Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.
itemscope itemtype="https://schema.org/QAPage"

Ohmy czy Waty kolumn głośnikowych w stosunku do wzmacniacza.

marcin_1001 08 Lut 2017 20:18 435 6
  • Ohmy czy Waty kolumn głośnikowych w stosunku do wzmacniacza.

Poziom 3  

Witam. Mam pytanie odnośnie kolumn głośnikowych. Przejrzałem masę forów i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Otóż, mam wzmacniacz na którym z tyłu na wyjściu na głośniki jest napisane 8 ohm, nie ma informacji odnośnie mocy wyjściowej czyli Watów. Grają na tym wzmacku kolumny 8 ohm o mocy 70W jedna. Chciałbym kupić kolumny również 8 ohm tylko większej mocy. Czy to będzie w czymś przeszkadzało wzmacniaczowi ? Co jest ważniejsze ohmy czy waty kolumn w stosunku do wzmacniacza ?

Proszę o sensowne wyjaśnienie ponieważ jestem początkujący w tych tematach. Z góry wielkie dzięki i pozdrawiam :)

0 6
  • Pomocny post
    Poziom 28  

Kolumny nie mniej niż 8 omów, ( może być więcej - 16 omów na przykład ), i mocy nie mniejszej, niż nominalna moc wzmacniacza. Chyba, że będziesz się bardzo pilnował, by nie dawać na maxa :D , to wtedy może być trochę mniejsza moc.

1
    Poziom 3  

A moc nominalną wzmacniacza gdzie znajdę bo na wyjściu na głośniki są aby Ohmy.

0
  • Pomocny post
    Poziom 29  

marcin_1001 napisał:
    Przejrzałem masę forów i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.

Kłamiesz. Jeżeli nie, to podaj kilka adresów tych for.
    marcin_1001 napisał:
    Otóż, mam wzmacniacz na którym z tyłu na wyjściu na głośniki jest napisane 8 ohm, nie ma informacji odnośnie mocy wyjściowej czyli Watów.

Bo nie musi. Kolumna może mieć sryljon watów, ale jej impedancja w tym przypadku powinna wynosić przynajmniej 8 Ohm.

1
    Poziom 3  

olekt2002 napisał:

Bo nie musi. Kolumna może mieć sryljon watów, ale jej impedancja w tym przypadku powinna wynosić przynajmniej 8 Ohm.