Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B7 Multifunkcja - Dołożenie Kierownicy Multifunkcyjnej b7

kubuswujo 10 Lut 2017 11:51 6072 8
  • #1 10 Lut 2017 11:51
    kubuswujo
    Poziom 12  

    Czesc!

    Posiadam Passata B7 z 2011 roku mam tempomat i radio dotykowe chciałbym do tego dołożyć multifunkcje?
    Jakie kodowanie w sterowniku muszę przeprowadzić? I jak sprawdzić czy wystarczy zmieńić kierownicę i zakodować, czy może konieczna jest wymiana modułu/ dołożenie wiązki?
    Poduszka pasuje z jednej kierownicy do drugiej?


    pzdr
    Kuba

    0 8
  • #3 15 Lut 2017 22:08
    kubuswujo
    Poziom 12  

    W moim aucie jest moduł pod VCDS:
    VAG number : 3C9953501BP

    jednak według linku z Ross techa:
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...odule_Versions

    numery dla jakich jest pokazane ktory z nich obsługuje multifunkcje to:
    3C0-953-549
    czyli rózni sie od mojego.

    Mój moduł po wejsciu w steering wheel[16]>Codding i zaznaczeniu multifunkcji wywala:
    "Coding Reject, Error 31 Request out of range" wiec domniemam, ze nie obsługuje multifinkcji, choć jesli tak to czemu pod VCDS long coding helper jest możliwość zaznaczenia obsługi Multi?...

    rozumiem że aby dolozyć mulit w Passacie B7 musze jeszcze kupić wiązke, tylko jakie muszę być te numery czesci wiązki i modułu keirownicy? Passuje od B6?

    0
  • #4 16 Lut 2017 12:55
    jhosef
    Poziom 16  

    Numer przez Ciebie podany jest numerem przełączników zespolonych. Jak wejdziesz w moduł kierownicy to masz dwa numery, jeden dla sterownika kolumny, jeden dla przełącznika. Ale nie zmienia to faktu, że jak moduł odrzuca kodowanie to raczej nie obsługuje kierownicy MF.

    1
  • #5 16 Lut 2017 15:49
    kubuswujo
    Poziom 12  

    tak wpisując numer ktory podaja wychodza przełączniki zespolone ale jak dobrze rozumiem, musze wejść w
    [Steering Wheel]17

    I tam mam tylko jeden numer Poniżej screen:
    Passat B7 Multifunkcja - Dołożenie Kierownicy Multifunkcyjnej b7
    Czy to możliwe że nie ma w ogóle tego modułu w B7 jesli nie ma kierownicy Multi?
    Dodam że rozebrałem obudowe kieronicy za manetkami i nie ma tam, żadnego modułu...
    Gdzie powinien, się on znajdować w Passacie B7?

    0
  • #6 16 Lut 2017 17:07
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 16 Lut 2017 17:23
    jhosef
    Poziom 16  

    Numer, który podajesz jest wg ETKA przełącznikiem zespolonym. U mnie na diagnoskopie wyświetlają się dwie wartości, przełącznik zespoloy i sterownik kierownicy. W nowszych Vagach sterownik kierownicy jest zintegrowany z taśmą i mają numery 5K0953569 z literami.
    Niestety ETKA nie podaje dla wielu numeru tego modułu, tylko do odczytu z auta bo pchali chyba co mieli.

    Swoją drogą też teraz walczę z tym w Yeti i nie mogę zakodować. Mam moduł 5K0953569AF. Nie przyjmuje kodowania a niby highline - nie mam 100% potwierdzenia tego.

    1
  • #8 16 Lut 2017 20:16
    1769758
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 18 Lut 2017 13:11
    kubuswujo
    Poziom 12  

    Ok ,czyli według Was steroniwkiem jest taśma i mów VCDS dobrze pokazuje, oraz ten mój sterownik
    3C9953501BP
    Na pewno obsłuży Mulifunkcje. Ale jednak nie przyjmuje kodowania i je odrzuca ;/;/
    Czy powodem odrzucenia kodowania maogą być błedy z steering Assist [44]?

    Mam dwa takie błedy i nie działające wspomaganie:

    Cytat:

    44 Stering Assist
    2 Faults Found

    00003 Control Module
    012-electrical Fault in Circuit - MIL ON

    02546 - Steering Limit Stop
    005- No or Incorrect Basic Setting/Adaptation


    Jeden to według mnie gdzie przerwa w wiązce idacej do wspomagania Przy maglownicy jest wszystko ok, są trzy wtyczki wszystkie wpięte i dwa duże przewody mają 12+ i Mase. reszta przewodów na tyle co widać, nie jest pourywana (ale nie wiem gdzie idzie by sprawdzic multimetrem ciągłość).
    Druga to adaptacja, wczesniej robiłe madaptacja czujnika skretu G85 przeszła ok. Lecz ta adaptacja;
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02546

    Cytat:
    Perform Steering Limit Stop Adaptation
    Make sure the Ignition is ON and the Engine is Running.
    Center Steering Wheel (±10°) and hold it centered for about 5 Seconds.
    Turn Steering Wheel completely to the Left and hold there for about 10 Seconds.
    Turn Steering Wheel completely to the Right and hold there for about 10 Seconds.
    Center Steering Wheel (±10°).
    Switch Engine and Ignition OFF.
    Switch Ignition ON.
    Wait about 5 Seconds.
    Steering Assist Warning Lamp should turn OFF (If it doesn't, perform a short Test Drive).


    Już nie gasi błedu.

    błedy po usunieciu zawsze wracają po chwili od odpalenia auta. Czerwona kierownica na TAcho.

    To może przeszkadzac w kodowaniu kiero?
    Jak naprawić te błedy?

    1