Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat B7 Multifunkcja - Dołożenie Kierownicy Multifunkcyjnej b7

kubuswujo 10 Feb 2017 11:51 23949 20
NDN
  • #1
    kubuswujo
    Level 12  
    Czesc!

    Posiadam Passata B7 z 2011 roku mam tempomat i radio dotykowe chciałbym do tego dołożyć multifunkcje?
    Jakie kodowanie w sterowniku muszę przeprowadzić? I jak sprawdzić czy wystarczy zmieńić kierownicę i zakodować, czy może konieczna jest wymiana modułu/ dołożenie wiązki?
    Poduszka pasuje z jednej kierownicy do drugiej?


    pzdr
    Kuba
  • NDN
  • #3
    kubuswujo
    Level 12  
    W moim aucie jest moduł pod VCDS:
    VAG number : 3C9953501BP

    jednak według linku z Ross techa:
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...odule_Versions

    numery dla jakich jest pokazane ktory z nich obsługuje multifunkcje to:
    3C0-953-549
    czyli rózni sie od mojego.

    Mój moduł po wejsciu w steering wheel[16]>Codding i zaznaczeniu multifunkcji wywala:
    "Coding Reject, Error 31 Request out of range" wiec domniemam, ze nie obsługuje multifinkcji, choć jesli tak to czemu pod VCDS long coding helper jest możliwość zaznaczenia obsługi Multi?...

    rozumiem że aby dolozyć mulit w Passacie B7 musze jeszcze kupić wiązke, tylko jakie muszę być te numery czesci wiązki i modułu keirownicy? Passuje od B6?
  • #4
    jhosef
    Level 16  
    Numer przez Ciebie podany jest numerem przełączników zespolonych. Jak wejdziesz w moduł kierownicy to masz dwa numery, jeden dla sterownika kolumny, jeden dla przełącznika. Ale nie zmienia to faktu, że jak moduł odrzuca kodowanie to raczej nie obsługuje kierownicy MF.
  • NDN
  • #5
    kubuswujo
    Level 12  
    tak wpisując numer ktory podaja wychodza przełączniki zespolone ale jak dobrze rozumiem, musze wejść w
    [Steering Wheel]17

    I tam mam tylko jeden numer Poniżej screen:
    Passat B7 Multifunkcja - Dołożenie Kierownicy Multifunkcyjnej b7
    Czy to możliwe że nie ma w ogóle tego modułu w B7 jesli nie ma kierownicy Multi?
    Dodam że rozebrałem obudowe kieronicy za manetkami i nie ma tam, żadnego modułu...
    Gdzie powinien, się on znajdować w Passacie B7?
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    jhosef
    Level 16  
    Numer, który podajesz jest wg ETKA przełącznikiem zespolonym. U mnie na diagnoskopie wyświetlają się dwie wartości, przełącznik zespoloy i sterownik kierownicy. W nowszych Vagach sterownik kierownicy jest zintegrowany z taśmą i mają numery 5K0953569 z literami.
    Niestety ETKA nie podaje dla wielu numeru tego modułu, tylko do odczytu z auta bo pchali chyba co mieli.

    Swoją drogą też teraz walczę z tym w Yeti i nie mogę zakodować. Mam moduł 5K0953569AF. Nie przyjmuje kodowania a niby highline - nie mam 100% potwierdzenia tego.
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    kubuswujo
    Level 12  
    Ok ,czyli według Was steroniwkiem jest taśma i mów VCDS dobrze pokazuje, oraz ten mój sterownik
    3C9953501BP
    Na pewno obsłuży Mulifunkcje. Ale jednak nie przyjmuje kodowania i je odrzuca ;/;/
    Czy powodem odrzucenia kodowania maogą być błedy z steering Assist [44]?

    Mam dwa takie błedy i nie działające wspomaganie:
    Quote:

    44 Stering Assist
    2 Faults Found

    00003 Control Module
    012-electrical Fault in Circuit - MIL ON

    02546 - Steering Limit Stop
    005- No or Incorrect Basic Setting/Adaptation


    Jeden to według mnie gdzie przerwa w wiązce idacej do wspomagania Przy maglownicy jest wszystko ok, są trzy wtyczki wszystkie wpięte i dwa duże przewody mają 12+ i Mase. reszta przewodów na tyle co widać, nie jest pourywana (ale nie wiem gdzie idzie by sprawdzic multimetrem ciągłość).
    Druga to adaptacja, wczesniej robiłe madaptacja czujnika skretu G85 przeszła ok. Lecz ta adaptacja;
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02546

    Quote:
    Perform Steering Limit Stop Adaptation
    Make sure the Ignition is ON and the Engine is Running.
    Center Steering Wheel (±10°) and hold it centered for about 5 Seconds.
    Turn Steering Wheel completely to the Left and hold there for about 10 Seconds.
    Turn Steering Wheel completely to the Right and hold there for about 10 Seconds.
    Center Steering Wheel (±10°).
    Switch Engine and Ignition OFF.
    Switch Ignition ON.
    Wait about 5 Seconds.
    Steering Assist Warning Lamp should turn OFF (If it doesn't, perform a short Test Drive).


    Już nie gasi błedu.

    błedy po usunieciu zawsze wracają po chwili od odpalenia auta. Czerwona kierownica na TAcho.

    To może przeszkadzac w kodowaniu kiero?
    Jak naprawić te błedy?
  • #10
    arturinio9
    Level 10  
    Passat B7 Multifunkcja - Dołożenie Kierownicy Multifunkcyjnej b7 witam serdecznie , chciałbym podłączyć się pod ten wątek , mam podobny problem z podłączeniem multifunkcji , otóż mam passata cc 2011 i właściwie to nie wiem o co chodzi bo kierownica z B7 po podłączeniu, nie działa nawet klakson , ale nie pokazuje żadnego błędu , odrzuca jednak kodowanie , czy muszę kupić nowy moduł, czy da się coś wyrzeźbić z tym co jest . Passat B7 Multifunkcja - Dołożenie Kierownicy Multifunkcyjnej b7 Passat B7 Multifunkcja - Dołożenie Kierownicy Multifunkcyjnej b7
  • #11
    szogun0
    VAG group specialist
    Przy nieprawidłowym kodowaniu może nie być klaksonu.
  • #12
    arturinio9
    Level 10  
    dzięki za odp. moje pytanie czy ta kierownica będzie działać z tym modułem...czy muszę moduł dokupić ? nie rozumiem działania pewnych funkcji w VCDS , ustawiłem światła postojowe na DRL i przyjęło kodowanie poprawnie , ale światła nie działają jako DRL to samo z funkcją coming home działa , ale liaving home nie działa , nie mam tez w ogóle opcji wyłączenia zimnej kontroli żarówek, w poprzednim B6 2007 była a w tym nie ma .
  • #13
    szogun0
    VAG group specialist
    W nowszych samochodach nie wyłączy już zimnej diagnozy przednich lamp.
    Podaj numer modułu pod kierownicą (3C0-953-549xx)
  • #14
    arturinio9
    Level 10  
    Ok , ale to będzie na tym zwijaczu - taśmie, czy gdzie dokładnie? a w ogóle może jest on podany w VCDS, czy tylko naklejka producenta .
  • #15
    szogun0
    VAG group specialist
    Naklejka, bo w diagnozie wyświetla inny numer.
  • #16
    arturinio9
    Level 10  
    jutro sprawdzę bo żeby kierownice zdjąć, muszę poduszkę wypiąć, a to aku. trzeba odpiąć itd... a tak z innej beczki, wywala mi co jakiś czas błąd P0403 wiem już że to problem z elektryką EGR , ale jak podglądam w VCDS to niby egr pracuje: 40 % , 70% no chyba że sie przycina coś , albo cewka ma ciężko i pada , dopalanie robi normalnie , ale pokazuje równolegle komunikat, że nie działa system start/stop , czy ten EGR jest przyczyną ? pozdrawiam
  • #17
    szogun0
    VAG group specialist
    EGR elektryczny, pewnie luz na półksiężycu.
    Tak, to jest powodem wyłączania start/stop.
  • #18
    arturinio9
    Level 10  
    da się to wykręcić, bez wywalania z cała chłodnicą
  • #19
    arturinio9
    Level 10  
    znalazłem kod ale nie jestem pewien czy to ten na foto , dodatkowo powiem, że wtyczka ma 6 pinów, dwa górne od poduszki a te dolne cztery odpowiadają przewodom w gnieździe wychodzącym z nowej kierownicy, czyli jest szansa na współpracę . Passat B7 Multifunkcja - Dołożenie Kierownicy Multifunkcyjnej b7

    Dodano po 24 [minuty]:

    no to już widzę, że chyba nie będzie współpracować, musi być ta 5K0-953-569-H , -BA , -AL ,-AP, - T
  • #20
    arturinio9
    Level 10  
    witam ponownie, udało mi się kupić moduł 5K0-953-569 BA - zamontowałem - oczywiście kontrolki od wspomagania, opon i kontroli trakcji się palą, jakie powinno być kodowanie dla mojego samochodu , pozaznaczałem w kodowaniu multifunkcje i kodowanie zostało przyjęte, ale nic to nie zmieniło, próbowałem adaptację kierownicą zrobić kilka razy, ale w ogóle nie piszczy przy skrajnych położeniach kierownicy, czy ktoś mi powie co robię źle , bo montując stary moduł wszystko wraca do normy a adaptacja wspomagania wychodzi za pierwszym razem, oczywiście kontrolka opon gaśnie nawet na wstecznym .
  • #21
    arturinio9
    Level 10  
    witam problem EGR rozwiązany, drut z którego zrobiona była sprężyna powrotna na tyle się wysunął, że blokował obrót półksiężyca został skrócony o 2 mm , niestety nie obyło się bez demontażu całej chłodnicy, bo jakichś inżynier uparł się aby, śruby mocujące sam nastawnik, były od strony komory silnika.
    Co do problemy z multifunkcją, moduł który kupiłem wcześniej miał uszkodzoną płytkę drukowaną - oddałem, nowy z literką H działa: kierownica jest podświetlona, manetki zmieniają biegi, klakson trąbi, tempomat działa , wszystkie kontrolki zgasły po adaptacji, niestety nie działają przyciski ani od komputera pokładowego, ani od radia, dodam że komputer bez problemu obsługują przełączniki w prawej manetce wycieraczek który wyłączyłem z VCDSa była taka opcja, ale niczego to nie zmieniło na kierownicy , nie działają teraz oczywiście powyższe sterowanie komputerem w manetce .Proszę o pomoc może przeoczyłem coś co trzeba zrobić, aby przyciski na kierownicy były aktywne.

    Dodano po 1 [godziny] 34 [minuty]:

    zauważyłem tez że po wyjęciu kluczyka po kilku sekundach ( nie za każdym razem ) miga i sygnalizuje (kilka razy) dźwiękiem podobnym do niezapiętych pasów, żółta kontrolka koła kierownicy, o co tu chodzi ? chyba że nie działa elektroniczna blokada kierownicy.