Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] DAF Xf 105.460 - ostrzeżenie wydech

08 Lut 2017 11:27 6429 19
  • Poziom 13  
    DAF Xf 105.460 - ostrzeżenie wydech

    witam,
    jak w opisie problem tyczy się dafa 105.460 z 2007r. w trasie zapalilo się ostrzeżenie wydechu i chmurka. pomogło wyłączenie stacyjki, zostala tylko chmurka na desce.
    przed powrotem na baze i ona znikła. po podlaczeniu kompa błedy nie aktywne. mozna je było usunąć. w nastepnej strasie ten sam problem.

    czy moze ktoś miał ten sam problem ? dodam iż auto ma już prawie bańke. wymieniany był moduł ab-blue na gwarancji na nowszy. czujniki chyba od nowości nie ruszane.

    Z góry dzieki za pomoc.
  • Pomocny post
    Specjalista - DAF Trucks
    Ten odczyt z urzádzenia diagnostycznego DELPHI jest typowym przykładem bezużyteczności takich "interfejsików"
    Pomijając kod błędu 5,
    Drugi błąd - 61 tłumaczony jest jako błąd w przewodzie powrotnym związany z odmrażaniem przewodów AdBlue.
    Zupełnie wyprowadza odbiorcę w pole.
    Według opisu kodów błędu DFA-a,
    Jest to błąd o następującym tytule: AdBlue inlet pipe failure during detection mode
    Komentarz do tego błędu jest następujacy:
    "This fault code can also occur when an EAS-2 unit
    is (re-)programmed and no pressure is built up
    during the first start-up of the unit.
    - This fault can cause an engine derate to +/- 60% of
    the maximum torque"
    Ten błąd generowany jest w fazie wstępnej pracy systemu AdBlue, czyli tzw. stand-up phase - faza przygotowania.
    System monitoruje narastanie ciśnienia AdBlue przy wstępnym uruchomieniu pompy.
    jeżeli po uruchomieniu pompy ciśnienie adblue nie narasta (albo nie przekracza po pewnym ustalonym czasie pewnej wartości progowej, zakłada, ze jest zablokowana rurka doprowadzająca adblue ze zbiornika.
    Jako potencjalne przyczyny tego kodu błędu podawane jest jak następuje:
    "AdBlue inlet pipe frozen/blocked
    - AdBlue inlet pipe leakage
    - AdBlue filter frozen/blocked
    - AdBlue filter in inlet pipe frozen/
    blocked
    - AdBlue pressure pipe frozen/blocked
    - AdBlue pressure pipe leakage
    - AdBlue pipes incorrectly connected
    to tank or EAS unit
    - Dosing module defective
    - Ventilation valve defective (inside
    EAS unit)
    - AdBlue pressure sensor defective
    (inside EAS unit)"

    A teraz z cyklu z życia wzięte:
    Najczęściej (90% przypadków),
    Ten błąd generowany jest jak zapcha się malutki filterek (plastikowy z malutkim siteczkiem) wkręcony do wewnątrz portu zasilającego adblue w zespole EAS.
    Aby się do niego dostać, trzeba odłączyć rurkę zasilającą adblue od zespołu EAS (szybko ją zaślepić np. obciętym palcem gumowej rękawiczki bo AdBlue będzie siłą grawitacji z niej wypływać i robić bałagan) , i przy pomocy średniego płaskiego śrubokręta wykręcić filterek z wnętrza portu zasilającego.
    Filterek jest wewnątrz portu na głębokości ok. 0.5 cm i jest wykonany z białego plastiku.
    Sitko często się zapycha śmieciami ze zbiornika AdBlue. To jest filterek wstępny. Filtra główny można nie dotykać bo fizycznie się w zasadzie nie zapycha.
    Filterek kosztuje grosze i nie warto go czyścić. Ja zawsze miałem garście tych filterków w moich szafkach narzędziowych czy w vanie.
    Z resztą odkręcenie głównego filtra adblue tylko niepotrzebnie zapowietrzy pompę adblue.
    Pozostałe 10% przypadków to pęknięta obudowa modułu miksującego (kolo resoru) wskutek rozsadzenia korozją.
    Trzeba wyjąć zaworek miksujący zupełnie z auta (4 wkręty torx 30 +10mm klucz), bo korozja która go rozsadza zbiera się pomiędzy jego obudową a ścianą płytki, do której jest przykręcony.
    Zaworek jest ze stopu aluminium i produkt korozji aluminium rozsadza go (biały proszek).
    Aczkolwiek nie wykluczam też pozostałych sugestii np. zamarzanie AdBlue w obrębie siatki w zbiorniku bądź samej rurce zasilającej.
    ten kod błędu może również być wygenerowany jeżeli ktoś użył zanieczyszczonych olejem napędowym baniek do adblue. Uszczelniacze w pompie wykonane z gumy puchną od kontaktu z ropą co powoduje, ze pompa się fizycznie zaciera stąd nie może wytworzyć ciśnienia w fazie startu. czyli: nochala wetknij w zbiornik adblue i wąchaj, czy śmierdzi ropą.
    Daj znać co znalazłeś, może inni skorzystają. DAF Xf 105.460 - ostrzeżenie wydech
  • Poziom 13  
    witaj, kolego krissbrumm, liczylem na Twoja wypowiedz.
    wszystkie filtry ab blue zmieniam regularnie przy serwisie olejowym co 60 tysiecy km, łącznie z tym małym siteczkiem.
    także dziś lecą wszystkie filtry - od tego zaczynam. ostatnie mrozy mogly im dokopać.
    sprawdze tez stan adblue, zawsze sam tankuje ze swojego mauzera w firmie ale ktoś mogł coś dolać. różnie to bywa.
    dzieki za pomoc.
  • Poziom 13  
    witam ponownie. pacjent ten sam xf 105,460 z 2007 r.
    po pauzie weekendowej zapala sie dymek i pojawia sie blad. DAF Xf 105.460 - ostrzeżenie wydech

    blad raczej nie pojawia sie po pauzach 9 lub 11h.

    ktoś coś pomoże?
  • Poziom 13  
    DAF Xf 105.460 - ostrzeżenie wydech
    Witam. Odświeżam kotleta... to samo auto, ten sam problem. Wymiana filterka na zasilaniu nie pomaga.
    Błąd się kasuje, ale po przejechaniu ok. 100 km wyrzuca komunikat i przestaje pobierać mocznik. Kierowca twierdzi, że usłyszał syk powietrza odkręcając korek od zbiornika adblue.
    Moje pytanie, jak zbiornik jest odpowietrzany? Korkiem chyba nie... czy jest jakaś rurka odpowietrzająca? Czy jest jakieś sitko w zbiorniku na zasilaniu?
  • Poziom 13  
    szy18 napisał:

    kierowca twierdzi ze uslyszal syk powietrza odkrecajac korek od zbiornika adblue.


    Czytając Twoje posty, oraz patrząc na te błędy dochodzę do wniosku że będziesz musiał zainwestować w nowy moduł EAS.



    Pozdrawiam WiMM
  • Poziom 13  
    Oj tam oj tam. Zaraz taka czarna wizja, że moduł uszkodzony.
    Rurka odpowietrzająca zbiornik była całkowicie zablokowana skrystalizowanym mocznikiem.
    Czy udrożnienie pomoże przekonamy się w środę.

    Mam pytanko:
    czy mogę odpalić auto, gdy mam zdemontowany zbiornik? Czy wyjąć bezpiecznik od adblue?
  • Poziom 13  
    Hehe no to dobrze, u mnie nie było tak pięknie.

    Możesz bez zbiornika odpalać, tylko błędów złapie. Jesli chcesz ominąć zbiornik to zrob sobie pojemnik zastępczy i tam wsadz smok. U mnie to sie sprawdza. Wszystko zależy od tego co chcesz zrobić.

    Pozdrawiam WiMM
  • Poziom 13  
    Błędy to nie problem... nie chciałbym żeby się pompa zatarła albo coś takiego... nie wiem co się może stać więc pytam. Potrzebuję podjechać tym ciągnikiem 2-3 km, ponieważ czekam na stelaż do mocowania zbiornika. Stary się rozpadł przy demontażu. Cud, że ten zbiornik nie wypadł na drogę na krajowej 18-tce.
  • Poziom 13  
    W takim przypadku lepiej wyjmij bezpiecznik, myslalem że jakieś testy będziesz chciał zrobić.

    Pozdrawiam WiMM
  • Poziom 13  
    Od 3 do 3.6 bara.

    Pozdrawiam WiMM
  • Poziom 13  
    DAF Xf 105.460 - ostrzeżenie wydech
    Niestety mimo usunięcia problemu zatkanej rurki, nie ma żadnej poprawy. Ten sam błąd wraca.
    Wyzej screen z testu autonomicznego, nast. okno "test zakończony niepowodzeniem"
    w EEV z 2013r autrinomiczny test przechodzi bez problemu. Czyżby koniec pompy?