Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat doblo 1.6 multijet 105km - Mrugajaca kontrolka oleju

08 Lut 2017 07:21 7539 3
  • Poziom 1  
    Dzień dobry

    Problem fiat doblo 1.6 multijet 105km 2012r

    Mam nadzieje ze ktoś jest w stanie mi pomóc bo robie naprawdę bardzo dużo kilometrów dziennie a od wczoraj zaczęła mi mrugać kontrolka od oleju i wyświetla się komunikat wymień olej silnikowy, który wymieniałem jakieś 7tyś temu. Sprawdzałem stan oleju na cieplym silniku i na pewno go nie brakuje. Chociaż jeden mechanik mowi mi ze powinienem sprawdzam olej na ciepłym silniku a inny że na zimnym... Wiec sam juz głupieję. Nie chciałbym pogorszyć sytuacji dlatego proszę Was o pomoc. Mam jeszcze odrębne pytanie ponieważ zauważyłem ze co jakiś czas tak jakby z samochodu wydobywają się głośniejsze dźwięki niż praca silnika, zazwyczaj jest to na krótki czas. Czy może to być wentylator który czasami poprostu może głośniej chodzic?-większość km robie na autostradach czyli dość wysoka prędkość. POZDRAWIAM
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 25  
    Instrukcja obsługi, strona 41 Instrukcja

    Zużyty olej silnikowy. Masz czujnik lepkości, który ten sygnał generuje.
    Przyczyna może byc właśnie przepracowany olej co spowodował zużyty silnik lub został źle dobrany. Może byc też wadliwy czujnik. Ogarnięty mechanik to sprawdzi.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Admin grupy Samochody
    fiacik217 napisał:
    wyświetla się komunikat wymień olej silnikowy który wymieniałem jakieś 7tys temu

    Musisz powiedzieć sterownikowi silnika, że zmieniłeś olej. On tego nie wie.
    Użyj testera diagnostycznego.
  • Poziom 25  
    T5 napisał:
    fiacik217 napisał:
    wyświetla się komunikat wymień olej silnikowy który wymieniałem jakieś 7tys temu

    Musisz powiedzieć sterownikowi silnika, że zmieniłeś olej. On tego nie wie.
    Użyj testera diagnostycznego.


    Fiatowskie diesle sterują kontrolą na podstawie dwóch parametrów:
    a) analiza stanu oleju pokazuje że jest on "zużyty"
    b) zliczanie ilości wypaleń zachodzących w filtrze cząstek stałych, po przekroczeniu pewnej wartości przyjmuje że należy zmienić olej

    Cytat z instrukcji czujnika Delphi:
    Cytat:
    Czujnik stanu oleju w silnikach diesla Delphi kontroluje na bieżąco stan
    oleju wewnątrz silnika. Czujnik precyzyjnie wykrywa sadzę, która pochłania
    dodatki olejowe i przyczynia się do zużycia silnika. Czujnik działa na
    zasadzie pomiaru przewodnictwa prądu zmiennego o częstotliwościach 2-5
    MHz. Mierzy również stałą dielektryczną oraz lepkość (tylko w oleju
    stacjonarnym) i może wykryć rozcieńczenie paliwem - a wszystko to w
    niewielkiej, zintegrowanej obudowie. Ponadto czujnik stanu oleju silników
    diesla Delphi można skonfigurować do pomiaru poziomu oleju, w zależności
    od potrzeb indywidualnych klientów.