Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skoda Fabia 1.2 - Gaśnie na wolnych obrotach

Nachon 10 Feb 2017 16:47 9993 18
Texa Poland
  • #1
    Nachon
    Level 6  
    Witam, jako, że jest to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość., przechodząc do rzeczy, potrzebuje kogoś kto mi coś podpowie, a może sam miał podobny problem, bo zaraz pół auta wymienię i przy okazji swój system nerwowy. Otóż gaśnie mi silnik na niskich obrotach(Fabia) i to w czasie w czasie jazdy. Mówiąc konkretnie to co wymieniłem;
    -filtr paliwa
    -filtr oleju
    -filtry powietrza
    -wymienione sprzęgło
    -przeczyszczona przepustnica
    -rozrząd
    -nowe świece
    -auto ma 119 tysięcy przejechane, jestem pierwszym właścicielem prosto z fabryki, wóz ma 11 lat w sumie nie jeżdżony i takie jaja.
    Co proponujecie? może jakieś tulejki w silniku jeden z mechaników mi polecał zrobić:) znaczy de facto remont silnika, poradźcie coś, bo osiwieje. Z dwa lata chciałbym tym się potłuc do 150 tysięcy i na złom to oddam, bo bliźniemu jak to sprzedać? No chyba, że się uda naprawić.
    pozdrawiam.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • #2
    Jarosx9
    Level 35  
    Diagnoza interfejsem i analiza błędów. Silnik odczyta byle gówienko za kilkanaście/kilkadziesiąt zł.
  • #3
    marfur30
    Level 24  
    Wygląda to na problem z przepustnicą lub nieszczelnym dolotem ale tak jak kolega Jarosx9 napisał diagnoza powie coś więcej.
  • Texa Poland
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    Nachon
    Level 6  
    Witam, żadne z Waszych porad niestety nie pomogły, byłem w 2 zakładach i się poddawali. W ASO stwierdzili małe ciśnienie na tłokach, no i silinik do remontu od razu i u nich:)pytam sie czy to pomoże to głowy uciąć sobie nie dają. Stan na dziś jest tai,że na wolych obrotach gaśnie i nikt nie wie jaka tego jest przyczyna. W sumie na Kraków jest to sprawa nierozwiązywalna jak widać.
  • #7
    jerry1960
    Level 35  
    Jeżeli ASO sprawdzało ciśnienie sprężania to ile ono wynosiło. Jeszcze raz zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową.
  • #8
    Nachon
    Level 6  
    Była robiona diagnoza komputerowa, jest to silnik 3-cylindrowy na jednym jest 9.5 na dwóch 7,5 oraz 7,5. Wszystkie błędy pokasowane.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    Nachon
    Level 6  
    jerry1960 wrote:
    Jeszcze raz zmierz ciśnienie sprężania wraz z próba olejową.


    Dzięki za wskazówkę, sumie jakiś trop to jest, bo w zasadzie olej mam w normie ale czasami mi kontrolka piszczy. Wtedy sprawdzam i jest ok. Nawet o tym nie pomyślałem, że to może mieć związek.
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    Nachon
    Level 6  
    Transit 2 wrote:
    Quote:
    Stan na dziś jest tai,że na wolych obrotach gaśnie i nikt nie wie jaka tego jest przyczyna.
    Niestety, tak jak koledzy piszą i słusznie, do tego brak informacji dotyczący paramentów pracy silnika wszystkich czujników i zaworów, nie błędy silnika, choć w Twoim przypadku powinien być błąd.


    nic takiego nie dostałem tylko wartości ciśnienia na tłokach. o błędach na silniku nikt nie mówił. Może to to samo ? Laikiem jestem chociaż w silniku orientuję już się całkiem nieźle:)

    [/quote]Jak widać, jednak Ciebie to bawi, co może i faktycznie remont należy zrobić, choć też głowy nie dam, bo przy takim przebiegu trudno się doszukać nie mając wstępny danych jak wyżej.
    A właściwie małe pytanie, a czy ASO nie namawiało przypadkiem na zakup nowe auto, bo tak im chyba najłatwiej byłoby naprawić auto. :twisted: .[/quote]
    No bawi, bo mam dwa wyjścia albo oszaleć albo podejść do tego z rozbawieniem. Od listopada sprawa się ciągnie. A co do samochodu to nie oferowali nowego ale nie sadzę, aby kupił kiedykolwiek coś z grupy Volkswagena. Zwyczajnie ręce opadają i nie dziwie się, że ludność w swym pędzie tak na Japończyki czy Koreańczyki się rzuciała. I złego słowa o ASO nie powiem, bo sympatyczne chłopaki, no tylko efektu nie ma.
    [/quote]
    Jedyna porada, to powinieneś poszukać w swojej okolicy tych, co kiedyś pracowali w ASO i założyli swoją firmę, co na pewno Ci pomogą.[/quote]

    Tak właśnie kombinuje w tym kierunku.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Transit 2 wrote:
    Quote:
    na jednym jest 9.5 na dwóch 7,5 oraz 7,5.
    Czym mierzyli i jak mierzyli?.
    Jeśli pomiary pobrane na podstawie poboru prądu, to mogą odbiegać od rzeczywistość , co najlepszym rozwiązanie sprawdzenie poprzez wykręcenie świecy i za pomocą ciśnieniomierza sprawdzić na cylindrach ciśnienie, bo tylko tak najdokładniej można sprawdzić.


    nie wiem czym mierzyli, bo nie miałem dostępu do tego jak to w ASO ale nie wiedziałem ,że można to w różny sposób sprawdzić.
  • #13
    grala1
    VAG group specialist
    Niech ktoś Ci sprawdzi szczelność zaworów poprzez podanie ciśnienia przez otwór na świece.
    Może masz powypalane zawory.
    Poczytaj co to próba olejowa bo to raczej nie ma nic wspólnego z olejem w silniku.
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    Nachon
    Level 6  
    Panowie dzięki za wszystkie wskazówki, już wiem o co pytać tym razem i czego wymagać. Sęk w tym ,że nie znam się na tym kompletnie bo sam pewne rzeczy bym zbadał i pewnie doszedł do tego co to jest. No ale teraz odpowiadam na pytania;

    1) w ogóle nie ma spadku mocy, gdy jadę to idzie jak po sznurku, zbiera się od razu, tylko na wolnych obrotach szarpie i gaśnie.

    2) Nie dymi w ogóle, wszystko czyste, olej jak dolewałem to statoil, tam tez zawsze tankuje, silnik suchy oleju nie brał w ogóle.
  • #18
    Nachon
    Level 6  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    A kiedy wymieniałeś olej i jaki .


    miesiąc temu, no troszkę ponad gdy wymieniali mi rozrząd, wymienili na Orlen 10 w40
  • #19
    manta
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zamykam, z braku sensownej weryfikacji danych. Nawet ten dział ma swoje granice.