Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TespolTespol
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Seat Ibiza 1.4 benzyna + LPG - opadanie wskazówki benzyny mimo jazdy na gazie

12 Feb 2017 14:13 3993 18
  • Level 6  
    Witam,
    2 miesiące temu kupiłem Seata Ibizę 1.4 2004r. z instalacją LPG BRC. Od początku mimo jazdy na gazie spadała wskazówka od benzyny . Jednak czytałem na różnych forach (m.in. elektroda), że to normalne i po wyłączaniu silnika (resecie komputera) wskazówka powinna wskazywać prawidłową ilość benzyny. Zawsze, gdy zapalała się kontrolka rezerwy dotankowywałem benzyny do około połowy baku (wg wskazań wskazówki), jednak zdziwiło mnie, że jadąc w trasie 200km na gazie wskazówka od benzyny spadała nawet o 1/4. Myślałem już, że jest to może instalacja, która pobiera również benzynę mimo jazdy na gazie, ale mechanik to wykluczył i powiedział, że prawdopodbnie komputer mimo jazdy na gazie przelicza przejechane kilometry jako przejechane na benzynie. Przy którymś z kolei dotankowywaniu benzyny dystrybutor odbił, wskazując, że jest pełen bak, natomiast wskazówka od benzyny wskazywała niecałą połowę. Zatem myślałem, że jest to błąd i mam pełen bak. Jednak dziś po zgaszeniu silnika nie mogłem ponownie odpalić auta. Dopiero po wlaniu paru litrów benzyny normalnie odpaliło. Czytałem, że wskazówka od benzyny powinna wracać do prawdiłowego stanu po ponownym uruchomieniu auta, jednak u mnie się tak nie dzieje.

    Jadąc w trasie kolejne kilometry na gazie (kontrolka od gazu wskazuje, że jadę na gazie - według przejechanych kilometrów ubywa odpowiednia ilość gazu w zbiorniku) nagle np. podczas wyprzedzania spada wskazówka od benzyny. Czym to może być spowodowane? Potrafię przejechać 100 km i wskazówka ani drgnie, a potrafię przejechać 20 a spadnie zauważalnie. I kolejne pytanie, czy jest możliwe, że jeśli wskazówka wskazuje brak paliwa, a paliwo w zbiorniku jednak jest to czy elektronika podaje sygnał brak paliwa, czy jednak mimo wskazań wskazówki próbuje pobrać paliwo ze zbiornika ?
  • TespolTespol
  • VAG group specialist
    Proponuje Ci wyjąć pływak i zobaczyć jaki jest jego stan i czy jest tam czysto, jak wygląda połączenie elektryczne pływaka.
    Możesz zamiast pływaka wstawić potencjometr i w ten sposób sprawdzić czy wina leży po stronie pływaka w zbiorniku.
  • Level 6  
    Po całej dzisiejszej sytuacji, zatankowałem auto do pełna, weszło niecałe 50 litrów benzyny i wskazówka pokazała, że jest pełen bak, zatem wtedy, gdy dystrybutor mi odbijał musiał się po prostu zapowietrzyć. Teraz się okaże czy wskazówka będzie pokazywała rzeczywisty stan benzyny w zbiorniku.

    grala1 wrote:
    Proponuje Ci wyjąć pływak i zobaczyć jaki jest jego stan i czy jest tam czysto, jak wygląda połączenie elektryczne pływaka.
    Możesz zamiast pływaka wstawić potencjometr i w ten sposób sprawdzić czy wina leży po stronie pływaka w zbiorniku.


    Skoro teraz wskazówka pokazuje pełen zbiornik to chyba wina jednak nie leży po stronie pływaka ?
  • Level 31  
    LuPio92 wrote:
    nagle np. podczas wyprzedzania spada wskazówka od benzyny. Czym to może być spowodowane? Potrafię przejechać 100 km i wskazówka ani drgnie, a potrafię przejechać 20 a spadnie zauważalnie.

    Instalacja gazowa może być ustawiona tak, że w przypadku zbytniego obciążenia silnika, gdy spada ciśnienie gazu (w skutek wyeksploatowania lub złego doboru elementów instalacji) może podpierać się benzyną. Czyli przy spokojnej jeździe jedziesz na gazie a przy depnięciu silnik zaczyna chodzić na benzynie nawet tego nie sygnalizując. Najpierw dokonaj rzetelnych pomiarów spalania.
  • TespolTespol
  • Level 6  
    Problem w tym, że byłem u gazownika, który zajmuje się BRC i wykluczył taką możliwość, ponieważ nie jest to taki typ instalacji... Dzisiaj również wyprzedzałem przy wysokim obrotach a wskazówka ani drgnęła. Magia...
  • VAG group specialist
    Pokaż co tam masz pod maską, pokaż gdzie idzie wąż z reduktora z LPG w postaci lotnej.
    Powinna tam być już 4 generacja LPG, która taką możliwość właśnie ma.
    Jednak na ma to nic do tego skoro w trakcie trasy 20km wskazówka rusza się znacznie.
    Moim zdaniem jeżeli wskazówka nagle potrafi się znacznie ruszyć lub wskaźnik robi cię w jajo - pokazuje że jest paliwo a go nie ma to problem może być w liczniku, czujniku w zbiorniku lub w instalacji pomiędzy licznikiem a czujnikiem.
    Może ty coś źle tłumaczysz bo napisałeś że nie szło odpalić auta, odpaliło po dolaniu benzyny ale nic nie napisałeś ile pokazywał wtedy wskaźnik.
    Ja mam wrażenie że ten gazownik za bardzo nie ma pojęcia o tej instalacji jak i o tym aucie.
  • Level 6  
    grala1 wrote:
    Pokaż co tam masz pod maską, pokaż gdzie idzie wąż z reduktora z LPG w postaci lotnej.
    Powinna tam być już 4 generacja LPG, która taką możliwość właśnie ma.
    Jednak na ma to nic do tego skoro w trakcie trasy 20km wskazówka rusza się znacznie.
    Moim zdaniem jeżeli wskazówka nagle potrafi się znacznie ruszyć lub wskaźnik robi cię w jajo - pokazuje że jest paliwo a go nie ma to problem może być w liczniku, czujniku w zbiorniku lub w instalacji pomiędzy licznikiem a czujnikiem.
    Może ty coś źle tłumaczysz bo napisałeś że nie szło odpalić auta, odpaliło po dolaniu benzyny ale nic nie napisałeś ile pokazywał wtedy wskaźnik.
    Ja mam wrażenie że ten gazownik za bardzo nie ma pojęcia o tej instalacji jak i o tym aucie.



    Później wrzucę zdjęcia jak to wygląda.

    Wskaźnik pokazywał rezerwę od dłuższego czasu, gdyż jak napisałem wcześniej przy tankowaniu benzyny za którymś razem, dystrybutor odbił, więc myślałem, że mam pełen bak, a wskaźnik źle pokazuje i po prostu jeździłem na rezerwie benzyny, aż w pewnym momencie przy próbie odpalenia auta nie mogło zapalić. Wtedy pomyślałem, że może jednak wskaźnik pokazuje dobrze poziom benzyny, więc dolałem trochę i wtedy odpalił z miejsca, następnie pojechałem zatankować do pełna i weszło niecałe 50 litrów benzyny i teraz wskaźnik pokazuje pełen bak. Przejechałem na tym wczoraj 130 km i wskazówka ani drgnęła , mimo że parę razy wyprzedzałem przy wysokich obrotach.

    Dodano po 2 [godziny] 18 [minuty]:

    A tak to wygląda pod maską:
    Seat Ibiza 1.4 benzyna + LPG - opadanie wskazówki benzyny mimo jazdy na gazie Seat Ibiza 1.4 benzyna + LPG - opadanie wskazówki benzyny mimo jazdy na gazie Seat Ibiza 1.4 benzyna + LPG - opadanie wskazówki benzyny mimo jazdy na gazie Seat Ibiza 1.4 benzyna + LPG - opadanie wskazówki benzyny mimo jazdy na gazie Seat Ibiza 1.4 benzyna + LPG - opadanie wskazówki benzyny mimo jazdy na gazie
  • Level 38  
    Wszystko zależy od ECU, w fabii nie było problemu, być może w tym już następuje korekcja ilości paliwa od przebiegu i trzeba emulator poziomu paliwa. Każda instalacja sekwencyjna może podpierać się benzyną, jeśli gazownik twierdzi, że to nie możliwe to trzeba by go zmienić.
    Fajnie ktoś poprawiał kolektor i montaż wtrysków - widać zaślepki.
  • VAG group specialist
    To odpowiednik Fabii.
    Ja się jeszcze nie spotkałem by tutaj było tak jak we francuzach.
    Zamontowałby potencjometr, ustawił, pojeździł na nim i by było wiadomo.
  • Level 31  
    grala1 wrote:
    Ja się jeszcze nie spotkałem by tutaj było tak jak we francuzach.

    Na obliczony poziom przełącza się po zaświeceniu rezerwy. Macie panowie jakiś sposób aby zmusić licznik do wyświetlenia stanu z pływaka nawet po jej zaświeceniu?
    grala1 wrote:
    To odpowiednik Fabii.

    W 04r do tych ibiz wsadzili licznik który do fabii trafił na samą końcówkę produkcji (prekodowane pastylki) podobnie jak ten 1.4 na pojedynczych cewkach, więc delikatne zmiany mogą być.
  • Level 17  
    Trzeba podczas jazdy z podłączonym laptopem sprawdzić organoleptycznie czy podpiera się benzyną czy nie, brc ma taką możliwość kwestia ustawień.
  • VAG group specialist
    Co rozumiesz przez "obliczony poziom"?
    To że dopiero ponowne włączenie zapłonu może wyłączyć rezerwę?
    1.4 na pojedynczych cewkach we Fabii był już zanim weszła na rynek Ibiza 6L.
  • Level 31  
    grala1 wrote:
    Co rozumiesz przez "obliczony poziom"?

    Do momentu zapalenia rezerwy wskaźnik pokazuje ilość paliwa napodstawie pomiaru, po zapaleniu wskazanie benzyny zmniejsza się wraz z przejechanymi kilometrami mimo jazdy na gazie.
    grala1 wrote:
    1.4 na pojedynczych cewkach we Fabii był już zanim weszła na rynek Ibiza 6L.
    Ten silnik wszedł do fabii w 06r, wcześniej montowali jego starszy model na cewce zespolonej i kablach zapłonowych :)
  • VAG group specialist
    Były 16V z jedną cewka i czterema.
    Te z jedną to moim zdaniem te z silnikami Axx, te z czterema to Bxx.
    Zobacz tutaj
    http://baza.edpol.pl:8080/partscatalogue/cars.aspx?a=00106&b=04777
    Mnie program pokazuje ze BBY był od 2001.
  • Level 31  
    @grala1 Masz rację. Byłem święcie przekonany, że te wszystkie 1.4 na pojedynczych cewkach mają >=80 koni, a okazuje się, że miały również tyle samo co AUA. Wg elsy już od 2002r montowali BBY, swojego czasu szukałem tego typu motoru do swapa i nie znalazłem go w fabii poniżej MY07 co jeszcze bardziej utwierdziło mnie w błędnym przekonaniu :)
  • Level 6  
    Po kilkukrotnym zatankowaniu do pełna, wskazówka nie opada. Jednak gdy wskazówka opadnie poniżej 1/4 zbiornika, to nawet podczas jazdy na gazie regularnie spada. Ten typ chyba tak ma, temat do zamknięcia.