Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan X trail t30 - ciężko odpala, nie odpala

mamjuzdosc 08 Feb 2017 15:14 6537 13
  • #1
    mamjuzdosc
    Level 3  
    Witam Nissan X trail t30 2002r. 2.2 dci 136km
    Auto zawsze odpalało ze strzała
    Przyszły mrozy -18 stopni i nisssan z rana odpalił ze strzała po wcześniejszym podgrzaniu świec pochodził rozgrzał się trochę i w drogę ujechałem 500-700m zgasł , kręcę trochę dłużej niż zawsze i odpalił wkręcił się trochę na obroty i gasł i tak kilka razy zcholowałem do domu zmieniłem filtr paliwa i dolałem 50ml specyfiku do paliwa żeby nie zamarzało na 20l diesla. podgrzałem grzałką przewody paliwowe i odpalił z tym że sam wkręcał się na wysokie obroty zgasiłem i odpaliłem około 3-4 razy wszytsko sie ustatkowało i było git aż do wieczora gdy wyjechałem auto normalnie się rozpędzało wchodziło na obroty itp. aż stanołem i chodził na wolnych obrotach przyfalował kilka razy i zgasł musiałem długo kręcic żeby odpalił i jak odpalił znowu to samo i tak kilka razy wróciłem do domu podczas jazdy nic sie nie działo normalnie sie rozpedzał i wgl. tylko na jałowym falował i gasł po chwili.
    teraz tak ominąłem filtr i bak z przewodami poprzez podłączenie sie bańką z paliwem bezpośrednio wężem do pompy i cały czas to samo tj. ciężko bardzo ciężko odpala i faluje i gaśnie.
    Chciałem sprawdzić wtryski ale przelewy są zabudowane pod pokrywą i ni jak je sprawdzić mam pytanie chciałbym sprawdzić zawór scv na pompie tylko jak go spradzić czy jest sprawny czy nie. co może być przyczyną tych objawów.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    EndrjuWiwi
    Level 10  
    Witaj mamjuzdosc
    Stawiam na uszkodzenie pompy wysokiego ciśnienia. Może być tanio a może być drogo, zależy co się stało.
    Po kolei - sterownik, pompa, wtryski. Jak sprawdzisz napisz co wyszło. Podepnij pod komputer, może wyrzuca jakieś błędy na VAGu. To dla pewności, bo ja stawiam, że poszła głowiczka w pompie CR. A masz spadki w mocy? Jak gaśnie na jałowym, szarpie? Dymi jakoś nienaturalnie? Napisz. coś podpowiemy
  • #3
    mamjuzdosc
    Level 3  
    Cześć podpiąłem kompa żądnych błędów, ostatnimi czasy zaczął kopcić na ciemno, i tak czasami brakowało mu mocy tak zależy kiedy raz dobrze ciągnął a raz ciągnął, ciągnął i nagle taka dziura w przyspieszaniu i za chwile znowu przyspiesza.
    Tak przy falowaniu na wolnych szarpie budą i potem takie szarpnięcie jak zgaśńie.
    Zamówiłem sb zestaw manometrów do sprawdzania ciśnienia paliwa, kompresji w cylindrach, i cisnienia turbo. Gdy mi przyjdą posprawdzam wszystkie ciśnienia w układzie dolotowym i paliwowym. dam znać co i jak
  • #4
    EndrjuWiwi
    Level 10  
    Według tego co piszesz to masz jakieś usterki nierejestrowane przez sterownik, czyli mechaniczne. Dymienie na czarno oznacza ze olej nie spala się w 100% i nie powstaje CO2 tylko sadza. Jest to wywołane niedostateczna ilością tlenu w procesie spalania. Może to oznaczać nieodpowiedni parametr wtrysku, ale to komputer wyrzuca. Może to oznaczać nieszczelności w kolektorze dolotowym, albo brak światła w układzie dolotowym i tego już komputer nie wyrzuci. Ale między nami... sądzę, że to sterownik. Zimne luty i brak styków. Przepnij na inny i sprawdź. Daj znać co i jak. Powodzenia
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    mamjuzdosc
    Level 3  
    Kolego wyżej filtr wymieniłem odrazu gdy mi gasł podczas jazdy a pozatym ominąłem filtr paliwa w ten sposób że węża zasilającego z filtra do pompy zdjąłem i wsadziłem go do bańki z paliwem i nadal to samo
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    mamjuzdosc
    Level 3  
    Przewody są poskręcane na swoje miejsce czekam na zestaw do mierzenia ciśnień wtedy coś będę wiedział.
    Gdy wstawiłem bańkę 5l to w jakies 6-7min wyciągnęło ją do zera.
    odkręciłem przewód od filtra zasilający do pompy założyłem gumowego węża skręciłem opaskami zalałem go paliwem do pełna i wsadziłem do bańki
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    mamjuzdosc
    Level 3  
    Kolego podpinałem komputer z 5 razy nie wyskakują żadne błędy.

    Dodano po 32 [sekundy]:

    A jak sprawdzić zawór scv? trzeba go wyjąć?
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    mamjuzdosc
    Level 3  
    Witam mam chyba dobry trop podpiąłem kompa OBDII CAR Autocom
    Sprawdzałem parametry przy próbie odpalenia auta czujnik położenia wału korbowego pokazuje od 200-210 obr/min a znalazłem parametr taki : Siłownik sterujący ciśnieniem w listwie paliwowej i podczas próby odpalenia pokazuje 0 Mpa nwm czy to to jest przyczyną doradźcie bo może też tak być że mój komp diagnostyczny ma taki parametr ale komputer auta poprostu tego nie zczytuje bo takiego czegoś nie mam
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    mamjuzdosc
    Level 3  
    Witam problem rozwiązałem :
    Po 1 miałem troszkę przypchany smok od paliwa w baku
    Po 2 musiałem wymienić ręczną pompkę przy filtrze paliwa ponieważ była lipna
    Po 3 wyjąłem wszytskie wtryski na wierzch podorabiałem dłuższe przewody zasilające z listwy CR i pozarabiałem przelewy do plastikowych pojemniczków okazało się że 1 i 3 wtrysk jest jak nówka prawie wgl nie przelewają .
    2 wtrysk rozpyla ale dość dużo przelewa a 4 wgl nie rozpyla a ciągle przelewa.
    po wymianie końcówek a 2 i 4 wtrysku drugi przestał przelewać a 4 cały czas lał przelewem i nie rozpylał czyli mam uszkodzony czwarty wtrysk jutro jadę wymienić go na zregenerowany