Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

- Zdalnie sterowana łódka

08 Lut 2017 22:04 795 4
  • Poziom 1  
    Witam!!! Posiadam dwie kompletne krótkofalówki(zasięg ok1km). Chciał bym zapytać czy można wykorzystać je do budowy sterownika łódki. Chciał bym by działało to na 4kanałach. Pierwszy silnik przódtył/ drugi silnik przódtył/ Jestem początkującym więc prosił bym o jakiś w miarę zrozumiały schemat.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Średnio. Samo radio jest tylko nośnikiem "informacji" i po pierwsze - Twoja krótkofalówka może pracować na jednym z iluś tam kanałów, ale nie o to chodzi, bo na jednym kanale można zrobić sterowanie wieloma mechanizmami łódki, poprzez modulowanie sygnału koderem i dekodowanie w odbiorniku.
    Na jednym kanale możesz mieć np. zmienne płynnie przód/tył, lewo/prawo włącznie z trymerami prędkości i skrętu, hamulec itp.

Poczytaj: http://serwis.avt.pl/manuals/AVT2285.pdf

Nie jest to wybitnie skomplikowane, ale podstawowa wiedza nie wystarczy.
  • Poziom 33  
    Nie zrobisz tego w ten sposób. Kup najprostsza aparaturę modelarską tz pistolet do modeli samochodów lub właśnie łodzi. Używana kompletna to koszt 25 zł
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Myślę, że gdyby chciał kupić, to by kupił a nie zadawał pytania na tego typu forum rejestrując się 08.02.2017.

Sama aparatura w sensie sterowania to nie wszystko. Mam zdalnie sterowaną łódkę (między innymi) i coś o tym, wiem. W modelach z silnikiem spalinowym wystarczy sterowanie serwomechanizmami. Gorzej jest w przypadku silników elektrycznych, które potrafią żłopać 30 i więcej amperów. W takim przypadku potrzebny jest regulator, a to już kolejne rzeźby.
    Z 25 zł. za aparaturę nagle zrobi się 150.
  • Poziom 41  
    Gasmat6931 napisał:
    Posiadam dwie kompletne krótkofalówki