lut 2017 19:01
    szymitsu21
    Moderator Samochody

    nie możliwe żeby w układzie utrzymywało się ciśnienie po zgaszeniu. a na pewno nie 700bar.

    Kolega fuelinyourblood dobrze mówi.

    0
  • #13 08 Lut 2017 19:23
    marfur30
    Poziom 17  

    Na zimnym silniku podgrzej czujnik opalarką i zobacz czy zgaśnie.

    0
  • #14 08 Lut 2017 19:42
    diesel022782
    Poziom 16  

    szymitsu21 napisał:
    nie możliwe żeby w układzie utrzymywało się ciśnienie po zgaszeniu. a na pewno nie 700bar.

    Kolega fuelinyourblood dobrze mówi.
    na 700 bar nawet nie bedzie chodzil odrazu odcinka wtryskow 350 powinno byc nominalne, po zgaszeniu 5 do 10 bar , tez nie zawsze napewno nie takie cisnienie duze

    0
  • #15 09 Lut 2017 08:47
    EndrjuWiwi
    Poziom 9  

    Nie ma szans żeby bez pracującej pompy było tak wysokie ciśnienie. Pewnie czujnik ciśnienia Ci się sypnął. Jak nie wiesz do kogo się zwrócić, to napisz, podpowiem. Powodzenia

    1
  • #16 09 Lut 2017 12:41
    wojtekcichy
    Poziom 10  

    Dzisiaj za radą kolegi marfur30 podgrzałem czujnik i nie minęło 30 sekund jak silnik zgasł.
    Oczywiście wskazania czujnika po 800bar komputer zamyka regulator ciśnienia i auto gaśnie. Po odłączeniu wtyczki auto od razu odpaliło.
    Screen z wykresu ciśnienia i regulatora ciśnienia
    Mercedes W210 3.2CDi - gaśnie, odpala po chwili, błąd P0190
    Dziękuję wszystkim za porady, czujnik idzie do wymiany i problem rozwiązany :)

    0
  • #17 09 Lut 2017 14:14
    diesel022782
    Poziom 16  

    wojtekcichy napisał:
    Dzisiaj za radą kolegi marfur30 podgrzałem czujnik i nie minęło 30 sekund jak silnik zgasł.
    Oczywiście wskazania czujnika po 800bar komputer zamyka regulator ciśnienia i auto gaśnie. Po odłączeniu wtyczki auto od razu odpaliło.
    Screen z wykresu ciśnienia i regulatora ciśnienia
    Mercedes W210 3.2CDi - gaśnie, odpala po chwili, błąd P0190
    Dziękuję wszystkim za porady, czujnik idzie do wymiany i problem rozwiązany :)
    no wlasnie manometrem odrazu bys widzial co jest, ale ok dobrze ze ogarnoles, pozdro

    0
  • #18 09 Lut 2017 18:13
    wojtekcichy
    Poziom 10  

    Trzeba będzie się zaopatrzyć w taki manometr na przyszłość.
    Jeszcze pytanie.
    Są 2 rodzaje czujnika, różnią się średnicą gwintu i ceną, czy czymś jeszcze?
    0 281 002 942 - większa średnica gwintu i koszt około 180zł
    0 281 002 498 - mniejsza średnica gwintu i koszt około 680zł
    Ten droższy właśnie, jest wkręcony w tym przypadku. Oba da radę wkręcić w listwę, jeden przez redukcje.
    Tylko pytanie czy oba działają tak samo?

    EDIT 11-02-2017
    A więc po wykręceniu redukcji i wkręceniu czujnika 0 281 002 942 wkręca on się tylko na 1,5-2 zwoje gdyż blokuje go trzpień w środku listwy (redukcja jest pusta), co prawda czujnik działa tak samo ale 2 zwoje to mało przy tym ciśnieniu.
    Tak więc został założony czujnik 0 281 002 498. Klient zdecydował się na używany, ale za 150zł dostałem całkiem ładny i przede wszystkim sprawny. Temat zakończony, dziękuję wszystkim.

    0