Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf mk1 1.9 tdi 90km 1z - Pompa nie podaje paliwa na wtryski

10 Lut 2017 09:37 6591 20
  • Poziom 9  
    Koledzy mam ogromny problem. Zrobiłem swapa silnika do golfa mk1 z passata b4 1.9tdi 90km. Elektryka również została przełożona wraz z stacyjką i komputerem z tego samego samochodu. Jedynie pompa jest z innego samochodu ale też z 1.9tdi 1z. I tak na początku po przekroczeniu kluczyka brak reakcji(brak zasilania na zaworku na pompie) Podałem więc napięcie na pin 38 na komputer: https://obrazki.elektroda.pl/5400831000_1358011302.jpg
    Po tym zabiegu słychać że w pompie zaworek(109) się przełącza i jest tam napięcie, wydaje się że zapłon jest włączony jednak po przekręceniu rozrusznikiem pompa nie podaje paliwa na wtryski tylko wraca przelewem. Nie ukrywam że wiązka która szła do tyłu samochodu została ucięta- teraz się zastanawiam czy to nie był duży błąd. I teraz moje pytanie czy jeszcze jakaś możliwość sprawdzenia czy pompa dostaje odpowiednie zasilania? Czy może ona mieć immobiliser? Czy jest odpowiednio sterowana? Czy macie jakiekolwiek pomysły od czego zacząć sprawdzać? Przekaźnik R3 i r12 ( https://obrazki.elektroda.pl/2109731400_1321997616.jpg ) sprawdzone-próbowałem nawet na krótko ale nic to nie daje. Niektóre przewody były lutowane więc jest też możliwość że coś pomieszałem.
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Komputer silnika i stacyjka nie wystarczą immo jest w liczniku i jak komp. silnika nie dostanie kodu immo z licznika to zapomnij o odpaleniu.



    Moderowany przez T5:

    Następnym razem wlepię ostrzeżenie za pisanie bzdur o immo w liczniku w passacie b4. Przy zablokowanym immo odpala na 2 sekundy i gaśnie.

  • Poziom 33  
    Jakie immo w liczniku ma passat B4? Osobny modulik na dwie wtyczki.
  • Poziom 9  
    Najprawdopodobniej komputer padł, założyłem od innego samochodu i odpala na 2s a później gaśnie czyli immobiliser w komputerze blokuje go?
  • Poziom 33  
    Tak, to immobiliser.
  • Poziom 9  
    Panowie oddałem komputer do ściągnięcia imo i teraz samochód wgl nie odpala. Wcześniej po przekręceniu kluczyka samochód odpalał na chwilę pod warunkiem że próbowałem go odpalić zaraz po załączeniu zapłonu. Jeśli po przekręceniu zapłonu odczekałem dłuższy czas lub po zgaszeniu próbowałem znowu, bez skutku. Trzeba było jak by od nowa włączyć zapłon. Jak uważacie, koleś zawalił czy dalej w elektryce coś jest nie tak?
  • Poziom 9  
    Panowie ratujcie!!!
    Koleś co ściągną imo z jednego komputera który nie działa dał mi inny komputer z imo ale on też bez skutku. Twierdzi on że do pompy musi być komputer o odpowiednim oznaczeniu. I tak ten co silnik odpalał na chwilę teraz już wgl nie odpala, 2 komputer o tym samym oznaczeniu też nie działa a 3 komputer który był z wiązką i stacyjką którą włożyłem, też wgl nie działa. Włączenie zapłonu kończy się tym że jest podane napięcie na pompę ale ona nie podaje paliwa dalej. Nie wie ktoś czy faktycznie pompa musi mieć odpowiedni komputer> nie wystarczy że będzie on od 1.9tdi 90km?.
  • Poziom 16  
    Witam
    komputer wcale nie musi być o odpowiednim oznaczeniu żeby odpalić
    albo masz coś z komputerami albo wiązką,
    ja po przeszczepie w ogóle pierwszy raz odpalałem silnik na próbę bez ecu,
    podałem obniżone napięcie na nastawnik i 12V na zawór i odpalił
    pozdrawiam
  • Poziom 43  
    Jeśli na ecu odpalał i gasł po 2s. to było sprawne ecu. Paprak coś skopał jak w ogóle nie odzywa sie po "ściągnięciu immo".
    To jest 15 min roboty dla kumatego z rozkręceniem ecu.
  • Poziom 9  
    Czyli wygląda na to że coś jest nie tak z elektryką jeśli na innych komputerach nie odpala nawet na chwilkę? Dziwne bo wcześniej odpalał na chwilę. Kolego kszumek może podać jakie dokładne obniżone napięcie podałeś i gdzie dokładnie?
  • Poziom 16  
    Witam
    podajesz +12V na zawór odcinający na pompie (tam gdzie przykręcasz kabelek na kluczyk 8 )
    oraz we wtyczce 8 pinowej (tu dokładnie musisz odnaleźć sobie bo ja już nie pamiętam,
    które to dokładnie 2 piny to cewka nastawnika (chyba 5 i 6)i podajesz kilka volt , ja chyba podłączałem żarówkę szeregowo do +12V o mocy 5-10 W aby ograniczyć prąd)
    silnik po odpaleniu miał jakieś 1500 obr, ale musisz uważać , bo od tego napięcia
    lub wstawionej szeregowo żarówki zależeć będą obroty żebyś nie przedobrzył
    to tak ogólnie , pozwoliło mi to na ocenę gdzie szukać przyczyny
    u mnie była winna wiązka elektryczna
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Koledzy, okazało się że czujnik położenia wału był źle wpięty. Auto odpala i chodzi na wolnych obrotach ale nie ma reakcji na gaz. Na kompie wypaliło błąd od gazu i przepływki. Sprawdziłem przewody między komputerem a przeplywką i gazem i wszystkiego jest dobrze. Na pinie 5 od pompy pojawia się 12V więc jest tam zasilanie na tą cewkę. Co do komputerów dopiero teraz zauważyłem że różnią się takim małym ogranicznikiem. I wygląda na to że jednak te komputery się różnią bo na innych odpala mi i gaśnie( nie ma ima, a komputer sprawdzałem w innym samochodzie) więc musi być dedykowany komputer pod instalację. Przeplywkę i gaz też sprawdziłem w innym samochodzie i chodzą. Jakieś pomysły?
  • Poziom 16  
    Witam
    komputery mają zamienione 2 piny,
    jeden od grzania świec drugi nie pamiętam od czego ,
    jednak na jednym i drugim komputerze auto musi palić i reagować na gaz
    wtyczki różnią się 1 wypustkiem na rogu , po spiłowaniu pasują ,
    jeżeli przepływka i gaz na innym chodzą szukaj błędu w instalacji
    może coś jest jeszcze zamienione albo nie łączy ,
    bez przepływki nie będziesz miał pełnej mocy ale silnik powinien chodzić normalnie .
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Na komputerze którym auto odpala jest błąd że sterownik jest uszkodzony. Natomiast na tym co odpala i gaśnie, występują błędy takie jak na zdjęciach. Na wykresie widać że komputer widzi potencjometr gazu. Wszystkie przewody od gazu idące do komputera są sprawdzone według schematu. Czy jeszcze pozostaje szukać w kierunku od komputera do pompy?
    Pozdrawiam
    Golf mk1 1.9 tdi 90km 1z - Pompa nie podaje paliwa na wtryski

    Golf mk1 1.9 tdi 90km 1z - Pompa nie podaje paliwa na wtryski

    Golf mk1 1.9 tdi 90km 1z - Pompa nie podaje paliwa na wtryski
  • Poziom 16  
    Witam
    moim zdaniem masz dalej namieszane w instalacji
    może masz jakiś błędny schemat
    w błędach masz wskazówki czego szukać
    czujnik temp. paliwa masz w pompie
    więc z wiązką pompy dalej coś nie tak

    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Kolego a nie posiadasz czasem jakiegoś pewnego schematu do 1z?
    Nr. Kompa to 028 906 021 b
  • Poziom 9  
    Koledzy, sprawdziłem wszystkie przewody do elementów które pokazywały błąd i są na 100% dobre. Wydaje mi się że jedno z wejść komputera będzie uszkodzone gdyż na innym komputerze nie ma tych błędów. Gdy założyłem inny komputer okazuje się że jest błąd 65535-uszkodzony moduł sterujący. Próbowałem go umyć spirytusem(tak na forach pisali) ale błąd dalej jest. I okazuje się że auto pali tylko trzeba długo kręcić. Na zimnym musi kilka razy zgasnać żeby chodzić normalnie, a na ciepłym trzeba go kręcić z 4s żeby odpalił. I co ciekawe w jeden dzień reagował na gaz, w kolejny już nie. Pompa wtryskowa stała około 2 lat bez paliwa. Znajomy mechanik twierdzi że przez ten czas mogła się uszkodzić. Jest to możliwe? Czy za pomocą programu można to sprawdzić? Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    Witam
    samej pompy mechanicznie kabelkiem nie sprawdzisz
    tylko to co związane z nastawnikiem
    tak całkiem bez paliwa to ona pewnie nie stała
    w środku zawsze coś zostało,
    nie powinna się uszkodzić
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    To dlaczego by tak ciężko palił?
  • Poziom 16  
    Witam
    nie upieram się przy swoim zdaniu tylko sugeruję
    gdzie szukać przyczyny ,
    znajdzie się pewnie z milion innych powodów dlaczego może ciężko palić
    chociażby źle ustawiony statyczny kąt wtrysku pompy
    i już auto ciężko pali
    gdybym miał autko przed nosem szybko bym ci powiedział co się dzieje
    a tak przez internet trudno diagnozować,
    bo nie wiadomo na 100% co jest dobrze zrobione a co nie
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Koledzy a ma ktoś dedykowany schemat do passata b4 1.9tdi 1z? Bo mam od was schemat do golfa III ale muszą być jakieś różnice w elektryce skoro na kompie od passata nie ma błędów a na kompie od golfa, są.
    Jeśli ktoś ma to proszę o podesłanie.
    Pozdrawiam